חוזרים לעדכן: IBI הוציא היום עבודה על סקטור הגז - מי 2 המניות המומלצות?

בבית ההשקעות כותבים כי "החודשים הקרובים יהיו קריטיים לשווי השותפות בלוויתן". משיקים סיקור ראשונים לרציו. צפו במחירי היעד
 |  (28)
אסדה, צילום: אלבטרוס צילומי אוויר
סקטור מניות הגז-הנפט בת"א נסחר לאחרונה תחת אי וודאות גדולה, זאת על רקע אי הודאות הרגולטורית בכל הנוגע לסוגיית הייצוא. בתוך כך, לאחר שנה של הפסקת סיקור, האנליסט גיל בשן מ-IBI הוציא היום עדכון למניות הסקטור.

בשן מציין במסגרת הסקירה כי החודשים הקרובים יהיו קריטיים לשווין של השותפות במאגר 'לוויתן'. לדבריו, "החלטות הממשלה ושר האנרגיה החדש יקבעו את העתיד ואת כיוון ההתפתחות של משק הגז בכלל, ושל החברות והשותפויות בפרט. מגוון האפשרויות רחב וכך גם טווח השווים האפשרי, ומכאן עולה השאלה האם בנקודת הזמן הנוכחית השקעה במניות אלו מגלמות עודף סיכוי או סיכון? להערכתנו סיכוי".

בשן סבור כי "סקטור הגז נכנס לתקופה של הכרעות, אך כמעט כל דרך שתיבחר גוזרת למאגרים שווי גבוה יותר מכפי שהם מתומחרים כעת. למרות הפער המצומצם יחסית לעומת מחיר היעד אנו מעריכים כי השקעה בשותפויות כדאית. הנכסים המוכחים מתומחרים סביב שווי הוגן אך אופציות להצפת ערך מתקבלות בחינם. אנו מעדכנים מחירי יעד וממליצים להיחשף לסקטור דרך השקעה מבוזרת בין החברות והשותפויות הגדולות".

"האפסייד הגדול ביותר- בשותפויות אבנר וישראמקו"

בעבודה כותב בשן כי האפסייד הגדול ביותר נמצא בשותפות אבנר וישראמקו ולכן הן יחידות ההשתתפות המועדפות בסקטור. {אבנר יהש} ו דלק קידוחים יהש +2.83% דלק קידוחים 1,089 +2.83% דלק קידוחים יהש בסיס:1,059 פתיחה:1,049 גבוה:1,103 נמוך:1,049 תמורה:26,664,537 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מומלצות ב'קנייה' במחירי יעד של 3 שקל ו- 16.6 שקל בהתאמה, מחירים המשקפים אפסייד של 10% ו-5.7% בהתאמה. רציו יהש -0.52% רציו יהש 289.3 -0.52% רציו יהש בסיס:290.8 פתיחה:288.6 גבוה:292.9 נמוך:285.3 תמורה:13,357,577 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מומלצת ב'נייטראלי' (השקת סיקור) עם של 37 אגורות, מחיר המשקף אפסייד של 2.8% על מחיר הבסיס של יחדות ההשתתפות בבורסה. במקביל, ישראמקו יהש -0.93% ישראמקו יהש 42.4 -0.93% ישראמקו יהש בסיס:42.8 פתיחה:42.5 גבוה:43.2 נמוך:42.3 תמורה:4,607,382 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מקבלת המלצת 'קנייה' עם מחיר יעד 70 אגורות, אפסייד של 13% על מחיר הבסיס של השותפות בבורסה.

בשן סבור כי הגז ממאגר תמר כבר מניב מזומנים לשותפויות, ולכן חשיפה ישירה למאגר דרך ישראמקו תניב למחזיקים תזרימית ארוכת טווח. להערכת בשן, "בשלב הנוכחי השוק עדיין דורש תשואה גבוהה יחסית על תזרימי המזומנים הצפויים במאגר. ככל שתתקדם ההפקה הערכת הסיכון תרד ובהתאם יטפס שווי שותפות ישראמקו".

"אישור מסקנות צמח היא האקוטית ביותר בטווח הקצר"

כאמור, השותפות מחכות בציפייה להחלטת הממשלה בנוגע לסוגיית ייצוא הגז. לדברי בשן, "הכיוון של הממשלה ומשרד האנרגיה הוא לאפשר את התנאים לייצוא ולשם כך נדרשת כמות מינימום של כ-250-300 BCM, על מנת להבטיח חוזה מכר ארוך טווח שיאפשר סגירה פיננסית למימון ההקמה. ייצוא של כ-40% מסך היקף הגז בישראל, כ-350-370 BCM נראה בהחלט כמו התרחיש הסביר אותו תאמץ הממשלה ומהווה את תרחיש הבסיס מבחינתנו".

בשן סבור כי "חשיבותה של וודסייד לפיתוח תחום ההנזלה של גז בישראל הוא קריטי ובלעדיה יחפשו השותפות לפנות לכיוון פיתוח אחרץ התשלומים המיידיים בעסקת וודסייד מגלמים שווי של כ-4.3 מיליארד דולר ללוויתן, מנגד פיתוח המאגר באמצעות צנרת לטורקיה מוביל לשווי כפול מזה בשל עלויות הקמה נמוכות וטווח זמן קצר יחיסת שיידרש להקמת התשתית".

לגבי תמחורה של רציו, בשן מחזיק בדעה כי "רציו היא שחקנית Pure Play על מאגר לוויתן, אנו מעריכים את שווי המאגר בערכים גבוהים מעט מזה המגולמים בשוק דרך מניית השותפות ומכאן האפסייד מול מחיר השוק. מנגד, החשיפה למאגר בודד מייצרת סיכון גבוה במיוחד אם מסיבות רגולטוריות או אחרות ההנחות הבסיסיות לא יתממשו".

