נקודת רתיחה: זה מה שהלחיץ היום את הסוחרים במניית שמן - שצללה עד 6.7%

בשעה 15:09 יצא דיווח מטעם בונסטאר, והמניה הגיבה באגרסיביות, תוך מחזור מסחר ער. תוך שבועיים - 'רגע האמת' של שמן
אסדת שמן, צילום: Bizportal
מניית שמן נפט וגז -8.82% שמן נפט וגז 181 -8.82% שמן נפט וגז בסיס:198.5 פתיחה:181 גבוה:181 נמוך:181 תמורה:4,065 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: נסחרה לאורך מרבית שעות היום בירידה מינורית של 0.8% וללא כל תנודה משמעותית. אבל אז החלה המניה לאבד גובה במהירות עד לירידות של כמעט 7% במחזור ער (סגרה במינוס 5.4% במחזור של 11.6 מיליון שקלים). הסיבה לפאניקה קשורה ככל הנראה לדיווח בשעה 15:09 לפיו בונסטאר יורדת מהיותה בעלת עניין.

הסיבה לכך שבונסאטר יורדת מתחת לשיעור אחזקה של 5% נעוצה בעובדה שהחברה לא השתתפה בהקצאה הפרטית של שמן ולכן אחזקתה דוללה ל-4.94%. אבל זה לא הכל שהרי בונסטאר יורדת כבר זמן מה באחזקת בשמן, בדיווח נכתב עוד כי בונסטאר מסרה כי אין ברצונה להיות צד להסכם בעלי המניות וכי היא מוותרת על כל זכויותיה מכוח הסכם בעלי המניות.

משמעות הדברים היא כזו, בונסטאר מחזיקה במניות שמן עוד מלפני ההנפקה בבורסה. בזמנו ביצעה שמן פרטית כאשר למשתתפיה יש עד היום את הזכות (מתוקף הסכם בעלי המניות) למנות יחד 2 דירקטורים. בבונסטאר מוותרים על הזכות.

אסדת הקידוח בשמן. צילום - יוסי פינק
אסדת הקידוח בשמן. צילום - יוסי פינק


היה זה ב-22 בספטמבר ששמן ביצעה הקצאה פרטית של מניות החברה וגייסה בכך 23 מיליון שקלים. יום לאחר מכן החברה גייסה עוד 7.3 מיליון שקלים. בונסטאר שלא הביאה כסף - דוללה. יתכן והמשקיעים רואים בהודעה של בונסטאר צעד שלא ממש מביע אמון בחברה שנמצאת כיום במהלך של מבחני הפקה. ונזכיר כי קצת לפני כן מכרה בונסטאר מניות שמן סכום של 2.73 מיליון שקלים וירדה לאחזרה של 5.55%. אם נלך מעט יותר אחורה, נראה שבונסטאר הייתה לפני חודשיים עם אחזקה של 7.5%.

לסיום נזכיר כי ב-8 בספטמבר דיווחה שמן כי "מבחני ההפקה צפויים להתחיל בימים הקרובים ולהימשך 30 שיום". כלומר ההנחה היא שבשבועיים הקרובים תסיים שמן את מבחני ההפקה.

מצד שני, היום חשף Bizportal כי איש העסקים יצחק שרם רוכש מניות של חברת אולטרה אקוויטי +0.38% אולטרה אקוו 523.4 +0.38% אולטרה אקוויטי בסיס:521.4 פתיחה:521.4 גבוה:1,200 נמוך:1,200 תמורה:228 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: המחזיקה בשרשור ברשיון הקידוח 'שמן'. לכתבה המלאה

