נובל אנרג'י: "קיים פוטנציאל למשאבי נפט משמעותיים בלוויתן"

כך אומרת סוזן קניגהאם, סגנית נשיא בכירה לפיתוח עסקי בנובל בראיון ל'בלומברג'. נובל מתכננת להתחיל בקידוח בסוף השנה הנוכחית
 |  (18)
אסדת הסדקו אקספרס, צילום: אלבטרוס
נובל אנרג'י (סימול: NBL) צפויה לקדוח לעומק של 6,500 מטר ב'לוויתן' בסוף השנה הנוכחית, זאת במטרה למצוא עד 1.5 מיליארד חביות נפט. כך עולה מכתבה שפירסם היום (ה') אתר 'בלומברג' שעוסקת בקידוחי הנפט הצפויים בישראל, שבמסגרתו ניתן דגש מיוחד על הקידוח המתוכנן לשכבות המטרה העמוקות ב'לוויתן'.

לפי בלומברג, נובל נערכת לקראת הקידוח באמצעות בניית ספינת קידוח חדשה שתועבר מדרום קוריאה. סיכויי ההצלחה לקידוח, לפי נובל, עומדים על 25%.

דיוויד וורמסר, דירקטור ב- Delphi Global Analysis Group, אמר במסגרת שיחה טלפונית לבלמברג כי "ההשפעה הכלכלית של מציאת נפט תהיה משמעותית בהרבה מאשר מציאת גז טבעי. מציאת נפט משמעו כסף גדול עבור החברות הישראליות וממשלת ישראל".

מציאת נפט תביא לחיסכון של 10 מיליארד דולר בשנה

מציאת נפט צפויה להביא לחיסכון של 10 מיליארד דולר בשנה, הסכום אותו מוציאה ישראל על ייבוא נפט (98% מהצריכה הישראלית). בנוסף, הפקה מקומית של נפט צפויה לחזק את מאזן התשלומים של ישראל ולהפחית את רגישותה לזעזועים גיאו-פוליטיים.