תגובות לכתבה(28):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    מתחת לחולות תמר וחולות לוויתן יש הרבה נפט
    יהודי איראני סקסי 19/06/2013 12:53
    הגב לתגובה זו
    1 5
    קבוצת דלק. קנייה חזקה ביותר 1250 ש״ח מ-צ-י-א-ה
    סגור
  • 17.
    נפט ערמומיים וממולחים מאד - נא להיזהר ! לא ללכת אף פעם
    יש באתר מספר סוחרי 19/06/2013 08:06
    הגב לתגובה זו
    25 0
    לפי הטיקבוקים, אלא לפעול אך ורק מתוך שיקול דעת הגיוני ומעמיק ולשים את כל האמוציות בצד !
    סגור
  • 16.
    גם ביבשה יש גז
    מי מפיק ביבשה ויש לו 18/06/2013 17:44
    הגב לתגובה זו
    10 3
    מה לגבי חברות מפיקות ביבשה
    סגור
  • נפט וגז, וכי יתר החברות הקודחות ביבשה הן בולשיט גדול
    נראה לי שרק במגד יש 18/06/2013 18:12
    הגב לתגובה זו
    12 1
    וקודחות רק את כיסי המשקיעים ! ברצוני להדגיש למען הגילוי הנאות, כי אני מושקע בגבעות לאור הטריגרים הטובים במיוחד שאני רואה בנייר, וכי אינני ממליץ בזה שום דבר לאף אחד, וכל אחד שיפעל כמובן על פי הבנתו ושיקול דעתו !
    סגור
  • אתה מושקע בגבעות בגלל טריגרים מעולים שיש במניה? איזה
    500 צנצנות של לוסקין 18/06/2013 22:31
    הגב לתגובה זו
    0 7
    טריגרים ראית בשנה האחרונה ? תנועה בין 4.7-4.8 זה טריגר מעולה במיוחד . אני מקווה שיש לך יועץ השקעות אחרת אתה תפסיד את הכסף יותר מהר משתראה את גבעות עוברת את 4.9
    סגור
  • נפט ממולח ! לעומת זאת, אני משקיע רגיל שמתמצא גם מעט
    אתה נשמע לי כסוחר 18/06/2013 23:45
    הגב לתגובה זו
    6 0
    בשוק ההון ושהעביר בעבר קורסים ליועצי השקעות בכירים באחד מהבנקים הגדולים. אני גם מניח שהטריגרים הטובים ידועים לך היטב ואולי אף יותר ממני ! שיבושם לך חביבי ! אני בסה"כ הבעתי את דעתי האישית לגבי הנייר ואף יתכן שאני טועה. אינני סוחר יום, אני משקיע רגיל כאמור, וכפי שהדגשתי לעיל, כל אחד יכול לפעול לפי שיקול דעתו.
    סגור
  • 15.
    אם תמר שווה 15 מיליארד אז ליויתן שווה 30 מיליארד..
    ד"ר שווימר 18/06/2013 17:03
    הגב לתגובה זו
    24 11
    ולא יעזור לאנליסטים
    סגור
  • אכן ישראמקו הבולטת בתמר
    ים 18/06/2013 20:59
    הגב לתגובה זו
    1 5
    ישראמקו יושבת חזק בתמר אחרי נובל..והמיליארדים כבר זורמים זה העתיד.. אחרים עוד שנים באם בכלל..
    סגור
  • 14.
    אנליסט מתלמד .לפי הנפט רציו פי 3 וזה יותר רציני (ל"ת)
    חיים כהן 18/06/2013 16:59
    הגב לתגובה זו
    9 8
    סגור
  • 13.
    לא מבין למה מתעלמים מהאימפריה של צחי סולטן..
    שוקו 18/06/2013 16:33
    הגב לתגובה זו
    3 14
    למה אין מחיר יעד למודיעין אנרגיה.חברה עם כ"כ הרבה פוטנציאל וניהול מבריק של סולטן.לא ירחק היום וחברות ענק יבקשו לקנות חלקים ממנה.פשוט לא יודעים לפרגן במדינה הזאת.
    סגור
  • טען עוד
  • מודיעין מחק הון למשקיעים זהירות (ל"ת)
    ים 18/06/2013 20:54
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 12.
    רציו ורציו ועוד רציו נתראה בשער 80-120 בדצמבר סבלנות
    סוחר חתיך 18/06/2013 16:14
    הגב לתגובה זו
    24 11
    וחברים תעשו לעצמכם טובה ואל תמכרו כל מה שקורה זה ניעור של ידיים חלשות שבו בשקט איתה ובעוד כמה חודשים תקטפו את פירות ההדר של רציו
    סגור
  • ל מגיב 12 מה קורה בדצמבר ???
    אנונימי 18/06/2013 16:28
    הגב לתגובה זו
    5 1
    ובלי שטויות ואלוזיות . אםן יש לך משהוא ריאלי תענה...
    סגור
  • מתחיל הקידוח לנפט (ל"ת)
    ממתין בסבלנות 18/06/2013 16:56
    הגב לתגובה זו
    12 2
    סגור
  • 11.
    אם אין מה להגיד. עדיף לא להוציא הערכת שווי חסרת משמעות
    שחר 18/06/2013 16:09
    הגב לתגובה זו
    11 1
    וואלה איזה חידוש ומסקנה הביא האנליסט לציבור המשקיעים, החודשים הקרובים יהיו חשובים. מעניין כמה זמן לקח לו להגיע למסקנה הזו. ומעניין שמחירי היעד קרובים מאוד למחירי השוק. פחדנות או שהשוק מדייק במחיר שנותן לחברות אלו.
    סגור
  • 10.
    בכזה אפסייד תקנו ריט 1... (ל"ת)
    אבי 18/06/2013 16:07
    הגב לתגובה זו
    2 10
    סגור
  • 9.
    מישהו יודע מתי מתחילה להיכנס למסחר
    דוד 18/06/2013 15:43
    הגב לתגובה זו
    3 3
    אופ' 8 של גלוב אקספלוריישן? תודה מראש
    סגור
  • 8.
    שמישהו יסביר לי איך רציו שונה משאר החברות?
    \a 18/06/2013 15:35
    הגב לתגובה זו
    16 12
    אם הם קניה רציו צריכה להיות קניה כפול 2
    סגור
  • 7.
    אז לפי שווי ישרמקו ואבנר, רציו צריכה להיות פי 2. 72אג.! (ל"ת)
    אנונימי 18/06/2013 15:35
    הגב לתגובה זו
    20 12
    סגור
  • 6.
    כתבה הוגנת ונכונה אבל....
    רציונאל 18/06/2013 15:34
    הגב לתגובה זו
    17 12
    רציו צריכה להיות באפסייד גבוה יותר הנכס המוכח שלה הוא מכריע. שער היעד של רציו אמור להיות באזור ה45 אם לא יותר.
    סגור
  • 5.
    קנו קבוצת דלק !!!לא לפספס!!!!
    משה ששון ישר 18/06/2013 15:30
    הגב לתגובה זו
    7 15
    הרבעון הנוכחי יהיה חזק מאוד עבר קבוצת דלק וזאת לאור הכנסות הגבוהות מאוד מאוד משדה גז תמר וכן החלטת הממשלה את ייצוא גז מעל ל 50% תוסיפו את הרווחים המאוד נאים של דלק US כך מתקבל המלצה חמה מאוד קניה מעל שער 1500 שח פיר מנייה לקבוצת דלק לא לפספס!!!
    סגור
  • 4.
    I B I מוסד פחדני שלא מעז לתת המלצות טובות באמת
    הכי ותיק 38 18/06/2013 15:29
    הגב לתגובה זו
    6 13
    IBI עשו צעד אחד קדימה ניבהלו ומיד שניים אחורה מדוע הפחדנים או אולי הלא מקצוענים לא המלצו על דלק אנרגיה?? אני ממליץ לכל אחד ובמיוחד לאוכלי חינם ב IBI ללמוד ולקרא את כל החומר על דלק אנרגיה ותראו איזה אוצר מסתתר שם כדוגמה ****טיפ קטן**** תשובה יכול לקבל את התמלוגים לא בכסף אלא בגז לצורך יצוא*** עדין יש בי את התקווה ש לפחות אנליסט אחד בIBI יודע לקרא ואף מבין את הכתוב בתשקיפים
    סגור
  • תודה לשכירים בIBIשנאלצו לסמן שלילי
    הכי ותיק 38 19/06/2013 00:42
    הגב לתגובה זו
    1 4
    אני יודע הבוסים נתנו הוראה לסמן שלילי אני מודה להם כך לפחות אני והציבור יודעים ש .... אתם בצרות ואתם נאלצים להמליץ לא פעם על דבר שאתם בחיים לא היתם נוגעים בו אפילו בחינם
    סגור
  • בכתבה אחרת, אתה חי בסרט דמיוני ומשעמם לך. חביבי, צא מזה
    כפי שהגבתי לך היום 19/06/2013 13:56
    הגב לתגובה זו
    5 0
    יש הרבה דברים חשובים מה לעשות בחיים!
    סגור
  • 3.
    קבוצת דלק,רציו וישראמקו נסחרים מתחת לשווי והרבה!
    מן הישוב 18/06/2013 15:24
    הגב לתגובה זו
    18 14
    אין ספק שיהיה יצוא גז והרבה,יש סיכוי טוב לתגלית נפט בליוויתן,יש סיכוי לתגליות נוספות,יש שוק לגז ויש מימון לפיתוח שדות הגז,לכן רבותי יש להגדיל משמעותית את ההחזקות בנ"ל הסיכון שואף לאפס והפוטנציאל עצום !
    סגור
  • צדוק בכל מילה (ל"ת)
    משה ששון ישר 18/06/2013 15:44
    הגב לתגובה זו
    7 13
    סגור
  • 2.
    רציו המלכה ואבנר הנסיך...לא לפספססססססססס (ל"ת)
    כמו שאמרתי 18/06/2013 15:08
    הגב לתגובה זו
    19 12
    סגור
  • 1.
    לא תיקנה אותה בזול