גיאולוג בכיר: "אלה שבוכים עכשיו, הם כנראה לא הבינו בכלל במה הם משקיעים את הכסף - אנשים פה חיו בפנטזיה"

שמן צוללת 90%. בשיחה עם Bizportal מתייחס גיאולוג בכיר למצב. וגם - איך הוא מסביר את הדיווח על קידוח יבש אחרי סימני נפט משמעותיים?
גבי אשכנזי, צילום: Bizportal
המכה שנחתה אתמול על משקיעי רישיון 'שמן' בא היום לידי ביטוי בבורסה . שווי השוק של חברת שמן נפט וגז -0.2% שמן נפט וגז 199.3 -0.2% שמן נפט וגז בסיס:199.7 פתיחה:199.7 גבוה:176 נמוך:176 תמורה:35 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שאתמול עוד עמד על 533 מיליון שקלים צונח לכ-30 מיליון בלבד בעקבות הודעת החברה על הכישלון המוחלט בקידוח . חלק מהמשקיעים והאנליסטים מתקשים להבין כיצד ייתכן שהחברה שהודיעה רק לפני חודש על סימני נפט ועובי שכבה מרשים של 68 מטר - כעת מדווחת על קידוח ייבש.

גיאולוג בכיר מאוד, שביקש שלא לחשוף את שמו, אמר בשיחה ל-Bizportal, "אלה שבוכים עכשיו הם פשוט משקיעים אווילים שלא הבינו בכלל במה הם משקיעים. אנחנו מחפשים פה נפט כבר עשרות שנים ועד היום אפשר לומר ש'אכלנו חרא'. אף אחד לא רימה את המשקיעים. אנשים חיים בפנטזיה, אולי בגלל שמצאו כאן גז."

אחת הדוגמאות למשקיעים שמתקשים לעכל את הבשורה הוא ירון ייני שהשקיע באמצעות החברות שבשליטתו בכ-5% מהזכויות ברשיון "שמן" היבש ומוחק כרגע השקעה בסך של כ-6 מיליון דולר. ייני אמר היום בשיחה עם Bizportal : "צריך לבדוק מה קרה עם הנפט שאמרו שיש בקידוח באיכות גבוהה."

בהתייחס לשאלה כיצד ייתכן שהחברה דיווחה על סימני נפט עם עובי שכבה של 68, ובכל זאת הקידוח נמצא יבש לגמרי - אמר הגיאולוג כי "זה בהחלט מצב אפשרי. ייתכן שהיו סימנים לנפט, אבל במבחני ההפקה כשמנסים ליצור תנאים פיזיים שיגרמו לו לזרום לבור הקידוח זה פשוט לא מצליח. ייתכן מצב שבו יש כמות משמעותית של נפט, אבל עם נקבוביות נמוכה או מצב של מעט מדי נפט גם אם הסלע עם נקבוביות גבוהה. יש המון סיכונים בקידוחים האלה. במילים אחרות, אם יש לך 5 מיליון דולר, אל תשקיע יותר מ-100 אלף דולר."

