מסחר גועש ב'שמן': הספקולנטים בפעולה - המניה יורדת "רק" 85%

חצי מיליארד שקל נמחקו תוך שניה. מניית שמן צוללת הבוקר, תוך שהיא יוצאת ונכנסת להפסקות מסחר. מדד הגז-נפט צולל
 |  (40)
אסדת שמן, צילום: Bizportal
יום שחור במניית שמן נפט וגז -0.09% שמן נפט וגז 227.8 -0.09% שמן נפט וגז בסיס:228 פתיחה:186 גבוה:230 נמוך:186 תמורה:249 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: . אתמול דיווחו השותפות בקידוח על כישלון מוחלט והיום השותפות בקידוח ובראשן חברת 'שמן' מגיבות בבורסה. מניית שמן פתחה את המסחר בירידה של עד 95.2% אבל בצהרי היום המניה מתמתנת במה שנראה כמו מסחר ספקולטיבי אגרסיבי. כעת המניה יורדת 85% בלבד. מאבדת 85% בלבד

בשעה 9:57 נפתח שוב המסחר במניה ואז זרמו 89 עסקות בהיקף כספי של 436 אלף שקלים במינוס 95%. בפועל, החברה שנסחרה אתמול בשווי של 533 מיליון שקלים, מתרסקת הבוקר לשווי של 26 מיליון שקלים - כלומר חצי מיליארד שקלים נמחקו תוך רגע אחד. בינתיים (שעה 10:08) המסחר במניה מסתכם ב-818 אלף שקלים, אבל הסיבה למחזור הדליל היא הפסקות המסחר הבלתי נגמרות.

מי שעוד מתרסק הבוקר הוא מדד הגז-נפט שמאבד 6.7% שכן שמן היא 5.95% מהדד וגוררת אותו כלפי מטה. שמן היא גם 3.5% ממדד היתר-50 ולכן המדד מתרסק ב-3.8%.

באותו העניין: צפו ברשימת המפסידים הגדולים בקידוח הכושל של שמן - כואב בעיניים
עוד באותו העניין: בכמה אמורה מניית שמן לצלול בשל הכישלון בקידוח

קרדיט: bizportal
קרדיט: bizportal

תגובות לכתבה(40):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 29.
    היה לי שורט על שמן
    עידן 14/10/2013 14:51
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אני פורש חברה
    סגור
  • ממש פורש...כולה הכפלת את הכסף (ל"ת)
    ע 14/10/2013 20:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 28.
    רק רציו . בשום דבר אחר לא נוגע . גם לא עם מקל
    רציו-נל 14/10/2013 12:22
    הגב לתגובה זו
    1 2
    GOD SAVE THE QUEEN!
    סגור
  • 27.
    למה לא אוהבים יהודים?
    ארנה 14/10/2013 12:18
    הגב לתגובה זו
    6 1
    התשובה ברורה. חברה תעברו לבורסות של הגויים, שם מענישים על שקר, כזב, נוכלות וגניבה מהצבור על מנת לצבורהון עתק. יורדים על החלש והרש בכל הצורות ובכל המובנים. גועל!!!!!!!!!
    סגור
  • 26.
    לדעתי זרח תסגור סביב שער 10. פניקה מיותרת. (ל"ת)
    מושיקו 14/10/2013 12:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 25.
    זו היתה השקעה כמו בקזינו שלא יבואו בטענות (ל"ת)
    יש הרבה מניות קזינו 14/10/2013 12:02
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 24.
    מישהו גורף רווחים תוך יומי
    דני א 14/10/2013 11:44
    הגב לתגובה זו
    3 0
    המניה עלתה יותר מ 100% משער התחתית!!!
    סגור
  • 23.
    במדינת ישראל הימורים אסורים הבורסה אמא של ההימורים
    אלי 14/10/2013 11:22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ממלאים אותה בכפיות ומרוקנים אותה בחביות
    סגור
  • 22.
    לעשות הפוך מהמנתחים הדפוקים
    שאבי 14/10/2013 10:59
    הגב לתגובה זו
    2 1
    למשל ספונסרטען שדסק"ש בנר קנייה יעד 2700- הכל הפוך, גורביץ טען פרטנר3400 חחח,אינטרנט 6500 , חחחח בי קום 7800.חחח
    סגור
  • 21.
    כשבזק תעלה 4אחוזס בי קומינקשן תהיה 0 , חחח ואינטרנט 0.1 (ל"ת)
    גדי 14/10/2013 10:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 20.
    אמרתי לכם שגבי אשכנזי שקרן ונוכל (ל"ת)
    גלנט 14/10/2013 10:50
    הגב לתגובה זו
    7 4
    סגור
  • 19.
    היה לי גלוב 23 אלף שח
    שבי 14/10/2013 10:43
    הגב לתגובה זו
    8 0
    יצאה הודעה רעה ולא מכרתי. היום יש לי 150 שח. אני לא מבין איך 23 אלף הפכו ל-150 שח. בעצם אני יודע . ספליט ירידה , הנפקה ירידה . שוב ספליט ירידה שוב הנפקה ירידה. השארתי ככה כדי שכל פעם שאפתח את התיק אראה איזה חמור הייתי שנשארתי. יכולתי להציל בימים הראשונים ולצאת עם 3000-5000 שח אך חשבתי שאני חכם ונשארתי. גיליתי שהייתי טיפש מאוד. לכן לשמן לא נכנסתי. מזל שלמדתי משהו. כואב מאוד אבל למדתי.
    סגור
  • הפסד
    ארנה 14/10/2013 12:26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אז מה תגיד שהיה לי 250000 שח ולא נותר לי כלום. יש אפשרות לתבוע אותם???
    סגור
  • תביעה משפטית
    הזועם 14/10/2013 13:45
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בטח שיש אפשרות לתבוע ! רק צריך למצוא איזה עורך דין טוב, רצוי צעיר ונמרץ עם מוטיבציה, לנבור בכל הניירת וההודעות לבורסה, וקדימה לבית המשפט. בדרך אולי צריך להפרד מעוד כמה אלפי שקלים, אבל ככה זה: בשביל להרוויח צריך לשלם.. או איך שאומרים בארה"ב: בשביל להרוויח צריך להשקיע כסף !
    סגור
  • נסו לברר לגבי תביעה ייצוגית
    dw 14/10/2013 18:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש עורכי דין שמחפשים תיקים כאלה. לכם זה לא יעלה כסף, שכן העו"ד בונה על פיצוי מהחברה. אני לא אתפלא אם ברגע זה ממש כמה משרדי עו"ד מנסים לחפש אם יש פה קייס לתביעה.
    סגור
  • 18.
    ולחשוב שגבי אשכנזי היה אחראי על צבא הגנה לישראל אוי לנו (ל"ת)
    אלי 14/10/2013 10:38
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • ומה עם דיין?
    ארנה 14/10/2013 12:29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    במלחמת יום כפור דיין "הגדול" וכל "הגדולים" פישלו והמדינה מדממת בגללם עד עכשיו!
    סגור
  • 17.
    גורביץ אין לו מושג,איזיציפ,אינטרנט 4800,בי ק. 7600.חחחח (ל"ת)
    שמשון 14/10/2013 10:35
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 16.
    רק אני אקבע כמה תרד בבילון. (ל"ת)
    קובי 14/10/2013 10:35
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • למה לא פרסמתם את תגובתי?
    ארנה 14/10/2013 12:33
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זה לא פטריוטי מה שכתבתי? האם זה לא נכון שלא אוהבים אותנו ולא רק בגלל אנשמיות? האם היהודים לא לעושים תרגילי כסף?????
    סגור
  • בבילון
    ארנה 14/10/2013 12:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי מישהו יודע מה קורה עם בבילון???
    סגור
  • 15.
