נשיא קפריסין: "אני קורא לישראל לייצא גז באמצעות מתקן LNG שיוקם באי"

ניקוס אנסטסיאדס נשא את הדברים במסגרת טקס חנוכת מתקן התפלה בלימסול. "מבינים את הפוטנציאל המשמעותי בהפיכתנו למרכז ייצוא"
אסדה, צילום: אלבטרוס
ברקע להודעת שותפויות דלק קידוחים יהש +1.24% דלק קידוחים 1,063 +1.24% דלק קידוחים יהש בסיס:1,050 פתיחה:1,059 גבוה:1,080 נמוך:1,053 תמורה:5,572,803 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ו{אבנר יהש} בתחילת השבוע כי הן מנהלות מגעים להקמת צינור גז למדינות שכנות במזרח התיכון, נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדס קורא לישראל לשקול ברצינות ייצוא גז ישראלי באמצעות הקמת מתקן LNG שיהיה מוכן בווסליקוס בשנת 2018. כך מדווח אתר האינטרנט Financialmirror.

במסגרת דברים שנשא אנסטסיאדס במסגרת טקס חנוכת מתקן התפלה בלימסול, שהינו מיזם קפריסאי -ישראלי משותף, אמר אנסטסיאדס "הממשלה שלי נעה קדימה ובנחישות להקים מתקן ייצוא LNG, זאת תוך הבנת הפוטנציאל המשמעותי של הפיכתנו למרכז ייצוא גז משמעותי במזרח התיכון. אני מזמין את ממשלת ישראל לייצא גז באמצעות מתקן LNG שיוקם בקפריסין".

נשיא קפריסין: "קפריסין היא שותפתה הסטבילית ביותר של ישראל במזרח התיכון"

עוד הוסיף אנסטסיאדס כי "הנושא רלוונטי יותר מתמיד אם לוקחים בחשבון שקפריסין היא שותפתה הסטבילית ביותר של ישראל באיזור המזרח התיכון. הקירבה שלנו לתעלת סואץ מהווה גורם משמעותי בחשיבות הקמת מרכז אנרגיה אזורי בקפריסין להובלת גז טבעי ממדינות המזרח התיכון, לא רק לאירופה, אלא גם למדינות המזרח הרחוק".

נזכיר כי שותפויות דלק קידוחים ואבנר פירסמו ביום שני בערב מדף, במסגרתו עדכנו כי הן מנהלות עם מדינות שכנות מגעים להקמת צינור גז או מיכליות בשטחן. באם יוחלט על הקמת צינור גז, הוא צפוי לעבור למתקן הנזלה שיוקם בטורקיה או בקפריסין ומשם למדינות אירופה.

המהלך, באם יושלם, מקטין משמעותית את הסבירות כי וודסייד האוסטרלית אכן תרכוש 30% מ'לוויתן'. זאת, היות וענקית האנרגיה האוסטרלית מבקשת להתמקד בייצוא גז למדינות אסיה, תוך הקמת מתקן LNG ימי שעלותו גבוהה בצורה משמעותית מהחלופות היבשתיות.

נציין כי היום (ה') החליט נשיא ביהמ"ש העליון אשר גרוניס על הרחבת הרכב השופטים שיידון בעתירת בנושא מכסות ייצוא הגז, כאשר הדיון עצמו צפוי להיערך ב-17 בספטמבר בשעה 9:00. החלטת בג"צ בנושא צפויה להשפיע רבות על תמחור 'לוויתן', כמו גם על אפשרויות הייצוא הנגזרות ממנו.
תגובות לכתבה(24):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 20.
    עדיף שעיסקת וודסיד לא תצא לפעל!
    מן הישוב 09/08/2013 13:29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    העסקה בושלה בניגוד לרצונם של שותפי לוויתן ועדיף שלא תצא לפעל, האלטרנטיבות טובות יותר משמעותית וטוב שהעיסקה עם וודסיד תבוטל!
    סגור
  • 19.
    גאז......ואימפוטנטים.....
    איציק 09/08/2013 12:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתאים לנו.....שני קונילמל....והרשלה.....בעלי יח השתתפות של ישרמקו...עדיין ממתינים...לאישור..משנת 1911....האוצר שומר את ההחזר...שישונסקי ..מזמן.גמר...והם ישלמו גם ריבית..או שיוכלו ....
    סגור
  • 18.
    מדינה שאיה מסוגלת לקבל החלטה בשום נושא
    runda100 09/08/2013 06:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום להתקדם במצב הכלכלי אנחנו חוזרים אחורה נותנים ללטאה לנהל את המדינה שלטון חלש שאינו יכול לקבוע שילכו למשאל עם
    סגור
  • 17.
    ורק אצלנו יש הרבה הרבה הרבה זמן שיחליטו לכאן או לכאן ?? (ל"ת)
    תום 08/08/2013 23:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    נדרשת סובלנות. האמת היא אחת, רציו ההשקעה הטובה ביותר
    רציו-נל 08/08/2013 18:03
    הגב לתגובה זו
    9 2
    היצוא יאושר. ברור כשמש . ועיקר היצוא כמובן מ -ליוויתן. נכון שיש מקום לתסכול רב מהתנהלות המדינה ומאויבי הצלחתה הכלכלית. אבל התמונה הכללית כל כך ברורה . הפוטנציאל כל כך גדול, הרבה יותר מהטיפשות הגדולה כל כך במדינה שמתנהלת בצורה חובבנית וחסרת אחריות. אני מאמין ש ב 17 לספטמבר תסתיים הסאגה הדבילית הזאת ונוכל סוף סוף לרוץ מעלה באופן חד ביותר וללא עצירות
    סגור
  • 15.
    רציו עד 10% פחות עד סוף מסחר
    רציונל 08/08/2013 16:38
    הגב לתגובה זו
    0 13
    מקווה שפחות
    סגור
  • 14.
    איזה אדיוט.יבטיחו לו מחיר ואכ"ח יבוא שישינסקי ויגיד שיש
    אנונימי 08/08/2013 15:59
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ריווחי יתר,ויקצצו לו את המחיר בחצי. פראייר - לא עושים עסק עם גנבים צרי עין וקנאים.
    סגור
  • 13.
    אבנר יה"ש לפני דילול מטורף של תשובה (ל"ת)
    יונתן 08/08/2013 14:42
    הגב לתגובה זו
    0 7
    סגור
  • 12.
    ישראל רפובליקת בננות מתנהלת כמו הודו
    מושקע ברציו 08/08/2013 14:41
    הגב לתגובה זו
    8 2
    ממשלה דפוקה הגז ישאר בים ואנו נבכה על זה דורות
    סגור
  • 11.
    כותרת שרוצה למנוע קריסה של רציו היום, תקרוס ביום ראשון
    שמעון פרידמן 08/08/2013 14:35
    הגב לתגובה זו
    0 13
    לברוחחחח
    סגור
  • טען עוד
  • איזה דפוק אתה בן אלף-מה שיך לרציו (ל"ת)
    נועם 08/08/2013 16:43
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • בקרוב תשתה הרבה נפט שחוררררררררר (ל"ת)
    פרידמן אשכנזי לבן 08/08/2013 14:47
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 10.
    דיברתי אם צאו מאו מקוראה והוא אמר
    למשקיעי רציו 08/08/2013 14:30
    הגב לתגובה זו
    6 1
    לי משה לא לדאוג יש נפט והרבה בליויתן והוא בונה לנו אסדה נהדרת
    סגור
  • אני הולך לקנות רציו (ל"ת)
    אחי אתה תותח 08/08/2013 14:45
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 9.
    שם אין אנשים רעים שרוצים רק להפריע כמו יחימוביץ' אצלנו
    רודף הצדק 08/08/2013 14:27
    הגב לתגובה זו
    11 2
    אצלנו יחימוביץ' וכל מיני ארגונים קיקיוניים, קנאים וצרי העין שמפריעים לפיתוח משק הגז, אצלהם אין בג"צים ויש משילות, זה ההבדל!
    סגור
  • 8.
    סתם כותרות לא יהיה יצוא לפני 2019
    רציו לפני קריסה 08/08/2013 14:12
    הגב לתגובה זו
    1 11
    זהירותתתתתת
    סגור
  • 7.
    בסוף השנה קידוח לנפט זה מה שחשוב (ל"ת)
    לכל מחזיקי רציו 08/08/2013 14:11
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • 6.
    אדוני הנשיא! אין לנו ממשלה
    הכתום 08/08/2013 14:10
    הגב לתגובה זו
    11 2
    זו מדינה אימפוטנטית תעשו אתה את הכסף ולישראל תשאירו אבק זה מה שמגיע לנו נקודה
    סגור
  • 5.
    לפי ההתנהלות שלנו עוד ישראל תקנה את הגז הקפריסאי
    המציאות המרה 08/08/2013 14:01
    הגב לתגובה זו
    13 1
    כי שלנו ישאר בים בלי שמישהו ירצה להפיק אותו
    סגור
  • 4.
    אחלה רעיון,אם הוא ישים. (ל"ת)
    איציק ר 08/08/2013 13:52
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 3.
    ניקוס דבר רק עם יחימוביץ' היא הקובעת הבלעדית כאן
    או עם זועבי וחנין 08/08/2013 13:37
    הגב לתגובה זו
    18 1
    ביבי פחדן משקשק מהשמאל הקיצוני אחרת היה נותן הוראה לבג"ץ להריץ את העתירה תוך שבוע.
    סגור
  • 2.
    תלמדו פוליטקאים אפסים, מי הפריירים היהודים
    שאול לא המלך 08/08/2013 13:31
    הגב לתגובה זו
    18 1
    או יתר השכניפ שלנו הגז אצלפ התגלה כשנתיים אחרינו והפוליטיקאים גנים עדיין מה לעשות יחיו המסטולים שבחרו אותם
    סגור
  • 1.
    יסו
    כבוד 08/08/2013 13:24
    הגב לתגובה זו
    26 1
    מפגרים תלמדו מהגוים איך עושים כסף שלי את אישה מסכנה
    סגור
  • אם היא לא תודח מראשות המפלגה הלך עליהם (ל"ת)
    שלי 08/08/2013 13:37
    הגב לתגובה זו
    18 1
    סגור