ביבי הכריע: רק 40% מהגז יופנה לייצוא, לפי שעה יאסר ייצוא ממאגר 'תמר'

מדובר בהפחתה דרמטית. סילבן: "הכישלונות ב'מירה' ו'שרה' עודדו אותנו לשמור גז". יחימוביץ': "ההחלטה מבישה - נפנה לבג"ץ"
 |  (56)
אסדת לוויתן, צילום: קובי גדעון לע"מ, אלברטוס
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יצא היום בהודעה משותפת יחד עם שר האוצר, לפיד, ושר האנרגיה, סילבן שלום, לפיה היקף הגז שיותר לייצוא יעמוד על 40% מהמאגרים. מדובר בהפחתה דרמטית לעומת המלצות 'צמח' שעמדו על ייצוא של 53% מסך המאגרים. התגובה בבורסה הייתה עליות חדות של כ-3% במניות הגז הגדולות מיד לאחר פרסום ההודעה, עליות שנחלשו לקראת סיום היום.

לדברי נתניהו, "מדינת ישראל קיבלה מתנה מהטבע - כמויות גדולות מאוד של גז, ואחרי סדרת ישיבות ארוכות ויסודיות החלטנו יחד להגדיל משמעותית את כמות הגז לשימוש המשק בישראל. כמות הגז הזאת תספיק לפחות לצרכים שלנו ל-25 השנים הבאות. מדובר בהחלטה שמאזנת בין הצורך להבטיח מקור אנרגיה זמין וזול לשימוש אזרחי ישראל והצורך לייצא גז שממנו תפיק המדינה רווחים שיושקעו לרווחתם ולביטחונם של אזרחי המדינה. מדינת ישראל תקבל 60% מהרווחים על הגז שתייצא, ותוך 20 שנה אנו צפויים לקבל 60 מיליארד דולר".

והוסיף, "אנחנו נביא את ההחלטה הזאת לאישור הממשלה ביום א' הקרוב. יש משמעות לקידום הנושא תוך זמן קצר. אנחנו בוודאי לא רוצים להידמות למדינות שהתמהמהו בקבלת ההחלטה ובסוף הן נשארו בלי גז. במקום שהגז יישאר באדמה, או במקרה שלנו מתחת למים, אנחנו רוצים כבר להתחיל להפיק גז ולמלא את קופת המדינה במיליארדים שיאפשרו לנו להקל על הנטל הכלכלי של האזרחים, וכמובן לדאוג לצרכים הלאומיים החשובים שלנו".

קרדיט:עמוס בן גרשום, לע"מ
קרדיט:עמוס בן גרשום, לע"מ


לאחר פרסום ההחלטה לה ציפו בשוק חודשים ארוכים, עברו שותפויות הגז המובילות לעליות שערים חדות ב דלק קידוחים יהש -0.9% דלק קידוחים 1,104 -0.9% דלק קידוחים יהש בסיס:1,114 פתיחה:1,103 גבוה:1,120 נמוך:1,090 תמורה:8,329,513 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , {אבנר יהש}, רציו יהש -0.32% רציו יהש 278.9 -0.32% רציו יהש בסיס:279.8 פתיחה:282.6 גבוה:282.6 נמוך:276.8 תמורה:1,621,007 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ו ישראמקו יהש +0.23% ישראמקו יהש 43.2 +0.23% ישראמקו יהש בסיס:43.1 פתיחה:43.1 גבוה:43.8 נמוך:42.9 תמורה:8,073,523 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , אולם בסיום המסחר נחלשו העליות ומדד הנפט גז עלה ב-1%.

העליות החדות בשיעור של כ-3% שנרשמו עם פרסום ההחלטה הושפעו פחות מההחלטה עצמה שהייתה הצפויה למדי ובה הוכרע כי שיעור הייצוא יהיה נמוך ביחס להמלצות ועדת צמח, אלא יותר מהוודאות שההחלטה הזו מביאה לתחום. נזכיר כי מנכ"ל וודסייד הבהיר לפני כחודש כי הוא מצפה להחלטה תוך מספר שבועות. כעת ניתן להעריך כי ניתן יהיה לקדם את סגירת העסקה במסגרתה צפויה החברה האוסטרלית לרכוש כ-30% מירשיון "לוויתן".

שר האנרגיה והמים, סילבן שלום, שהמליץ על הורדת שיעור היצוא ל-40% אמר כי "החלטנו להגדיל באופן משמעותי את היקף הגז למשק המקומי. המטרה היא להבטיח את הביטחון האנרגטי בכך שנאריך את התקופה שבה יובטח גז למשק הישראלי מ-25 שנה ל-30 שנה. צריך להגיד שהכישלונות ב'מירה' ו'שרה' עודדו אותנו להבטיח גז למשק המקומי".

שר האוצר, יאיר לפיד, אמר כי "מציאת הגז הטבעי זה לא פחות מנס שקרה למדינת ישראל ואנחנו מברכים על המזל הזה, שלא ביקר פה במשך הרבה זמן לפני כן. אני שמח על ההחלטה ורוצה לברך על ההרמוניה ששררה בין כל המעורבים במהלך קבלתה".

לדברי שר האוצר, "אנחנו צריכים גם לשמוח על ההחלטה ליצא 40% מהגז הטבעי, זה ייצר לנו הכנסות של 60 מיליארד דולר ב-20 השנה הקרובות שיושקעו בחינוך, בבריאות, ברווחה, ובהורדת יוקר המחיה, למען אזרחי מדינת ישראל".

שר האוצר הדגיש כי "מיסוי הגז, הן בשימוש המקומי והן בייצוא, יהיו בהתאם להמלצות ועדת ששינסקי הראשונה". והוסיף כי "כיום אין מספיק שחקנים בשוק הגז המקומי והאישור על יצוא הגז יקדם את כניסתם של שחקנים זרים לענף בישראל. אנחנו נדאג לכך שאזרחי ישראל יקבלו את כל מה שמגיע להם".

יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ' הגיבה בביקורת קשה על ההחלטה ואמרה כי "ההחלטה על ייצוא הגז: "שוד של הציבור בישראל" והצהירה, "נלך לבג"צ". והוסיפה, "זו כניעה מבישה ללחצי טייקונים ופגיעה אנושה בכלכלה, בחברה ובביטחון. ה'עובדות' שמסרו במסיבת העיתונאים – שקריות".

לדבריה, "חזינו כעת במיצג מביש של כניעה ללחצים אדירים של ענקי הגז, במסווה קלוש של החלטה מקצועית. במחטף, ובמהירות שאין לה כל הצדקה כאשר מדובר בהחלטה הגוזרת את עתיד הילדים שלנו – קיבלו ארבעה אנשים מבוססים ועשירים החלטה אשר תפגע ברוב המכריע של אזרחי מדינת ישראל.
ההחלטה הבהולה לאפשר יצוא גז בשיעור עצום של 40% כובלת את המדינה לנצח, ומונעת למפרע כל אפשרות לשינוי בעתיד של החוזים שייחתמו". צפו בתגובה החריפה של יו"ר האופוזיציה, יחימוביץ'

תגובות לכתבה(56):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 43.
    אדוני הקלקלן אתה לא מבין כלום בכלכלה
    שאול לא המלך 20/06/2013 11:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לשמור על אתודות בים? ביבשה הייתי אולי מבין. משך 255 שנה לשמור על לויתן עם צוללת ו צוללים שכננו הלבנונים לא ישאבו גז ששלי ואתה רוצים לשמור בעתיד. תגיד משהו אדוני הקלקלןץ איך עד היום הסתדרנו ללא הגז של תמר ולויתן? זאות אומרת שאפשר לרכוש גז. נכון ועם בעוד 30 שנה יצליחו להפעיל טורבינות ע"י מיים או אוויר, מה נעשה עם כל הגז?
    סגור
  • 42.
    מה בהולה? ההחלטה או שלי
    שייקה 19/06/2013 22:28
    הגב לתגובה זו
    0 4
    ועדת צמח דנה שנה בנושא. 9 חודשים לקח להחליט על האישור. האם היה צריך לחכות לביאת המשיח(שלטון המערך) שלא הולך להתגשם בדורות הבאים כדי להחליט? שלי: תחזרי לרדיו.
    סגור
  • 41.
    קצת כבוד לראש ממשלה
    אשר 19/06/2013 20:33
    הגב לתגובה זו
    0 8
    תשאירו טיפה כבוד לראש הממשלה. הכבוד הוא למשרה ולא לאדם. תנו לו טיפה קרדיט ואל תכתבו בכותרת 'ביבי'
    סגור
  • אתה וביבי יכולים להיכנס לי.... (ל"ת)
    עכוזוביץ 19/06/2013 23:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 40.
    שלטון הפ]חד
    ישראלי 19/06/2013 19:48
    הגב לתגובה זו
    0 1
    איפו אתם ממשלה תמרדו בביבי הוא פחדן מפחד מהמון הזוהם מה יצא משמור את הדוריםמתחת לרצה צריך לעבוד עם הכסף לפ תח אנרגיות חדשות חינוך יותר בריא מה נפל עליכם הפחד מכמה מפגיניםשלא מבינים דבר
    סגור
  • 39.
    ועכשיו קדימה, למכור את כיל לפוטאש
    משקיע אבנר וכיל 19/06/2013 19:25
    הגב לתגובה זו
    5 2
    אי אפשר שקומץ קומוניסטים כמו שלי יחימוביץ ודב חנין יקבעו לממשלה איך לעבוד. הגיע הזמן לתת לחברות הגז ולכיל לעבוד. משקיעי חברות הגז וכיל הפסידו המון כסף בגלל קומץ קומוניסטים.
    סגור
  • 38.
    שלי הממורמרת הנצחית
    חיפאי 19/06/2013 19:14
    הגב לתגובה זו
    3 9
    מה שלא תעשה הממשלה ,תמיד תקטר ותבוא בטענות שונות ומשונות !לדעתי האישה הזאת מתוסכלת,ממורמרת ולא מבינה מאומה בכלכלה בפוליטיקה .גם המראה הפיזי שלה מגעיל. אנטיפטית ברמות!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • זה אתה שלא מבין בכלכלה ופוליטיקה!!במצבה הגיאופוליטי של
    משקיף 19/06/2013 19:30
    הגב לתגובה זו
    6 7
    המדינה צריך לשמור רזרבה גדולה של 80-90% לפחות.מה עוד שצורכי המשק הגדלים בגז,לא נלקחו בחשבון.
    סגור
  • 37.
    הם עובדים על כולכם .עושים "שקשוקה" גם מי שחושב על מניו (ל"ת)
    ירז 19/06/2013 19:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 36.
    ומה יחימוביץ מצפה? ששופט יקבע בניגוד להחלטת ראש הממשלה? (ל"ת)
    זו החלטת מנהל קלאסית 19/06/2013 18:58
    הגב לתגובה זו
    4 7
    סגור
  • טען עוד
  • היא מודעת שלא.היא רוצה להביא את הנושא מנומק לידיעת הציב
    משקיף 19/06/2013 19:34
    הגב לתגובה זו
    6 2
    ור.להציג את פרצופם האמיתי של ביבי ולפיד בקבלת החלטות.
    סגור
  • 35.
    שלי.תעשי טובה ותצטרפי לנסראללה במרתף. (ל"ת)
    kimkim 19/06/2013 18:32
    הגב לתגובה זו
    6 11
    סגור
  • 34.
    שלי יחימוביץ, אם לא נייצא הרבה גז, מאיפוא יהיה כסף לשלם
    טלי דומיד 19/06/2013 18:30
    הגב לתגובה זו
    7 9
    לך את משכורתך?
    סגור
  • 33.
    שלי יחימוביץ היקרה. לא את מצאת את הגז. אם את רוצה גז
    זיו רחמני (האח של) 19/06/2013 18:28
    הגב לתגובה זו
    6 8
    תאכלי הרבה שעועית!
    סגור
  • גם לא הביבי (ל"ת)
    עכוזוביץ 19/06/2013 23:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 32.
    שלי מספיק עם הפופליזם
    בגלל זה לא בחרתי בך 19/06/2013 18:21
    הגב לתגובה זו
    11 14
    את לא מבינה שבלי ייצוא אף חברה לא תשקיע כאן וגם לא נקבל מיסים כדי לכסות את כל הגרעונות תעשי טובה רדי מהעץ ומהר.
    סגור
  • צודק במאה אחוז
    זאוס הסקסי 19/06/2013 18:32
    הגב לתגובה זו
    5 8
    להתחיל לייצא ומהררררר
    סגור
  • 31.
    החלטה טובה אבל .....
    אנונימי 19/06/2013 18:01
    הגב לתגובה זו
    6 5
    יש צורך מתבקש לייצוא של לפחות 60% , העולם מתחיל להיות רווי בגז ומצד שני מחפשים חלופות לאנרגיה . נקודה נוספת הממשלה כרגע נותנת תקווה לחברות הגז .
    סגור
  • 30.
    לא מרוצה מהסגנון התגובה של שלי
    גרין 19/06/2013 17:59
    הגב לתגובה זו
    5 7
    כי מפלגת העבודה הייתה תמיד במרכז, עם דרך אמצע, ובלי ביטויים רדיקליים שאולי מתאימים למפלגות שוליים משמאל. עם תגובות כמו הפעם אין לה שום סיכוי להגיע לשלטון. מה שמוזר בעיני שהיה ניתן להגיב בשלילה מוחלטת להחלטת הממשלה ובכל זאת לדבר בהיגיון ובשכל טוב. לא חסרו נימוקים טובים. אז בשביל מה הצעקנות, וההתנפלות האישית על מקבלי ההחלטה?
    סגור
  • 29.
    שוד המשקיעים והציבור שלא יהנה מתקבולי הגז כפי
    יאיר 19/06/2013 17:57
    הגב לתגובה זו
    13 2
    שהיה צריך להנות. הממשלה הדבילית נכנעת לפופוליזם מטומטם במקום למשול ולקבל החלטות אמיצות. זוהי בכיה לדורות ובעוד 15 שנה כאשר יהיה תחליף לגז ולנפט ואי אפשר יהיה למכור את הגז במחירים שניתן לסכם היום - נראה את מגלגלי העיניים עם הלשון בחוץ אבל כרגיל בטוחים בצדקתם. אווילים.
    סגור
  • בעוד 15 שנה כאשר יאסרו על השימוש בנפט המזהם והביקושים
    משקיף 19/06/2013 19:44
    הגב לתגובה זו
    7 1
    לגז הנקי ירקיעו שחקים יתפלאו כולם איך ממשלה שלומיאלית ובעלת אינטרסים צרים וקצרים מכרה את עתיד המדינה בנזיד עדשים!!!
    סגור
  • 28.
    יחימוביץ
    דוד 19/06/2013 17:54
    הגב לתגובה זו
    9 12
    זו שהצביעה בעבר לחד"ש נותרה קומוניסטית בדעותיה, וכעת נוסף לה הפופוליזם המתועב. לא יאומן לאיזה רמות הגיעה הכנסת החדשה שלנו. אך כל יום שיחימוביץ בכנסת הוא ביזיון. אם לא יהיה יצוא, וצריך יותר מ-50% מהגז לייצא, מהיכן יהיו הכנסות? אך, בעצם, חבל להכביר מלים, שהרי ההתבהמות הנבערת מגיעה לרמות בלתי נסבלות. הקומוניזם מת, והוא חי בישראל.
    סגור
  • 27.
    מי שלא השקיע כסף במניות הגז אין לו זכות לקבוע
    איתן 19/06/2013 17:51
    הגב לתגובה זו
    8 10
    מפלגת העבודה תתעסקו אם ההסתדרות שלא ידעה מה קרה בנמל אשדוד
    סגור
  • 26.
    חברה בוא תאפשרו לייצא את הגז הזה כמה שיותתר מהר לטובת כ
    זאוס הסקסי 19/06/2013 17:44
    הגב לתגובה זו
    1 9
    בעוד עשרים וחמש שנה האיראנים ימציאו גז סינטקטית בוודאות המשך התמהמהות ילכו המשקיעים ותישארו בלי כלום לא חבל?אז די מספיק!!!!
    סגור
  • 25.
    60 אחוז ייצוא לא פחות!!!!
    זאוס הסקסי 19/06/2013 17:40
    הגב לתגובה זו
    8 9
    אל תדאגו יש גם נפט!!!!!!!!
    סגור
  • 24.
    הצילו הבוגדים בשלטון מענים אותי אחרי שרצחו את משפחתי
    י 19/06/2013 17:40
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הבוגדים מענים אותי ללא שום סיבה-אני חף מכל פשע ולא יוע מה רוצים ממני. אני לא אחראי ואין לי שום קשר למשבר העולמי,תפרו עלי תיקים כי אני נראה להם פרייאר
    סגור
  • י אם ת לא בשורטים הלך עלייך
    המבריק 19/06/2013 18:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תכניס שורטים הכל ייסתדר לך עזוב ת ירוק זה מחלה מדבקת .די כבר 4 שנים עולים עכשו מפולת .
    סגור
  • 23.
    40אחוז ועוד 10 אחוז לשכנים מתוך המיכסה שלנו =50 ליצוא (ל"ת)
    שי 19/06/2013 17:36
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 22.
    שלי יחימוביץ
    איציק 19/06/2013 17:28
    הגב לתגובה זו
    10 14
    את יכולה לספור את הימים שאת נשארת כראש המערך כל מי שעיני ואוזני בראשו רואים בברור שאת הרס לכלכלה וברוך השם שאת לא בראש הכלכלה מציע שתלכי לטפל בכלבים שם את בטח תביאי טועלת
    סגור
  • 21.
    ביבי ולפיד וששינסקי לא להאמין לכם
    ברוך 19/06/2013 17:17
    הגב לתגובה זו
    20 4
    גזלתם את כספי הציבור ואתם ממשיכים באין מפריע התחלתם בנפט וכרגע עברתם לחברות אחרות כמו כיל חברה לישראל ועדיין מחפשים עוד חברות להוציא את נשמתם בסוף תצופו במובטלים
    סגור
  • 20.
    לעבור כולם לרציו. היא המלכה האמיתית
    רציו-נל 19/06/2013 17:16
    הגב לתגובה זו
    27 11
    ליוויתן ליצוא תמר כנראה שלא. חדשות טובות בקרוב בנטע ורועי (גל) חתימה בקרוב עם האוסטרלים התחלת פיתוח ליוויתן והנפט בוננזה של העתיד. מה יותר מזה צריך...
    סגור
  • הפוך: תמר לייצוא ליויתן לשימוש מקומי. (ל"ת)
    טלי דומיד 19/06/2013 18:33
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 19.
    יחימוביץ - עוד 30 שנה יהיו מקורות אנרגיה חדשים
    KO 19/06/2013 17:15
    הגב לתגובה זו
    16 11
    סולרית / קוונטית / תאי מימן כו ..., תמשיכי את להשתמש בגז ... הבורות שלך מדהימה כל פעם מחדש!
    סגור
  • זו לא בורות של יחימוביץ.היא יודעת טוב מאוד את מה שכתבת.
    יאיר 19/06/2013 18:25
    הגב לתגובה זו
    2 7
    זה סתם פופוליזם מכוער שנועד לנצל את הבורות של האנשים. היא עצמה יודעת.
    סגור
  • 18.
    התבכיינות
    משה 19/06/2013 17:12
    הגב לתגובה זו
    11 11
    לדעתי, היה צורך לאשר % ייצוא של לפחות 50% כי מי יודע איזה טכנולוגיה תשלוט בעוד 30 שנה. יחד עם זאת, ההחלטה סבירה ושמרנית ואני לא מבין למה שלי יחימוביץ תוקפת אותה. איפה היא חיה ? מי ישקיע כסף ללא תשואה סבירה ?
    סגור
  • צודק במלא!!!! 60 אחוז ייצוא לא פחת
    זאוס הסקסי 19/06/2013 17:41
    הגב לתגובה זו
    1 7
    מכרתי פניקס והיא לא הפסיקה לעלות באסה
    סגור
  • 17.
    אני מעביר לרציו מה שהיה לי בישראמקו (ל"ת)
    משקיע ותיק 19/06/2013 17:03
    הגב לתגובה זו
    15 3
    סגור
  • 16.
    יחימוביץ, לכי לעזזל (ל"ת)
    אבי 19/06/2013 17:00
    הגב לתגובה זו
    11 8
    סגור
  • 15.
    ברגע שתמר חסום ,לוויתן תיצא הרבה יותר מ40 אחוז ,עקפנו
    בא 19/06/2013 17:00
    הגב לתגובה זו
    14 1
    את צמח בקלות ,ידעתי שאין שום ברירה אלה ליצא ,ואז ,אולי ,האוצר יכנס לתוכנית גמילה ממיסים .
    סגור
  • איך תייצא יותר אם המגבלה היא 40% פר מאגר?? (ל"ת)
    מטומטם אתה 19/06/2013 17:54
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 14.
    ביבי משעבד את עתידינו לטובת טייקוני הגז וספסרי הבורסה.
    משקיף 19/06/2013 16:57
    הגב לתגובה זו
    7 15
    המשקיעים האמיתיים והעם יפסידו בגדול בטווח הארוך.
    סגור
  • תשובה ל 14
    משה 19/06/2013 17:14
    הגב לתגובה זו
    6 7
    זרקת סיסמה ונשארת בחיים.
    סגור
  • 13.
    יופי ביבי,כלומר מתמר אין יצוא ,ומלויתן הרבה יותר מ40
    בא ,יופי ביבי 19/06/2013 16:55
    הגב לתגובה זו
    12 2
    אחוז ,שכן חסמו את תמר לתצרוכת פנימית .
    סגור
  • 12.
    ראש הממשלה "עובד" על כולם לכאורה הפחית .אבל בעוד כמה
    ירז 19/06/2013 16:51
    הגב לתגובה זו
    0 2
    כמה חודשים הוא יאפשר להם לייצר ויתען כי ע"י הכספי היצור .נבנה בארץ.......המבין יבין העשרים ואשרים צוחקים כל הדרך...
    סגור
  • 11.
    חבורת מטומטמים
    פיבו 19/06/2013 16:43
    הגב לתגובה זו
    11 5
    מי אומר שבעוד 30 שנה לא תהיה אנרגיה חלופית? כל העולם הולך לכוון כזה. הראייה הצרה של הממשלה שלנו תוביל את כולנו לאבדון.
    סגור
  • 10.
    החלטת להימנע מהפגנות ליד הבית
    סטיב היקר 19/06/2013 16:40
    הגב לתגובה זו
    3 8
    החלטת לפחד משלי יחימוביץ מנהיגת הקומוניזים החדש אצלה פשוט הכסף עובר מהטייקונים לממשלה בכל מקרה אנחנו נדפקים בשבילנו יש רק פירורים. החלטת לפגוע בריווחי החברות וזה אומר שהגז לא יהיה כל כך זול בשבילנו. החלטת לאגור לסגר ולדגור 30 שנה (עד הפנסיה) חחחח החלטה פחדנית. החלטת להקטין את ריווחי החברות ואת המיסים שלכם. חבל שאתם לא יכולים לעוף מכאן עם פישר
    סגור
  • 9.
    הספקולנטים שנתקעו עם סחורה מרימים את הנפט. בסוף יקיאו. (ל"ת)
    מני 19/06/2013 16:38
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 8.
    קדימה רציו . (ל"ת)
    בא 19/06/2013 16:37
    הגב לתגובה זו
    10 7
    סגור
  • 7.
    רציו לשער 100 תוך חודשיים (ל"ת)
    חגיגה 19/06/2013 16:36
    הגב לתגובה זו
    15 8
    סגור
  • שלי לא מרוצה - כניעה לטייקונים. לא נמאס לה?
    נחשו מי מגיבה ? 19/06/2013 16:48
    הגב לתגובה זו
    6 11
    אנכרוניסטית חשיבה של עקרת בית. אין לה מעוף אין לה דמיון ואין לה חזון. אצלה הכסף צריך לעבור מהטייקונים לממשלה והממשלה כבר תדאג לרפד 120 חברי כנסת במשכורות מלונות נסיעות מזכירות וכו' אנחנו לא נראה שקל מזה תמיד יהיה לממשלה תירוצים לאן הלך הכסף לנו ישאר אם בכלל פירורים בינתיים הפנסיות הלכו הרווחים הלכו והדיבידנדים הלכו עד שלא יהיה פה עיי חורבות הקלפטע לא תסתום
    סגור
  • 6.
    שער 50 עד סוף החודש (ל"ת)
    ילה רציו 19/06/2013 16:33
    הגב לתגובה זו
    14 8
    סגור
  • 5.
    למה אני לא סומכת על שקרניהו. בטוח יש כאן אותיות קטנות
    מיכל 19/06/2013 16:33
    הגב לתגובה זו
    28 3
    אי אפשר להאמין לביבי
    סגור
  • 4.
    יום הולדת לרציו המלכה. 10% עליה עוד היום (ל"ת)
    רציו לפניסה 19/06/2013 16:30
    הגב לתגובה זו
    11 9
    סגור
  • 3.
    רציו תפרוץ את שער 40 היום או מחר
    רציו-נל 19/06/2013 16:26
    הגב לתגובה זו
    10 8
    רציו המלכה ל 2013 2014
    סגור
  • 2.
    אחלה לרציו- ליוויתן המרוויחה האמיתית -רציו המלכה (ל"ת)
    רציו-נל 19/06/2013 16:24
    הגב לתגובה זו
    9 7
    סגור
  • 1.
    טוב למדינה טוב לאזרחים טוב למניות הגז!!! (ל"ת)
    כלכלן 19/06/2013 16:15
    הגב לתגובה זו
    17 5
    סגור