לאומי חותך את מניות הגז-נפט: "הגיעו לשווי הוגן" - צפו במחירי היעד כעת

האנליסטית של לאומי מעדכנת את ההמלצה ומחירי היעד. "להערכתנו, עיתוי הפרסומים האחרונים הושפעו מהמו"מ של לוויתן בכמה חזיתות"
אסדה, צילום: אלבטרוס
אלה פריד ממחלקת המחקר של בנק לאומי חותכת היום את ההמלצה לסקטור מניות הגז-נפט ומצטרפת בכך לשורה של אנליסטים שעשו זאת בשבועות האחרונים .

פריד חותכת את ההמלצה הכללית לסקטור ל"" כאשר הסיבה העיקרית היא לא שלילית באופן מיוחד. וכך כותבת פריד - "אנו מורידים את ההמלצות לסקטור בשל הגעה למחירי היעד. למניות עדיין יש חבילות אופציות הכוללות: שווי המאגר בעסקת וודסייד, קידוחי הנפט במעמקים, פיתוח "בלוק 12" וחלופות שונות ליצוא. עם זאת, הסקטור מתומחר להערכתינו בשווי הוגן - ביחס למידע הקיים בשלב זה."

בעדכון ההמלצה, ראשית מתייחסת פריד לעניין עסקת וודסייד, "אנו מעריכים שבאחרונה עלה הסיכוי כי עסקת וודסייד תיסגר במהלך ערכים גבוהים בכ-8% מאלה שנקבעו במזכר הכוונות, בשל העלייה בסיכון הפיננסי של תורכיה. עם הגורמים התומכים בקיום העסקה, ניתן למנות את מכרזי הגז במצרים, את "מתקפת ההנחות" של גזפרום, אך בעיקר את המהירות שבה עלולה להתפוגג האווירה הנינוחה יחסית באזורנו - תוך טריקת החלונות הגיאפוליטיים."

עוד כותבת פריד, כי "להערכתנו, עיתוי הפרסומים על בחינת המהלך האסטרטגי לפיצול מניית דלק קבוצה וההסכם עם הפלשתינאים הושפעו מהמו"מ שהתנהל על לוויתן בכמה חזיתות. נציין, כי אנו רואים את הפיצול והרישום בחו"ל כצעד הגיוני שיביא עמו שיפור בנזילות, וכתוצר לוואי גם הגברת היקף המסחר הממוכן של שחקני ארביטראז" בשותפויות".

כל המניות בסקטור מקבלות המלצה של ת.שוק. {אבנר יהש} מקבלת של 3.15 שקלים, דאוונסייד של 4% על מחיר השוק. רציו יהש +0.87% רציו יהש 266.3 +0.87% רציו יהש בסיס:264 פתיחה:264 גבוה:268.6 נמוך:264 תמורה:7,006,305 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מקבלת מחיר יעד של 46 אגורות, דאונסייד של 2% על מחיר השוק. דלק קידוחים יהש -0.1% דלק קידוחים 1,038 -0.1% דלק קידוחים יהש בסיס:1,039 פתיחה:1,044 גבוה:1,052 נמוך:1,026 תמורה:8,270,585 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מקבלת מחיר יעד של 18.61 שקלים, אפסייד 3% (היחידה שמקבלת אפסייד).
תגובות לכתבה(42):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 36.
    חיכיתי לרציו ב 46 ברחה לי (ל"ת)
    את לא רציונלית 13/01/2014 18:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 35.
    חחח מאז "ההמלצה" של פריד המניה דווקא עלתה
    ko 08/01/2014 11:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עלק אנליסטית
    סגור
  • נקווה שגם היום תהיה עוד המלצה חח
    אלונזו 08/01/2014 17:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    =)
    סגור
  • 34.
    לפני כחודש אמרו שרציו תעלה בגדול. נו, אז מה קרה ? ההיפך
    רציונל 07/01/2014 13:17
    הגב לתגובה זו
    5 0
    למדתי כבר לא לסמוך על כל ה"אנליסטים" למיניהם" כשאמרו שרציו תעלה היא רק יורדת. אולי עכשיו כשאומרים שהיא תרד היא תעלה דווקא !?