גרף שמן - תןך יומי

גרף מניית שמן - תוך יומי
גרף מניית שמן - תוך יומי
תגובות לכתבה(31):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 20.
    תשובה שלח מתנה בלון גז להדלקת הלפיד
    נובל 08/10/2013 10:54
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עברו שלושה שבועות מ התחלת מבחני ההפקה או ההצגה ו...... שום כלום האם זה בגלל חוסר ידע בתפעול??? או שפשוט המצב על הפנים מה שמחשיד נכון לרגע זה הנייר דוהר בכיוון השלילי ללא הרף ו...הפתגם אומר אם אן הדלפות סימן שאן מה להדליף והמצב.....חצב
    סגור
  • 19.
    ראיתי לפיד
    גונזלס 06/10/2013 22:56
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ממש יפה אין על האולימפיאדה
    סגור
  • 18.
    מחיר המניה
    ישראל 06/10/2013 22:48
    הגב לתגובה זו
    0 3
    שימו לב מחר המניה יורדת ב25 אחוז לשער 75 וגם המוסדיים שקנו לא מזמן בשער 92 וחשבו שהם ברווח ואני מודיע לכם מוסדיים נכבדים שגם אתם בהפסד וזה לא הסוף
    סגור
  • 17.
    שרם
    שרם 06/10/2013 21:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני לא מבין למה שרם לא קנה בבורסה לפי 8 אג למה הוא שילם 10 אג תשובה בבקשה
    סגור
  • 16.
    שמן. עומדת לפרסם על תגלית נפט ענקית בימים הקרובים !
    יוסי. כ 06/10/2013 20:34
    הגב לתגובה זו
    7 0
    משקיעים. יקרים. יש פה ניסיון. ניעור קלסי. לפני פירסום. התוצאות ותאמינו. לי. שהתוצאות יהיו. מצוינות. מעל המצופה רק קצת סבלנות. העליות. המטורפות בשמן. בדרך ,,,,,,,,,,,,,,,,,
    סגור
  • 15.
    היכן הלפיד הבוער
    מושקע 06/10/2013 19:47
    הגב לתגובה זו
    2 2
    הרי אפשר לראות ממרחק לפיד - אם יש נפט/גז. מה קורה . מישהו יודע?
    סגור
  • הלך הכסף (ל"ת)
    פז גז 06/10/2013 22:56
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • מבלי להביע דיעה על התוצאות. כיום לא מקובל להבעיר להבה
    בשאיבת נפט - רמי 06/10/2013 22:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הדלקת להבה מסוכנת לבטיחות האסדה. לגז יש נפח גדול וקל להבעיר אותו ולכן עדיין יש להבה מסוימת. לגבי נפט מעדיפים כיום לאגור אותו ולא להבעיר.
    סגור
  • 14.
    מה השטויות האלו? בהנהלות לא יודעים יותר מכל אחד
    בר 06/10/2013 19:43
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אולי בסוף הם ידעו קצת קודם. היום באמצע הנסיונות הידע שלהם שווה לידע של כל אחד
    סגור
  • 13.
    מאז הדיווח עבר חודש- הודעה כל יום או עיכוב (ל"ת)
    הגולש 06/10/2013 19:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • טען עוד
  • כמה שיותר שקט כך יותר חשור
    טיפול נמרץ 06/10/2013 20:24
    הגב לתגובה זו
    0 3
    הפעם אפילו חיוך יוסי וגבי על חבית נפט לא תועיל
    סגור
  • 12.
    קצת פרופורציה
    עדו 06/10/2013 19:33
    הגב לתגובה זו
    2 1
    המחזור היום עם כל הירידות אפילו לא הגיע למחזור הממוצע של המניה
    סגור
  • 11.
    בונסאטרמוכרת בעקביות מניות שמן בברסה
    הגולש 06/10/2013 19:28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יש דיווחים רבים http://maya.tase.co.il/bursa/index.asp?view=search&company_group=3000&group_first_level=1&srh_comp_lb=1595&srh_from=2013-01-01&srh_until=2013-10-06&srh_anaf=-1&srh_event=9999&all_reports=1
    סגור
  • בונסטאר גם מימשה את כל האופציות!!!
    משקיע 13/10/2013 14:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם פשוט לא הגדילו חשיפה. בונסטאר מימשה יותר אופציות מכל בעלי המניות וזה כסף שנכנס לחברה!! אנשים לא קוראים נכון את המפה
    סגור
  • 10.
    עד התוצאות שמן תמשיך להשתולל
    שמן מאד 06/10/2013 18:36
    הגב לתגובה זו
    6 1
    כנראה מחר נחזור לעלות...
