חודש קריטי למודיעין: הכסף מאדירה לא הגיע, הרישיון בסכנה - והעיניים ל'שמן'

אדירה שמחזיקה ב-15% מרישיון 'גבריאלה' אמורה הייתה להעביר 2.3 מיליון דולר למודיעין כחלק מהסכם פשרה. המניה מאבדת גובה
צחי סולטן, צילום: Bizportal
יום שמח היה אתמול במניות הגז-נפט הקטנות בבורסה בת"א, בעיקר באלה הקשורות לרישיונות החיפוש במים הרדודים וזאת בשל הדיווח החיובי של שמן על סימני נפט משמעותיים ועובי שכבה מרשים של 68 מטר. אבל החגיגה לא הייתה מושלמת, בעיקר לא אצל מודיעין יהש +1.23% מודיעין יהש 623.6 +1.23% מודיעין יהש בסיס:616 פתיחה:616 גבוה:627 נמוך:615 תמורה:62,191 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: .

תחילתו של סיפור כאשר השותפות ב'גבריאלה', מודיעין (70%), אדירה (15%) ובראונסטון (15%) נקלעו בתחילת השנה למחלוקת כספית בצל אי העברת חלקן של אדירה ובראונסטון במימון הקידוח. כפועל יוצא, הקידוח המתוכנן ב'גבריאלה' בוטל, ובין הצדדים ניצתה מחלוקת בנוגע לתשלומים על תכנון הקידוח, הסקרים הסיסמיים, רכישת הציוד וכמובן הזמנת האסדה (שכבר המתינה לקידוח).

בסוף חודש יוני האחרון נחתם הסכם פשרה לפיו אדירה ובראונסטון התחייבו לשלם כל אחת סכום כולל בסך של כ-3.5 מיליון דולר, מתוכו כ-2.3 מיליון דולר למודיעין וכ-1.2 מיליון דולר לחשבון העסקה המשותפת ברישיון. את אותו סכום אמורות היו השתיים להעביר למודיעין עד ה-6 בספטמבר (יום שישי האחרון) - אדירה לא העבירה את הסכום. בדיווח של מודיעין הבוקר נכתב כי "הנהלת השותף הכללי בוחנת את האפשרויות העומדות בפני השותפות".

בגלל אי הוודאות - טולינסון לא נכנס, והכסף לא עבר

ההערכה היא שהגיאולוג פרנטיס טומלינסון שאמור היה להשקיע 5 מיליון דולר באדירה עבור השליטה בחברה, לא עשה זאת ולכן החברה נותרה ללא כסף. כעת אדירה עלולה לאבד את זכויותיה ברישיון. אם כך יקרה, מודיעין תעלה לאחזקה של 80%, ובראונסטון ל-20%. נקודה קריטית היא שרישיון גבריאלה (וגם 'ים חדרה') פקע ב-1 בספטמבר וכעת קיים איום ממשי שהממונה על ענייני הנפט במשרד האנרגיה ייקח מסולטן את הרישיון. ובהקשר זה נציין כי ייתכן שגם כתוצאה מכך - טומלינסון בחר שלא להשקיע באדירה בימים של אי ודאות שכזו (כלומר עניין תוקף הרישיון בנוסף לשאלת ההצלחה ב'שמן').

כך או כך ובהנחה שהרישיון לא ילקח, צחי סולטן שעומד בראש שותפות מודיעין, לא מתכוון לצאת לקידוח עם אחזקה גבוהה כ"כ, ההערכה היא שסולטן מתכוון לרדת באופן משמעותי באחוזים לפני יציאה לקידוח. ופה שוב אנחנו חוזרים לקידוח של 'שמן' מול חופי אשדוד. עובי השכבה (68 מטר) הפתיע לטובה, אם גם מבחני ההפקה שיחלו בקרוב יהיו מוצלחים באותה המידה, לסולטן יהיה טור של משקיעים שיירצו להיכנס לרישיון, אם תהיה אכזה ב'שמן' - אפשר לשכוח מ'גבריאלה'.
תגובות לכתבה(18):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    או להכחיש - מגד 6 הגיע שלשום לעומק כ- 2500 מטר לפי מה
    האם מישהו יכול לאשר 10/09/2013 10:39
    הגב לתגובה זו
    7 0
    שראיתי באחד האתרים (כמדומני לפי זוריק). מבקש לדעת מה קורה עתה בשטח ? האם לפי חוקי ני״ע החדשים, אסור לחברה להוציא עדכונים במהלך הקידוח ? בתור משקיע בנייר אני סבור שמחובתו של הציבור לדעת מהמקור מה המצב ולא להיות ניזון רק ממה שקוראים באתרים השונים !
    סגור
  • אם כל כך חשוב לך גש לאתר הקידוח ו......
    אלמוני פלמוני 11/09/2013 16:43
    הגב לתגובה זו
    0 3
    תמתין המון המון סבלנות ליצאת אחד הקודחים ושאל אותו רצוי ללמוד מספר מילים ברומנית///////אל תהיה קמצן קח אתך סיגריות חוץ או לפחות ארגז בירה
    סגור
  • לדעת מה קורה בשטח. אינני סומך כלל על אף פורום ועל אף
    גם אני כמוך רוצה 10/09/2013 16:05
    הגב לתגובה זו
    7 0
    טוקביסט. הבעיה לדעתי, שאין לחברה קומוניקציה עם התקשורת אשר אינה מחבבת אותה בלשון המעטה. כמו כן הנייר נופל כל הזמן כמו סכין ללא שום הגיון כלכלי. כך אני רואה את פני הדברים. ממני, אחד מהמשקיעים.
    סגור
  • של סימנים או פריצת נפט במהלך הקידוח, לפני ההגעה לשיכבת
    מה החוק אומר במקרה 10/09/2013 11:57
    הגב לתגובה זו
    17 2
    המטרה?
    סגור
  • הזו, זה הכל קומבינות וחארטה אחת גדולה. (ל"ת)
    כל הממשלה והבורסה 10/09/2013 13:18
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 7.
    כתבתם שהרישיון פקע ב1 בספט וכעת קיים איום ממשי שהממונה
    הערה חשובה 10/09/2013 02:41
    הגב לתגובה זו
    2 8
    לא יחדש! אז יש לי חדשות בשבילכם!!! אין איום ממשי-פרנסיס טומלינסון כנראה יודע את הלחשושים. מודיעין איבדה לפי השמועות סופית את רישיונות גבריאלה וים חדרה. הממונה לענייני הנפט נתן למודיעין 4 פעמים הארכות על רישיונות אלו ובכל פעם לא עמדו בלוחות הזמנים. מודיעין לדעתי גמרה את הסיפור שלה בבורסה הישראלית. צחי סולטן גנב ממשקיעים מאות מיליוני שקלים וקיבל מהשם שבשמיים עונש ולא יהיה מיליארדר מהנפט. אלא רק מולטי מיליונר מגניבת כספים לכאורה של משקיעיו במודיעין ופרוקוגניה. אתם מבינים? טחנות הצדק טוחנות לאט-אבל טוחנות. השמועות אומרת שאני וטוטאל שתי ענקיות אירופאיות יקבלו את הרישיונות ויפיקו נפט בארץ לראשונה בים התיכון! בהצלחה.
    סגור
  • סולטן אדם ישר- להזכירך אופ 7
    ליאת 11/09/2013 08:16
    הגב לתגובה זו
    5 0
    באופ 7 התחשב במשקיעים ורץ לבימ"ש להאריך את האופציה הוא אדם מוסרי וטוב לדעתי , פשוט מירה נכשל , מאמינה שהם יכולים לעלות על הגל מחדש
    סגור
  • 6.
    מודיעין לפני טיסה לשער 22 רק סבלנות (ל"ת)
    סוחר שלדים 09/09/2013 13:50
    הגב לתגובה זו
    4 17
    סגור
  • מילים : רמאי ונוכל. (ל"ת)
    לסוחר שלדים , בשתי 09/09/2013 17:04
    הגב לתגובה זו
    13 2
    סגור
  • 5.
    סולטן הרס ובזז את מודיעין "מזל" שיש ממונה על שוק ההון ת
    תום 09/09/2013 12:05
    הגב לתגובה זו
    3 9
    תותח :):)
    סגור
  • את כל העסקאות שבוצעו בהזדמנות ישראלית החל מהדיווח
    מדוע לא ביטלו עדיין 09/09/2013 13:04
    הגב לתגובה זו
    25 0
    הראשוני הכוזב של החברה לגבי תוצאות קידוח ישי??? החברה הונתה בזמנו את המשקיעים והוציאה דיווחים כוזבים לגבי תגלית, סימני נפט משמעותיים, פטרוליום משובח, הידרקרובינים רבים הניתנים להזזה, שיכבת עובי באורך 10 מטר של נפט משובח ועוד כהנה וכהנה... החברה אף הגדילה לעשות בדיווחיה הכוזבים כאשר לאחר הדיווח הראשוני על הסימנים והנפט המשובח, היא הוציאה דיווח על תגלית משמעותית עם כל הכרוך בכך - הונאה מושלמת של המשקיעים וגזילת כספם. נא לטיפולכם רשויות החוק.
    סגור
  • חוקים רקובים! גוזלים וחומסים את מעוטי היכולת בלי להניד
    כי זו ממשלה רקובה עם 10/09/2013 15:48
    הגב לתגובה זו
    7 1
    עפעף. רק האוכלוסיה העשירה ורדיפת הכבוד העצמי בראש מעייניהם. אינם סופרים בכלל את העניים והמסכנים. יושבים להם שם במגדל השן ודואגים רק לריפוד כיסאותיהם, תוך דריכה על האוכלוסיה הענייה ובכלל זה החרדים. בושה וחרפה לנו שכך מתנהגת הממשלה הזו בראשות ביבי, לפיד, בנט וחבריהם.
    סגור
  • והתככים - הגרועה ביותר שהיתה למדינת ישראל מאז הקמתה. (ל"ת)
    ממשלת הקומבינות 10/09/2013 16:17
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • 4.
    סולטן סגור את הבאסטה ולך הבייתה סחטת את המשקיעים בפרוקג
    רומי 09/09/2013 11:52
    הגב לתגובה זו
    5 9
    בפרוקגניה גמרת את המשקיעים גם במודיעין
    סגור
  • 3.
    נראה יותר כמו טור יחצנות לסולטן מאשר כתבה נייטרלית
    רן רן 09/09/2013 11:42
    הגב לתגובה זו
    11 5
    המשפט לגבי טור של משקיעים מיותר לחלוטין
    סגור
  • 2.
    עוד פעם טומלינסון?!?! זה ההוא מפלאג'יק שברח!?!? (ל"ת)
    נמאס 09/09/2013 11:39
    הגב לתגובה זו
    1 10
    סגור
  • 1.
    תדווחו על סימנים והכסף יזרום
    אנונימי 09/09/2013 11:13
    הגב לתגובה זו
    16 2
    אחר כך תתקנו שהסימנים נבדקו במבחן הפקה והתוצאות לא משהו
    סגור
  • גדול. אני מסכים איתך. ככה בדיוק עשו למשל בהזדמנות
    הפעם אנונימי יצאת 09/09/2013 12:45
    הגב לתגובה זו
    11 1
    ישראלית. הונו ורימו את המשקיעים ושדדו את כספם. גם אני מנפגעי הזדמנות. הפסדתי שם כסף רב בגלל דיווחים כוזבים של החברה בעת קידוח ישי. צריך לדעתי לבטל את כל העסקאות שנעשו בנייר זה החל מהדיווח הראשוני של החברה לגבי ישי.
    סגור