רויטרס: תוכנית פיתוח לוויתן הוצגה בפני הממשלה, העלות - 4.5 מיליארד דולר

בסוכנות הידיעות מדווחים היום כי תוכנית פיתוח המאגר הוצגה לאחרונה בפני גורמים בממשלה, והיא אינה כוללת מתקני ייצוא
אסדה, צילום: אלבטרוס צילומי אוויר
אתר רויטרס מדווח היום לפי 'מקור' שלו כי לאחרונה הוצגה בפני הממשלה עלות פיתוח מאגר לוויתן והיא צפויה להסתכם בלפחות 4.5 מיליארד דולר. מספר זה לא כולל עלות נוספת של כל הקשור במתקני ייצוא ובטח שלא כוללת את מתקן ה-FLNG שעלותו עשויה להסתכם ב-3-4 מיליארד דולר לפי הדיווח. ברויטרס ציינו כי דובר מטעם משרד האנרגיה בישראל אישר כי נתקבלה תוכנית פיתוח.

בכתבה קיימת התייחסות לוויכוח הסוער שמתנהל בימים אלו בישראל סביב סוגיית ייצוא הגז בניסיון למצוא את האיזון הנכון בין ייצוא לבין השארת מספיק גז לצריכה מקומית.

דיון מיוחד בוועדת הכלכלה התקיים הבוקר בעניין ייצוא הגז. השר לאיכות הסביבה' עמיר פרץ, אמר כי הוא סבור שיש לשמור עתודות גז גדולות יותר לטובת התעשייה המקומית ושוק הרכב המקומי. לדבריו, מתוך עתודות של כ-BCM 920 צריך לשמור לשימוש המשק 600BCM. השר פרץ הוסיף כי המשרד לא רוצה להתייחס לאחוזים לגבי ייצוא, אלא לקבוע מספר שאותו צריך לשמור כעתודה לשימוש המשק. אם יהיו תגליות גדולות יותר ניתן יהיה לייצא יותר. מנגד, שוקי שטרן, מנהל רשות הגז, אמר בתגובה לדברים שאמר דרור שטרום "כי קביעה של ייצוא בהיקף של 100 BCM לא תאפשר את פיתוח המאגר. לדעתו של שטרן - שיעור הייצוא שנקבע בדו"ח 'צמח' הוא האיזון הנכון." לכתבה המלאה
תגובות לכתבה(19):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 19.
    שוב נפילות בשמן
    בני 06/06/2013 17:43
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ממתין לכתב שיגלה לציבור את האמת כל יום ירידות חזקות המניה מתרסקת מה קורה מי שיודע ש יגיב
    סגור
  • 18.
    היום כל העם יודע מי זה סבא יצחק שרון תשובה האמיתי
    הכי ותיק 38 06/06/2013 13:53
    הגב לתגובה זו
    3 7
    תעצרו רגע נישמו אויר ו תחשבו בשקט לבד והיו כנים עם עצמכם ולשאלו את עצמכם אתם באמת מאמינים שתראו יותר דיווידנד עם היה יצוא???ההההההה זיכרו נוכל נשאר נוכל ולא משנה לבושו או כיסוי פדחתו מנהלי החשבונות בעזרת עורכי דין מוכשרים כ דוגמת ר....שעוזר נכון לרגע זה לנוחי ידאג כחוק להקטנת התמלוגים האמורים להגיע לציבור/מדינה
    סגור
  • 17.
    יצוא
    סוטין 06/06/2013 08:09
    הגב לתגובה זו
    6 1
    עמיר פרץ תבוא לפתח את הליויתן ארבע וחצי מילירד דולר תבוא אתה ויחימחמוביץ וברורמן הפינוקיו מירעם אם זועבי ביחד ישונא ישראל פקה פקה פופוליזים בכלום ליכלוך עמיר פרץ לישמור לישמור פירושו ליקבור למיליונים במצולות הים זה עמיר פרץ אם כל הפלצנים שיודעים רק לחבל בדבר טוב צריך להחזיר אותכם לזמן של העגלות אולי שם היתםיכולים לישתלב אם הדעות שלכ ם אוד אחת שמדבר זה ברורמן הזה הטייקון שאמא נתנה לא מיליונים וגדל אם כפית של זהב הוי הברוך אומרים באידיש הוטר גזוקט הכל דיבורים עבל הדיבורים האלה מזי קים מאוד לשחקני הקזינו כמו שקראה להם שלי יחימוביץ ושמאה היא יתכונה למשקיעים שחיפשו את הגז במשך עשור והיום שמצאו היא באה ליפגוע בהם וכל פעם בכל נושא כאילו הם מכניסים את הציבור המסכן שלא יודע אפילו על מה מדובר אם מילה היתה משכירה את הציבור שהשקיע ויהיה לו טוב נו מילה עבל היא מכניסה את המילה ציבור זאת השיטה שלהם גם בזמנו אם שטיניץ הואט היה מכניס את הציבור והנה מה שקרא הציבור משלם על זה עכשיו הכל עולה וממשיך לעלות רק גזרות כל הזמן גזרות אפשר לעשות תקליט על זה יצרי העיין שכמותכם חבו רת כלומניקים חוץ מינזק
    סגור
  • 16.
    הלך שר האוצר ה"פילוסוף" בא ה"פריץ" אמיר פרץ שני חובבנים
    דור 06/06/2013 06:05
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שתקעו אותנו בתפיסה מפגרת וחסרת אחריות. הרי כל בעל ידע וניסיון בתחום מבין שמה שנתגלה עד עתה אלו המאגרים הגדולים ביותר שהושקע בהם מינימום כדי להפיק מכסימום. בים חלוונטיני (פרט לנפט) יש בוודאות עוד מאות מאגרים "קטנים" כדוגמת מאות המאגרים שיש במפרץ מקסיקו שמזינים את כל מערכת הגז האמריקאית .בכל מפרץ מקסיקו אין אפילו מאגר אחד בגודל של תמר.
    סגור
  • 15.
    סוכנות רויטרס או דה מרקר ????
    שרלוק הולמס 06/06/2013 00:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סוכנות רויטרס אלק ???? בדה מרקר פירסמו את זה לפניכם
    סגור
  • 14.
    ואני אומר בענק שקרנים
    קרן העושר דה שוויץ 05/06/2013 19:53
    הגב לתגובה זו
    1 1
    למי שלא מצוי בענף ובמיוחד ענף הנפט לא מבין איזה קופון ענק גוזרים מזמיני הציוד רק כדוגמה לפני כ שנה וחצי נקנסו חברות הקידוח/בעלי האסדות ב כמליארד וחצי דולר עבור העברת כסף כתוצאה מ ניפוח מחירים ליום עבודה והעברתו למזמיני הקידוח אז מדוע לשלא היה סיבוב חוזר גם אצלנו ???מי בכלל מסוגל לבדוק זאת?? קובי מימון? או צופי למשל? אולי הצדיק נוחי דנקנר שימנה את בן דודו הגנב מ בנק הפועלים האמת זה לא משנה בסוף הצבור משלם
    סגור
  • 13.
    200 המפגינים נגד היצוא יתחלקו בהוצאה שווה בשווה (ל"ת)
    מה הבעיה 05/06/2013 18:56
    הגב לתגובה זו
    21 6
    סגור
  • 12.
    שלי לא מחליטה ולא בעל השקפת הסגורה
    יואל 05/06/2013 18:55
    הגב לתגובה זו
    14 3
    ביבי מחליט
    סגור
  • 11.
    עמיר איפו המשקפת שלך תמכור
    מוכר משקפת 05/06/2013 18:54
    הגב לתגובה זו
    14 2
    תפתח את המאגר
    סגור
  • 10.
    ביבי המחליט בממשלה
    מבין עניין 05/06/2013 18:53
    הגב לתגובה זו
    13 2
    ההכרעה תהיה בממשלה ולא בכנסת
    סגור
  • 9.
    אדון עמיר בחלום שלך 320
    איגל 05/06/2013 18:52
    הגב לתגובה זו
    14 3
    אם לא יוצאו 800 נצא להפגנה היוצא חייב להיות 54 אם לא עמיר לבית המשפט
    סגור
  • 8.
    לפני שהם מתערבים איך לשמור גז לעתיד שידאגו שהעם
    גם כן מנהיגים 05/06/2013 18:45
    הגב לתגובה זו
    9 2
    ישאר בארץ עם בועת הנדלן שהם ניפחו ועם הכלכלה הקלוקלת שיש פה ועם הממשלה שרק חולבת את האזרח שידאגו קודם כל שהצעירים לא יברחו להם. כי אין מה לחפש פה . לא שמעתי אותם דואגים שיהיו בתים במחירים סבירים שלי יחימוביץ דמגוגית שלא מבינה בכלכלה ובסוף גם ימכרו את כיל אם לא לפוטאש אז לסינים שישתלטו על העולם. ישראל עוד תתחנן לכסף מהעמים ותמכר גם את האזרחים בשביל זה
    סגור
  • 7.
    ושלי רוצה להלאים את הגז ואז מי יפתח את המאגר החברים
    ממתין לגמ"ח 05/06/2013 18:38
    הגב לתגובה זו
    27 4
    שלה מהנמלים או חסרי הדיור.
    סגור
  • 6.
    כל מתקן יצוא זה עוד כמה מיליארדים השקעה (ל"ת)
    נושן 05/06/2013 18:30
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • 5.
    בקיצור, היחידים שירוויחו מיצוא
    בני 05/06/2013 18:03
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אלא מקימי הברזלים עד שיחזירו את כל ההוצאות ועד שהמדינה תוכל לקבל מס על רווחים יקח 22 שנים. מה שמשאיר למדינה 3 שנים של חלוקת רווחים
    סגור
  • 4.
    שלי יחמוביץ ועמיר פרץ ישלמו
    יוסי 05/06/2013 18:02
    הגב לתגובה זו
    19 4
    למה מה קרה איפו קפוצת המפגינים העכברים
    סגור
  • 3.
    עמיר פרץ מחפש עם המשקפת הסגורה שלו משקיעים ללא יצוא (ל"ת)
    פטריטוט 05/06/2013 18:00
    הגב לתגובה זו
    19 1
    סגור
  • 2.
    עמיר פרץ ישלם ימכור משקפת (ל"ת)
    עמי 05/06/2013 17:59
    הגב לתגובה זו
    18 2
    סגור
  • 1.
    עמיר פרץ הגאון ישקיע מכיסו במקום משקיעים חיצוניים (ל"ת)
    פטריטוט 05/06/2013 17:59
    הגב לתגובה זו
    28 2
    סגור