ג'ינה כהן: "בעניין יצוא הגז ישראל חייבת להפסיק להיות כמו בת יענה - זו טעות"

כהן, יועצת בכירה לחברות אנרגיה, מתייחסת בשיחה עם Bizortal לסוגיית הרותחת של יצוא הגז - מה היא אומרת על המלצות 'צמח'?
אסדה, צילום: Getty images Israel
סוגיית ייצוא הגז הטבעי ממשיכה להתקרב לנקודת הכרעה, גם עם אותה נקודה מתעכבת לפי שעה. סילבן שלום, שר האנרגיה, אמור להגיש את המלצתו לממשלה בדבר שיעור הגז המיועד לייצוא ומשקיעי הגז-נפט עוקבים בדריכות אחר ההתפתחויות, בעיקר משקיעי רציו יהש -2.6% רציו יהש 262.6 -2.6% רציו יהש בסיס:269.6 פתיחה:269.6 גבוה:272.5 נמוך:261.6 תמורה:2,697,532 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , {אבנר יהש} ו דלק קידוחים יהש -2.62% דלק קידוחים 1,041 -2.62% דלק קידוחים יהש בסיס:1,069 פתיחה:1,063 גבוה:1,063 נמוך:1,038 תמורה:4,581,537 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: .

השבוע דווח בתקשורת כי שר האנרגיה סילבן שלום מתכוון לדחות במספר שבועות את הדיון בנושא ייצוא הגז הטבעי בממשלה. במקביל, ביום רביעי האחרון נערך דיון סוער בוועדת הכלכלה של הכנסת, במסגרתו נחלקו הדעות, כאשר השר להגנת הסביבה עמיר פרץ ציין כי לדעתו יש לשמור על 600 BCM של גז טבעי לשוק המקומי מתוך עתודות גז של 920 BCM. לידיעה המלאה

כדי לבחון את אותה סוגייה רותחת בשוק האנרגיה המקומי, Bizportal שוחח עם ג'ינה כהן. כהן היא יועצת לחברות בתחום הגז הטבעי, מלמדת בטכניון, ועובדת במקביל עם חברות גז ונפט מקומיות וזרות. כהן סבורה כי ישראל חייבת לדעת איך להביא את הגז הטבעי לכדי מיצוי מקסימלי, והדבר תלוי בארבעה רובדים - הביטחון באספקת הגז, הסביבה, הנושא הכספי והמצב הגיאופוליטי בישראל. לדבריה, "בד"כ כשרובד אחד עולה, רובדים אחרים יורדים".

ג'ינה כהן
כהן, שעבדה בסניף בריטיש גז בישראל מ-1998 ועד ל-2005, מציינת כי "עולם האנרגיה הוא קטן. ישראל צריכה להפסיק להתחפר פנימה כמו בת יענה. אם נסתכל החוצה נגדיל את אספקת הגז, את הכסף ואת מספר החברות הזרות עימן נוכל להגיע לשיתוף פעולה אנרגטי כמו וודסייד, בריטיש גז ואדיסון".

לדבריה, ישראל נדרשת לייצר ביטחון באספקת הגז, זאת באמצעות פיתוח מאגרים קטנים כמו "שמשון" ו"דלית", ובמקביל לקנות גז במידת הצורך ממאגר "עזה מרין" שליד חופי עזה. בשונה מצינור הגז המצרי היבשתי, שסבל מניתוקים באספקה לאורך הזמן, מאגר "עזה מרין" בהיקף של 30 BCM צפוי להיות מחובר באמצעות צינור תת ימי ישירות אל חופי אשקלון. כהן סבורה גם כי יש לחבר צינור LNG אל חופי קפריסין, ובמקביל למכור את הגז ממאגר "לוויתן" לייצוא.
אסדת גז. קרדיט: Getty images Israel
אסדת גז. קרדיט: Getty images Israel

כהן סבורה כי ישראל לפתוח עצמה אל עולם האנרגיה. לדבריה, "רק כך ניתן יהיה לוודא שקיים שוק ושניתן לפתח את מאגרי הגז, ולמשוך משקיעים זרים שירצו להשקיע בקידוחי גז ונפט בישראל", אומרת כהן, "ישראל יכולה ליצור במקביל קשרי מסחר עם מדינות אחרות. כך היה עם רוה"מ היפני, שביקש לייבא כמות נוספת של נפט מסעודיה, והסעודים ביקשו בתמורה טכנולוגיה חדשה של הפעלת כור גרעיני, זאת רק בגלל שהם ביקשו להבטיח לעצמם ביטחון אנרגטי".

"כהן על צמח: "המסקנות משקללות את מכלול הפרמטרים"

הפרוטוקולים של ועדת צמח נחשפו במהלך השבוע החולף, ובמסגרתם ניתן היה להיווכח בחילוקי הדעות שנרשמו בין נציגי משרד האוצר, שתמכו בייצוא גז בהיקף של 600 BCM, לבין נציגי משרד איכות הסביבה שתמכו בהיקף יצוא נמוך יותר. בסופו של יום ועדת צמח החליטה לייצא עד 500 BCM, כ-53% מסך עתודות הגז של ישראל. כשאני שואל אותה את דעתה לגבי הפרוטוקולים, היא מסרבת להתייחס לגופם של דברים, אך מציינת כי "התקשורת והציבור נוטים להתייחס ולהתמקד באמירות השונות מצד חברי הוועדה, בין אם טפלות ובין אם לאו, ופחות בנושאים החשובים הנוגעים לסוגיית ייצוא הגז מישראל".
אסדת גז. קרדיט: Getty images Israel
אסדת גז. קרדיט: Getty images Israel

באשר להמלצות ועדת צמח, לפיהם על ישראל לייצא 500 BCM גז טבעי, כדעתה של ד"ר עדית סולברג מאוניברסיטת אריאל לפני כשבועיים, כהן סבורה כי "המספר הזה הינו הגיוני ומבוסס על הידע שמשקלל את מכלול הפרמטרים הגיאופוליטיים והכלכליים. אני סבורה שועדת צמח בדקה את שוק הגז הטבעי ואת הכמויות הדרושות לבניית תשתיות ייצוא. ככל שאתה מייצא יותר, כך מחיר הגז פר LNG Train (בערך כ-7 BCM, ח' ד') יורד ויש לישראל יותר סיכוי להתחרות בשוק הגז הטבעי בעולם".

עוד הוסיפה כהן כי "במקביל צריך לשאוף למכור את הגז במחיר מספיק גבוה, אחרת החברות הזרות יבקשו לקדוח במדינות אחרות ולא בישראל לאור היעדר כדאיות כלכלית. אותן חברות מסתכלות בראייה גלובלית, ומבקשות למקסם את הערך הנוכחי שלהן, ולכן יש למצוא את האיזון בין מחיר נמוך שיאפשר תחרותיות בשוק לבין משיכת חברות זרות להשקיע בישראל".
תגובות לכתבה(65):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 56.
    אין לייצא גז כלל. יש להשאירו לדורות הבאים (ל"ת)
    אבנר סזיר 10/06/2013 20:01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 55.
    מילון למונחי אנרגיה
    ג'ינה כהן 09/06/2013 21:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תודה על כל הדגובות. בין היתר גם כתבתי מילון למונחי אנרגיה עברית-אנגלית לשימוש חופשי כולם. www.hebrewenergy.com
    סגור
  • 54.
    גז מעזה לאשקלון, הכי מהיר שיש
    טובי 09/06/2013 13:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ג'ינה כהן צודקת והידע הרב עימה. גז מעזה לאשקלון בנתונים הנוכחיים יהיה המהיר, הבטוח והזול ביותר. זול מבחינת התשתית הדרושה. היום אין נפח הולכה מספיק לכל הצרכנים. הכל מבוסס על צינור של נובל מתמר??? צריך מיד לפתח מערכת הולכה מלוויתן והגדלת הנפח מתמר. כגיבוי , הצינור מעזה וכמובן לסייע לעזתים בחיבור עזה לגז המערכת תעזור לפלשתינאים, לנו והבטחתה תוטל עליהם ועלינו.
    סגור
  • 53.
    ג'ינה כהן מבינה בגז
    גורנישט 09/06/2013 13:46
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ג'ינה כהן מבינה בגז עשרות מונים מרבים אחרים לא כל שכן הבלוגרים כאן ושם ישראל נשענת היום על הספקת גז מצינורית המחוברת לתמר, צינור שאינו מספיק לתצרוכת הנוכחית, תקלה בצינור ויצטרכו להביא גז באוניות המגזזות, אתם יודעים כמה זה יעלה ומי ישלם מתקן ייצוא עם יוקם יעלה 7 מיליארד בדולרים ועוד מערכת הולכה 5 מיליארד דולר , מועד הפעלה המהיר ביותר: 2018 מי יממן זה עם הבור התקצי שאינו מסוגל להאכיל את עניי עירו? שותפות מהירה עם ענקית האנרגיה חובה, חיבור לקו האירופאי, הקו האדריאטי , חוזי ייצוא לאירופה ולמיזרח והקמת תשתית הולכה לישראל בדחיפות עליונה והכל מלויתן תנו אוכל היום לא בגלגול הבא כשהמדינה תראה כמו מדינת העולם הרביעי.
    סגור
  • 52.
    ייצוא גז
    אנונימי 09/06/2013 12:34
    הגב לתגובה זו
    7 0
    לכל הדואגים לניננו. אתם יודעים מהו החוב של חברת החשמל? 70 ביליון אתם יודעים מהו הבור האקטוארי שלהם? אתם יודעים כמה ריבית הם משלמים ליום? ומי משלם, אתם בתעריף החשמל. על הבור הממשלתי שמעתם? מכרו לכם סכום חכו מעט ויסתברו המספרים האמיתיים. מי משלם אנחנו. יש לכם פרצוף לעמוד מול עניי ישראל שאינם מסוגלים להזין עצמם וילדיהם. היכן בתי החולים ומערכת הבריאות הקורסים? חינוך היום הישגים מחר. הרשימה ארוכה , חבל להמשיך האטימות עולה על הרציו
    סגור
  • 51.
    מסכים עם גינה לחלוטין. יש לאשר את צמח באופן מיידי (ל"ת)
    כלכלן בחיר 09/06/2013 12:03
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 50.
    חיבור לקו האדריאטי,לעשות אתם הסכם מידי
    אנונימי 09/06/2013 11:48
    הגב לתגובה זו
    6 0
    ג'ינה כהן צודקת מאד. יש להתקשר עם הבאר בעזה ולפתח אותה למען הפלשתינאים ולמעננו. יתן לנו רזרבה מובטחת . החשוב ביותר: להתקשר עם הקו האדריאטי ולהתחיל להניח צינור גז רגיל אל השלוחה באיזור טורקיה. ייצוא לאירופה. לא יתכן שאספקת הגז לישראל תבוסס על צינור בודד מתמר. מיד להכין צינור מלוויתן לישראל. דחוף ביותר
    סגור
  • 49.
    גזים
    שוקי 09/06/2013 08:31
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יש היגײַון בבלגן וחוסר אינפורמציה בענף הגז שמייעצים לגופים פרט לגוף שלנו רואים את כול התמונה אין צורך בהיתלהמות צריך לעשות מה טוב לנו ובמידה וטוב לנו צינור גז מעזה לאשקלון אז שיהיה העולם עובר שינוי אנרגטי וצריך להתאים את עצמנו גב׳ כהן יודעת מה היא מדברת!!!
    סגור
  • 48.
    ליישם את ועדת צמח לאלתר (ל"ת)
    פטריוט 09/06/2013 07:48
    הגב לתגובה זו
    9 3
    סגור
  • 47.
    אסור לייצא כל עוד אין מספיק גז לישראל
    יוסי 09/06/2013 04:51
    הגב לתגובה זו
    4 12
    ועדת צמח לא בדקה בכלל את ההשקעה של הגז בישראל. כל מה שהיא עשתה זה לחשב כמה צריך לייצא. זו בגידה באזרחי ישראל.
    סגור
  • טען עוד
  • 46.
    עכשיו הם מושכים זמן כדי שלא יגידו שהם לא שקלו בכובד רא
    45% לייצוא כבר הוחלט 08/06/2013 22:25
    הגב לתגובה זו
    4 0
    העניין שזמן הוא דבר יחסי והם כבר מזמן איבדו את היחסיות.
    סגור
  • 45.
    ליצא גז = הכנסות למדינה ממיסים = פחות מיסים לאזרחים
    ko 08/06/2013 21:47
    הגב לתגובה זו
    18 8
    מה לא ברור?
    סגור
  • 44.
    יש לאשר את צמח באופן מיידי. (ל"ת)
    פטריוט 08/06/2013 21:40
    הגב לתגובה זו
    17 0
    סגור
  • 43.
    יצוא
    זסר 08/06/2013 20:41
    הגב לתגובה זו
    12 0
    גיברת כהן מאה אחוז ושלא תבלבלו את המוח כל פלצן דוחף את האף שלו בלי להבין כלום חושבים שזה שוק הכרמל מדובר פה בהשקעה של מיליונים וכל פלצן דוחף את עצמו בלי להבין כלום היתה ועדת צמח זהו הועדה ניבנתה מאנשים מיקצועיים ולא מימיפלגות מפאי ורעם שונאי ישראל שמחפש ים רק נזק לסקטור הגז צריך לאשר דחוף את היצוא די נימאס אם כל הפטפטנים האלה שלא מבינים כלום
    סגור
  • 42.
    האם ג'נה כהן אינה יועצת לחברת הגז הפלשתינית?
    עודד 08/06/2013 18:12
    הגב לתגובה זו
    0 9
    והיא , הפלא ופלא, ממליצה לנו לקנות מהם גז, כאשר יש לנו גז שלנו...וליצא את לוויתן... אינטרסים רבותיי!!
    סגור
  • 41.
    יש לייצא, ולא בגלל הנ"ל.
    דג 08/06/2013 17:55
    הגב לתגובה זו
    10 0
    1.. ככל שהתפוקה דלה יותר יש עיכוב גדול יותר בגבית היטל שישינסקי. אם לא ייצאו, כספי היטל יגיעו בעוד 7 שנים, ייצאו - יגיעו מוקדם יותר בכמה? תלוי בהיקף הייצוא. רווחת האזרח דוקא תתמקסם כאשר הייצוא יהיה גדות בהתחלה. 2. רוב ההלאות הם בחובות לבנקים בחו"ל, אם לא ייצאו גז, יצטרכו להמיר למלווים שקלים בדולארים. 3. לא ניתן כלל לחזות מחיר גז בעוד 15 שנה ויותר, הכל ניחושים. העולם הולך לקראת אנרגיות אחרות: שמש, רוח, גרעינית. [יש 160 בפעולה ועוד 120 בשלבי הקמה ותכנון כאילו ואחרים]. 4. לא ניתן לחבר או להשוות $ המתקבל היום עם $ שיתקבל העוד 15 - 30 שנה. 5. אם הולכים להימור על מחיר גז, אז כבר עדיף להשקיע בקרן הון שמשקיעה בגז. [מקטין הוצאות תלויות זמן כמו אבטחה].
    סגור
  • 40.
    כמה חברות הגז שילמו לה בכדי להגיד את זה? (ל"ת)
    ערן 08/06/2013 17:54
    הגב לתגובה זו
    2 13
    סגור
  • וכמה שילמו לך שתכתוב את השטות הזאת?? (ל"ת)
    שומר אמונים 08/06/2013 21:31
    הגב לתגובה זו
    14 3
    סגור
  • 39.
    הפרשנות-- תנו כסף לעזה ותזכו בשקט פצמרי
    YL 08/06/2013 17:26
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בדיוק כמו כל מדינות אירופה העבירו כספים לכל אירגוני הטרור וקנו שקט מ פיגועים במדינתם הזוי ישראל צריכה לתת למצרים להיות בקשר עם עזה בכל המובנים אנחנו חובתנו לנתק מגע
    סגור
  • 38.
    ג'ינה כהן היא לוביסטית של חברות הגז הפלסטיניות
    הגז הוא ישראלי! 08/06/2013 17:06
    הגב לתגובה זו
    5 11
    במקום לדאוג לישראלים, היא דואגת לאינטרס של חברות הגז הפלסטיניות.
    סגור
  • 37.
    המגיב במיליון כינויים הסידרתי אינו משפיע עלי. הגז שלנו
    מלי 08/06/2013 16:56
    הגב לתגובה זו
    1 13
    הגז שלנו ישמש אותנו להרבה שנים. אחרת נאלץ לקנות את הגז שלנו בחזרה בהמון כסף. והגברת הלא נכבדת ג׳ינה כהן רוצה לגזור את הקופון שלה. אנחנו לא ניתן!!
    סגור
  • 36.
    אשה הזויה היא רוצה שנייצא גז ונייבא מהפלשתינאים?
    אנונימי 08/06/2013 16:53
    הגב לתגובה זו
    4 11
    בשביל מה זה טוב? האינטרסנטיות שלה צועקת מרחוק. בושה תת רמה של אנשים!
    סגור
  • אם הפלסטינאים ימכרו לך ב 5 עד 6 דולר
    רוני 08/06/2013 18:42
    הגב לתגובה זו
    8 1
    זה שווה כי זה המחיר של מאגר תמר לחברת חשמל . ולפלסטינאים אין הרבה ברירה . או שיתנו מחיר טוב או שהגז יזאר קבור . הם לבד לא יכולים לפתח .
    סגור
  • 35.
    העם התעורר ולא מוכן לאכול שקשוקה יותר!
    מושחתים נמאסתם! 08/06/2013 16:51
    הגב לתגובה זו
    3 12
    לא לייצוא הגז- לא מוכנים להיות עולם שלישי! וזה לא יעבור! לא נשתוק ולא נסכים!
    סגור
  • 34.
    כולם מגיבים אתם רוצים לדעת הוחלט כבר 48
    ננסי 08/06/2013 16:29
    הגב לתגובה זו
    8 2
    ביבי יפתיע את כולם
    סגור
  • 33.
    נכון ביבי ראש ממשלה אבל שלי מנהלת את המדינה
    זאב 08/06/2013 16:23
    הגב לתגובה זו
    9 0
    ביבי תכריז כבר על היוצא לובת האזרח כבר
    סגור
  • היא לא נבחרה לכלום אף אחד לא רוצה את הפה הגדול
    שלי הקומוניסטית 08/06/2013 16:54
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אבל כולם מפחדים שמא היא תכתוב פוסט עליהם. אזה מאוסה
    סגור
  • 32.
    ג'נה כהן עובדת עבור חברות הגז הפלסטיניות שרוצות יצוא
    יוסי 08/06/2013 15:13
    הגב לתגובה זו
    3 10
    היא מייצגת אינטרס הפוך מזה של הישראלים. חבל שבשם הכסף המהיר הפכו כמה אינטרסנטים לשבויים של השאיפות הפלסטיניות לקחת חלק מהגז שלנו.
    סגור
  • אתה שונה את עצמך כבר
    עמיר 08/06/2013 16:27
    הגב לתגובה זו
    3 5
    מה בין מחט לתחת חתיכת אפס זאת דודה שלי לטובת המדינה כולם מוכנים לתרום
    סגור
  • 31.
    אני בעד יצוא הטימתום -את הגז תשאירו בארץ (ל"ת)
    משה 08/06/2013 15:00
    הגב לתגובה זו
    2 13
    סגור
  • נו אז צריך ליצא אותך ראשון...תלמד לאיית טמבל עלוב (ל"ת)
    יעקב 08/06/2013 17:03
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 30.
    כולם מתגייסים בעד יצוא גז מה עם כיל? הקנדים יגנבו את ים
    איזה מאמצים 08/06/2013 14:46
    הגב לתגובה זו
    7 0
    המלח ויפטרו את כל העובדים ואחכ יגרשו את כולם ויהיו ראש הממשלה ואשתו. מדינה של פחדנים ומפגרים. בושה
    סגור
  • 29.
    המתנגדים ליצוא הגז צריכים לדעת שלא יוזילו את החשמל (ל"ת)
    איתן 08/06/2013 14:45
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 28.
    כמה חבל שאין לנו מנהיגים ראויים
    שומר אמונים 08/06/2013 14:41
    הגב לתגובה זו
    19 1
    דווקא כשאנחנו כל כך זקוקים להם.....פשוט קנה רצוץ שנע עם כל 20 אנרכיסטים שעושים רעש...
    סגור
  • 27.
    כולם בעד יצוא גז אבל נגד מכירת כיל לפוטאש?
    אנונימי 08/06/2013 14:35
    הגב לתגובה זו
    5 1
    פוטאש לא תגנב את ים המלח למדינה יש מניית זהב והיא יכולה לפקח ולעשות חוזים מתאימים אז ביבי ולפיד הפופוליסטים שנדבקים לכסאות שלהם מפחדים משלי. עכשיו הוא מחזר אחריה להצטרף לממשלה פחחחח הגיעו ימות המשיח וגר זאב פחדן עם כבש נושך
    סגור
  • 26.
    פניקס תנסוק ביום א?
    זאוס שוקי הון 08/06/2013 14:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שבוע שעבר לא ביצעתי אף פעולה יגיע פניקס ל 1500 ביום א הקרוב?
    סגור
  • 25.
    ככה זה במדינת עולם שלישי אין מה לעשות (ל"ת)
    תום 08/06/2013 13:15
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • 24.
    סילבן פופוליסט
    בנימיני 08/06/2013 13:05
    הגב לתגובה זו
    12 1
    כל מה שמעניין אותו זה פוליטיקה .ולחשוב שהיו לו שאיפות להיות ראש ממשלה....אוי ג׳ודי גודי
    סגור
  • 23.
    הגודל של לויתן נותן חוזה של 18 דולר ליחידת חום יבוא מקפ
    sagi 08/06/2013 12:57
    הגב לתגובה זו
    13 2
    גם אם נייבא מקפריסין המחיר בצינור ימי לא יעלה על 10 דולר חייבים לקחת את ההפרש ולחתום על חוזים מול המיזרח הרחוק ...פשוט יש חבורה של שרלטנים רודפי הון פוליטי כמו יחימוביץ' .
    סגור
  • 22.
    ביבי עובד לאט וחבל (ל"ת)
    חייםחיי 08/06/2013 12:49
    הגב לתגובה זו
    12 1
    סגור
  • 21.
    אני בעד היוצא 56 ויותר למה צריך לפתיח כמה שיותר מהר
    מזרחי 08/06/2013 12:31
    הגב לתגובה זו
    11 4
    שלי עוד מעט עוזבת ומשאירה דור בלי כלכלה וכסף
    סגור
  • 20.
    למה עשו מהומה מכל דבר הממשלה תכריע 53
    גוני 08/06/2013 12:29
    הגב לתגובה זו
    12 3
    הפגנה של150 מובטלים עשו בלגן
    סגור
  • 19.
    למה צריכים גז לעוד 30 שנה היוצא דחוף
    דני 08/06/2013 12:28
    הגב לתגובה זו
    17 3
    כול העולם הופך לאנרגיה ירוקה לא גז
    סגור
  • 18.
    האינטרס של ישראל הוא לשמר את העצמאות האנרגטית
    סוניה 08/06/2013 11:40
    הגב לתגובה זו
    5 22
    האינטרס של חברות הגז הוא למכור כמה שיותר גז, כמה שיותר מהר. מבחינתן שהגז יגמר מחר בבוקר. צריך לזכור, אם הגז ייגמר נצטרך לקנות גז נוזלי במחיר הגבוה פי כמה וכמה צצחיר הגז שזורם מתמר ישירות לבתי הזיקוק.
    סגור
  • 17.
    אם אנחנו מפסידים על ייצוא , למה צריך למשוך עוד משקיעים?
    יואל 08/06/2013 11:38
    הגב לתגובה זו
    0 8
    ניסו את השטות הזאת בבריטניה, והולנד וארה"ב עושות הפוך בפיתוח המאגרים הימיים שלהם - מושכות את המשקיעים לפי צרכי המשק, בהדרגה, במקום לפתח הכל בבת אחת, לייצא את הרוב ואז לייבא במחיר פי 8 מהתמלוגים.
    סגור
  • 16.
    כל הכבוד לכתבת חן דרסינובר (ל"ת)
    אלוני 08/06/2013 11:24
    הגב לתגובה זו
    14 2
    סגור
  • 15.
    מערכת הביטחון חבורה של חוצפנים
    זאוס שוקי הון 08/06/2013 11:14
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הם נכשלו בהכל לללל בגללם אסד הוא עכשיו. חזק מאי פעם חיזבאללה כבש את כל סוריה עלמה הם עוד רוצים כסף?
    סגור
  • 14.
    יוצא הגז יוכרע השבוע 48
    חאלד 08/06/2013 11:11
    הגב לתגובה זו
    22 1
    חבל כל יום עובר סתם
    סגור
  • כולם צועקים צריכים היוצא אף אחד לשומע פחדנים
    יואב 08/06/2013 12:42
    הגב לתגובה זו
    11 3
    ההמשלה פחדנית משלי יחמוביץ
    סגור
  • 13.
    יוצא הגז חייב להיות 53 או48 דעה למחשבה
    יואב 08/06/2013 11:09
    הגב לתגובה זו
    19 9
    ביבי תתעורר כולם מחכים לך
    סגור
  • 12.
    אשה חכמה
    יוסי 08/06/2013 11:07
    הגב לתגובה זו
    18 3
    העניין של יוצא הגז תקוע בגלל פחד של ממשלה
    סגור
  • 11.
    תגובה ל 9
    מוד רציו 08/06/2013 10:48
    הגב לתגובה זו
    22 13
    שלום. הפתרון הטריביאלי לסוגיית יצוא הגז ומיקסום הרווח הכספי של התגליות הינו ברור מתמטית, דהיינו יצוא. כלומר הכנסות מקסימליות למדינה בגין רווחי הון של החברות. עכשיו אז איך השמאל צועק לא ליצוא כולל אדון "משקפת" אם לא הבנת אז הכוונה לעמיר פרץ! התשובה לכך נעוצה גם היא באוסף אנטרסים כמו: אי הבנה בסיסית של מהות ומיקסום התגליות, הפסד טוטאלי בבחירות ונסיון להאחז במשהו כדי לעצור/לקלקל/להשמע בתקשורת/כדי לשרוד לפני ש"אתה" נעלם מהמפה הפוליטית, קנאה עיוורת של אילו שלא היו בתהליך של חשיפת התגליות, החלשת המדינה ע"י הקטנת רווחים או אי מקסום כלכלי של התגליות. כל אלו חברו יחדיו ומוכנים להוריד את היד שלהם כדי שלך תרד אצבע. תבין, ההסטוריה מראה שתמיד תמיד יש ניצחון כלכלי והפסד נוסף של החלשים, המסכנים, השמאל, הלא מתקדמים , אלו שלא מסתגלים!!! כך היה וכך יהיה . לכן זה עניין רק של זמן!!!! בהצלחה בדרך להגשמת החלום שהפך למציאות.
    סגור
  • 10.
    ג'ינה כהן צודקת ב-% 1000!
    דוד צימרמן 08/06/2013 10:41
    הגב לתגובה זו
    15 24
    חובה לקנות את הגז של עזה !!!!!. כך נוכל להעביר לחמאס מאות מיליוני דולרים ,כל שנה! סוף סוף ,חמאס יוכל לחמש 4-5 אוגדות נוספות.... (הרי ברור שמלבדינו ,עזה ל-א יכולה למכור גז לאף אחד)....
    סגור
  • 9.
    אישה חכמה ולא מכשפה כמו יחימוביץ וזועבי (ל"ת)
    גיא ניטלר 08/06/2013 10:29
    הגב לתגובה זו
    23 9
    סגור
  • 8.
    ההגיון, הכלכלה והמומחים , תמימי דעים , ועדיין הממשלה
    ציוני מודאג 08/06/2013 10:13
    הגב לתגובה זו
    20 3
    רועדת מ 200 מפגינים מתנגדים... ככה המדינה שלנו מתנהלת, ומי יבוא להשקיע / להסתכן / לקדוח ? ומי ישקיע מיליארדים $ , בפיתוח ? הממשלה שלסגור מרפסת לוקח שנתיים ? כל יום התמזמזות, זה נזק כלכלי ותדמיתי.. תחליטו כבר... וזה עוד ממשלה עם ביבי / בנט / לפיד.. רק לחשוב אם הייתה לנו ממשלת שלי /פרץ/מרצ ... חלם זה פה.
    סגור
  • 7.
    צעדיים הכרחיים לשוק ההון
    הממשלה חייבת ...כנסו 08/06/2013 10:10
    הגב לתגובה זו
    18 1
    שוק ההון הוא הכלכלה- גיוסים , הנפקות , צמיחה הם הכלכלה - בלי בורסה ושוק הון אין כלכלה !! לכן הממשלה חייבת להחזיר את המשקעים לכאן - דוגמת מאלונקס היא אור אדם חזק להתנהלות שוק ההון בארץ . הצעדים המיידיים הנדרשים הם 1. הפחתה דראסטית במיסוי שוק ההון 2. הפחתה במס חברות 3. עידוד השקעות בארץ ומיתון של הרגולציה 4. ייצוא כמות גדולה ככל האפשר של גז טבעי כ 70% ( טיפשי להשאיר גז לעוד 25 שנה ) או מכירת 70% ממאגר לייותן כי יש לנו את תמר ועוד קידוחים בדרך. ואפילו הייתי נוטה לדחיית חוק שישינסקי ב 5 שנים על מנת להחזיר את האמון למשקעים ולחברות .
    סגור
  • אני מנסה לגיס הון בשוק הישראלי וכלום!!!
    זאוס שוקי הון 08/06/2013 11:16
    הגב לתגובה זו
    7 0
    נאדה!!!!! כל מי שפניתי עד כה לא הסכים לידר גם לא הסכימו מגדל גם לא הסכימו חבל......
    סגור
  • 6.
    יועצת מטעם חברות הגז-תמליץ למכור את הגז ביוקר
    משה 08/06/2013 10:04
    הגב לתגובה זו
    15 9
    היועצת ממליצה למכור את הגז בארץ במחיר גבוהה . מה ציפיתם שתמליץ על מחיר הוגן שיעודד תעשיה ?
    סגור
  • התכוונה ליצוא במחיר גבוה
    שי 08/06/2013 11:03
    הגב לתגובה זו
    17 5
    עוד כמה כמוך ויש מקום באברב
    סגור
  • 5.
    מענין מה קורה עם עתודות הגז של בריטניה
    רפי 08/06/2013 10:04
    הגב לתגובה זו
    10 3
    ב22 במרץ דווח כי בבריטניה יש גז לעוד שש שעות. באותו הזמן במאגרים שלBG היה מספיק גז אבל הם חיכו כדי להנות מהעליה במחיר. כמה ימים לאחר מכן דובר על ירידה בלחץ עקב הגעת מכלית מלאה בגז מקאטר. אלה האנשים שאנחנו רוצים שייעצו לנו לגבי מה לעשות עם הגז?
    סגור
  • 4.
    הפור נפל המדינה החליטה לייצא 45% מליוויתן אבל...
    אבי 08/06/2013 09:45
    הגב לתגובה זו
    18 4
    המדינה תאפשר הגדלת כמות הייצוא באם יתגלו עוד מאגרים - או באם ישתנו תנאי הצריכה והטכנולוגיה .
    סגור
  • 3.
    אבל לנו יש ממשלת מטומטמים
    כל מילה אמת 08/06/2013 09:44
    הגב לתגובה זו
    19 2
    לאשר מיד את צמח
    סגור
  • 2.
    לייצא את כל הגז מילוויתן ומהר !
    מדינה חולה 08/06/2013 09:42
    הגב לתגובה זו
    33 2
    יש גז מפצלי שמן - יש תחרות - יש טכנולוגיות אחרות - ויש צורך עכשיו בהכנסות ! - חולה לא מחכה עוד 25 שנה לתרופה ! הכב על הברזל שהוא חם - מחיר הגז הטבעי בירידה ! למהר !!! לייצא את כל ליוויתן יש לנו את תמר ועוד קידוחים קטנים - ויש עוד פוטטנציאל לתגליות נוספות ! אלוהים גדול לעוד 25 שנה
    סגור
  • צודק כל מילה
    זאוס שוקי הון 08/06/2013 11:19
    הגב לתגובה זו
    22 2
    עוד 25 שנה בטוח יהיה תחליף סינטטי או משהוא דומה יכול להיות מאוד שנאסה ימצאו מרבצי גז ענקיים כגודל כדור הארץ בחלל מי יודע?
    סגור
  • 1.
    כל מילה בסלע..
    איאד 08/06/2013 09:41
    הגב לתגובה זו
    30 3
    ההחלטה חייבת להיות לפי המלצת אנשים מקצועיים ולא פוליטקיים
    סגור