הנה זה קורה: מאגר "תמר" מספק למשק גז בקצב מסחרר - קרוב לניצולת מלאה

בכמה מסתכם החיסכון היומי למשק? מאגר 'תמר' מזרים גז בקצב פשוט אדיר, ברמה שנתית מדובר ב-9.5 BCM, מעל כל התחזיות
 |  (28)
אסדת לוויתן, צילום: אלבטרוס
אחרי שנים של פיתוח וציפייה לגז כחול לבן, קיץ 2013 מוכיח כמה אנחנו צריכים את הגז הזה, וגם באיזה קצב אדיר מתנהלת האספקה ממאגר 'תמר'. לפי נתונים שמוציא היום משרד האנרגיה, צריכת הגז היומית בישראל הגיעה לשיא כל הזמנים - 30 מיליון מטר מעוקב. מתוך אותה כמות, 26 מיליון מטר מעוקב מגיעים ממאגר 'תמר' והשאר מהאונייה המגזזת. מדובר בחיסכון אדיר של 40 מיליון שקלים ליום, זאת כתוצאה ממעבר משימוש בתזקיקים יקרים ומזהמים (סולר, מזוט וגפ"מ) לגז טבעי זול ונקי.

מבחינת 'תמר', מדובר באספקה של 0.026 BCM ליום, קצב מסחרר שאם נכפיל אותו ב-365 נקבל קצב שנתי של 9.5 BCM, זאת מול ציפיות לאספקה בקצב שנתי של 7-8 BCM. כמובן שלא מדובר בקצב מייצג שכן בימי הקיץ החמים צריכת הגז הינה גבוהה במיוחד - ועכשיו זה שיא הקיץ.

לצורך ההשוואה, בשנת 2010 עמד הביקוש לגז טבעי במשק על מעט מעל 5 BCM, והגז זרם לפה ממצרים ומים תטיס.

השותפות במאגר 'תמר' הן ישראמקו יהש 0% ישראמקו יהש 42.1 0% ישראמקו יהש בסיס:42.1 פתיחה:42 גבוה:42.5 נמוך:42 תמורה:9,173,479 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: עם 28.75%, דלק קידוחים יהש -0.09% דלק קידוחים 1,077 -0.09% דלק קידוחים יהש בסיס:1,078 פתיחה:1,072 גבוה:1,089 נמוך:1,070 תמורה:29,886,508 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ו{אבנר יהש} עם 15.62% כ"א, נובל עם 36% ו אלון גז -0.59% אלון גז 4,392 -0.59% אלון גז בסיס:4,418 פתיחה:4,418 גבוה:4,401 נמוך:4,297 תמורה:232,472 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: עם 4%.
תגובות לכתבה(28):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 19.
    יצוא
    בסטין 03/09/2013 11:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקללות לא חוזרות למקלל סתם0 כך הקללות נישארות לצרי העיין שבגללם ניגרמים הפסדים רבים למשק המבין ייבין פחי זבל בואו נחכה לבגץ ואז נידע אם מי יש לנו עסק צרי העיין ופחי זבל
    סגור
  • 18.
    דלק אנרגיה
    דני 03/09/2013 01:20
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אל תתנו לנוכל מנתניה וחבר מרעיו מפסגות לקחת לנו את הבוננזה המדהימה הזאת!!! הם גונבי דעת מכוערים!!!
    סגור
  • 17.
    כן, גם חשבון החשמל שנקבל יהיה כזה
    מבין עניין 02/09/2013 23:22
    הגב לתגובה זו
    5 0
    והיכן בדיוק נרגיש אנו את החיסכון אם חברת חשמל חוסכת כל יום מיליונים??!!! מתיי אנו נרגיש
    סגור
  • 16.
    הכל טוב ויפה .הגז זורם"
    מקס הזועם!!!!!!!!!!! 02/09/2013 18:58
    הגב לתגובה זו
    11 0
    הגז אמנם זורם"אז איפה הכסף ?ולמה המניות של הגז מגמגמות כמו ילד מפגר? אני לעולם לא יכל להבין את המצב שב "תמר" מוכרים כ"כ הרבה גז .ומניות "תמר"מדשדשות ...זה לא גזל???תנו לי תשובה!מקס הזועם!
    סגור
  • מה לעשות עדר של טיפשים החליף זהב ל תעודות השתתפות
    הכי ותיק 38 02/09/2013 20:07
    הגב לתגובה זו
    11 2
    עם שלם של פרמיטיבים שלא מסוגל להגדיש יום בשנה ו ללכת לאספת בעלי מניות ו לעשות עוד מאמץ קטן לקרא מה תשובה מבקש לתת ומה תקבל בתמורה מזה אתה מבין האשם....רק בעדר שהחליף זהב ב חרוזי זכוכית
    סגור
  • 15.
    לא לשכח, רק כניסה אחת מהים. מתי נקודת קליטה בצפון?
    פול 02/09/2013 18:28
    הגב לתגובה זו
    4 1
    מצב מסוכן למשק כולו. והמבין יבין
    סגור
  • 14.
    שנת 2013 צפוי 6 BCM
    רוני 02/09/2013 17:16
    הגב לתגובה זו
    12 1
    שנת 2014 - 9 BCM . שנת 2015 -10.5 BCM . שנת 2016 - 12 BCM .
    סגור
  • 13.
    תקראו בין השורות** לא היה ולא היה יצוא נקודהההה
    אלון 02/09/2013 15:38
    הגב לתגובה זו
    6 8
    מסתבר שהצרכן הישראלי פשוט בולע גז ללא הפסקה המשמעות היא אחת אפילו התחמן והלקקן של מחלקת הון שלטון מר פינוקיו לא יוכל לתת אישור ליצוא גז כי...... הוא נגמר סופר מהר אבל......אולי אם הגברת תזמין את בנט היה מפנה עד אז בחלום הלילה בצאת.....
    סגור
  • האמת
    המחשב 03/09/2013 17:38
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ישראל "זוללת "8 bcm בשנה שלמה. מצאו כבר כ-900. סטטיסטית אפשר להוכיח בודאות שימצאו עוד הרבה. מי שנגד יצוא הוא חסר כל יכולת חישוב מינימלי או בעל מניעים שאינם טובת הכלכלה הישראלית.
    סגור
  • אן סיכוי להזמנה שכזו בנט לא סופר אותה
    YL 02/09/2013 16:41
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ובנוסף לכל הוא סופר מיליונר הוא לא רואה אותה מ מילמטר
    סגור
  • טען עוד
  • 12.
    חסכון . אנחנו חייבים 3.5 מיליארד ש"ח לחברת חשמל
    דוד 02/09/2013 15:35
    הגב לתגובה זו
    7 0
    מה עוזר לנו החסכון העצום של 40 מליון ש"ח ליום מהשימוש בגז שבקידוח תמר - הרי אנחנו חייבים (לכאורה כמובן...) 3.5 מיליארד ש"ח לחברת חשמל, כך טוענת יו"ר רשות החשמל עו"ד אורית פרקש. כמה גז עוד צריך לצאת משם על מנת שתוריד הגב' פרקש את החוב הזה מהגב שלנו ?
    סגור
  • חוב חברת החשמל הוא יותר מ 70 מיליארד הגז לא מכסה הריבית (ל"ת)
    פרקוש 05/09/2013 19:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    הכי זולה,אלון גז.
    חד עין 02/09/2013 15:31
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מחזורים 60 אלף ביום,והמוסדיים טרם גילו
    סגור
  • 10.
    יותר מדי התלהבות, פחות מדי עובדות.
    קורמורן 02/09/2013 15:29
    הגב לתגובה זו
    6 0
    הערה ראשונה, מה הגפ"מ עושה ברשימת הסולר והמזוט ? ההבדל בין גפ"מ לגז מתמר הוא שולי אם בכלל מבחינת הרכב הפחמימנים. שנית, עדיין אין אספקת גז לכל הצרכנים שממתינים בחוסר סבלנות לגז שיפטור אותם מאימת הסגירה בשל עלויות. מפעלים כמו פיניציה בצפון או מפעל קטן כמו נגב טכסטיל בדרום תלויים באספקת הגז שבושש להגיע, באדיבות ממשלת ישראל. צנרת האספקה מהים ליבשה, הגיעה לגבול יכלתה בשעות היום ועדיין אין צנרת נוספת לגיבוי ולמילוי הצרכים. ראוי שמשרד האנרגיה ידרבן הרכבת הקו הנוסף ליבשה וייקבע סופסוף מיקומו של מתקן הטיהור.
    סגור
  • 9.
    לנגוצקי
    ראובן 02/09/2013 15:25
    הגב לתגובה זו
    3 5
    בעיקר חזונו של יוסי לנגוצקי
    סגור
  • 8.
    גאה בהשקעה שלי
    משקיע 02/09/2013 15:15
    הגב לתגובה זו
    7 1
    שתהייה לכולם שנה טובה!
    סגור
  • 7.
    לא טוב לרציו -לא יהיה אישור ליצא.הצריכה אדירה בארץ (ל"ת)
    בנליביס 02/09/2013 15:07
    הגב לתגובה זו
    5 9
    סגור
  • אפשר לצרוך את מאגר לויתן ב 10 שנים בארץ
    משה רבנו 02/09/2013 15:22
    הגב לתגובה זו
    4 6
    ליצא גז ע"י קרור והנזלה ליפן דורש השקעות אדירות ובסופו של יום לצאת בהפסד . שיווק הגז בארץ אפשרי ותלוי ברצון הממשלה . וגם אם השותפות תפסיד אז המדינה תרוויח .
    סגור
  • ואחרי 10 שנים איזה מטומטם ישקיע? אמא שלך אולי? (ל"ת)
    דד 02/09/2013 15:28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 6.
    בגלל שלי יחימוביץ ושאר החוכמולוגים המניות תקועות
    מניות גז 02/09/2013 15:02
    הגב לתגובה זו
    14 3
    במדינה אחרת כבר מזמן המניות היו קופצות ב 30% לפחות
    סגור
  • 5.
    מגיע פרס ישראל לנובל!!! (ל"ת)
    רן רן 02/09/2013 15:00
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • או פרס נובל לישראל.... (ל"ת)
    סתאאם 02/09/2013 15:20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 4.
    בגלל כתבה כזו
    סים 02/09/2013 14:57
    הגב לתגובה זו
    8 2
    יורדת ישראמקו הזוי לא טבעי צריכה לעמוד על 100 מזמן
    סגור
  • 3.
    מגל של רציו (ל"ת)
    בקרוב בשורות טובות 02/09/2013 14:44
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • 2.
    הכי חשוב שיעלו לנו את מחירי החשמל וגז הבישול.
    eyal_hanan 02/09/2013 14:34
    הגב לתגובה זו
    15 0
    בישראל כמו בישראל אסור שירד גשם כדי שלא יעלו את מחירי המיים.....
    סגור
  • 1.
    הבוגדים
    שלי 02/09/2013 14:29
    הגב לתגובה זו
    12 4
    במקום שיתנו לחברות זרות להשקיע בישראל ןלהנות מאוצרות טבע הגב שלי ואבו שפם הגאון שלא יודע להחזיק משקפת והבוגד מר רובי תיתעוררו תפחו את המשק לביחון ככלכ אין לנו על מי ליסמוך א אבינו ב עלעצמנו ברכהוהצלחה לממשלה הקימת החברים הנל זמניים
    סגור
  • תקלל בלי שגיאות
    אהרון 02/09/2013 15:07
    הגב לתגובה זו
    1 2
    תלמד לפחות לקלל בעברית נכונה .
    סגור
  • ואל תשכח שהקללות חוזרות למקלל, גם אם הן עילגות (ל"ת)
    מישלי 02/09/2013 15:50
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור