המסמך נחשף: תוך 90 יום יגיש לפיד תיקון דרמטי להיטל ששינסקי, הוספת מס על ייצוא הגז - רציו התרסקה 7.1%

גורם בשוק: "שווי המאגרים יירד ב-10%-20%". בתוך כך, ייצוא הגז מ'תמר' יוגבל ל-56 bcm בלבד, המשמעות - פרויקט ה-FLNG נפל
אסדת הסדקו אקספרס, צילום: אלבטרוס
הכותרת מהכרעת ביבי-לפיד-סילבן אתמול בעניין ייצוא הגז הייתה הפחתה של שיעור הייצוא ל-40%. עם זאת, כעת מתבררים הפרטים הקטנים - והמשמעות שלהם היא גדולה. באתר של שלי יחימוביץ' פורסם המסמך המלא .

לפי המסמך שיוגש לממשלה ביום ראשון הקרוב, ניתן יהיה לייצא מ'תמר' - אבל בהיקף מצומצם. במסמך נכתב כי השותפות במאגר שכבר פותח יהיו רשאיות לייצא 50% מהכמות שמעבר לזו עליה חתמו עם השוק המקומי. לעניין 'תמר' שהיקף הגז במאגר עומד על 282 BCM וכבר סגור בכ-175 BCM עם חוזים לשוק המקומי, הייתר היא 107 BCM. כלומר 50% ממספר זה ניתן יהיה לייצא - 53 BCM. מבדיקה שערך Bizportal בדקות האחרונות עולה כי אין כל סיכוי שבשביל 53 BCM הקוראנים יילכו על פרויקט ה-FLNG. ייתכן כי הפרויקט יעבור לקפריסין.



הנקודה השניה במסמך שיוגש לממשלה ביום ראשון הקרוב והינה קריטית מתייחסת לעניין המס - אכן יוטל מס על ייצוא. במסמך נכתב כי יש להטיל על שר האוצר לפרסם תוך 90 יום תזכיר חוק לתיקון חוק מיסוי רווח נפט (היטל ששינסקי) על מנת להבטיח את קבלת מלוא חלק המדינה במשאב.

עוד נכתב כי במקרה של ייצוא, יקבע התקבול למדינה בהתאם למחיר שבו הוא נמכר לצורך הייצוא. בנוסף, נכתב כי יש לקבוע הוראות שיימנעו תכנוני מס מכיוונו של הצד המוכר, זאת בכדי להבטיח שהגז לא יימכר באמצעות צד שלישי במחיר נמוך. בפועל זה אומר שהמדינה תבדוק באיזה מחיר הגז נמכר ומזה תנקה עלויות ועל זה תגבה את המס.



גורם בשוק אמר ל-Bizportal כי משמעות הדבר היא ששווי המאגרים יירד ב-10% עד 20%". רציו יהש +28.12% רציו יהש 241 +28.12% רציו יהש בסיס:188.1 פתיחה:189 גבוה:242.8 נמוך:188.3 תמורה:46,045,005 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הגיבה לחשיפת המסמך בנפילה של 7.1%, ישראמקו יהש +15.74% ישראמקו יהש 45.6 +15.74% ישראמקו יהש בסיס:39.4 פתיחה:39.5 גבוה:45.8 נמוך:39.4 תמורה:50,699,086 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ירדה 0.16% ו{אבנר יהש} ירדה 0.48% בלבד.
תגובות לכתבה(54):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 43.
    המשך
    אנונימי 24/06/2013 13:38
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הם דורשים למנות ועדות של אנשי מקצוע אקדמאיים פרופסורים ודוקטורים, הם נותנים להם לעבוד במשך חודשים לבחון, לבדוק, להשוות, לבטל כל הסכם וחוזה כל סיכום והסכמה וגם לאחר כל אותם שינויים דרקוניים חבורת גלימות הצדק מסרבות להסכים. הם רוצים להיות המחוקק, המבצע והשופט, דמוקרטיה. חבורה של צודקים, מה יותר נכון מלהיות צודק? הם אלה שלא השקיעו בדל מחשבה או רבע סנט בתעשייה מלאת סיכון וכישלונות. לוקחים לעצמם את הסיכון היחיד שהם לקחו בחייהם הצודקים. וזה להיות צודק. חבורת גלימות הצדק, לוקחים לעצמם את הזכות מטעם עצמם להיות צודקים, מונופול של צדק. עמותות בודדות ומספר פולטיקאים פופוליסטיים שולטים בצדק. הממונה על ההגבלים צריך לתת את דעתו. האם הצדק שייך רק להם? ואם כן? האין פה הגבל, מונופול? אם חבורה של שועטים חמושים בגלימות של צדק מצליחה לגרום לציבור שלם להסכים שהפרת הסכמים ושינוי חוזים, מצגי שווא למדינות מקבילות. הטלות מיסים רטרואקטיביים. ועכשיו להטיל מגבלות נוספות באמתלה של עוד ועדה צודקת על חברות ומשקיעים שעודדו על ידי המדינה במשך עשורים להשקיע מיליארדים בהבטחות שאף אחד לא באמת התכוון לקיים.
    סגור
  • 42.
    האם זו תאוריית צדק ?
    אנונימי 24/06/2013 13:31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הקלות הבלתי נסבלת של תאוריית הצדק. הם מקימים עמותות ושועטים קדימה, חמושים בתחושה אין סופית של צדק הם רומסים ברגל גסה ואלימה כל פיסה הגיונית אחרונה של דמוקרטיה. הם מצדיקים הפקעה והלאמת נכסים פגיעה ביזמים ובמשקיעים פרטיים. יוצרים להם תדמית של גנבים, של ברונים ומפעילים כל אמצעי אלים חסר מוסר ומצפון בשם הסיסמאות המצדיקות המתריסות שבכל קונוטציה דמוקרטית אמיתית לא הייתה מתאפשרת. הקלות הבלתי נסבלת של דמוקרטיה דיקטטורית, הם מבקשים צדק בשם הדמקורטיה ומסרבים לקבל אותה גם אחרי שהיא נקבעת מחדש לאחר דרישתם. קטע מדברי רציו
    סגור
  • 41.
    לייצן קטן של נערי האוצר, כל יום מלמדים אותו כמה מספרים
    לפידון מוקיון! 22/06/2013 23:47
    הגב לתגובה זו
    2 1
    שהוא לא מבין בהם כלום, והוא יוצא ונובח אותם בכנסת ובתקשורת!
    סגור
  • 40.
    מעולה!!! נוכל להכנס לרציו במחיר רצפה לקראת קידוח הנפט!! (ל"ת)
    רן רן 22/06/2013 17:42
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 39.
    לתבוע את המדינה על הלאמה! (ל"ת)
    עזרא 22/06/2013 17:40
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 38.
    כל הכבוד ללפיד מעם ישראל (ל"ת)
    רוני 21/06/2013 15:27
    הגב לתגובה זו
    3 5
    סגור
  • 37.
    ביום א יש שינוי טעות מס על הגז 99 אחוז לא סגור (ל"ת)
    איצק 21/06/2013 15:02
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 36.
    .שמישהו ירים את הכפפה......
    אנונימי 21/06/2013 11:11
    הגב לתגובה זו
    3 1
    זו בהחלט עילה לתביעה יצוגית , מי שמלומד משפטים ויודע את העבודה יוכל בהחלט לתבוע יצוגית את המדינה שמלאימה ומשנה הסכמים בדיעבד.
    סגור
  • 35.
    אני מתחיל להבין את הארופאים-והביטוי יהודון (ל"ת)
    יהודי 21/06/2013 10:06
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • 34.
    הבעיה הם עיתוניים
    שאול לא המלך 21/06/2013 08:41
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בנוסף לגילוי ידיעות הם זקוקים לפירגון עצמי, לכן גם יאיר ושלי עושים מה שעושים, היקר שיהיה להם כותרת. הבעיה היקירית שהגז הוא לא נדיר והרוסים בטח רוקדים את הקזאצוק מהטימטום הישראלי, גז על יצוא??? רבותאי זו פטנט שלנו גז ציוני גם כשר לפסח, מי לא יקנה והתשובה לא הסינים והקוראנים ולא השוודים, הגז ישר בארץ נחבר עליו צינור "1 ונספק בארץ את כל הגז, כמובן נשכך משישינסקי ומס על יצוא וכמובן מהורדת המיסין כי כל המרבח היתפזר לאורך 51 שנה
    סגור
  • טען עוד
  • 33.
    גז וכלכלה
    א.ל. 20/06/2013 19:33
    הגב לתגובה זו
    6 1
    האידיותים מנהלים את הבית
    סגור
  • 32.
    תגובה קצרה: היהודים מצאו גז והשתגעו...עד שהנפט יגיע!
    אבי קול 20/06/2013 19:17
    הגב לתגובה זו
    17 3
    וכאשר הנפט יגיע...נצטרך לאשפז חצי מהפוליטיקאים באברבנאל...בכדי שיקימו עוד וועדות על וועדות ובסוף הגז והנפט יזרום לטורקיה...לקפריסין למצרים...ואזי הם יירגעו.
    סגור
  • 31.
    סחתיין על יאיר - החלטה אמיצה!!! (ל"ת)
    חי 20/06/2013 19:09
    הגב לתגובה זו
    3 21
    סגור
  • מה סחטיין... מה? אנשים פה מפסידים כסף
    משקיע 20/06/2013 19:27
    הגב לתגובה זו
    12 1
    זה מגוחך.. ההחלטה היום הזכירה לי משטרים מאוד אפלים ברוסיה
    סגור
  • 30.
    תשובה ככה מרגישה תספורת!!! (ל"ת)
    מקווה שתשאר ללא הון 20/06/2013 19:08
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 29.
    צדק
    עופר 20/06/2013 18:48
    הגב לתגובה זו
    12 2
    לא יאמן איך הדברים מתנהלים...למה הייתה ועדת שישנסקי הדגולה....למה המס לא פורסם אתמול במסיבת העיתונאים????
    סגור
  • 28.
    מה עשיתם למען העם? מיניתם את סער שאומר שניתן לבנות
    לשלשת הפחדנים 20/06/2013 18:44
    הגב לתגובה זו
    3 2
    פרגולה בלי סחבת? קודם שיהיה לאנשים פה בית ומי בכלל מבקש אישור לפרגולה? מי שואל אותכם? כל העולם רואה איזה מדינה מפגרת זאת ישראל פלא ששונאים את המדינה?
    סגור
  • 27.
    ראינו מה קורה שהכל ביידים שלכם .ראינו את מחירי הדירות
    לביבי ולפיד וסילבן 20/06/2013 18:37
    הגב לתגובה זו
    9 2
    הקרקעות משמשות אותכם לביזנס חצי ממחיר הדירות זה מס אבל אתם משסים את העם בקבלנים החזירים. כאשר אתם החזירים הכי גדולים רק רוצים להעשיר את קופת המדינה ושאחרים יפסידו הכסף לא הולך לטובת הציבור להפך, אתם פוגעים בו ללא הפסקה הכסף הולך לשחד את הבוחרים שלכם פעם זה החרדים ופעם זה המתנחלים ופעם זה הצבא עם המלחמה הניצחית שלכם . אבל הדבר היחיד שאתם עושים זה כלום כלום וכלום חוץ מלפתור בעיות ע"י הטלת מיסים וסחיטת הציבור אתם לא עושים כלום. אין בניה אין הוזלת קרקעות אין כבישים אבל יש אגרות קנסות אגרת רשות השידור , עליה של אלכוהול באמתלה שאתם נלחמים באלכוהליזים הצבת מצלמת מהירות באמתלה שאתם לא רוצים שנמות בכבישים. הוצאת תרופות מסל התרופות אי הכנסת תרופות וכו'. עכשיו הרסתם את כיל שהיא 75% בידי הציבור אז נזכור לכם את זה בבחירות לטייקונים לא קורה כלום הם פשוט עושים לנו תספורות . אתם ממשלה של מנוולים. אתם גם הורסים במו ידיכם את המדינה אתם שלטוון של מפגרים ביחד עם הנגיד הלא תמים שדפק לכל הצעירים פה את החיים. לכו כבר לעזאזל מתי הבחירות?
    סגור
  • 26.
    יש רק סיבה אחת לזה שרציו נפלה היום ב 7%
    רציו-נל 20/06/2013 18:25
    הגב לתגובה זו
    30 3
    לא לפיד לא ביבי דפוקים. אלא אתם. המשקיעים ברציו . למה לא הזיז לאבנר ולדלק. מס על יצוא זה , זה מה שמטריד אותכם. מה חשבתם שלא תהיה סגירת פינה פתוחה בנושא. רציו נמצאת בשליש מערכה האמיתי. אבל עם משקיעים כמוכם היא תמשיך להתיבש בשערים הללו הרבה זמן. רק שתפנימו שאתם מלווים מלכה אמיתית ותפסיקו להיות לחוצים כמו טמפון המניה תמריא. ותפסיקו להתבכיין . תמר למקומי ליוויתן ליצוא יותר טוב מזה לא יכול להיות. תתמקדו בעיקר ולא בטפל.
    סגור
  • רציונל אנשים כמוך תמיד מפסידים הכל
    ככ 20/06/2013 20:19
    הגב לתגובה זו
    6 8
    טיפש בן טיפש
    סגור
  • לא מבין למי אתה בא בטענות. מי שמכר היום זה הסוחרים ובתי
    זה בורסה לא מועדון 20/06/2013 19:38
    הגב לתגובה זו
    6 0
    ההשקעות שידעו שעות לפני כן את המסמך. הקטנים שאליהם אתה בא בץלונות נשארו אכלו את הירידה. אל תשכח שזה בורסה ובבורסה קונים ומוכרים אז לא כל מי שמכר הוא אדיוט ולא כל מי שנשאר חכם. כי מי שמכר היום ב36+ קונה בחזרה ב34 והוא החכם.
    סגור
  • כל מילה בסלע, אין מילים בפי (ל"ת)
    איתי 20/06/2013 19:01
    הגב לתגובה זו
    13 1
    סגור
  • המטומטמים מכרו גם עם מס רציו שווה 80 (ל"ת)
    אחי כל מילה אמת 20/06/2013 18:55
    הגב לתגובה זו
    12 2
    סגור
  • 25.
    רציו כבר לא מלכה. בגלל לפיד השרלטן. (ל"ת)
    מני 20/06/2013 18:12
    הגב לתגובה זו
    4 6
    סגור
  • 24.
    חובה תהיה להכיר בכל הוצאות ההנזלה לפי IRR ומי שיפסיד
    מאיר 20/06/2013 18:06
    הגב לתגובה זו
    8 0
    זו המדינה
    סגור
  • 23.
    גורם בשוק אומר...מי הוא הגורם?מה התחשיב?שטויות!!
    ישראלי 20/06/2013 17:55
    הגב לתגובה זו
    19 1
    יוסי פינק אל תכתוב שטויות, מי הגורם?לפי איזה תחשיב שווה 10-20 אחוז פחות?אל תמציא דברים,אתה מבלבל את המשקיעים,דעתך לנושא היצוא וחוסר הפירגון שלך ידועים,אז תעשה טובה ואל תוסיף שמן למדורה.
    סגור
  • 22.
    לפיד שישינסקי ביבי וסילבן,כמה זה 80% מס מאפס?חשבון אתם
    kleinst 20/06/2013 17:53
    הגב לתגובה זו
    24 3
    יודעים לעשות? אם אתם יודעים חשבון,תחשבו כמה ירוויחו הקפריסאים והלבנונים מההחלטה האומללה שלכם.
    סגור
  • 21.
    בישראל רק אים אתה עובד מדינה בטלן ומחובר תרוויח כסף (ל"ת)
    בא 20/06/2013 17:48
    הגב לתגובה זו
    16 0
    סגור
  • 20.
    לפיד מובל של פקידוני האוצר ,בובה על חוט , לא מבין כלום
    בא 20/06/2013 17:37
    הגב לתגובה זו
    62 2
    בכלכלה .
    סגור
  • 19.
    לפיד אתה צועד בטוח להתרסקות פוליטית (ל"ת)
    שמוליק 20/06/2013 17:37
    הגב לתגובה זו
    58 3
    סגור
  • 18.
    לתבוע בבית משפט בינלאומי (ל"ת)
    דדוש 20/06/2013 17:31
    הגב לתגובה זו
    20 1
    סגור
  • 17.
    בימקום ליבכות צאו לרחובות ולהפגין שישמעו אותנו
    מאוכזב 20/06/2013 17:24
    הגב לתגובה זו
    65 4
    כל המשקיעים שיורקים דם הגיע הזמן לצאת לרחובות ולהשמיע את דעתנו ושירגישו את דעתנו , נותנים לשלי יחימוביץ עם כל שונאי ישראל ליפגוע בנו ובמדינה אז די ליבכות ת
    סגור
  • מי ששונא ישראל הוא אתה וחבריך ששודדים את הגז מהמדינה (ל"ת)
    השודד 20/06/2013 17:29
    הגב לתגובה זו
    5 36
    סגור
  • אולי אתה תשקיע כסף לפני שאתה מדבר
    אלי 20/06/2013 19:16
    הגב לתגובה זו
    6 2
    נראה אותם מפתחים את לוויתן עכשיו,הגז אשאר באדמה והמדינה לא תראה שקל
    סגור
  • אם אתה אוהב את המדינה למה לא השקעת גם כדי שימצאו גז?
    איתי 20/06/2013 19:05
    הגב לתגובה זו
    10 2
    אתה כמו שלי לא לוקח אחריות נובח מהצד כמו...
    סגור
  • הנה מצאו. אתה אמור להיות מאושר
    שקרן אגואיסט 23/06/2013 00:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אה, לא? אולי כי מה שבאמת מעניין אותך זה להרויח על המניה שלך ?כאילו שהמדינה חייבת למכור את העתיד של כולנו כדי שהספקולציות שלך ישאו רווח...
    סגור
  • 16.
    בוזזזזזזזזזזזזזזז (ל"ת)
    לפיד וסילבן הביתה בו 20/06/2013 17:22
    הגב לתגובה זו
    56 2
    סגור
  • 15.
    כלכלה חופשית? כל מה שהשרים נוגעים מתרסק
    דורון 20/06/2013 17:21
    הגב לתגובה זו
    27 3
    כחלון הרס את שוק התקשורת כשהתערב והכניס בכח מתחרים לשוק. לי לא היה אכפת לשלם פי 2 3 לסלולרי ולקבל שירות מעולה. היום לך תחפש אותם - לוקח 4 4 שעות עד שעונים לך. עכשיו לפיד. יהרוס את הכלכלה לחלוטין. ברור שצריך לנהו כמו בנורווגיה. שם משאבי הקרקע מספקים הון לתושבים. אבל זה בגלל שהם מייצאים את הנפט. תשתיות אנרגיה בידי המדינה? ראינו כבר מה קורה עם חברת חשמל. מחירי חשמל בשמים וההכנסות הולכות לטובת העובדים. אנחנו הצרכנים אוכלים קש. מי ינפיק לנו גז כשצריך לשלם כל כך הרבה מס? זה הופך לבלתי כדאי ואם מישהו ירוויח זה בטוח לא הציבור הרחב. ההתערבות הממשלתית = חזרה לימי הצנע!!! לפיד = אסון
    סגור
  • 14.
    כיל ,רציו
    לפידון 20/06/2013 17:18
    הגב לתגובה זו
    60 5
    חירב את כיל הגיע הזמן של רציו,לפיד שר האוצר הגרוע בתולדות ישראל
    סגור
  • 13.
    טוב מאוד , לזמבר את משקיעי רציו שתומכים בשוד הגז הגדול (ל"ת)
    האזרח 20/06/2013 17:14
    הגב לתגובה זו
    4 55
    סגור
  • 12.
    מה עם לכבד הסכמים? איך מדינה משנה הסכמים בדיעבד?
    רמי 20/06/2013 17:13
    הגב לתגובה זו
    51 2
    מי ירצה לעבוד איתנו? חלם זה כאן!
    סגור
  • 11.
    איך הם רועדים ממנה שלשת הפחדנים לפיד סילבי וביבי (ל"ת)
    שלי מפחידה!!!!!!!! 20/06/2013 17:12
    הגב לתגובה זו
    26 3
    סגור
  • חכה חכה מה יהיה כשבגץ ידון בנושא כמות היצוא.
    אחד 20/06/2013 17:27
    הגב לתגובה זו
    3 11
    כשבגץ ידרוש מהמדינה הסברים על סמך מה היא משאירה כמות גז רק ל 25 שנה במקום לעשרות שנים קדימה והמדינה תגמגם, הוא יפסול את כל החלטת היצוא והכל יחזור להתחלה. או אז ההחלטה כמה לייצא תתקבל בתורה יותר עניינית ושקולה ולא לפי משאלות ליבם של הטייקונים.
    סגור
  • 10.
    יאיר אתה מאכזב סידרתי
    בווווז 20/06/2013 17:11
    הגב לתגובה זו
    71 2
    חסר עמוד שידרה הפוליטיקאי הכי גרוע שהיה פה לא מאמין שבחרתי בך בתור ימני אתה מנהיג כאן כלכלת שמאל קיצוני תתבייש לך !
    סגור
  • 9.
    למה לא מגיב על זה ??????? (ל"ת)
    איפה תשובה 20/06/2013 17:08
    הגב לתגובה זו
    12 1
    סגור
  • 8.
    לשר הגזל
    מגוזז 20/06/2013 17:08
    הגב לתגובה זו
    68 3
    לא מספיק לנו את השר....יש לנו עכשיו גם את הבדרן מארץ עוץ! אם זה לא גזל של המשקיעים אז מה זה? הרי שי כאן הונאת ענק של האוצר מול המשקיעים כולל הרעת תנאים!!! אי קיום התחייבות ומה לא!!! נבל.
    סגור
  • 7.
    תחנקו עם המיסים יא גנבים (ל"ת)
    לפיד יא שונא ישראל ת 20/06/2013 17:06
    הגב לתגובה זו
    32 2
    סגור
  • 6.
    הרס את כיל תור רציו עכשיו (ל"ת)
    נר נשמה 20/06/2013 17:01
    הגב לתגובה זו
    28 2
    סגור
  • 5.
    צר לי לומר וודסייד כנראה בחוץ (ל"ת)
    חקי 20/06/2013 17:00
    הגב לתגובה זו
    29 4
    סגור
  • 4.
    לתבוע את המדינה! זוהי הלאמה בפועל (ל"ת)
    משה 20/06/2013 16:59
    הגב לתגובה זו
    31 2
    סגור
  • 3.
    ועדת חקירה על כל הנושא. וגם על העלות של הצבא בשמירה על
    ירז 20/06/2013 16:58
    הגב לתגובה זו
    16 3
    המתקניים...נקודה אל הרבה פחות הקימו ועדות חקירה
    סגור
  • 2.
    מה יש לה להתלונן? (ל"ת)
    שלי יחימוביץ 20/06/2013 16:53
    הגב לתגובה זו
    2 14
    סגור
  • 1.
    עזבו את הגז
    אביב 20/06/2013 16:46
    הגב לתגובה זו
    30 4
    תעזבו את הגז , אם יש שם נפט השער יגיע ל - 300
    סגור
  • רק אם מי אמר שיש ולך תדע איזה מס ימציאו כשיתגלה (ל"ת)
    צחי 21/06/2013 13:52
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור