ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

רק אחרי יום כיפור: הדיון בעתירות ייצוא הגז הטבעי - ב-17 בספטמבר

הרכב של 7 שופטים יידון בעתירות נגד החלטת הממשלה בנושא מכסות ייצוא הגז הטבעי בתפר שבין יום כיפור לחג סוכות
אסדת לוויתן, צילום: אלבטרוס
משקיעי סקטור הגז - נפט ממתינים בדריכות להכרעת בג"צ בנושא החלטת הממשלה בעניין הגז הטבעי. היום (ה') קבע נשיא בית המשפט העליון השופט אשר גרוניס כי ב-17 בספטמבר בשעה 9:00, בין יום כיפור לסוכות, ידון הרכב מורחב של 7 שופטי בג"צ בעתירות שהוגשו בין היתר ע"י חה"כ שלי יחימוביץ' ורובי ריבלין.

בהרכב יישבו נשיא ביהמ"ש העליון אשר גרוניס, המשנה לנשיא מרים נאור, השופטת עדנה ארבל, השופט אליקים רובינשטיין, השופט סלים ג'ובראן, השופטת אסתר חיות והשופט נעם סולברג.

המטה לשמירה על הגז מסר בתגובה להחלטת בג"צ מהיום כי "לאור הצהרותיו המתמשכות של נתניהו על הדחיפות בקבלת הכרעה בנושא ולאור מועד הדיון, אנו מצפים מראש הממשלה להימנע מהמשך עיכוב ההכרעה ולהעביר על דעת עצמו את הנושא להליך חקיקה מסודר בכנסת, עוד קודם לדיון בג"צ, כראוי להחלטה הכלכלית הגדולה ביותר של הקדנציה".

בג"צ הציע לקיים את הדיון בעתירות בהרכב מורחב- המדינה נענתה

נזכיר כי ביום חמישי לפני כשבועיים ההרכב בראשות נשיא ביהמ"ש העליון גרוניס הציע לקיים את הדיון בעתירות בהרכב מורחב לאור חשיבות הסוגייה, והמדינה נדרשה לתת את תשובתה להצעת ההרכב. ביום שני האחרון נענתה המדינה להצעת בג"צ, לדון בעתירות כאילו הוצא צו על תנאי, מהלך שמעביר הלכה למעשה את נטל ההוכחה למדינה להראות שההחלטת הממשלה בנושא מכסת הייצוא התקבלה כדין.

פרקליטות המדינה ביקשה במסגרת תגובתה לבג"צ לסיים את הדיון בעתירות בהקדם האפשרי, "בשים לב לדחיפות בשמיעת העתירות ומתן הכרעה בהן, ובמועד קרוב ככל שניתן".

נציין כי העותרים טוענים כי אישור מסקנות ועדת צמח בנושא מכסות הגז הטבעי לאורך תקופה של שנים צריכות להתקבל על ידי הכנסת, זאת לנוכח החשיבות הכלכלית, ובשל היות הסוגייה משום הסדר ראשוני, ולא במסגרת הממשלה.

החלטת בג"צ הינה הרת חשיבות לנובל אנרג'י (סימול: NBL) ולשותפויות דלק קידוחים יהש +0.04% דלק קידוחים 950 +0.04% דלק קידוחים יהש בסיס:949.6 פתיחה:950 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , {אבנר יהש} ו רציו יהש -0.44% רציו יהש 228 -0.44% רציו יהש בסיס:229 פתיחה:228 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , כאשר שווי המאגר ופיתוחו ייגזר מסוגיית מכסת ייצוא הגז. כך, וודסייד האוסטרלית חתמה בשנה שעברה על מזכר הבנות לרכישת 30% מ'לוויתן', אולם הוצאתו אל הפועל לכדי הסכם מחייב לוטה בערפל על רקע הודעת שותפויות דלק כי הן מצויות במגעים עם מדינות שכנות לצורך הקמת צינור גז ומיכליות, ןמשם למדינות אירופה.

המהלך, באם אכן יתממש, צפוי להקטין את הסבירות לכניסת וודסייד ל'לוויתן' על רקע רצונה של החברה האוסטרלית לייצא גז למדינות אסיה.
תגובות לכתבה(26):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 23.
    יום כיפור כלכלי
    הסגפן 11/08/2013 06:43
    הגב לתגובה זו
    2 0
    החלטה שגוייה של העליון, תביא ליום כיפור כלכלי למדינת ישראל, להפקעה ולסירוס של כושר הממשלה ,להחליט על נושאים כגון שיעור היצוא, שהם בתחום סמכותן של כל ממשלות העולם על פי כל חוקי הכלכלה ויסודותיה
    סגור
  • 22.
    בלויתן
    הנפט....... 11/08/2013 04:07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ולא וודסייד זה עיקר העיקרים.....ופריצתן של מניות אלה עומד בפתח .....הנרבה זמן לא נשאר......
    סגור
  • 21.
    בגץ
    המאמינה 08/08/2013 21:47
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בזיון אבל לא נורא ב17 לספטמבר תראו שהכל יהיה בסדר ובושה לכל הבורחים אין שום סיבה לברוח המניה תעלה פשווט צריך לחכות ואל תשכחו את האסדה שאמורה לבוא בשליש האחרון של השנה דהיינו ספטמבר שזה החודש של ההכרעה נא להפנים
    סגור
  • טיפשה (ל"ת)
    ff 09/08/2013 10:15
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 20.
    מדינה מסריחה עם שילטון דפוק ופחדן
    מיתאבל 08/08/2013 18:43
    הגב לתגובה זו
    6 0
    חבורה של שונאי ישראל שולטת במדינה אם יש שכל לאוסטרלים שיגידו לביבי שהוא אפס מאופס ראש ממשלה עם ביצים של אפרוח אפילו שלי שילשולי צוחקת עליו , לא רוצה לחשוב חס וחלילה במיקרה של מילחמה מה יהיה , גם שלי שילשולי תחליט בישבילו
    סגור
  • 19.
    רציו עד 10% פחות עד סוף מסחר
    רציונל 08/08/2013 16:38
    הגב לתגובה זו
    0 6
    מקווה שפחות
    סגור
  • 18.
    אוף איזה כסתחת . (ל"ת)
    בא 08/08/2013 16:29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 17.
    אהוב 1- אתה טיפש (ל"ת)
    רון 08/08/2013 16:29
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 16.
    לא יחכו לאף אחד הם הולכים -בבגץ עושה שררים מה קרה
    יוסי 08/08/2013 15:08
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אז למה יש ראש ממשלה -אז בגץ יחליט לכל דבר איזה יופי
    סגור
  • 15.
    הגז זה חרטא
    אביב 08/08/2013 13:40
    הגב לתגובה זו
    12 0
    אם יגלו נפט גם 400 בגצים לא יעזרו והמניה בשער 300
    סגור
  • טען עוד
  • 14.
    איזה בושה עושים הכל להבריח את השותפים מחול
    מושקע בגז 08/08/2013 13:30
    הגב לתגובה זו
    11 0
    מדינה דפוקה לא מגיע לנו גז ולא נפט
    סגור
  • 13.
    רציו יה"ש לפני שחיתה
    מינוס 15% 08/08/2013 13:22
    הגב לתגובה זו
    4 9
    מה זה שחיתה היוםםם
    סגור
  • 12.
    בסוף וודסייד יבינו עם מי יש כאן עסק ויברחו.
    שמעון גז 08/08/2013 13:14
    הגב לתגובה זו
    12 3
    בנוסף נובל יכולים בינתיים להמתין עם הפקת הגז. ניתן לחזור גם עוד 20 שנה ובינתיים הלך הכסף למדינה לקבל תמלוגים מיידיים להצלת המדינה והמשק. בקיצור חלם.....
    סגור
  • 11.
    שךי חייכי אכלת אותה
    שאול לא המלך 08/08/2013 13:00
    הגב לתגובה זו
    9 1
    מתאי הפרימריז למפלגה ועם הבגץ לא יתן לך כלום מי יבחר אבורך? המלך פארוק? תירדי מהעץ שאליו תיפסת כי לפוליטיקה לא תוכלי לחזור אמן,
    סגור
  • 10.
    לא נורמלים
    כועס 08/08/2013 12:40
    הגב לתגובה זו
    10 0
    אכן מדינה לא נורמלית....חושבים שהם הכי חכמים בעולם...מתבשלים במיץ ובאגו של עצמם..כל אחד חייב להוכיח שהוא קיים ועצוב שהרשות השופטת מצטרפת למקהלה...א פרו פו רופא- אחד בא לרופא ושואל-דוקטור....יש לי שלשול...אני יכוללהתקלח עם זה?? ..אם יש לך הרבה עונה הרופא- תתקלח עם זה.......
    סגור
  • לפיד אמר, מי שכועס עלי דומה לשנאוצר, זו הרמה שלנו (ל"ת)
    יpopai 12/08/2013 12:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    אני ברחתי רציו עומדת לפני התרסקות
    דקלל 08/08/2013 12:36
    הגב לתגובה זו
    2 20
    יורדת 6% מה זהה???
    סגור
  • נובע
    מאין 08/08/2013 13:12
    הגב לתגובה זו
    7 1
    טימטום כזה גדול ? לקבוע אם יעלה או יירד ?! סתם תגובה היסטרית , גם אם יחליטו להשאיר את כל הגז הרי שייצאו ל: ירדן ,טורקיה הרשות , יוון ואירופה אז איפא ההיפסד כאן ? הטיפשות ניתנה חינם.....
    סגור
  • 8.
    מדינה של ועדות חקירה
    הסטוריון 08/08/2013 12:31
    הגב לתגובה זו
    15 0
    להזכירכם-ועדת אגרנט לחקירת מלחמת יום כיפור מנתה 5 חברים...למה כאן יושבים שבעה???אולי להתאבל על עיוות מה שנאמר בחוק יסוד הממשלה המסמיך את הממשלה להחליט בתחומיח שהם באחריות הרשות המבצעת ולא באחריות הרשות השופטת או המחקקות.? ממתי שולט הרחוב בשיקולי נשיא בית המשפט העליון? במקום לדחות את העתירה על הסף מנסים לעשות דרמטיזציה מיותרת...לא אתפלא שבעוד כמה שנים תוקם ועדת חקירה שתחקור את התנהלות סג"צ ובית המשפט העליון בנושא....אילו היתי רופא הייתי אומר שמרוב בדיקות שמטילים על החולה הוא עוד ימות
    סגור
  • 7.
    בסוף האסדה תגיע לפני הבג"ץ ואז תהיה עתירה נגד הנפט
    אנונימי 08/08/2013 12:31
    הגב לתגובה זו
    17 0
    וחוזר חלילה...בג"ץ חלשלוש מול השמאל אבל מול הימין עושה שריר גרוניס אתה קקר.
    סגור
  • 6.
    עיזים
    עז 08/08/2013 12:21
    הגב לתגובה זו
    6 0
    לא לחינם קרא הרב עובדיה לבבי עז ממשלה שאוהבת לאכול חרובים מאכל עיזים למה לא תביא הצעה לכנסת עם משמעת קואלציונית ותראה לגב החכמה שלי מי ראש הממשלה ולא להתחבות כמו החבובות
    סגור
  • 5.
    100% בגצ שולח אותם לכנסת- שום שופט לא יקח על עצמו
    יוסי 08/08/2013 12:20
    הגב לתגובה זו
    7 7
    את הסיכון שיגמר הגזזזזזזזזז
    סגור
  • 4.
    אכן מדינת חלם,קשה להתנתק מתרבות הגלות,דוחים ומתדינים..
    מן הישוב 08/08/2013 12:17
    הגב לתגובה זו
    19 0
    עולם העסקים במאה ה21 לא מתאים לתרבות הישראלית שטרם נגמלה מהתרבות הגלותית,לכן,מה יותר מתאים לישיבות של חכמי חלם שישבו וידונו וידונו ושוב ידונו עד שהנושא כבר לא יהיה אקטואלי וכל יבוא עלמקומו.
    סגור
  • 3.
    לא יאומן - מה זה המריחת זמן הזאת?
    JO 08/08/2013 12:09
    הגב לתגובה זו
    20 2
    ושוב "תודה" לשלי יחימוביץ שממשיכה לעשות נזקים. הגיעה הזמן שבמפלגת העבודה יבינו שהוא עושה להם נזק רב (ולא שהמצב היה מזהיר לפני כן)
    סגור
  • 2.
    אימפוטנטים
    ויאגרה 08/08/2013 12:00
    הגב לתגובה זו
    22 0
    במדינת חלם שום דבר לא בוער....אחרי החגים הרי זו המצאה שלנו.....למה צריך לחכות חודש וחצי כדי לקרא ב-20 שניות מה אומר סעיף 32 לחוק יסוד הממשלה????? אכן חלם
    סגור
  • 1.
    וגם השופט בא . לא שכחתם אותי .אתם לא רציניים . (ל"ת)
    בא 08/08/2013 12:00
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור