IBI על מניות הגז-נפט: חותכים המלצות ומעדכנים מחירי יעד - צפו בטבלה

תחת הכותרת "הנכסים מתומחרים, הפוטנציאל לא", מציע האנליסט גיל בשן למשקיעים לרדת ל'משקל שוק'. מאיפה יגיע האפסייד?
 |  (22)
ניתוח, צילום: אלבטרוס
אחרי מהלך עליות חזק בסקטור הגז-נפט, בית ההשקעות IBI מוציא היום עדכון המלצה ל-5 מניות הגז הגדולות בת"א (ובכללן קבוצת דלק). בשורה התחתונה האנליסט גיל בשן נותן לכל אחת מהמניות המלצת "נייטרלי" כשבשלוש מהן, {אבנר יהש}, דלק קידוחים יהש -1.82% דלק קידוחים 1,076 -1.82% דלק קידוחים יהש בסיס:1,096 פתיחה:1,099 גבוה:1,100 נמוך:1,075 תמורה:9,743,831 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ו- ישראמקו יהש -2.09% ישראמקו יהש 42.2 -2.09% ישראמקו יהש בסיס:43.1 פתיחה:43.2 גבוה:43.3 נמוך:42.2 תמורה:5,399,658 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מדובר בהורדת המלצה מ'קנייה'.

מתחילת השנה רשמו כל 5 המניות אליהן מתחייס בשן בסקירתו עליות נאות ובראשן רציו יהש -1.39% רציו יהש 283.8 -1.39% רציו יהש בסיס:287.8 פתיחה:289 גבוה:290 נמוך:282.8 תמורה:5,712,189 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שהוסיפה כ-32% לערכה. מנגד, מתחילת חודש דצמבר נרשם לחץ מסוים במניות אלו, כשהרקע הוא חוסר הוודאות לגבי לוח הזמנים שמציבה נובל אנרג'י לפיתוח מאגר 'ליוותן' וקידוח הנפט במאגר.

בשן מציין בסקירתו כי "הנכסים המוכחים שבבעלות השותפויות מתומחרים להערכתנו באופן מלא ואף אופטימי. פוטנציאל הצפת הערך הרב הנמצא בנכסים הנוספים (בעיקר הנפט ורישיונות חיפוש נוספים) שבבעלות השותפויות מוביל אותנו להעריך כי מדובר עדיין באחזקה כדאית ואנו ממליצים למשקיעים לרדת למשקל שוק באחזקות אלו."

בעניין העסקה עם וודסייד האוסטרלית כותב בשן כי "עסקת וודסייד עומדת בפני שלב ההכרעה. התנאים לכניסתה של וודסייד לרישיונות עמית ורחל (לוויתן) התקיימו עם ההסדרה הרגולטורית, אך נראה כי התנאים הכלכליים השתנו מבחינתן של השותפויות. אנו מעריכים כי העסקה במתווה שנחתם בדצמבר 2012 כבר איננה רלוונטית."

בשן מציין את שני הגורמים שהשתנו בהקשר לעסקת וודסייד מאז מזכר ההבנות עם וודסייד בדצמבר 2012:

1. עדכון רזרבות הגז בקטגוריית 2c במאגר לוויתן מ- 16.7tcf ל- 18.9tcf. אמנם השפעת עדכון רזרבות הגז במאגר על שווי המאגר אינו גדול, בשל השפעת ההיוון, ובכל זאת מדובר בכ- 3 tcf של רזרבות גז שהן לא דבר של מה בכך.

2. אופציות הייצוא באמצעות צנרת חזרה למרכז הדיון. בזמן שיא המשבר עם טורקיה, וההפיכה במצרים נראה היה כי אופציית הייצוא הסבירה היחידה היא הנזלת הגז. מאז, המתיחות מול טורקיה נרגעה משהו והשלטון במצרים התחלף שוב, כך שאופציית הייצוא לשווקים אלו חזרה לשולחן."

בהקשר לפיתוח צנרת אזורית למדינות האפשריות: טורקיה, יוון, מצריים וירדן מונה בשן את היתרונות והחסרונות "המודלים הכלכליים מראים כי זהו פיתרון אופטימאלי לייצוא גז מישראל, מנגד מדובר בסיכונים גיאופוליטיים משמעותיים שספק אם החברות יהיו מוכנות לקחת על עצמן. השתתפות גורמים מדיניים שידחפו את קידום הפרויקט במתווה זה נחוץ ואף הכרחי."

לגבי אפשרות ההנזלה כותב בשן "קפריסין צריכה את הגז הישראלי וישראל צריכה את מתקן הייצוא הקפריסאי. הכוונה בקפריסין היא להקים מתקן תשתית LNG פתוח (Tolling) שיאפשר למספר שחקנים בשוק הקפריסאי והישראלי לנצלו לצורך הנזלה וייצוא הגז. הסיכוי להקים מתקן LNG בחופי ישראל קלוש ושימוש במתקן מסוג זה בקפריסין נראה כמו פיתרון טוב, שלהערכתנו גם יתממש. "


תגובות לכתבה(22):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 20.
    דלק אנרגיה תשובה ופסגות!
    דני 13/12/2013 01:26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עוד 100 כתבות כאלה! את דלק אנרגיה לא תקבלו!!!
    סגור
  • 19.
    אם זה אנליסיט אז אני עושב הפוך (ל"ת)
    אנטיוכוס 11/12/2013 15:02
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 18.
    מחזור נוסף: מי שקונה, קונה לפוטנציאל ,עדיף מוקדם. (ל"ת)
    אלי בוובליל ר"ג 11/12/2013 14:41
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 17.
    מרי עבד אדוניו
    כאקשטיין 11/12/2013 14:32
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מנכל רציו קנה ב 50
    סגור
  • 16.
    כותרת שגויה הם ממליצים יעד גבוה יותר
    ים 11/12/2013 14:30
    הגב לתגובה זו
    4 1
    למעשה ברובם היעד המלצה גבוה מהמלצה קודמת..אז הכותרת בלוף.. מעניין למה..
    סגור
  • 15.
    כמו זר הוא מכר נפשו---להתרחק... (ל"ת)
    איציק באקי 11/12/2013 14:30
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 14.
    ואם מחר וודסייד רוכש לפי 10 מיליארד תגיד רציו=65 אג'?!
    דר אליג 11/12/2013 14:26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בשן איש חמוד ומצחיק
    סגור
  • 13.
    גיל בשן-הוא אוהב אדם שולח סקירות לציבור כדי לעזור
    גג 11/12/2013 14:23
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הסיבה היחידה שאנליסט יכול להרויח כסף מחלוקה חינם של סקירות היא לשקר ולרמות ולעשות הפוך.
    סגור
  • מי אמר שזב חינם אולי ???
    שרלוק הולמס 11/12/2013 14:53
    הגב לתגובה זו
    2 2
    קיבל כסף מבעל עיניין ???? אל תשכח שיש הצעת רכש בדרך וד קבוצה יעשו הכל להוריד את המנייה
    סגור
  • זה מפורסם בחינם לנו- זו הכוונה-בטח לא מטוב לב (ל"ת)
    גג 11/12/2013 15:19
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • טען עוד
  • 12.
    אני אמור להקשיב להמלצות של אנליסט יהודי?
    גג 11/12/2013 14:22
    הגב לתגובה זו
    5 3
    אני יהודי אבל אני יודע מה זה יהודים. רק כסף כסף וכסף. הדבר האחרון שרוצה האנליסט זה לעזור לי והראשון זה לגנוב ממני כסף.
    סגור
  • 11.
    משנים לפי הרוח אין להם מושג בושה
    חי 11/12/2013 14:16
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כך מאבדים אמינות.. חבל בתמר זורמים מיליארדים להמון שנים רווחים רק יעלו.להמון שנים בליוויתן יהיה הפקה ב2016-17 הממשלה המדינה חייבת גז זה מי שלא מבין המשק עובר לגז ויהיה גם יצוא אז כרגע הוריד המלצה עוד חודשים יעלה.. את מי זה מעניין יש עובדות
    סגור
  • 10.
    מה. לו עושים. האנליסטים בשביל. להוריד את רציו. !!!!!!!
    אבי י 11/12/2013 14:14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ממחזרים. הודעה. ישנה. שכבר. ידועה. לכולם. על. דחיה של. קידוח הנפט וגם. פיתוח. מאגר לוויתן כבר. אולי. חמש פעמים בשביל. להוריד את. רציו. פשוט. תרגיל. מסריח. ומגעיל.
    סגור
  • 9.
    רציו. שווה. זהב ושום המלצה. לו תשנה את דעתנו !!!!!!!!
    יוסי. כ 11/12/2013 14:08
    הגב לתגובה זו
    5 1
    לפני. שבוע. אמרו. משהו. אחר. לגמרי. מה. קרה. אדון. גיל. בשן. אתה. וחברך ירון. זר. רוצים. לקנות. בזול. אנו מאמינים מאוד. במאגר לוויתן וכמובן ברציו מלכת. מניות. הגז.
    סגור
  • 8.
    הזדמנות תפתיע בגדול
    שומייל 11/12/2013 14:07
    הגב לתגובה זו
    0 3
    למזלי ולשמחתי לא מקשיב לאנליסטים כמוך
    סגור
  • 7.
    לפיד 26 זה טוב עים לא 35
    דוד 11/12/2013 13:59
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אתה לא רואה את הציבור לאחר שנבחרתה זה מגעיל מה שקורה לכם לאחר הבחירות אתם מגעילים יודעים ללקק לפנה הבחירות לאחר מכן אתם לא רואים את הציבור מימטר לכן אני מעריך שישראל נמצאת במקום 50 לא פחות עים אני רואה שאנאשים ישנים באוהל והממשלה לא עזרת להם אתם לא שבים כלום בעני לי לא חסר כלום אבל כאב לי במה שאני רואה עים המשאית שאני נשאה בכביש ורואה את הציבור מחפשים בפחי אשפה אני רוצה שפעם תחפש בפח השפה שאנאשים יראו אותך אך זה יראה לך
    סגור
  • 6.
    ובניגוד להמלצות
    בני 11/12/2013 13:52
    הגב לתגובה זו
    14 1
    אני ממשיך לחזק גם את אבנר וגם את ישראמקו.
    סגור
  • 5.
    הערכותיו של מר בשן
    איציק 11/12/2013 13:37
    הגב לתגובה זו
    17 2
    כאשר גיל בשן נותן סקירה בעיקר למניות הנפט והגז מומלץ לעשות בדיוק הפוך מהמלצותיו של בשן כי בדרך כלל יש סירחון בהערכות שלו הם אף פעם לא לטובת המשקיעים
    סגור
  • 4.
    אין אצלנו "אנליסטים" מביני הטכנולוגיה והביזנס לעומק (ל"ת)
    פול 11/12/2013 13:33
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 3.
    ירון זר וגיל בשן
    אלי 11/12/2013 13:28
    הגב לתגובה זו
    19 3
    ההיסטוריה מלמדת ששני היצורים האלו טועים ומטעים אסור להקשיב להם בכלל.
    סגור
  • 2.
    איביאיי מוריד המלצות כל יום לכל הסקטורים!!! (ל"ת)
    אל תאמינו להם 11/12/2013 13:22
    הגב לתגובה זו
    12 2
    סגור
  • 1.
    ההמלצות שלו כמו תמיד שוות לתחת. וסלחיה על הביטוי (ל"ת)
    אבי 11/12/2013 13:20
    הגב לתגובה זו
    22 4
    סגור