אין בוננזה: סימני גז בקידוח של שמן מול אשדוד, אבל השכבה - 11 מטר בלבד

הקידוח נמצא כעת בעומק 4,740 מטר ומתקרב למטרת הנפט שנמצאת בעומק של 5,250 מטר. האם ה"ניעור" ביום חמישי היה מוצדק?
 |  (62)
אסדת שמן, צילום: Bizportal
סוף סוף הצלחה - גם אם מינורית. בקידוח שמבצעת בימים אלה שמן נפט וגז -0.09% שמן נפט וגז 227.8 -0.09% שמן נפט וגז בסיס:228 פתיחה:186 גבוה:230 נמוך:186 תמורה:249 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מול חופי אשדוד נתגלו סימני גז משמעותיים. עם זאת, עובי השכבה הינו 11 מטר בלבד, בהחלט מספר לא גדל. בקידוח פלאג'יק למשל עובי השכבה היה 15 מטר ומדובר בכישלון, בקידוח שמשון עובי השכבה היה 19 מטר והיקף הגז - 0.55 TCF בלבד.

כלומר נכון לעכשיו נראה כי לא מדובר בגז בהיקף גדול (בטח לא אותם 1.8 TCF עליהם דובר כפוטנציאל ברישיון), למרות שעדיין צריך לבחון פרמטרים כגון רוחב השכבה, מוליכות, לחץ ועוד. צריך גם להגיד כי בניגוד לסימני גז שנמצאו בקידוחים קודמים בתקופה האחרונה, פה מדובר בקידוח בעומק מים של 91 מטר בלבד וקרוב מאוד לחוף - 16 ק"מ בלבד. בעניין זה נציין כי לכל הקשור לאישור הייצוא מצד ממשלת ישראל, נראה כי קידוח שמן הופך ללא רלוונטי, שכן המספרים הם כנראה קטנים.

צריך גם להגיד שמציאת הגז הינה סוג של בונוס עבור השותפות בקידוח שמסתכלות בעיקר על מטרת הנפט בנמצאת בעומד 5,250 מטר. הקידוח נמצא כעת בעומק של 4,740 מטר, כלומר במרחק של 500 מטר מהמטרה המרכזת.

המפעיל הודיע לשותפים ברישיון כי ביצע בקידוח בדיקות שונות, אשר כללו בדיקות חשמליות (Wirline logs) אשר תוצאותיהן מעידות, לכאורה, על הימצאותו של גז טבעי בשכבה האמורה. תוצאות ראשוניות אלו וניתוחן נמסרו לשותפים ברישיון על ידי המפעיל, והם שהניחו את דעת השותפים ברישיון בדבר קיומו של סימני פטרוליום (גז טבעי) משמעותיים בקידוח.

מחברת שמן נמסר כי בשלב זה מוקדם להעריך את כמויות של הגז הטבעי שנמצא בקידוח ואו את הכדאיות הכלכלית לפיתוח מאגר הגז.

נזכיר כי ביום חמישי האחרון בשעה המסחר האחרונה נרשמה תנודה קיצונית במניית שמן שאיבדה 20% תוך דקות אך עד הסגירה הצליחה לתקן חלק ניכר מהירידות. בשפת הסוחרים, ייתכן ומדובר היה ב"ניעור". לכתבה המלאה על אותו "ניעור" - לחץ כאן
תגובות לכתבה(62):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 50.
    באיזור הזה היו לחצים גבוהים. הודעה מ 25.04 המאיה
    רמי 04/08/2013 10:36
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בזמנו הקידוח נעצר בעומק 3551 מטר בגלל לחצי גז גבוהים מאוד. לפי הדיווח הנוכחי, שיכבת הגז היא בעומק 3440 מטר ולאורך 11 מטר. http://maya.tase.co.il/bursa/report.asp?report_cd=810700
    סגור
  • 49.
    הציפיות לא מעודדות לא ניראה טוב מאכזב (ל"ת)
    SBHK 04/08/2013 10:28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • כן
    יוסף 04/08/2013 10:37
    הגב לתגובה זו
    0 2
    ממש מאכזב, פרקו אותה היום ראית ????.
    סגור
  • 48.
    חברים
    יוסף 04/08/2013 10:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תעזרו לי לרדת יש לי פחד גבהים
    סגור
  • 47.
    דעתי ייתכן שתיהייה נטישה (ל"ת)
    guhk 04/08/2013 09:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 46.
    11 מטר זה מעט מאוד דעתי לא שווה מבחינת כלכלי להוציאו
    rnhd 04/08/2013 09:51
    הגב לתגובה זו
    0 1
    על הפנים
    סגור
  • 45.
    זהירות סוחרים הזרימו ביקושים פקטיבים טרום מסחר
    הכי ותיק 38 04/08/2013 09:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    על מנת למנוע מפולת הוזרמו לדעתי ביקושים אך ברגע האמת כולם יברחו חבל ש מר פינק לא ציין זאת
    סגור
  • 44.
    שכבה של 11 מטר זה מעט מאוד דעתי לא שווה מבחינת כלכלי
    zurhk 04/08/2013 09:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להוציאו חבל על העבודה
    סגור
  • 43.
    מעל עשרים אחוז? (ל"ת)
    אז למה בטרום עולה ? 04/08/2013 09:27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 42.
    ביזפורטל לא הוגנים ואני לא מושקע בשמן
    בושה של כותרת 04/08/2013 09:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא היו אמורים למצוא גזבכמיות משמעותיות למרות הערכות על אפשרותל ל1.8 טי סיאף ..אמורים למצוא נפט בעמוד של מעל 8 מטר [מה שהיה בשנות ה90 בעומק מטרה להגדיל את הסה"כ ועם המרצה להגיע ל3000-5000 חביות .
    סגור
  • טען עוד
  • 41.
    שורטיסטים זמנכם הגיע הכונו לשחיטה (ל"ת)
    כתבה לא מקצועית חבל 04/08/2013 09:26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 40.
    כתבה מגמתית
    נותן בראש 04/08/2013 09:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אחרי שקראתי את התגובה של 38- אני משוכנע שיש כאן סתם שונאי אשכנזי שממהרים להספיד אותו ולא חשוב שאין בכלל קשר לעובדה שהיה רמטכל וכיום הוא מנכל שמן...מילא טוקבקיסטים טיפשים כמו 38..אבל יוסי פינק?..מפסיק להתיחס איליו ברצינות
    סגור
  • 39.
    אין בוננזה יוסי?נחכה ונראה. (ל"ת)
    גיאו 04/08/2013 09:19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 38.
    ביי ביי אשכנזי (ל"ת)
    האמת תנצח 04/08/2013 08:52
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 37.
    יוסי ילד שלי מוצלח
    אמא מודאגת 04/08/2013 08:51
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אני עוקבת על המאמרים של יוסי פינק במיוחד בנושא הגז..הוא אף פעם לא פירגן לא לחברות הגז ולא לקידוחים..תמיד שחור..תמיד חמוץ..תמיד מנסה להשבית שמחות..סתם ילד..ולא בטוח מוצלח
    סגור
  • 36.
    28-סתם חולה
    מיכל 04/08/2013 08:36
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מי בכלל מקשיב לטיפש הזה.... והערה ליוסי פינק- אתה באמת מגזים..בסוף גם לך לא יקשיבו
    סגור
  • 35.
    28-סתם טיפש
    מיכל 04/08/2013 08:33
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סתם טיפש...או שבאמת חולה
    סגור
  • 34.
    תמכרו תמכרו...
    וורן באפט 04/08/2013 08:31
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לגלות לכם את הסוד שלי??פשוט מאוד..כשכולם במקהלה אמרו לי למכור מיד קניתי..ומאז אני רק מחייך..תמכרו תמכרו.......שומעים את קולו המהדהד של צחוק הגורל?
    סגור
  • 33.
    מה שסבתא ביקשה
    סבא 04/08/2013 08:29
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סבתא ביקשה מסבא שיקנה לחם חלב וביזפורטל-כי בביזפורטל יש סיפורים לסבתא
    סגור
  • 32.
    מה שסבתא אמרה לי
    סבא 04/08/2013 08:28
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סבתא ביקשה מסבא שיקנה חלב לחם עיתון כלכלי וביזפורטל......
    סגור
  • 31.
    תנועה מזרחית לכל הבכיינים
    זהבי עצבני 04/08/2013 08:27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    נמאס כבר מהבכיינים ורואי השחורות וכל צרי העיין שכל שאיפתם שמי שמושקע יפסיד ואילו הם "החכמים" בכלל היו מספיק חכמים שלא נכנסו..לצערי גם ביזפורטל קיבל צהבת והוא מיום ליום יותר ויותר צהובון..מזל שיש עוד עיתונים כלכליים...והמרגיז התורן הוא "חולה נפט"(28) שטיפשוטו גדולה אפילו מהבורות שלו..בא לי לעשות אותו חולה אמיתי...עם של ערפדים ובכיינים
    סגור
  • 30.
    ביזפורטל לא הוגן
    שפוי 04/08/2013 08:23
    הגב לתגובה זו
    7 1
    שמתם לב שיש מגמה בביז פורטל להיות תמיד אנטי ותמיד להשחיר ולהצהיב ולהביא כותרות שליליות- וזה בלשון המעטה לא הוגן.ראו את הכותרת בגלובס הבוקר..:"יש סימנים משמעותיים לסימני גז מול חופי אשדוד.........מפעיל קידוח ים 3 הודיע לחברת שמן תוצאות ראשונות שמעידות על סימנים חיוביים.."...נואשתי מביזפורטל ומיוסי פינק..הם לא מדווחים מציאות אלא מנסים ליצור מציאות בכוח העט..לא הוגן ודוחה
    סגור
  • 29.
    לדעתי כתבה עם מסקנות מגמתיות (ל"ת)
    כרגיל 04/08/2013 08:21
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 28.
    פראיירים מתחלפים
    חולה נפט 04/08/2013 05:27
    הגב לתגובה זו
    3 4
    היום תהיה שחיטה כפרות על הכסף
    סגור
  • 27.
    זהירות עדר (ל"ת)
    לבנט 04/08/2013 01:13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 26.
    הציבור יודע למה עקבו את פרסום התוצאות// מכירת מקורבים
    YL 04/08/2013 01:00
    הגב לתגובה זו
    5 3
    כדי שהמקורבים יזרקו ראשונים את המניות דחוף חקירת משטרה מי הדליף את המידע על תוצאות שכבת הגז
    סגור
  • yl
    אלי 04/08/2013 06:49
    הגב לתגובה זו
    4 2
    תירגע מי שברח ביום ה יצטער מאד מאד
    סגור
  • 25.
    מידע דלף למקורבים ביום חמישי והם זרקו הכל
    הכי ותיק 38 04/08/2013 00:56
    הגב לתגובה זו
    6 3
    מניה לא צונחת 20% סתם כך אן בלבי ספק מקורבים הבינו שהתוצאות של הלוגים מאשרים הגז לא מסחרי חשוב מאד לתפוס את המדליפים והמוכרים שקיבלו מידע לא חוקי ו להעמידם לדין פלילי
    סגור
  • 24.
    צריך לבדוק מי ידע שאין כלום ומכר ביום חמישי בטרוף. (ל"ת)
    מני 04/08/2013 00:36
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • 23.
    מבין את הפאניקה אבל היא תפתח בירוק
    סוחר חתיך 04/08/2013 00:34
    הגב לתגובה זו
    3 6
    בכל מקרה אני לא רואה פה בוננזה לצערי,בירוק תמכרו לכו למניות נפט גז(למי שרוצה בוננזה) אחרות... רציו ללא ספק הטובה מכולם היא שווה 300 אתם מבינים בכלל על מה אני מדבר 300 אג חכו לנפט מוכן לשים את הבית שלי שיש שם נפט ויעשו הכל לגרןם לכם למכור ןעולם לעולם אל תשחררו את רציו נתראה בהודעה על נפט של יותר ממליארד חביות בלוויתן לא היה קידוח כזה ולעולם לא יהיה יותר בשטח שלנו רציו קנייה סופר חזקה יעד 44,52,67,72,80,.....300 בהודעת הנפט בתוך פרצוף של כולם אל תקשיבו לאף אחד רציו הנייר שיתן תשואה שלא חלמתם מי שיהיה בפנים יצא לפנסיה בקרוב ואל תמכרו רציו עד המוות
    סגור
  • 22.
    כולכם לא מבינים כלום, 11 מטר בעומק 91 מטר זה טוב!
    פרפרון 04/08/2013 00:32
    הגב לתגובה זו
    15 5
    אפשר להגיע לגז הזה בהשקעה אפסית (לשאוב מעומק 100 מטר זה שום דבר), והגז עדיין שווה כמה מאות מליוני שקלים - לדעתי יופק בוודאות ויממן בקלות את המשך הפעילות. חבל שכותבים פה אנשים לא רציניים...
    סגור
  • עוד טוב כזה וכולנו במודעות של פשיטת רגל (ל"ת)
    אלון 04/08/2013 09:32
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 21.
    בלוף
    בלו 04/08/2013 00:14
    הגב לתגובה זו
    1 4
    זה ספין של אשכנזי. בוא הולך לחקירה פלילית. השמן זה החלקה של המצב....
    סגור
  • 20.
    לאדון הכתב פינק-ירידה של 15% בפתיחה מחר זו הצלחה לדעתך?
    בבקשה 03/08/2013 23:59
    הגב לתגובה זו
    7 4
    אני כבר לא יודע אם אני התחרפנתי או שבאמת אתה וחברייך כולם קומבינה מסואבת מדברים מפוזיציה.
    סגור
  • אתה באמת חושב שיש מישהו במדינה הזאת שלא מדבר מפוזיציה?
    לבנט 04/08/2013 01:08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה באמת חושב שיש מישהו במדינה הזאת שלא מדבר מפוזיציה?
    סגור
  • 19.
    דפקו אותי חזק, השקעתי הרבה כסף בשמן-מחר אקנה כלל ביוטכנ
    dw 03/08/2013 23:57
    הגב לתגובה זו
    5 6
    אזרוק את כל האחזקה בשמן ולא איכפת לי כמה תרד בפתיחה, אקנה כת"ב ואסגור לשנה את הבורסה המושחתת הזו.
    סגור
  • 18.
    מבקש מהרשות לני"ע בראשות שמואל האוזר לבדוק את החשבונות
    dw 03/08/2013 23:56
    הגב לתגובה זו
    13 2
    שביצעו את הפעולות ביום חמישי ב"ניעור". יש כאן מידע פנים וצריך להגיש כתב אישום חמור נגד האנשים הללו שסחרו במידע פנים והמידע על כך שהכמות מאכזבת זרקו סחורה במיליונים. לא בעיה לתפוס אותם. אגב זה ריטואל קבוע, כל פעם אותו הדבר והרשות לא עושה כלום! נמאס לי !!! נמאס!!! גם במודיעין והכשרה הפילו אותן 20% ללא הודעה ובאותו יום הוציאו כתבה שגילו שאין גז במירה. למה לא עוצרים את הנבלות האלה? למה???? כנראה שלפעמים צריך לקחת את החוק לידיים. אין בררה כאשר הכל מסואב ומסריח מהיסוד במדינה הזו. אל תיקחו את החוק לידיים זה בצחוק היה. אך אני דורש חקירה של הרשות ני"ע והגשת כתבי אישום. ולא לא אחזור לבורסה הישראלית אף פעם.
    סגור
  • dw
    אלי 04/08/2013 07:02
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא זרקו סחורה במליונים.מי שזרק זה רק המטומטמים הקבועים בכל מיקרה הידעה מצוינצ ואני מקוה שימצאו נפט שזו המטרה המרכזית
    סגור
  • 17.
    לפי התגובות פה
    רמי 03/08/2013 23:47
    הגב לתגובה זו
    12 2
    הרבה שורטיסטים נתפסו עם המכנסיים למטה. צפי לשורט שקוויז מחר בבוקר
    סגור
  • 16.
    מפולתתתתתתתתתתתת
    יניב 03/08/2013 23:43
    הגב לתגובה זו
    4 7
    תיזהרו מכותרות שיקריות- הכל מעוות. ב11 מ שכבה אין יותר מ 0.12 tcf. איפה שאין גז - אין נפט. נטישה שבוע הבא. תזהרוווווווווווו
    סגור
  • 15.
    הגז לא היה המטרה ולכן לא צריך להתייחס לזה בכלל (ל"ת)
    בן 03/08/2013 23:28
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • 14.
    המטרה העיקרית היא הנפט , כל מה שנוסף הוא אקסטרה
    רנטה 03/08/2013 23:27
    הגב לתגובה זו
    8 4
    אם יש גם גז והוא קרוב לחוף -עוד יותר טוב.
    סגור
  • 13.
    יום חמישי המקורבים מכרו
    hmje 03/08/2013 23:13
    הגב לתגובה זו
    9 2
    הפראיירים שלא ידעו במה מדובר קנו אני חושב שכידאיי להם לנטוש דעתי לא כידאיי להוציאו ההוצאות יותר מההכנסות דעתי
    סגור
  • המקורבים שלך אולי מכרו
    hdtk 04/08/2013 00:56
    הגב לתגובה זו
    3 0
    המקורבים של השותפים אוספים ואוספים כל יום.11 מטר הודעה כביכול שלילית, אך זכור כי צויין שהלחצים של הגז שגרמו לתקלה היו חזקים מאוד ועלו על צפיות השותפים. מה שניתן להבין, לחץ של פי 10 מהרגיל יכול להניב משכבה של 11 מטרים מה שניתן לקבל בשכבה של 110 מטר. מעבר לכך שמטרת הגז היא משנית ולכן הקדוח לא בוצע בנקודה הנכונה למטרת הגז.כך או כך ההודעה מציינת רק כי נמצא הגז שאינו גלום במחיר המניה.