השותפות ב'לוויתן', דלק קידוחים יהש +3.39% דלק קידוחים 915 +3.39% דלק קידוחים יהש בסיס:885 פתיחה:882 גבוה:916.2 נמוך:871 תמורה:13,490,006 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , {אבנר יהש}, רציו יהש +2% רציו יהש 234.1 +2% רציו יהש בסיס:229.5 פתיחה:228.7 גבוה:235 נמוך:225.4 תמורה:3,036,674 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ונובל אנרג'י מייחלים כי שכבת הסלע מתחת לשכבת הגז ב'לוויתן' מכילה בין 210 מיליון ל-1.5 מיליארד חביות נפט. לדברי סוזן קניגהאם, סגנית נשיא בכירה לפיתוח עסקי בנובל אנרג'י, "אנחנו מאמינים שיש פוטנציאל למשאבי נפט משמעותיים ב'לוויתן'".
תגובות לכתבה(18):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    רציו
    ססז 21/07/2013 17:24
    הגב לתגובה זו
    1 5
    שוב פעם חוסמים את רציו ולא נותנים לה ליפרוץ הפחי זבל האלה שגורמים לזה ליקרות קוס אמק יסרחתם יזבלים וצרי העיין איפה הראשות לנירות ערך אסתר לבנון יתפטרה עבל אין מי שיפקח על מאלך המיסחר יפחי זבל שכמותכם משכורות אתם יודעים לקבל עבל חוץ מיזה כלום אפסים שכמותכם מול הפרצוף שלכם סוחרים פחי זבל וגורמים לרציו ומשפיעים עלרציו עושים מה שבא להם הפחי זבל האלה עושים הכל שלא תיברח להם מהידיים פחי זבל אומרים איפה שיש יהודים לא צומח עשב זבלים לא אני לא כואס מי שצריך לעשות חושבים זאת הבורסה לנירות ערך שהיא אפס אחת גדול אסתר לבנון יתפטרה אז תבינו איזה פחי זבל יש שם אין שליטה שם עושים מה שרוצים מורדים מעלים ממש קזינו מרצים את המינה סתם ומורידים את המניה סתם הגז לא ברח מהים הגז נישאר בים וההיפך יש יותר גז משבא שנה שעברה אתם מבינים חברה אם מי יש לנו עסק חורבן בית המיקדש משינאת חינם שלי יחימוביץ וכל הפחי זבל שאיתה ובילעדיה
    סגור
  • 12.
    בשעה 11.37 כדלהלן: עודכנתי שיש שמחה באתר, וכי צוות
    פורסם בדיבורסה גבעות 21/07/2013 15:45
    הגב לתגובה זו
    6 0
    הקדיחה עובד במרץ ומנהל העבודה מאד נרגש .... פורסם ע״י מישהו שם באתר. האם זה נכון ? האם זה בלוף ומנסים לעבוד עלינו ? מתבקשת לדעתי הבהרה בעניין מהגורמים המוסמכים. בתודה מראש, אחד מהמשקיעים.
    סגור
  • 11.
    מהיום צויין שיש שמחה באתר... האם זה בלוף או נכון ? (ל"ת)
    באתר דיבורסה גבעות 21/07/2013 13:56
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • הפירסום, הרשות לני״ע צריכה לחייב את גבעות להוציא הבהרה
    אני חושב שבגלל 21/07/2013 15:31
    הגב לתגובה זו
    5 0
    בעניין ולדווח מה קורה בפועל בקידוח.
    סגור
  • 10.
    זיכרו ! זה הזמן להכנס למניות ליוויתן, המועד האחרון !!
    מן הישוב 21/07/2013 13:33
    הגב לתגובה זו
    3 2
    הפריצה הגדולה ! לפנינו, אז לפני שיהיה מאוחר קדימה להיסתער ושלא נגיד ידענו אבל...
    סגור
  • 9.
    נובל
    זסק 19/07/2013 17:38
    הגב לתגובה זו
    5 1
    ביזפורטל מדוע אתם היום יום שישי לא מפרסמים איך ניסחרת נובל רק את טבע רוצים לדעת כל יום איך ניסחרת נובל ינוכלכים שכמותכם יוסי פינק עלק
    סגור
  • 8.
    שישנסקי 3-נפט יולאם במלואו-ככה זה יהודים (ל"ת)
    ggg 19/07/2013 11:31
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 7.
    אני מאמין לנובל, לא אכזבו עד היום אז שיהיה בהצלחה! (ל"ת)
    ישראלי 18/07/2013 16:18
    הגב לתגובה זו
    17 3
    סגור
  • 6.
    הגנבים שישינסקי-שטייניץ כבר מזילים ריר ומחכים לרגע
    אנונימי 18/07/2013 15:19
    הגב לתגובה זו
    19 2
    הגילוי על מנת להקים ועדת שישינסקי ב' או ג' ושוב לגזול את כספי המשקיעים. כמובן שלא לפני הקידוח רק אחריו,וכמובן לא אם הקידוח יצא יבש וירדו 150 מיליון דולר לטימיון,אלא רק אם תהיה הצלחה. וזה לא יהיה רטרואקטיבי - מה פתאום.זה ממשלה ומותר לה לשנות מיסוי. גנבים נאלחים שיענשו מידי שמים.
    סגור
  • גנב תקרא למי שהביא אותך לעולם הזה יא טוקבקיסט בשקל (ל"ת)
    בב 20/07/2013 13:55
    הגב לתגובה זו
    2 9
    סגור
  • 5.
    הקונה ממני שופרסל עוד היום ב1699 יראה רק ברכה והצלחה
    זאוס הסקסי 18/07/2013 14:39
    הגב לתגובה זו
    1 2
    שופרסל חברה מס 1 !!! עם קצב צמיחה דו ספרתי !! לא לפספס!!! הקונה ממני ידיו יהיו מלא ברכה והצלחה!!!!
    סגור
  • 4.
    נבלות
    huxh 18/07/2013 14:28
    הגב לתגובה זו
    8 5
    מפיצים הודעה שער המניה עולה הנבלות מספקים סחורה .ולאחר מכן שער המניה יורד .ראו התנהגות רציו טיפסה לשער 34.8 וכעט ירדה 34.1 .למי יש הסבר אחר !!
    סגור
  • עליה ל 2.8 וסגירה ב 2.3 זה ממש לא השחלה
    ggg 19/07/2013 11:32
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מעטות המניות שסוגרות בגבוהה היומי
    סגור
  • 3.
    אני מוכר שופרסל שער 1699. הקונה ממני יראה רק ברכה והצלח (ל"ת)
    זאוס הסקסי 18/07/2013 14:17
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • 2.
    הם מפגרים ולא קצת
    ביזבוז 18/07/2013 13:59
    הגב לתגובה זו
    10 3
    מה זה "ונובל אנרג'י מייחלים כי שכבת הסלע מתחת לשכבת הגז ב'לוויתן' מכילה בין 210 מיליון ל-1.5 מיליארד" מייחלים ??יעני "היו רוצים" -הם מייחלים ל 1.5 מילירד למה ש"ייחלו" לקצת. מי שקשה לא להיות חיובי בנושא (מעניין למה?) זה ביזפורטל שלא מסוגלים לתת התנסחות חיובית בנושא
    סגור
  • גם בתמר יש נפט והרבה!!!!
    זאוס הסקסי 18/07/2013 14:15
    הגב לתגובה זו
    10 3
    אני מוגר שופרסל שער 1699. הקונה ממני יראה רק ברכה והצלחה
    סגור
  • 1.
    קצת בפיגור אבל סולח
    מחייך 18/07/2013 13:25
    הגב לתגובה זו
    27 2
    גלובס כבר פירסם את המאמר הזה מהבוקרביזפורטל קצת פיגר אבל נסלח לו....רק שלדעתי ביזפורטל היו צריכים לעשות כמו גלובס ולתת לזה כותרת ראשית ולא לדחוק את זה לאחת הכותרות המשניות....תהיו הוגנים ואל תתנו כותרת ראשית רק לאכזבות...גם בשורות מגיעות לעם בציון
    סגור
  • אז למה קבוצת דלק לא זזה?
    זאוס הסקסי 18/07/2013 13:50
    הגב לתגובה זו
    6 3
    גיל שווה כמעט 40 מיליארד ש״ח וקבוצת דלק? בקושי 13מלךיארד ש״ח תעשו חשבון לבד
    סגור