    בן זקן תמכור לי שמן ב 1 אגורה (ל"ת)
    אוהד הפועל באר שבע 14/10/2013 10:34
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 14.
    מכרו הכל וצאו עכשיו.
    אלי 14/10/2013 10:34
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בקרוב אגורה , אחר כך ספליט 1:100 ושוב צלילה לשער 30 . רבותי למניה אין זכות קיום למעט לקומבינות בורסאיות של בעלי הבית. מכרו עכשיו וצאו. עדיפים 500 שקל בכיס מאשר כלום.
    סגור
  • 13.
    העיקר גבי אשכנזי וחבריו מקבלים משכורות פיצוץ (ל"ת)
    אבי 14/10/2013 10:34
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 12.
    למה טירוף?
    dw 14/10/2013 10:21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אתמול היה פה כרטיס חיש גד חדש. היום כרטיס החיש גד כבר מגורד, ורואים שאין זכיה. מדוע מישהו חושב שכרטיס החיש גד הזה שווה 50 מיליון שקלים? (שזה 90% ירידה) יש ברשימת היתר לא מעט פירמות טובות בש"ש של 50 מיליון שקלים. מדוע להשקיע דווקא בפירמה בשם שמן בשווי כזה? בגלל שבמקרה אתמול המניה נסחרה ביותר גבוה?
    סגור
  • 11.
    אם הבורסה לא תפתח בחקירה ללא משוא פנים על ההודעה
    גרני 14/10/2013 10:14
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הקודמת של שמן, אפשר לסגור אותה
    סגור
  • איזה בורסה ואיזה חקירה ? הם והכתבים מושחתים והסירחון
    דוד 14/10/2013 11:50
    הגב לתגובה זו
    5 0
    בלתי נסבל אך כולם משתפים פעולה , איך זה שלפני חודש וחצי הודיעו שיש שכבה של 68 מטר נפט באיכות טובה וכעת יבש ? מסריחים נמאסתם
    סגור
  • 10.
    תסגר היום על שער 16 לפחות השווי האמיתי ללא הגז (ל"ת)
    אלעד 14/10/2013 10:13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 9.
    גורביץ', היכן אתה מתחבא - עאלק מגזר הגז... (ל"ת)
    אבי - מתנגד למחאה 14/10/2013 10:11
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 8.
    רוקדים על הדם (ל"ת)
    ביזפורטל 14/10/2013 09:53
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 7.
    יוסי פינק למה לשקר הגז בסבירות גבוה ושמן שווה 250 (ל"ת)
    דוד 14/10/2013 09:52
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 6.
    פיחספורטל אתם רעים ומטעים ראה הודעה לבורסה במאיה של שמן
    דוד 14/10/2013 09:50
    הגב לתגובה זו
    6 3
    החברה מבהירה כי תוצאות הקידוח היבש מתיחחסות לשכבת הנפט בלבד ולא לממצאי שכבת הגז המבטיחות. 14/10/2013 07:31 אתמול(ראשון) בשעה 17:52 הודיעה שמן לבורסה כי תוצאות קידום ים3 הן יובש.בשעה 21:13 אתמול הודיעה שמן כי בעצם תוצאות הקידוח מתייחסות רק לשכבת הנפט הצפוי ולא חלה על ממצאי הקידוח בשכבת הגז המבטיחה.במשך מספר שעות יכלו המשקיעים בשוק ההון בחברת שמן לעשות מהלכים מוטעים בגלל הדיווח הראשון שלא היה מנוסח כראוי ולכן היה מטעה. ייתכן כי לחברה יש מומחים גדולים בתחומי האנרגיה. עליהם למצוא בדחיפות מנסח הודעות לבורסה
    סגור
  • 5.
    בג"צ יהרוס גם את שאר מניות הגז כולל רציו , ב 20 לחודש (ל"ת)
    ציקי 14/10/2013 09:49
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • 4.
    יש חברות שמאוד מעונינים בהפסד הנצבר של שמן
    אלעד 14/10/2013 09:42
    הגב לתגובה זו
    4 1
    לקראת סוף שנה על מנת לקזז רווחים לכן יש קניות.....ויהיו עוד הרבה בלי פניקה
    סגור
  • 3.
    מצער מאוד . לא מבין למה לכם להשקיע בשמן כשמלכה כמו רציו
    רציו-נל 14/10/2013 09:39
    הגב לתגובה זו
    9 5
    שיש לה ליוויתן עצום בגודלו ועוד פוטנציאל נפט ענק נסחרת בשליש מערכה עוד לפני גילוי הנפט ב- 5% מערכה במידה ויתגלה נפט ב כמות משמעותית. יותר ויותר מבינים עד כמה הכמות שנמצאת בלווייתן היא עצומה. כל האינדיקציות, כולל ניתוח טכני , מראות כי רציו רק בתחילת גל העליות שלה אז למה להיסחף להרפתקאות בעלות סיכון לא מבוקר. מקווה בשביל אלו שהשקיעו בשמן שסכום ההשקעה שלהם קטן באופן יחסי לתיק.
    סגור
  • גם היא תחטוף (ל"ת)
    רציו 14/10/2013 09:47
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 2.
    אל תיקנו בגרוש
    שמן 14/10/2013 09:32
    הגב לתגובה זו
    11 1
    ראו דוגמה הכשרה אנרגיה,מודיעין,גלוב ירסקו את האמא שלה לא להתפתות יקחו לכם את כל הכסף מי שיכול לברוח שיצא בכל הכח ללא היסוס
    סגור
  • 1.
    לא רק שמן, גם מודיעין, אולטרה אקוויטי ועוד, 50% ויותר!
    תרמית העשור בשוק 14/10/2013 09:31
    הגב לתגובה זו
    12 0
    לא הייתה תרמית כזאת בהיסטוריה של שוק ההון בישראל.
    סגור
  • יש עוד תרמית כזו , קוראים לה "רציו". ראה את מגיב 3 (ל"ת)
    אחד 14/10/2013 09:50
    הגב לתגובה זו
    6 5
    סגור
  • היתה וגם היתה (ל"ת)
    siryusgo 14/10/2013 09:47
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור