השר שלום: "בעוד 30 שנה לא יהיה מספיק גז לספק את כל תצרוכת המשק"

יפתח רון טל, יו"ר חברת החשמל: "חייבים כמה שיותר מהר לייצר יתירות בהולכת הגז מהים ליבשה. צריך לפחות 4 צינורות הובלה - 2 בצפון ו-2 בדרום"
 |  (21)
סילבן שלום יפתח רון טל, צילום: יוסי וייס; דוברות חברת החשמל
"בעוד 30 שנה לא יהיה מספיק גז לספק את כל תצרוכת המשק בישראל", כך אמר שר האנרגיה והמים, סילבן שלום , בוועידת תעשיית העתיד של ישראל בתחום הגז הטבעי וההתייעלות האנרגטית שהתקיימה היום (ד') בת"א. לאחרונה התקבלה דעתו של השר שלום על ידי ראש הממשלה שאימץ את המלצתו להתיר יצוא של 40% מהגז הטבעי לעומת המלצת ועדת צמח שדיברה על יצוא של 53%.

לדברי השר שלום, "כל כספי המסים והתמלוגים של הגז יופנו לקרן שתשקיע בחו"ל וישראל תוכל להשתמש רק בפירות הקרן לצרכי חינוך, רווחה תשתיות ואנרגיות מתחדשות".

"אנרגיה מתחדשת עולה כסף. מאחר ויש מובטחת אנחנו הצרכנים מממנים את האנרגיה המתחדשת שמגולמת בתעריף החשמל. אולם, המטרה היא מטרה נכונה ולכן צריך לשמור על איזון נכון, על מנת לייצר אנרגיה מתחדשת מצד אחד, ומצד שני לא לייקר את התעריף לצרכנים"

"יש לשמור על איזון בנוגע לאנרגיות המתחדשות, כדי מצד אחד לעודד את תעשיית האנרגיות המתחדשות ולתת להם הגנות של תעשיית ינוקא, ומצד שני להיזהר לא לפגוע בחברת החשמל ובצרכנים".

היום 50% מהחשמל בישראל מיוצר מגז

דובר נוסף בוועידה היה שוקי שטרן, יו"ר רשות הגז הטבעי שאמר כי "כבר היום 50% מהחשמל בישראל מיוצר מגז המסופק על ידי צינור אחד. מספיקה תקלה אחת כדי ליצור בעיה מהותית באספקת החשמל למדינה. בשום מקום לא תוכנן שהגז ייספק 75% מייצור החשמל בישראל, ולשם אנו צועדים".

יפתח רון טל, יו"ר חברת החשמל למדינת ישראל יש כרגע אפס יתירות. להתבסס על צינור אחד יכול להוליך את המשק למצוקה שלא נראתה במדינת ישראל. חייבים כמה שיותר מהר לייצר יתירות בהולכת הגז מהים ליבשה. צריך לפחות 4 צינורות הובלה - 2 בצפון ו-2 בדרום".

"גם בהיבט התפעולי, אין מאגרים תפעוליים בתוך התחנות. חברת החשמל נכנסת לפרויקט חירום להקים מאגרים בתוך התחנות. גם בתחום המאגרים האסטרטגיים יש צורך בפיתוח יתירות אסטרטגית".

לדברי רון טל, "מדינת ישראל הולכת לכיוון של ייצור 80% מהחשמל שלה מגז טבעי עד שנת 2020. התחנות הפחמיות יוותרו כתחנות לחירום בלבד (כולל פרויקט D). המשלים הוא אנרגיות ירוקות, בשאיפה שעד 2020 יהיו 5% אנרגיות מתחדשות".

תגובות לכתבה(21):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    שפ]ו ל סטיב 30 שנה לקח לו להיות אמיץ ולדבר בישר
    הכי ותיק 38 08/07/2013 12:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שימו לב השינאה לביבי כל כך חזקה בלכוד ש שרים וחברי כנסת קיבלו ביטחון ואומרים ביושר לציבור את מה שהם מאמינים.אבל כהרגלו בקודש ביבי ממשיך לשקר ומתחנף וחושב איך לרצות את הטיקונים גם עם זה גורם נזק לכלכלת המדינה לטווח ארוך
    סגור
  • 16.
    לידיעתכם 25 שנה עוברות בציק ונמצא עצמנו בלי גז
    hguy 06/07/2013 13:17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בתחילת שנות ה80 לפני 30 + שנים בעת משבר האנרגיה הראשון טענו שתוך 30 שנה תתפתח שיטת היתוך הגרעין ותהייה אנרגיה נקיה ובלתי נגמרת. ראו איפה אנחנו היום . לכן אסור לייצא את הגז אלה בכמות שולית ולהשאיר את הגז לשימוש פנימי למען דור ההמשך. שאיפות הטייקונים לקבל הכסף מהר ועכשיו מנוגדות לאינטרס הישראלי ואין לאפשר להם זאת. באם יש בעייה של משאבים לפיתוח על המדינה להעמיד ערבויות מתאימות או לפתח בעצמה. עלינו לחשוב על דורות העתיד. מוטב להשאיר גז ולהיות בטוחים באספקתו גם אם יפותחו מקורות אנרגיה חליפיים. יש לקחת הסיכון שיפותחו מקורות חליפיים וערך הגז ירד. מאשר להתקע בלי גז ולהוציא סכומי עתק על רכישת גז ממקורות אחרים או דלקים נוזליים אחרים כפי שקרה בשנתיים האחרונות
    סגור
  • 15.
    מרוקאי-כלומניק-אבל מומחה לגז תוך חודש-איזה אפס
    גג 05/07/2013 09:39
    הגב לתגובה זו
    0 3
    התפקיד שלו בליכוד-מזרחי
    סגור
  • גזען הוא טוניסאי (ל"ת)
    עדי 06/07/2013 21:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    חוסר גז
    יקי 05/07/2013 07:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עד היום ישראל למעלה משישים שנה איך ישראל הסתדרה ,לא היה לנו גז או נפט והמשכנו מה יהיה עוד 30 שנה חיים את הרגע .לך אני לא דואג אתה מסודר אנחנו צריכים לדאוג.
    סגור
  • 13.
    איך אתה יודע???
    לימון סחוט 05/07/2013 00:11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אולי עוד 30 שנה כבר לא נשאר פה אם תמשיכו לעשוק אותנו עד זוב דם
    סגור
  • 12.
    מר שלום סיוון. אם לא יהיה בעתיד מספיק גז למדינת ישראל
    אבנר סזיר 04/07/2013 17:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדוע המלצת על יצוא של 50% מעתודות הגז של המדינה? האם זאת לא מדיניות חלמאית? אם תאשר שזה נכון אזי אתה אתה עשוי לזכות בתואר שר האנרגיה בחלם.
    סגור
  • 11.
    שטויות-מאיפה לו לדעת מה יהיה בעוד 30 שנה-דמגוג בגרוש.
    אבי קול 04/07/2013 15:29
    הגב לתגובה זו
    6 0
    הטכנולוגיה ב-30 שנה האחרונות התקדמה יותר ממה שהייתה ב-100 שנה האחרונות ולפני כן,...במקום לעודד יזמים להמשיך לחפש מקורות אנרגיה לסוגיהן הוא יוצר פחד מנבואה שניתנה בטיפשות...ממשלה זו והקודמת עם כל השטויות שלהם כולל משרד האנרגיה גרמו רק נזק ליזמים ולאזרחי המדינה בהעלאת המחירים...בגלל קומץ משוגעים וח"כ שוליים נכנס לפחד בכמות הגז ליצוא...רק תמר מספיק לפי הנאמר ל-25 שנה...את לוויתן וכול אתר אחר היו צריכים לייצא מעל 60% לא פחות...נבהלו וקבעו 40%...והכל תלוי בבג"ץ שאין סמכות להתערב...בהחלטות ממשלה חוקיות - פשוט טירוף מערכות.
    סגור
  • 10.
    חנטרישים למה אינכם מציינים שמדובר בכנס שערכו
    רחובות 04/07/2013 11:51
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חברת תשתיות...אתמול שנערך בסינמטק ....
    סגור
  • 9.
    במאה 19 העתידנים היו בטוחים: לונדון תטבע בחרא סוסים
    ז'ול וורן 04/07/2013 10:54
    הגב לתגובה זו
    5 0
    זמן מה אחר כך הומצאה המכונית
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    היה צריך ליצא 90 אחוז מהמאגר, חבל על הזמן והכסף
    יוסי 04/07/2013 10:40
    הגב לתגובה זו
    4 2
    עוד כמה שנים יהיה אנרגיות מתחדשות בהיקף הרבה יותר גדול ממה שאנחנו רגילים. יש טכנולוגיה בשם FUSION וחלה התקדמות עצומה בנושא, כוס מים תספיק להאיר עיר בגודל NEW YORK לשבוע
    סגור
  • 7.
    השר הוא איש מוזר
    ip 03/07/2013 23:16
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אם יהיה צורך בגז יהיה הגז כפי היה פחמן . המוזר הוא שהשר יודע בוודאות על פוטנציאל פצלי שמן שהופכים ישראל ליצואנית גדולה, בעלת משקל עולמי של דלק. ואף ידיעה או מסקנה או השלכה מכך לא מתורגמת לשיקוליו הפומביים. למי הוא חושב את תושבי המדינה ? לטמבלים גמורים כמו אספסום לקולו האדון קשוב?
    סגור
  • 6.
    עכשיו נותר לקוות שבגץ יעצור את שוד מאגרי הגז של ישראל (ל"ת)
    אזרח 03/07/2013 18:22
    הגב לתגובה זו
    3 36
    סגור
  • 5.
    אותו שר שאישר לייצא 40% מודה שיהיה מחסור
    אזרח עשוק 03/07/2013 18:16
    הגב לתגובה זו
    3 13
    זהו הריקבון הישראלי בהתגלמותו. הרי היה ברור לשלום שיהיה מחסור ובכל זאת אפשר לייצא 40% במקום 20%. אז עכשיו תשובה וחבורת השודדים שלו יתעשרו עוד יותר ועוד 30 שנה מדינת ישראל תשלם מחירים מופקעים על גז ונפט ואנחנו האזרחים נשלם יותר מיסים וייותר חשמל . הכל בגלל ממשלה מושחתת ורקובה.
    סגור
  • 4.
    איזה טמטום-למה לעזאזל אפשרתם לייצא 40% גז ולא 10%???? (ל"ת)
    אזרח עשוק 03/07/2013 18:07
    הגב לתגובה זו
    3 13
    סגור
  • 3.
    למזלנו בעוד 30 שנה יהיה שר אנרגיה חכם (ל"ת)
    חדל אישים 03/07/2013 17:54
    הגב לתגובה זו
    21 2
    סגור
  • 2.
    אם לא יהיה מספיק גז למה אתה מאשר ייצוא גז???
    משה 03/07/2013 17:34
    הגב לתגובה זו
    37 7
    עתה יש מחסור מלאכותי בגז - יש הרבה מפעלים שרוצים לקנות גז ולא יכולים .
    סגור
  • אם לא יתירו יצוא אף אד לא יפתח את המאגרים יא טמבל (ל"ת)
    יעקב 03/07/2013 18:01
    הגב לתגובה זו
    64 1
    סגור
  • שקרן , ספינולוג עלוב, זהו השקר הכי גדול שיש.
    יעקב הליצן הקטן 03/07/2013 18:20
    הגב לתגובה זו
    3 21
    אף אחד לא יוותר על האוצר הזה שהמדינה העניקה לו. ומי שלא נאה לו יתכבד ויחזיר את הזיכיון, עלויותו יכוסו על ידי המדינה ויהיו אחרים שיסכימו, חזירים פחות מתשובה, תדמור וחבריהם. וחוץ מזה אפשר להתיר יצוא אבל בכמויות קטנות יותר, גם מ 20% יצוא הם ירוויחו יפה מאוד. אין סיבה להתיר את ההפקרות של ריקון המאגרים תוף 30 שנה. מקווה שבגץ יעצור את השחיתות הזו.
    סגור
  • אתה החזיר והמדינה ששנתה חוקים ולא נובל ותשובה! (ל"ת)
    gg 04/07/2013 12:40
    הגב לתגובה זו
    19 2
    סגור
  • 1.
    למכור גז ולקנות פחם
    hadshen 03/07/2013 17:20
    הגב לתגובה זו
    2 4
    התכנית של סילבן היא להשאיר גז לעוד 25 שנה ואז כמובן לחזור למזוט ופחם, כי להביא לכאן גז עולה פי שלוש ואת זה הוא בודאי לא ירצה לשלם.
    סגור