ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

לא יאמן: ממש בדקה ה-90, נדחה הדיון בבג"צ על יצוא הגז - בלמעלה מחודש

בזמן שכולם ממתינים להתקדמות בנושא ייצא הגז הטבעי מישראל, טחנות הצדק טוחנות לאט. הדיון בבג"צ נדחה
ניתוח, צילום: אלבטרוס
בזמן שכולם ממתינים להתקדדמות בנושא ייצא הגז הטבעי מישראל, טחנות הצדק טוחנות לאט. בתחילת חודש אוגוסט החליט בג"צ בראשות נשיא העליון אשר גרוניס לקיים את הדיון על אישור ייצא הגז הטבעי בהרכב מורחב וקבע את מועד הדיון ל-17 בספטמבר. היום המועד הזה נדחה ל-20 באוקטובר.

ייתכן שדבר הדחייה קשור לחופשות השופטים, שכן המועד המקורי של הדיון (19 בספטמבר) נקבע ליום שלישי הבא - בין יום כיפור לערב סוכות. כעת יתקיים הדיון לאחר תקופת החגים. נציין בהקשר זה כי כל הצדדים מודעים לדחיפות הדיון ומתן ההכרעה בכדי ששוק הגז יוכל להתחיל בהליך של פיתוח, ובכל זאת הדיון נדחה.

בכדי להבהיר עד כמה מדובר בסחבת של ממש בכל הנוגע לאישור ייצא הגז, נציין כי ההמלצות הסופיות של ועדת הייצוא ('צמח') התקבלו בספטמבר 2012אחר כמעט שנה של דיונים, לממשלה לקח זמן רב להחליט ורק ב-23 ביוני אישר נתניהו ייצוא של 40% ממאגרי הגז. הדיון הראשון בבג"צ שהוגש נקבע ל-1 לאוגוסט, הוא נדחה ל-17 בספטמבר ועכשיו ל-20 באוקטובר.

אם בג"צ יקבל את העתירה של יחימוביץ' ויבטל את אישור הממשלה לאישור הגז. הכדור יעבור למגרש של הכנסת לקריאה ראשונה, משם לאחת הוועדות (ככל הנראה ועדת הכספים) ומשם לקריאה שניה ושלישית. מדובר יהיה בתהליך של לפחות חצי שנה נוספת.
תגובות לכתבה(49):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 40.
    דלק נדלן
    יאיר 15/09/2013 11:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי הגנבה של המשקיעים בדלק נדלן, לא יזיק אם תשובה יפסיד כמה מיליונים
    סגור
  • 39.
    שופטי בג ץ איכן האחריות הלאומית (ל"ת)
    עזרא 12/09/2013 22:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 38.
    עד שהרופא יגיע החולה ימות!
    מן הישוב 12/09/2013 16:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לעיתים יש להכות על הברזל כשהוא חם, גרירת הרגלים של ממשלת ביבי בכל התחומים מסבה נזק רב למדינה(ראה מינוי נגיד,החלטה בנושא פיתוח משאבי הגז ואתר צפוני להולכה,החלטה על היקף היצוא). העולם לא מחקה לנו,כשיתעוררו יהיה מאוחר! ממש מנהיגות חלם!
    סגור
  • 37.
    זוהי הממשלה שלנו? (ל"ת)
    מה יש להתפלא אם 12/09/2013 10:48
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • ועשירה בממון שדורכת על החלשים והמסכנים - ביבי את לפיד
    ממשלה גרועה 12/09/2013 15:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ואת בנט ושות' בע"מ. היידה ביבי, הביתה, או שלפחות, תחזיר אותם כבר לביתם ותבטל בהקדם האפשרי את הגזירות הרעות שלכם. בכבוד רב, אזרח מדינת ישראל.
    סגור
  • 36.
    רבותאי צריך לקחת הפסקה
    שאול המלך 11/09/2013 19:33
    הגב לתגובה זו
    3 3
    עכשיו בית המשפט עובד בקצף של הפוליטיקאים, הנושא היה מוכן באוגוסט 2012 ועכשיו ספטמבר 2013 ממשיכים לדחוק ולדחוק יופי של בית משפט, יופי של כנסת רק יודעים להתקן את המשכורות שלהם, אבל לעבוד צריכים ללמוד מהקפריסאים
    סגור
  • 35.
    בושה לשופטים
    מומחה לחלמאים 11/09/2013 16:32
    הגב לתגובה זו
    9 0
    זו הוכחה ניצחת שלשופטים אין שום מושג בכל הסוגיה של יצוא הגז או שהם עדיין בשלב של לימוד.....למה לא ידחו מיד את העתירה בנימוק הכי פשוט שאין להם שום מושג בנדון? העדיפו לעשות צחוק מעצמם
    סגור
  • 34.
    מדינה שודדת את אזרחייה
    אנונימי 11/09/2013 16:30
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ידחו או לא ידחו , עדיין כל אחד במדינה הזו נשדד עי הממשלה , מדיניות מיסים ואגרות . אם יבדקו במכון לסטטיסטיקה בשנים האחרונות כמה המיסים עלו ,הממשלה תיפול בהצבעת אי אמון .
    סגור
  • 33.
    יש אלוהים לפני יום כיפור-זאת מכה כל תאבי הבצע במדינה! (ל"ת)
    דנידין 11/09/2013 15:48
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • תאבי הבצע זה לא אלו שרוצים לגזול את המציאה מהמשקיעים? (ל"ת)
    ככ 12/09/2013 15:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 32.
    חלם...........
    אחד שאיכפת לו 11/09/2013 15:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ארץ אוכלת יושביה....
    סגור
  • 31.
    עם משכורות כשלהם,לא פלא שהם בחופשה בחו"ל חודש.
    אחד 11/09/2013 15:09
    הגב לתגובה זו
    6 1
    בגץ צווארון לבן לבנבן עשירים מבלים בחול והכלכלה קורסת
    סגור
  • 30.
    כמו בכל מדינה דמוקרטית ההחלטה על נושאים
    הדמוקרט 11/09/2013 15:08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כמו תקציב מדינה מדיניות יצוא ויבוא מחיר שיחת טלפון וכדומה צריכה להתקבל על ידי אנשים מורמים מעם שלא נבחרו בבחירות דמוקרטיות. שופטי בג"ץ צריכים להחליט בנושאים כאלו ולא הרשות המבצעת שאנו בחרנו...
    סגור
  • 29.
    רוצים דיקטטורה.נמאס מבית המשפט.שילכו לעזאזל (ל"ת)
    אנונימי 11/09/2013 14:51
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 28.
    למה בחרנו גרוניס ולא ביבי
    הצבור אשם 11/09/2013 14:40
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מדינת חלם החירות רק למראית עין מי שקובע זה בג"ץ מעניין מה יחליט לתקוף באירן ביבי או המצביא גרוניס
    סגור
  • 27.
    עם משול לחמור
    נותן בראש 11/09/2013 14:40
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כשאברהם לקח את יצחק לעקידה התלוו איליו החמור ועוד שני נערים......כשהגיעו אל מול הר המוריה שאל אברהם את הנערים אם הם רואים נצנוץ הפיסגת ההר והם ענו שלא רואים כלום...שבו פה עם החמור גער בהם אברהם וכינה אותם עם משול לחמור.......והנמשל: אל מול עיני העם בציון יש ניצוץ בפסגת ההר..אל הוא מכשסה עיניו..מקים עוד ועוד ועדות ומבקש שבג"צ שיחליט שהחליט לא להחליט....אכן עם משול לחמור
    סגור
  • 26.
    אידיוטים
    אזרח כועס 11/09/2013 14:36
    הגב לתגובה זו
    7 0
    פשוט אידיוטים..אין מילה אחרת...אלה שופטים אלה??? נראה אותם גברים תובעים אותי על הוצאת דיבה....השם שמור במערכת
    סגור
  • 25.
    אתם יודעים למה לא מעריכים
    blond101 11/09/2013 14:34
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אותם כי השופטים האלה לא מהעם שלנו. הם מעם אחר מנותק מהמציאות. מענין אם הם היו דוחיםמשפט אם זה היה על השכר שלהם.
    סגור
  • יש לבדוק איך אנשים עם קשרים מגיעים להיות שופטים
    שופטים בישראל 11/09/2013 14:45
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ואיך עוזרים לשופטים הם רק בוגרי מכללות כדי שהשופטים לא ירגישו מתחרים . נוח להם שעוזרים יהיו נחותים מהם ולא יהוו איום בית המשפט מלא שופטות רעות . בית המשפט מדרדר מיום ליום כי בכל מכללה הפקולטה הראשית זה משפטים שם לא צריך להתאמץ כדי להיות שופט חכם ומקורי הבינוניות חוגגת בכל דבר בארצנו כי השיקולים הם אחרים ולא טובת הציבור . בושה וחרפה שלא סוגרים פה מכללות למשפטים עד מתי זילות המקצוע?
    סגור
  • 24.
    הצדק דורש
    המאזן 11/09/2013 14:09
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לדחות את שכר השופטים עד ה-20.10...
    סגור
  • 23.
    שמן הודיעה על תגלית לכאורה כך שלא ברור כמות הגז
    הסיבה לדחייה שמן 11/09/2013 14:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תגלית שמן תשפיע חזק על החלטת בג"ץ במידה ויש שם כמות רצינית של גז - לכן אולי החליטו לדחות את ההחלטה כך הסיכוי גבוה יותר לייצוא כמות גדולה.
    סגור
  • ילד לך תמכור ארטיק קרח בחוף אשדוד (ל"ת)
    בני 11/09/2013 15:25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 22.
    לפי דעתיהסתברות יותר גבוה שיעבירו את הדיון לכנסת . (ל"ת)
    בא 11/09/2013 13:51
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • וישאירו את החלטת הממשלה על כנה...
    חלמאות 11/09/2013 14:24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אז למה להתעכב בפיתוח מאגרים..... כל החלטה שתפחית / תבטל את יצוא הגז תגרום לכך שהגז ו/או הנפט יישאר באדמה וווווווישאר שלנו
    סגור
  • 21.
    חוצפה !! מגעיל !!! פשע !!! הרס כלכלי !!
    החופש של השופטים עול 11/09/2013 13:49
    הגב לתגובה זו
    12 0
    לא מתביישים - מדינה זבל !
    סגור
  • 20.
    מדינה משוגעת יורה לעצמה ברגל
    משוגעים 11/09/2013 13:47
    הגב לתגובה זו
    11 0
    לא איכפת להם מהכסף של הציבור והפסדי העתק - נגרמו בעבר הפסדים במיליארדים עקב עיכובים - וגם עכשיו נגרמים נזקים אדירים
    סגור
  • 19.
    מי משלם על הנזקים חלאות !
    אבי 11/09/2013 13:38
    הגב לתגובה זו
    9 0
    הציבור מפסיד המדינה מפסידה ולאף אחד לא איכפת - בושה מדינה מגעילה חבל שנולדתי כאן
    סגור
  • 18.
    הדחיה רומזת לצדדים להגיע לפשרה (ל"ת)
    משפטן 11/09/2013 13:35
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • 17.
    כל חודש דחיה, קופת המדינה מפסידה מיליארד שקל מס! (ל"ת)
    אנונימי 11/09/2013 13:23
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • קופת הטייקונים מתרוששת וזה סבבה לגמרי (ל"ת)
    אוהבת אזרחים 11/09/2013 13:48
    הגב לתגובה זו
    0 8
    סגור
  • חבל שאין לך מושג מזערי בכלכלה (ל"ת)
    אוהב מאוד אזרחים 11/09/2013 13:59
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 16.
    סבלנות
    דוד 11/09/2013 13:22
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מניות הגז הם לטווח ארוך.שככתם שעוד מאט מתחיליים ליקדוח לנפט. אני שנתיים מהיום בהמתנה . שיהיה לכולם גמר חתימה טובה ובהצלחה .
    סגור
  • 15.
    חבלללללללללללללללל (ל"ת)
    יופיטר שוקי הון 11/09/2013 13:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 14.
    בושה למערכת המשפט (ל"ת)
    יגאל 11/09/2013 13:01
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 13.
    מכרתי רציו לעת עתה, נקנה בעתיד (ל"ת)
    שרון 11/09/2013 12:54
    הגב לתגובה זו
    0 8
    סגור
  • 12.
    חלם זה לא כאן, יוון זה כאן!
    חזי 11/09/2013 12:49
    הגב לתגובה זו
    12 0
    הלוואי חלם. המערכת תעשה הכל כדי למלא את קופתה כדי שיהיה מספיק כסף לממן את הפנסיות והמשכורות של השרות הציבורי הרקוב. צדק? לא כאן
    סגור
  • 11.
    זה עיתונות?
    יובל המבולבל 11/09/2013 12:42
    הגב לתגובה זו
    9 2
    מי ביקש לדחות את הדיון? למה ביקש לדחות את הדיון? מי יהיו הנהנים? על כל אלו ועוד נצטרך למצוא תשובה בבמה אחרת, אשר מתייחסת ביותר כבוד לקוראים.
    סגור
  • 10.
    איזה מדינה דפוקה בחיי שזה שובר שיא בטיפשות
    סוחר חתיך 11/09/2013 12:33
    הגב לתגובה זו
    21 0
    לא נותנים לנפטים רצף של עליות וחבל אבל סבלנות טעמה מר פרותייה מתוקים אולי שווה לחזק בקטנה פוזיציות שמעו חברים בגץ יאשר את היצוא זה הכל הצגה של השמאל אני לא קונה את זה לא מוכר כלום
    סגור
  • אתה צודק פשוט סבלנות הימים היפים לפנינו אל תמכרו יח 1 (ל"ת)
    לסוחר חתיך 11/09/2013 12:48
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • כל דחיה בהחלטה פירושה ירידות במניות והזדמנות להגדיל
    תל אביבית 11/09/2013 12:44
    הגב לתגובה זו
    10 0
    אחזקות. בסוף הם יחליטו משהו. אולי הם מחליפים את הכסאות בלשכה שיהיה להם נוח לשבת על המדוכה. גם יזמינו תפריט ממסעדת יוקרה כל זה יעזור להם להחליט נכון למען עם הטמבלים הישראלים
    סגור
  • 9.
    בגלל זה ישראמקו עשתה פרסה מעליות לירידות
    יוסי 11/09/2013 12:24
    הגב לתגובה זו
    8 2
    השאלה עד לאן זה מוריד אותה עכשיו?
    סגור
  • 8.
    תגידו תודה לאישה אחת אומללה - שלי יחימוביץ'
    על בטוח 11/09/2013 12:22
    הגב לתגובה זו
    28 1
    לא מענין אותה שהכול נדפק בגללה העיקר נזק נזק נזק לגרום. שתלך לעזאזל עם כל המפלגה שלה.
    סגור
  • 7.
    פשוט לא להאמין,איזו מדינת חלם. (ל"ת)
    kimkim 11/09/2013 12:20
    הגב לתגובה זו
    18 0
    סגור
  • 6.
    חלם זה כאן
    KO 11/09/2013 12:16
    הגב לתגובה זו
    20 0
    מדינת ישראל בשיטתיות עושה ככל שביכולתה להרוס את נושא הגז
    סגור
  • 5.
    בושה
    איציק 11/09/2013 12:15
    הגב לתגובה זו
    25 0
    מדינה בושה. שרים בושה. חכים בושה. שופטים-ללא בושה......--יאללללה לקפל אין פה סיכוי לשפייות .
    סגור
  • 4.
    עכשיו מבינים למה צריך עוקף בג"צ. (ל"ת)
    ian 11/09/2013 12:06
    הגב לתגובה זו
    15 0
    סגור
  • 3.
    צריכם להצדיקאת...
    יוני 11/09/2013 12:06
    הגב לתגובה זו
    22 0
    הם צריכים להצדיק את השכר+קפה ועוגיות ... פשוט בושה וחרפה "למפעל הצדק"........
    סגור
  • 2.
    יש זמן תדחו עד ששלי יחימוביץ תלמד משפטים ותהיה
    תל אביבית 11/09/2013 12:02
    הגב לתגובה זו
    21 1
    בחבר השופטים.
    סגור
  • 1.
    גז יצוא יאושר רציו עולה עולה (ל"ת)
    יופי עד אז ימצאו עוד 11/09/2013 11:59
    הגב לתגובה זו
    22 2
    סגור