"אם וודסייד יורדת מ'לוויתן', זה יפיל את תרחיש ה-LNG, ונהיה תלויים בטורקיה"

כך אומר היום ירון זר מכלל פיננסים. מנכ"ל וודסייד קבע בשבוע שעבר את ה-30 ביוני כ'דד-ליין'. מדד הגז-נפט מאבד 0.35% בהובלת רציו
 |  (28)
וודסייד, צילום: Getty images Israel
סוגיית ייצוא הגז מתקרבת לנקודת רתיחה. לפי העיתון האוסטרלי The West Australian מנכ"ל וודסייד פטר קולמן קבע את ה-30 ליוני כדד-ליין לסגירת העסקה. קולמן צוטט ב-4 ביוני, כלומר הוא נותן לממשלת ישראל כמעט חודש להעביר את המלצות צמח בכדי שניתן יהיה להתקדם עם רכישת הנתח (30%) מ'לוויתן'. עוד קודם אמר קולמן כי הוא "מצפה להחלטה על יצוא הגז תוך שבועות, לא חודשים"

ירון זר, האנרגיה של כלל פיננסים, אומר היום כי "יתכן שהתבטאות מנכ"ל וודסייד נועדה להאיץ את תהליך אישור מסקנות ועדת צמח, אך בסה"כ יש להתייחס לדד-ליין באופן רציני. וודסייד נדרשת לרתק מזומנים לטובת העסקה ואף סביר שיש לה חלופות אחרות בעולם. להערכתנו, אם וודסייד לא תכנס ללוויתן זה יפיל את התרחיש ליצוא גז ע"י מתקני הנזלת גז LNG בישראל. יהיה קשה למצוא חברת LNG גדולה שתחליף את וודסייד."

לדבריו של זר, "התחליף להנזלה של גז טבעי הינו תרחיש של צינור מלוויתן לטורקיה. מדובר בתרחיש בעל פוטנציאל כלכלי אך בסיכון גיאופוליטי גבוה. המשקיעים במניות לוויתן ומקבלי ההחלטות לגבי מדיניות היצוא מתנהגים כאילו יש אלטרנטיבה לוודסייד. כלומר, אם סבלנות וודסייד תסתיים, השאלה המרכזית היא אם האופציה הטורקית אכן קיימת".

תגובת מניות הגז-נפט

מדד הגז-נפט מאבד כעת 0.35% בהובלת רציו יהש 0% רציו יהש 237.9 0% רציו יהש בסיס:237.9 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שיורדת קרוב ל-2%. {אבנר יהש} יורדת 0.4% ו דלק קידוחים יהש 0% דלק קידוחים 913.7 0% דלק קידוחים יהש בסיס:913.7 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: יורדת 0.33%.
תגובות לכתבה(28):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 21.
    שכל המומחים פה ביחד עם שלי יחימוביץ' ייפתחו את מאגר הגז
    גל 10/06/2013 17:02
    הגב לתגובה זו
    9 1
    הרי כל ישראלי הוא מומחה בכל תחום ובפרט " כמעצמת אנרגיה" , ישראל תפתח " הכל לבד" . חבר'ה , אתם לא מבינים דבר , ישראל לא מסוגלת לעשות דבר לבד חוץ מלבכות על מסכנותה בעולם ומנגד לזלזל בשאר . ישראל אפילו לא מסוגלת לשפץ את בז"ן שבחיפה שהוקם מפני 80 שנה אז שתוכל לקדוח כ- 5KM בלחצים אדירים ? מזלזלים ובכיינים שכמותכם .
    סגור
  • יחימוביץ רעה מכוערת וטפשה .איזה כיף לה! (ל"ת)
    יוסי 10/06/2013 17:38
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 20.
    מדוע הקימו את ועדת צמח,אם לא מבצעים את המלצותיה ?
    KIMKIM 10/06/2013 16:15
    הגב לתגובה זו
    24 1
    הממשלה הקודמת ארורה,הייתה צריכה לאשר את ועדת צמח מזמן,וסטיבן שלום מה עושה ,משתין מפחד מכמה עשרות הזויים שמרעישים ליד ביתו, אם אתם מאמינים בועדת צמח, תאשרו את מסקנותיה מיד.
    סגור
  • 19.
    הון שלטון או הון עיתון
    המודאג 10/06/2013 16:02
    הגב לתגובה זו
    1 9
    ספינים ועוד ספינים, טרם שמעתי על אולטימטום כזה- זה מזכיר לי "תחזיקו אותי" !! קודם לא כלכלי לפתח את לוויתן, ועכשיו עד סוף החודש או שנלך.. לאן ?עד סוף החודש הגז בלוויתן ייגמר?
    סגור
  • 18.
    האדם הזה מנצל את החלשים כמו עמלק שמזנב בנחשלים
    נבדוב 10/06/2013 15:51
    הגב לתגובה זו
    6 2
    בושה לשורטישט
    סגור
  • 17.
    אישור צמח סוף החודש . ליוויתן ברובו ליצוא .תמר למקומי
    רציו-נל 10/06/2013 15:44
    הגב לתגובה זו
    26 1
    והעיר שושן צהלה ושמחה!
    סגור
  • לא ! לקבור בים עדיף (ל"ת)
    יוסי 10/06/2013 17:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 16.
    לא לידאוג 45% יצוא הוחלט עד סוף שבוע
    רציו 10/06/2013 15:39
    הגב לתגובה זו
    12 2
    קצת עצבים עד סוף שבוע ואז זינוק שיעיף לביבי את הפוני ולסטיבי את הגבות ( לא המלצה אבל בטוח בעיניים )
    סגור
  • לא! לקבור בים! (ל"ת)
    סוזי 10/06/2013 17:39
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 15.
    בוקר טוב ירון זר התעוררת? לאן נעלמת ? ומעניין למה
    רציו לפנסיה 10/06/2013 15:38
    הגב לתגובה זו
    13 1
    מה עם ישראמקו שלך ? מה קרה נגמר לה הסוס? מקוה בשביל הקליינטים שלך שכבר השכלת להעביר אותם לרציו . אם לא , כדאי שתזדרז לפני שצמח מאושר וליוותן הולך ליצוא
    סגור
  • טען עוד
  • 14.
    תרגיל לחלשים (ל"ת)
    מני 10/06/2013 15:36
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 13.
    רציו הולכת ליפול לשער 29 (ל"ת)
    אריה 10/06/2013 15:35
    הגב לתגובה זו
    1 12
    סגור
  • 12.
    יש לחץ שבסוף ישתלם מחזיקי המניות לא לדאוג אף אחד
    בלי פאניקה 10/06/2013 15:27
    הגב לתגובה זו
    6 1
    שיש לו קצת שכל בראש יעדיף פופוליזים מעסקים . השר סילבן מפחד .........חחח מממשלת פחדנים
    סגור
  • 11.
    פישר בעד צמח רק זר דוחף את המילה רציו בכל הודעה
    איציק7 10/06/2013 15:25
    הגב לתגובה זו
    7 2
    ממש מסכן
    סגור
  • 10.
    לצערי הפעם ירון זר צודק. הסיכון בסקטור הוא עצום והסיכוי
    ותיק בשוק 10/06/2013 15:22
    הגב לתגובה זו
    3 10
    פחות בימים אלה. אי אישור צמח או אישור של אחוזי יצוא נמוכים מדי עלולים להבריח את וודסייד ולגרום לנזק בלתי ניתן לתיקון לסקטור וללוויתן. להערכתי בשלב זה עד לאישור צמח אסור להיות בסקטור.
    סגור
  • 9.
    אימפוטנטים
    זהבי עצבני 10/06/2013 15:22
    הגב לתגובה זו
    15 1
    תראו מי אמװר להחליט..חבורה של אימפוטנטנים שהמושג שלהם בעינייני אנרגיה ואסטרטגיה שוה למושג שלי בתורת הגרעין...ביבי-סילבן-פרץ- שלושה ליצנים שכל מעיינהם איך ייבחרו שוב...השפוי היחידי שהבין עיניין -פישר לצערנו הולך....ואנחנו אנה אנו באים???לסמוך על טורקיה???תרשו לי ללכת לפינה לצחוק או לבכות שעתיים....
    סגור
  • 8.
    ומה עם יצוא לירדן ופלשטינים כ 7BCM בשנה..תתחיל ללמוד
    חובב עמימות 10/06/2013 15:21
    הגב לתגובה זו
    3 5
    ירון אתה עדיין לומד מה היה בהזדמנות? בושה גדולה לך
    סגור
  • 7.
    מדברים טובים יותר..בהצלחה לסבלנים!!!! (ל"ת)
    עוד נופתע 10/06/2013 15:17
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 6.
    להשאיר את הגז בארץ
    ניז'ינסקי 10/06/2013 15:17
    הגב לתגובה זו
    1 21
    ראיתם את הדו"ח המוסתר של משרד האוצר? כל הגז צריך להישאר בארץ, כי מה לעשות עם כולו (!) כאן. שוודסייד יחזרו לאוסטרליה (גם שם לא רוצים אותם).
    סגור
  • 5.
    גמרת מהשורטים בכלל פיננסים??? (ל"ת)
    כיואם 10/06/2013 15:15
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 4.
    מה חמור מבין במרק פירות?
    נוחי 10/06/2013 15:13
    הגב לתגובה זו
    9 1
    כבר טעה עשרות פעמים
    סגור
  • 3.
    וצינור האדריאטי?? (ל"ת)
    ציקול 10/06/2013 15:13
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 2.
    רציו
    אלי 10/06/2013 15:03
    הגב לתגובה זו
    10 3
    אל דאגה בימים הקרובים אישור צמח זה היה איום בכדי לזרז את הממשלה.לעניין הירידות היום עד סוף היום רציו עוברת לירוק שלא תגידו לא אמרתי
    סגור
  • אלי יא עגל איזה ירוק ואיזה נעליים (ל"ת)
    רסיו 10/06/2013 16:03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    מטוטמים
    מטוטמים 10/06/2013 15:03
    הגב לתגובה זו
    26 0
    אוי לנו שאלה המנהיגים שלנו ממש בא לי לבכות מטימטום שר ביטחון לשעבר שלא יודע להחזיק משקפת ואחת חוץ מלדבר לא עושה כלום באפןזיציה מפגרים תיעוררו
    סגור
  • מנהיגים? באוגנדה יותר חכמים! (ל"ת)
    סוזי 10/06/2013 17:40
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • אנחנו המטומטמים
    שרץ 10/06/2013 16:04
    הגב לתגובה זו
    7 0
    שאחד כזה שצרח בקול גדול לא אצטרף לממשלה הסכים להיות שר ולא מתבייש להמשיך לדבר בנושא שספק אם הוא מבין את משמעותו.
    סגור
  • מטומטמים המשקיעים הקטנים שמתחשבים בשורטיסט המוזר
    כהן 10/06/2013 15:46
    הגב לתגובה זו
    7 0
    צינוק
    סגור