    סגור
  • מה לנטוש? הם הולכים לנפט שזה העיקר , הגז זה רק אקסטרה (ל"ת)
    אאא 03/08/2013 23:25
    הגב לתגובה זו
    8 3
    סגור
  • 12.
    11 מטר .... בקושי שלולית גז. לא שווה התייחסות (ל"ת)
    בן 03/08/2013 23:07
    הגב לתגובה זו
    9 6
    סגור
  • 11.
    פוטנציאל גדול לנפט בשכבת המטרה
    יגאל 03/08/2013 22:48
    הגב לתגובה זו
    8 7
    שמן הוא קידוח עם פוטנציאל לנפט והגז אינו ממצא משמעותי כרגע עד שיתבררו סופית נתוניו.
    סגור
  • 10.
    מה אתם שמחים מחר פרפרקת בשמן מסכן מי ששם (ל"ת)
    איש 03/08/2013 22:46
    הגב לתגובה זו
    9 2
    סגור
  • איש
    אלי 03/08/2013 23:11
    הגב לתגובה זו
    3 9
    עוד טמבל שמכר ביום חמישי
    סגור
  • אני מכרתי ביום חמישי.
    צביקה 04/08/2013 00:07
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אני מכרתישמתי לב איזה מחזור, היצע הופיעו בחמישי בצהריים. תוסיף לכך את החדשות של אשכנזי בשבוע האחרון.יצאו בהצהרה הערב לפני ההתרסקות. אני לא פוסל ביקושים בהתחלה אבל זה לא יחזיק מים לדעתי.
    סגור
  • לא משנה איך תסובב את זה
    גיאולוג 03/08/2013 23:24
    הגב לתגובה זו
    3 1
    11 מטר שכבה זה בספק כלכלי . אם כל הרעיון שזה קרוב לחוף ...
    סגור
  • 9.
    11 מטר זה קצת אכזבה
    חיים 03/08/2013 22:46
    הגב לתגובה זו
    11 2
    כמות הגז יחסית קטנה אים בכלל מבחינת כלכלית שווה להוציאו החוצה
    סגור
  • 8.
    11 מטר זו אכזבה , אך צריך להמתין לנפט (ל"ת)
    ותיק 03/08/2013 22:44
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • 7.
    ספין תתקשורתי בהכדי למנוע את צניחת המנייה מחר (ל"ת)
    חיים 03/08/2013 22:36
    הגב לתגובה זו
    9 6
    סגור
  • 6.
    אההה 11 מטר פחחחחחח יפתח ב 99 ומשם יצלול וואוי איזה לחץ
    סוחר חתיך 03/08/2013 22:34
    הגב לתגובה זו
    26 5
    יהיה במסחר שם אני הולך לשבת כל היום על שמן עם לונג ושורט ככל שרק אוכל בהצלחה אישית לא מאמין בקידוח איפה שגקי בן זקן נמצא יש רק עבריינים ונןכלים
    סגור
  • אין לך מושג כמה אתה צודק מחר התרסקות בשמן (ל"ת)
    סתם מישהו 03/08/2013 22:42
    הגב לתגובה זו
    9 3
    סגור
  • 5.
    ברכות למי שפנים אני מכרתי אחרי סיבוב יפה (ל"ת)
    סוחר חתיך 03/08/2013 22:26
    הגב לתגובה זו
    4 8
    סגור
  • 4.
    יאאלה שמן זמנך הגיע
    יוני 03/08/2013 22:24
    הגב לתגובה זו
    8 4
    בהצלחה למחזיקים אותי ניערו
    סגור
  • 3.
    גדול לעם ישראל ולכל משקיעי הגז
    בשורה מדהימה ונס 03/08/2013 22:21
    הגב לתגובה זו
    17 5
    הסיכוי ליצוא ואישור צמח גדל מאד כשיש יותר גז לעתיד
    סגור
  • אם יהיה מזל מדובר ב- 0.2 TCF ,על זה יאשרו את צמח ?
    נלסון מנדלה 03/08/2013 23:06
    הגב לתגובה זו
    7 0
    וגם זה לא בטוח
    סגור
  • 2.
    הפתעה מחכה לעם ישראל בגל של רציו (ל"ת)
    חכו חכו איזו 03/08/2013 22:19
    הגב לתגובה זו
    9 7
    סגור
  • 1.
    לכן הניעור של 20 אחוז ביום חמישי=מידת פינים (ל"ת)
    רזי 03/08/2013 22:13
    הגב לתגובה זו
    17 3
    סגור