    סגור
  • 33.
    תשקיעו בענק-רווחים אדירים בלי בנקים
    ממליץ בחום 06/01/2014 20:00
    הגב לתגובה זו
    2 2
    תקנו שום בחורף ותמכרו אותו בקיץ.
    סגור
  • 32.
    תגידו, ירדתם מהעץ אתמול?
    רפאל 06/01/2014 20:00
    הגב לתגובה זו
    7 0
    תקראו בבקשה: • Noble Energy (NBL) and its partners in the giant Leviathan gas field offshore Israel secure their first supply deal, a 20-year agreement to sell $1.2B worth of gas to the Palestine Power Generation Company. • The Leviathan group will sell a total of up to 4.75B cm of natural gas once Leviathan starts production in 2016 or 2017, says Delek Group (DGRLY, DLKGF) one of the partners. 4.75 מתוך 537= 0.88% ז.א.שווי לוןיתן הינו 1.25 מילאירד*113=142 מיליארד דולר רציו=15%= 21 מיליארד לעומת 1 מיליארד כעת (בלי נפט ובלי גל). מהיכן ההמלצות שלכם? ירדתם מהעץ אתמול? חבורת....
    סגור
  • 31.
    גולשים..! שימו-לב, המניות מגיבות בהפוך להמלצות המתוזמנו
    אריאל 06/01/2014 19:49
    הגב לתגובה זו
    14 0
    כך כנראה לאומי פועל גם בניהול עסקיו..??
    סגור
  • 30.
    מסתבר שהתסכול גובר על כל דמיון.....
    צ.מ.י. 06/01/2014 19:44
    הגב לתגובה זו
    10 0
    זה לא סוד שלאומי רואה בעיניים כלות את המגמה המתעדפת את סקטור הגז על פי הבנקים ובעיקר לגבי לאומי...ומכאן ההמלצה המתוזמנת של האנליסטית המלומדת שלא תמיד מצליחה לקלוע למטרה לפיה היא מכוונת את חציה...לכן העובדות בזירה יגיבו בהתאם...וימים יגידו
    סגור
  • 29.
    לזכור מה אמרו בנק לאומי לפני חודש
    יוסי 06/01/2014 18:42
    הגב לתגובה זו
    9 0
    מניות הנפט והגז רציו. 52
    סגור
  • 28.
    הכלבים נובחים והשירה חולפת!
    אז כתבה אז מה? 06/01/2014 17:20
    הגב לתגובה זו
    12 0
    אנו יודעים מה ליוויתן ותמר שווים,הם יכולים לכתוב ככל שעולה על נפשם,בקרוב הודעות מרעישות ואז יכתבו אחרת!
    סגור
  • טען עוד
  • 27.
    רציו המלכה
    המאמינה 06/01/2014 16:41
    הגב לתגובה זו
    11 1
    חברים אתם לא מבינים רוצים שתמכרו, !!!!! אין הגיון למה שהיא אומרת,, חברים לא לפחד !! הרי אמרתי לכם שיצאו הודעות כנגד ההודעות המצוינות זה תמיד ככה!!!! לא חדש כלום !!! לא לפחד ק נ א י ם!!!!?
    סגור
  • 26.
    גבעת טוביה לא מניית גז או נפט?
    ראל00000026 06/01/2014 15:51
    הגב לתגובה זו
    1 2
    או נייר דימיוני שטוביה עושה מה שהוא רוצה תיתייחסו ללכנופית גבעות סליחה למניית גבעות
    סגור
  • 25.
    עכשיו כשהשווי עולה ומתחילות עסקאות הם חותכים שווי???
    חשוד משהו... 06/01/2014 15:30
    הגב לתגובה זו
    17 1
    לפני 3 חודשים העסקה עם וודסייד היתה רחוקה, לא היתה עסקה ראשונה עדיין ואז השווי היה גבוה מעכשיו? אנלסיטים בדיחה
    סגור
  • 24.
    מאד מאד חשודה דוקא אחרי הודעות טובות - צריך לעקוב אחרי
    ההמלצה 06/01/2014 15:02
    הגב לתגובה זו
    16 1
    ההודעות ולראות אם היא אינטרסנטית ואחכ להגיש נגדה תביעה יצוגית לבדוק מי נהנה מהמלצתה והגדיל אחזקות
    סגור
  • 23.
    של תפלו לפח של בנק לאומי
    אנונימי 06/01/2014 14:40
    הגב לתגובה זו
    15 1
    הם מושקעים בשורטים על מדד ומניות הגז..
    סגור
  • 22.
    חחח ברחתי מאבנר לפני שבועיים היא תרד ל שער 270 (ל"ת)
    אבנר 06/01/2014 14:31
    הגב לתגובה זו
    3 14
    סגור
  • אתה בטח כבר מצטער על המהלך! (ל"ת)
    לאבנר 07/01/2014 12:42
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 21.
    אלה פריד - תבינו מה שווה האנליסטית הזו
    דני 06/01/2014 14:28
    הגב לתגובה זו
    14 0
    12.5.11 - http://www.bizportal.co.il/article/272456 18.5.11 - http://www.bizportal.co.il/article/272957
    סגור
  • 20.
    יש אנליסטים שצריכים לשבת בכלא על השקרים המתוזמנים (ל"ת)
    יעקב 06/01/2014 14:22
    הגב לתגובה זו
    21 1
    סגור
  • 19.
    לאומי מדברים מפוזיציה... מחכים שנמכור בזול.... חפשו....
    סטנלי פישר 06/01/2014 14:20
    הגב לתגובה זו
    16 0
    לאומי יקרים... תרגיל שקוף.... אכלנו כבר טריקים כאלה בעבר. אחרי שיקנו בזול ימליצו קניה כדי שהם ייצאו.... יאללא בנק דיסקונט....
    סגור
  • 18.
    שם המשחק הוא לרכב על הגלים ברציו עכשיו מתחילה ירידת הגל
    גלים גלים 06/01/2014 14:18
    הגב לתגובה זו
    2 4
    בעוד כמה ימים שם תחתית ממנה תתחיל עלית הגל.
    סגור
  • 17.
    פחחח אהבל מי שמקשיב להם .....שוב הודועה כביכול שלילית מ
    אביב 06/01/2014 14:07
    הגב לתגובה זו
    12 0
    שמעה תיקנו מניות לויתן ,,,,ההפך מההמלצות שלהם מי שלקח לפני חודש בהמלצה השלילית המניות ירדו חזק , הרוויח יפה ,,,,כאשר ימליצו לקנות תחשבו עשר פעמים ...
    סגור
  • 16.
    שימו לב רציו = 46 לא כולל ...
    ko 06/01/2014 14:03
    הגב לתגובה זו
    16 1
    וודסייד, נפט, רשיון גל, צינור לתורקיה ועוד ... כל הנ"ל יכולים להעלות את המניה משמעותית. מה שהיא אומרת שבשער הזה אין מה להפסיד יש רק מה להרוויח ...
    סגור
  • דבר איתי בשער 38 (ל"ת)
    יוסי 06/01/2014 14:22
    הגב לתגובה זו
    1 11
    סגור
  • 15.
    די מהרמאים.... (ל"ת)
    דול 06/01/2014 14:02
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 14.
    קידוח נפט הוקדם ואלה פריד פיספסה...חחחחחח (ל"ת)
    גשימי הגדול 06/01/2014 14:00
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 13.
    תודה ללאומי
    אמלה איז פחד 06/01/2014 14:00
    הגב לתגובה זו
    2 13
    מה הייתי עושה אם לא הייתם מפרסמים הודעה זו!! מכרתי את כל המניות מחכה להם בשער אגורה... תודה לאומי תודה...
    סגור
  • 12.
    סבבה
    שי 06/01/2014 13:56
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אין נפט בלוויתן.אין את כמות הגז הגדולה במזר התיכון. לא הולך להיחתם חוזה מול ווידסיידץ תמכרו
    סגור
  • 11.
    מחכה לרציו לשער 38 ואז יכנס שוב. גם לזמן קצר (ל"ת)
    יוסי 06/01/2014 13:56
    הגב לתגובה זו
    2 10
    סגור
  • 10.
    שבוע הבא רציו ב- 10 אחוז פחות אחר כך , לא יודע (ל"ת)
    אבי 06/01/2014 13:54
    הגב לתגובה זו
    5 16
    סגור
  • אתה יודע למי ניתנה הנבואה? (ל"ת)
    לאבי 07/01/2014 12:45
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 9.
    היום כותבים א מחר כותבים ב
    משקיע בנפט וגז 06/01/2014 13:50
    הגב לתגובה זו
    14 0
    כל אחד מסיבותיו הוא כותב ככל העולה על רוחו, אין אנליסטיקה אמיתית,האמת היא שיש אוצר אמיתי ששווה פי שלוש מערכו היום בבורסה, ימים יגידו, הסבלנות משתלמת,ההודעות וההסכמים בדרך,אנחנו בשלנו כי אנו יודעים מה השווי האמיתי של תמר וליוויתן!
    סגור
  • 8.
    כשרציו תתחיל לעוף, תכניסו את הכתבה לסל המחזור!! (ל"ת)
    אנונימי 06/01/2014 13:48
    הגב לתגובה זו
    17 0
    סגור
  • 7.
    לאומי חותך!!! בברית מילה שלי חתכו יותר כולה שינוי יומי
    ביז די לצנזר תגובות 06/01/2014 13:46
    הגב לתגובה זו
    20 0
    אנליסטית משועממת ואתר שמייצר כותרות חברו יחד.
    סגור
  • 6.
    מתי אעשה כסף בבורסת תל אביב מתי???? (ל"ת)
    יופיטר שוקי הון 06/01/2014 13:43
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 5.
    בשביל שינוי של 2-3% אתם עושים כותרת ראשית? מה נסגר איתך (ל"ת)
    יוסי רד כבר מהגז 06/01/2014 13:42
    הגב לתגובה זו
    25 0
    סגור
  • חתיכת כותרת..
    Kshsk 06/01/2014 14:03
    הגב לתגובה זו
    7 0
    בשביל המלצה מלאומי שמי בכלל סופר אותם תסתכלו באתר המתחרה אם יש בכלל איזכור אפילו לא במדור גז נפט.
    סגור
  • 4.
    לא למכור רציו בזול אתם תתחרטו אחר כך! (ל"ת)
    Kshsk 06/01/2014 13:38
    הגב לתגובה זו
    14 0
    סגור
  • 3.
    מישהו מנסה להוריד
    אולדקס 06/01/2014 13:38
    הגב לתגובה זו
    14 1
    כשיש לך מניות מפסידות בלי תזרים מובטח עם מתחרים בכל פינה הן יכולות להיות מתומחרות ב2-5 מליארד ש"ח לעומת זאת אלו מניות היום ידוע מראש התזרים, ההשקעות לטווח קצר וארוך ויש להם הסכמים ל-15 עד 20 שנה? קחו ערך רציו כ-15 אחוז מלויתן וערך שראמקו כערכו מתמר ובלילקחת את בלוק 12 ובלי לקחת את פוטינציאל המכירה של 2 השדות שהרגולטור מבקש ואז מתברר שמישהו לא יודע לעשות חשבון, בעיקר האנליסטית של בנק לאומי.
    סגור
  • 2.
    המלצה זדונית דוקא בעיתוי הזה .
    שקרנים 06/01/2014 13:35
    הגב לתגובה זו
    22 0
    מי רוצה לקנות בזול?
    סגור
  • 1.
    פשוט לא יאמן!
    Kshsk 06/01/2014 13:33
    הגב לתגובה זו
    27 0
    בלאומי מרגישים פספוס כי הם לא אספו בזמן! אז מה הם לא יעשו כדי להוריד את המניה..
    סגור
  • מנחם שטרסלר שלא יעבדו עליכם (ל"ת)
    איך אומר 06/01/2014 13:45
    הגב לתגובה זו
    16 0
    סגור