קרדיט: Bizoprtal
קרדיט: Bizoprtal

תגובות לכתבה(36):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 23.
    אופצ' לעובדים וטענה למידע פנים -צועק רמאות (ל"ת)
    אודי 17/10/2013 20:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 22.
    כסף מהיר
    שוקה 17/10/2013 08:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקזינו של חיפושי נפט וגז כולם חשבו רק על אפשרות של היתעשרות מהירה. לחפש אשמים (גאולוגים.אלופים.הודאות הרצה. )לוקחים סיכון הפסדתם לקחת הזנב להכניס חזק בין הרגליים. וליהירות מציאותיים אין כסף מהיר. אין כסף מהיר אין כסף מהיר תנסו את המנטרה הזו זה יעזור בהשקעה ההבאה
    סגור
  • 21.
    גאולג משהוא
    מאיר 16/10/2013 22:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז אם לא משקיעים אך בכלל קודחים כל אחד יכול להגיד בדיעבד מה שבא לא מה שבטוח גם לפי הדברים יהיה מאוד קשה לגייס כסף לקידוחים הבאים
    סגור
  • 20.
    אשכנזי חכיין של האלוף האגדי גיורא איילנד
    ראל0000033 16/10/2013 15:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עבדו עליכם זה מכה אחת וללכת בגבעות הם כל יום מעמיקים את השחיטה עושים סיבובים תרדו דרגה כמונו לאלוף
    סגור
  • 19.
    לדרוש פירסום טיב הקרקע, מוליכות, ונקבוביות
    רמי 16/10/2013 09:27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ואז נדע מה קרה.
    סגור
  • 18.
    מישהו עדיין מאמין לאחד שמואשם בהרצת מניות ?
    ג'קי 15/10/2013 22:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עבד עלינו
    סגור
  • 17.
    כדי למשוך את הציבור להשקיע הביאו את הרמטכ"ל אשכנזי.. (ל"ת)
    אנונימי 15/10/2013 05:47
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 16.
    מי בדק את הניתוח של הממצאים לפני הפרסום הקודם על 68
    שאלה 14/10/2013 22:29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מטר של נפט באיכות גבוהה? האם זה לא היה גיאולוג? האם הגיאולוג שבדק את הממצאים אשם או הציבור?
    סגור
  • 15.
    זה כאילו שהגיאולוג הזה כותב כתב הגנהלמשהו. מעניין למה
    המנתח 14/10/2013 22:11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הוא החליט לא להזדהות.
    סגור
  • 14.
    שוד והולכת שולל לאור היום
    דעה 14/10/2013 15:37
    הגב לתגובה זו
    5 0
    א. הודעות הקודמות על מציאת הנפט ואפילו ידעו למדוד את גובהו ונפחו-ומסתבר שמדדו אויר ואמרו שזה נפט. ב. אשכנזי וחברו לא ממשו את האופציות בטענת מידע פנים אסור-אז למה נתנו להם אופציות שאי אפשר לממש. אז גיאלוג יקר-בחייך יש גבול למשחקי השולל-היכן המצפון-יתכן אם הדברים הכוזבים לא היו נאמרים-האנשים בשיקול דעתם היו יוצאים בהדרגה עם נזק מסויים. ולא שחיטה-אינני מושקע בשמן-אבל רחמנות אינושית לא תזיק.
    סגור
  • טען עוד
  • יש להוסיף שהם גם מדדו את איכות הגז... (ל"ת)
    המרושש 14/10/2013 21:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 13.
    אדון אשכנזי מה היהתפקידך ותרומתך שהצדיקה את השכר המנופח (ל"ת)
    משה 14/10/2013 15:12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 12.
    רימו ואמא לש הרימו גם במודעין
    רמי 14/10/2013 14:29
    הגב לתגובה זו
    3 2
    ברור שתגן עלהם יש לך אינטרסים אתה גם בן זונה כמו אשכנזי ודנקנר אך מודעין ב3 שנים יורדת 1000 אחוז יבן זונה תסביר לי
    סגור
  • אתה בטח מאלו ששורפים ערימות כסף בקזינו, עוד לא התרגלת? (ל"ת)
    אבי 14/10/2013 14:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • כול המניות הן אופציות ,ראו סלקום ,אי די בי ,אפריקה (ל"ת)
    בא 14/10/2013 14:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 11.
    זה לא גאולוג זה......... זאולוג
    אלון 14/10/2013 13:45
    הגב לתגובה זו
    5 2
    יתכן והיתה טעות של הכתב
    סגור
  • 10.
    הוא לא גיאולוג אלא שפן. שיחשוף את שמו!
    ג 14/10/2013 13:29
    הגב לתגובה זו
    13 2
    ההודעה הקודמת של שמן היא כולה כזב והטעיה. בארה"ב מזמן הם היו בבית סוהר. רק כאן יש לנו גיאולוג שפן ובורסה מושחתת
    סגור
  • למה? בשביל בריונים מתוסכלים כמוך?? (ל"ת)
    אבי 14/10/2013 14:53
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 9.
    בישראל יש לנו את שלי יחימוביץ ושותיפיה הם שותפים רק
    הבנו גם הבנו 14/10/2013 12:38
    הגב לתגובה זו
    7 3
    ברווחים בהפסדים הם מחוץ לעסק.
    סגור
  • עם ישראל שותף ברווחים של משאבי הטבע שלו יא דפקט (ל"ת)
    אחד 14/10/2013 13:29
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 8.
    מה אתה מדבר הישראלים מבינים בהכל משקיעים בלי סוף ו
    בדבכט 14/10/2013 12:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בחוכמה שאין דוגמתא בעולם .בתוחי החום שלי
    סגור
  • אין שמחה כמו השמחה לאיד, וביננו אתה מה יש לך??? (ל"ת)
    אבי 14/10/2013 14:52
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 7.
    אז הבנו אין נפט אין כותרות אחרות היום ????
    רגזני 14/10/2013 12:26
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הנושא כבר לעוס תעברו הלאה
    סגור
  • 6.
    ואשכנזי עשה יופי של כסף - מה איכפת לו ? (ל"ת)
    המפקד אשכנזי . 14/10/2013 12:25
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 5.
    הנה הסיבה למה המדינה לא יכולה לקדוח בעצמה
    לשלי יחמוביץ 14/10/2013 12:20
    הגב לתגובה זו
    17 3
    כאזרח המדינה לא רוצה כאלה סיכונים זה יעשו אנשים פרטיים ויתוגמלו בהתאם
    סגור
  • הגברת לא מבינה כלום מחייה. היא רק רוצה לקחת אצלה
    ל 5 14/10/2013 12:39
    הגב לתגובה זו
    14 3
    אין הפסדים והבעיה היא שהעם הולך איתה כי הרוב פה אטומי מוח וטיפשים
    סגור
  • שלי רוצה התנהלות כמו החברות של ההסתדרות בזמנו
    ישראל 15/10/2013 08:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסוף ידוע כולן בבית הקברות מרוטות ומרוסקות
    סגור
  • ל-5 ולמגיבים לו
    שרון 14/10/2013 14:03
    הגב לתגובה זו
    7 1
    יש בעיה יסודית עם הגברת, והיא דוגלת באדאולוגיה הקומוניסטית. לא בכדי היא הצביעה בעבר למפלגת חד"ש. האדאולוגיה הארורה הזאת הכל צריך להיות של המדינה, גם החיים הפרטיים של האנשים. איו יזמות חופשית. מי שרוצה להבין זאת בצורה הטובה ביותר, שיבחן את המציאות של דרום-קןריאה לצפון-קוריאה. באחת יש יוזמה פרטית וחירויות ובאחרת יש קומוניזם. זה כל ההבדל.
    סגור
  • לצערי אתה צודק (ל"ת)
    אלי 14/10/2013 13:05
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 4.
    לאכבר הבכככככיר
    הכי ותיק 38 14/10/2013 12:19
    הגב לתגובה זו
    7 2
    לא חכמה גדולה לצאת ב ביקורת לאחר מעשה למיטב זיכרוני לא כתבתה ולא יצאת ב ביקורת ולו פעם אחת אני שלא סימתי כתה א כתבתי תגובות ואזהרות תוך כדי הקידוח וזה אך ורק מתוך ניתוח פשוט של כל קידוחי העבר כולל הקידוח של ארמנד המר כך שלדעתי ישנם שתי אפשרויות אחת שאתה פחדן ושני שאתה לא שונה מאחרים פשוט לא מבין הרבה פרט לתעודה שיש לך על הקיר מעל המיטה
    סגור
  • שפו כל מילה אמת צרופה (ל"ת)
    גיל 14/10/2013 12:50
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • נפט?
    ניצה 14/10/2013 12:48
    הגב לתגובה זו
    6 3
    ןנגאולוג הזה, כאילו, מאשים אותנו. חוצפן ושחצן1
    סגור
  • בדיוק כי אתם חזירים ותאבי בצע ומהמרים כפייתיים. (ל"ת)
    אבי 14/10/2013 14:51
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 3.
    עד עכשו שתשובה הוא בר המזל היחידי
    לצערנו מסתמן 14/10/2013 12:18
    הגב לתגובה זו
    14 2
    נקוה ונתפלל למען כולנו שגל של רציו יצליח להזכירכם שטחו של גל כמעט כפול מליויתן
    סגור
  • 2.
    עד עכשו שתשובה הוא בר המזל היחידי
    לצערנו מסתמן 14/10/2013 12:14
    הגב לתגובה זו
    13 0
    נקוה ונתפלל למען כולנו שגל של רציו יצליח להזכירכם שטחו של גל כמעט כפול מליויתן
    סגור
  • 1.
    כמה דברים לא ברורים
    הנשר 14/10/2013 12:04
    הגב לתגובה זו
    10 6
    מדוע הוא פוחד להיחשף בשמו? "אם יש לך 5 מיליון דולר" - הוא באמת חושב שלאדם ממוצע יש סכום כזה להשקיע?
    סגור