    סגור
  • 9.
    מזהיר אתכם משמן כמו מאש - חוסר אמינות , הודעות עמומות
    הכריש מאשדוד 06/10/2013 17:25
    הגב לתגובה זו
    6 4
    ברחו כל עוד נפשכם בכם , חלק מהבעלים רוצים לעשות קופה ולברוח - מי שמשקיע בשמן שוקע - מי שמשקיע שם את כספו על קרן הצבי - גלו אחריות וצאו - אני הזהרתי ועשיתי את שלי עתה הדבר נתון לשיקולכם - שיהיה לכם בהצלחה !
    סגור
  • 8.
    צודקים התוצאות לא משביעות רצון
    עדי 06/10/2013 17:14
    הגב לתגובה זו
    4 1
    בקרוב כולם ידעו חבל ):
    סגור
  • שלא היה ספק לדעתי המצב על הפנים
    הנשמה לשמן 06/10/2013 20:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה בטוח לא בגלל שיש כל כך הרבה נפט שהמפקח על כיבוי האש לא מאשר להדליק את הלפיד
    סגור
  • 7.
    מכרו בלי בושה אחרי הקידוח מניות סביב 92 אגו', נראה רע (ל"ת)
    סוחר 06/10/2013 17:09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • פשוט לא נכון
    משקיע 13/10/2013 14:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני כל מימוש אופציה, שזה כסף שנכנס לחברה, בונסטאר מכרה לפי מחיר השוק. היא אף רכשה אופציה 4 מעבר למה שהיה לה!! פשוט רואים שהכוונה שלה הייתה לא להגדיל חשיפה, אבל בתכלס היא לא ירדה מההשקעה הראשונית
    סגור
  • 6.
    מי של מעיז לא מתיז... יש פה יותר סוכיי מסיכון
    אנונימי 06/10/2013 16:34
    הגב לתגובה זו
    7 3
    לרווח עצום
    סגור
  • קשקשן
    יוסי 06/10/2013 17:25
    הגב לתגובה זו
    3 1
    זה מה שאתה רוצה שיהיה
    סגור
  • 5.
    אני מתבובן בכותרת ושואל שוב
    הכי ותיק 38 06/10/2013 16:25
    הגב לתגובה זו
    4 4
    עברו כ שבועיים ו לא רואים לפיד תחשבו לבד
    סגור
  • מבלי להביע דיעה לגבי הצלחת ההפקה כיום לא מבעירים להבה (ל"ת)
    בוודאי לא בהפקת נפט 06/10/2013 20:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    תרוצים וסיפורים עד לעמק 5555
    הכי ותיק 38 06/10/2013 16:09
    הגב לתגובה זו
    11 3
    חומר למחשבה לציבור --עברו מעל ל שבועיים ולא ראינו קצה קצהו של גפרור - צנוע לא מבקש להבה יותר גרוע לא שמענו שום כלום הריי אן דבר שלא דולף אפילו סודות מדינה אי אפשר לשמור מעל ל....דקה תשאלו את ביבי. תמיד תזכרו שתשובה היגיע ל שכבת*** הזהב/ הגז *** תוך ימים ספורים הלהבה פרצה בלי סיפורים ותרוצים ובשמן......אולי הלכו לקנות בלון גז מתשובה עד למכירת מניות בעלי עניין???? מי יודע????
    סגור
  • ותוסיף לזה העובדות הבאות:
    עומר 06/10/2013 16:53
    הגב לתגובה זו
    6 1
    הבכירים בחברה לא מימשו אופציות בטענה שהם כביכול חשופים למידע פנים (הרי ניתן לתת הוראות מראש...) וכן שמן מכרה חלק מאחזקותיה לצמיחה, לא עושים זאת אם מאמינים שיש הצלחה בטוחה
    סגור
  • כל מילה בסלע (ל"ת)
    אלון 06/10/2013 16:18
    הגב לתגובה זו
    5 4
    סגור
  • 3.
    ניעור ניעור הפעילו לקטנים את הסטופ וקנו מהם
    סוחר חתיך 06/10/2013 16:06
    הגב לתגובה זו
    10 7
    לא שאני נביא אבל אני די בטוח שיש תגלית מסחרית. מחזיק כמות לא גדולה 40k בתקווה לעשות מהם 140k במידה והתגלית היא כמו שנדמה לי....בכל מקרה לא מנייה שמתאימה לכל אחד זה הכל או כלום
    סגור
  • 2.
    בונסטאר לא מעניינת אותי ,העיקר שאני אהיה מליונר . (ל"ת)
    בא 06/10/2013 15:56
    הגב לתגובה זו
    5 4
    סגור
  • 1.
    כבר התרגלנו לירידות במניה זה בסדר. מי שמחזיק הרבה
    יוס 06/10/2013 15:51
    הגב לתגובה זו
    8 5
    ממנה מהמר. אנחנו מחזיקים קצת וממתינים. מתי כבר יהיו תוצאות? איציק שרם נכנס והם יצאו. לא נורא.
    סגור
  • בדיוק ... מחזיקים קצת ונהנים מהקצת מתח (ל"ת)
    בן 06/10/2013 18:39
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור