עמיר פרץ: "צריך לשמור 600 BCM של גז טבעי לשוק המקומי, האמירות שאנחנו מעצמת גז - מוגזמות בלשון המעטה"

ברוורמן: "אם הציבור יתרשם שהדיון נעשה במחשכים, לא תהייה לגיטימציה". דרור שטרום: "הייצוא צריך להיות כעת 100 BCM"
 |  (57)
אסדת לוויתן, צילום: Getty images Israel
דיום בכנסת בעניין ייצוא הגז הטבעי מתקיים הבוקר הוועדת הכלכלה של הכנסת. השר להגנת הסביבה עמיר פרץ אמר בוועידה כי "כל האמירות שאנחנו מעצמת גב הן מוגזמות בלשון המעטה. גילינו מרבצי גז בהיקפים מכובדים אבל אנחנו לא מעצמה. גילינו רק 0.3% מעתודות הגז בעולם."

פרופ' ברוורמן אמר בתחילת הדיון כי הוועדה כבר דרשה לקיים דיון ציבורי רחב בנושא. "אם הציבור יתרשם שהדיון נעשה בממשלה, במחשכים, לא תהייה לגיטימציה להחלטה".

השר פרץ התייחס למספרים ואמר כי הוא סבור שיש לשמור עתודות גז גדולות יותר לטובת התעשייה המקומית ושוק הרכב המקומי. לדבריו, מתוך עתודות של כ-BCM 920 צריך לשמור לשימוש המשק 600BCM השר פרץ הוסיף כי המשרד לא רוצה להתייחס לאחוזים לגבי ייצוא, אלא לקבוע מספר שאותו צריך לשמור כעתודה לשימוש המשק. אם יהיו תגליות גדולות יותר ניתן יהיה לייצא יותר."

דרור שטורם, לשעבר הממונה לשעבר על ההגבלים, טען בדיוו כי היקף הייצוא אסור שיהיה יותר מ-100 BCM. פרופ' ברוורמן התעקש על השאלה - האם האיום לפיו ייצוא קטם מידי יוריד מהשולחן את פיתוח 'לוויתן', ושוקי שטרן, מנהל רשות הגז אמר בתגובה כי אכן קביעה של ייצוא בהיקף של 100 BCM לא תאפשר את פיתוח המאגר. לדעתו של שטרן - שיעור הייצוא שנקבע בדו"ח 'צמח' הוא האיזון הנכון.

מנכ"ל התאחדות התעשיינים, אמיר חייק, אמר כי "אני מודאג שבשנת 2017 לא יהיה גז ומודאג מקצב קבלת ההחלטות בנושא. צריך לפתח את לווייתן כמה שיותר מוקדם. אני מודאג מכך שעדיין לא התקבלה החלטה לצינור גז צפוני ויכולת הפיתוח של לווייתן מוטלת בספק כי יש צורך למממן את הפיתוח כדי שיהיה מספיק גז לתעשייה ב-2017".
תגובות לכתבה(57):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 41.
    על סמך מה הוא אומר זאת?!!
    דב 12/06/2013 11:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העיקר לזרוק מספר. השרלטנות חוגגת. כך הוא יכל להציג עצמו כשר הבטחון הכי טוב בעולם..
    סגור
  • 40.
    לא השקעת "...תקעת"
    T 11/06/2013 11:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תודה למלאים הלאומי ממלעון משקיע וכמובן שוקע ותקוע !!!!!!!!!!!!!! מסכנים המשקיעים לא לקחו בחשבון את שחיתות הקומניזם.
    סגור
  • 39.
    פרץ שוב היחידי שמעז להגיד את האמת
    YL 10/06/2013 10:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חשבנו שישראל תהיה מעצמת גז?? אז חשבנו הטבע נתן לנו בסך הכל שאריות של לבנון לכן אפילו סילבן שלום וראשן הממשלה חושבים נכון ולא האומץ אסור ליצא דבר שאין לך כמות נכבדה
    סגור
  • 38.
    זה חייב להיגמר סביב 42 אחרת וודסייד לא ייכנסו ואין
    רפי 08/06/2013 00:48
    הגב לתגובה זו
    0 2
    פיתוח לוויתן ואין הכנסות למגינה ולכן שר האוצר ופקידיו לא יסכימו, לכן חייבים לייצוא והרבה כל שר חושב שהוא חכם גדול אבל רק ביבי שמבין כלכלה וכסף יחליט!
    סגור
  • 37.
    ישראל קיבלה שאריות גז משדה הענק של לבנון
    הכי ותיק 38 07/06/2013 10:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חובה להגיד את האמת חלום מעצמת גז נגוז חלף הלך לו. אני מציע לציבור המשקיעים להתעורר גז ש יועבר ליצוא על ידי התאגיד של תשובה ****ייעבור מספר ידים תרגילי קסם כמו בחברה לישראל**** עם מחיר הגז ושלא היה לכם ספק הציבור לא יקבל אגורה שחוקה מסבא יצחק שרון תשובה פשוט המדינה לא תוכל לפקח או לחילופין היה פקיד משוחד עם מבט לתפקיד בעתיד אצל תשובה בדיוק כמו בחברה לישראל
    סגור
  • 36.
    כל בעיות איכות הסביבה כבר נפתרו? מה אתה מתערב? תתעסק
    זיוה רחמני 07/06/2013 09:36
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בעניינים עליהם אתה אמון.
    סגור
  • 35.
    אם לא ייצאו גז גם לא יורידו את מחיר החשמל (ל"ת)
    איתן 06/06/2013 07:31
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 34.
    600 ו 900 אותו דבר=אין יצוא,אין פיתוח ליוויתן! (ל"ת)
    ישראלי 05/06/2013 16:45
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 33.
    לאמיר יש כול התכונות של חבר הסתדרות ,אינטלגנציה ,יוזמה
    בא 05/06/2013 16:22
    הגב לתגובה זו
    6 2
    ראייה לעתיד ,חוכמה ,חריצות ,שפם ,סגירת משקפות ,פתיחת משקפות ,ויכולת להבין ב...משקפות .
    סגור
  • 32.
    תכלס עושים פה שקשוקה מטורפת על הציבור
    יוסי 05/06/2013 15:41
    הגב לתגובה זו
    6 2
    אני יכול להבין את האינטרסים של מי שמושקע, אבל הישראלים הולכים לאכול אותה חזק בשלטון הנוכחי אם מייצאים את הגז
    סגור
  • טען עוד
  • 31.
    לכל טמבל יש מה להגיד מה עם משקיעי הגז הקטנים - הגיבורים
    תמהה 05/06/2013 14:20
    הגב לתגובה זו
    11 2
    במאבק הזה יש רק קבוצה אחת קטנה של גיבורים, חלוצים ואמיצים והם אלו אשר שמו מכספם הפרטי לטובת חיפושי הגז. רק קולם לא נשמע למרות שהם הבעלים האמיתים של המאגר. כמי שמכיר אחד או שניים כאלו אני מבין את תיסכולם ואת תחושת הסכין החדה שננעצה בגבם. חבל, ככה לא בונים כלכלה
    סגור
  • 30.
    לא ליצוא זהגז כי זה שייך לבנון
    זועבי 05/06/2013 14:16
    הגב לתגובה זו
    4 4
    תשאירו באדמה
    סגור
  • 29.
    נו מה עם המכסה במשקפת עדיין שם ?
    מומי 05/06/2013 14:10
    הגב לתגובה זו
    8 0
    מבין בהכל אתה
    סגור
  • 28.
    במקום להעלות מיסים תייצאו גז = הכנסות למדינה
    kpo 05/06/2013 14:06
    הגב לתגובה זו
    13 1
    חבורת חלמאים יושבים שם בכנסת
    סגור
  • 27.
    לא ליצא
    אחמד 05/06/2013 13:11
    הגב לתגובה זו
    3 21
    אני בעד פרץ....תשמרו על הגז שלכם..ארופה לא צריכה אותו..יש להם את לבנון וקפריסין... ואתם בכלל גנבתם לפלשתינים את הגז אינשאללה נובל תפתח את העיניים ותעבור לקדוח אצלנו... שיזכרו את שיילוק החמדן.....אנחנו נאשר 90 אחוז ליצוא
    סגור
  • לאחמד הצבוע
    אלי 05/06/2013 15:05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תגובתך אופיינית, רק לעשות רע ליהודים אפילו שגם ערביי ישראל יסבלו אם לא יהיה יצוא
    סגור
  • 26.
    שימו לב שמן בכיוון ל 5 אגורות מה שוב קרה??? (ל"ת)
    מגדלי מגד 05/06/2013 13:09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 25.
    יצוא
    סבסטיין 05/06/2013 12:55
    הגב לתגובה זו
    11 1
    יוסי גם אתה מחפש פופוליזים אם היתה משקיע כמו מיליון המשקיעים היתי רוצה ליראות ולשמוע אותך עבל כאת מכון שלא רק אתה ולא שלי יחימוביץ ולא עמיר פרץ ולא הטייקון ברורמן לא השקיעו אגורה בחי פוש הגז והנפט אז אין לכם שום זכות דיבור מבין יוסי המשקיעים וועדת צמח תיקוה ולא מאתיים אנשים שהפגינו אלה מהמחאה החברתית שחיפשו שיוזילו להם את שכר הדירה ושעכשיו עברו לעיתענין ביצוא הגז ממש צחוק מהעבודה
    סגור
  • 24.
    אסור לתת לממשלה לעשות שקשוקה עם הגז!
    יוסי 05/06/2013 12:28
    הגב לתגובה זו
    6 12
    הגז הוא משאב טבע ששייך לכולנו, לא רק לטייקונים שרוצים להרוויח עוד יותר ממשאבי הטבע המתכלים.
    סגור
  • של כולנו? אנו השקענו וסיכנו כספנו בחיפושים?הממשלה? (ל"ת)
    ישראלי 05/06/2013 16:48
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • לעשות שקשוקה מהאנרכיסטים
    משה א. 05/06/2013 12:54
    הגב לתגובה זו
    9 1
    השקשוקה היחידה בלבד שצריך לעשות היא עם האנרכיסטים/קומוניסטים שחוץ משנאה כלפי האנשים המצליחים והעם שלהם וכל דבריהם הם לא בשם הצדק ולמען האזרחים. פשוט בושה וחרפה !!!!
    סגור
  • 23.
    100?
    ניצן 05/06/2013 12:25
    הגב לתגובה זו
    9 3
    הכל להשאיר ! גם להחרים את האסדות! ולכלוא את העובדים הזרים שעל האסדות
    סגור
  • 22.
    פרץ הגבר היחידי בממשלה שלא משוחד על ידי הגביר
    הכי ותיק 38 05/06/2013 12:14
    הגב לתגובה זו
    12 13
    כנסו לכנסת ומה רואות העיניים ???נחלים של מתרפסים ו הרבה מאוד לוביסטים שלא חוששים לאיים ברמזים על חברי בכנסת . הריי ממה יתפרנסו הלוביסטים אם לא יצליחו???? לכל מי שחושב שבזכות היצוא הוא או אחר יראו ברכה טעות גדולה בידו תשובה אשף החשבונאות יראה כמה המצב קשה ואיזה הוצאות לא מתוכננות נוספו תתפקחו לא מאוחר
    סגור
  • לא לתת אישור זה שייך לערבים (ל"ת)
    טיבי 05/06/2013 14:18
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • מזל שהוא מדבר ככה ביבי יודע כמה הגברת יצוא ייתן (ל"ת)
    ינקו 05/06/2013 14:18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 21.
    המשקפת בדרך עמיר הזמנתי לפי גודל (ל"ת)
    יוסי 05/06/2013 12:13
    הגב לתגובה זו
    9 4
    סגור
  • 20.
    פרוטוקולי וועדת צמח מראים לאינטרסים של מי הממשלה דואגת
    לכל הטוקבקיסטים מטעם 05/06/2013 11:56
    הגב לתגובה זו
    2 7
    http://www.themarker.com/dynamo/1.2038606 הציטוט הכי חשוב מהכתבה: "מהפרוטוקולים עולה כי בלחץ המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה ומשרד האוצר, נופחו היקפי היצוא - אף שבידי הוועדה לא היו נתונים מוכחים לגבי היצע הגז שפורסם לבסוף"
    סגור
  • 19.
    כשעמיר פרץ אומר אז צריך לעשות ההפך . יש לאשר את צמח! (ל"ת)
    כלכלן 05/06/2013 11:37
    הגב לתגובה זו
    25 3
    סגור
  • מפרוטוקלי הוועדה עולה שהם כלל לא דאגו לאינטרס הציבורי
    אז למה לאשר? 05/06/2013 12:02
    הגב לתגובה זו
    2 10
    הנה תקרא זה מופיע כבר בהתחלה: http://www.themarker.com/dynamo/1.2038606
    סגור
  • 18.
    עמיר פרץ תוציא את המכסה של המשקפת ותפסיק לדבר שטויות
    פטריוט 05/06/2013 11:36
    הגב לתגובה זו
    19 8
    כהרגלך. יש להגדיל את מכסות היצוא . ולשמור מכסות של 300 BCM.
    סגור
  • 17.
    עד מתי הדביל הזה יהיה תקוע למדינה כמו קוץ בתXת?? (ל"ת)
    שמעון פרץ 05/06/2013 11:32
    הגב לתגובה זו
    11 5
    סגור
  • 16.
    אני רוצה לקנות דלק קבוצה במחיר 900 ש״ח למנייה
    זאוס שוקי הון 05/06/2013 11:11
    הגב לתגובה זו
    10 0
    מוסדיים? בנקים? ברכה והצלחה לכולנו
    סגור
  • 15.
    יצוא
    סבסטיין 05/06/2013 10:49
    הגב לתגובה זו
    57 2
    אוד פלצן ניכנס לקבוצת הפופוליזים עמיר פרץ מהיסתדרות ושר ביטחון אם המישקפת אתם זוכרים את הפשלה עכשיו נהפך למומתוי ליצוא גז מספיק אם הקישקשוים נתניהו תאשר את ועדת צמח שאתה המלצתה ושהם המומחים שעבדו במשך שנה מה טוב למדינה ומה לא טוב למדינה וכל הצרי העיין האלה שמחפשיחם רק כותרות על גבי המשקיעים שילכו לעזז ל
    סגור
  • 14.
    מכונת הטוקבקיסטים מטעם תשובה החלה לפעול במרץ (ל"ת)
    כמה משלמים? 05/06/2013 10:47
    הגב לתגובה זו
    8 11
    סגור
  • יש לך הוכחות?
    שובודובי 05/06/2013 11:20
    הגב לתגובה זו
    36 1
    אחרת זאת הוצאת דיבה אתה מבין שניתן לדעת מי אתה רק לפי מס' הIP שלך ! מציע לך להיזהר בלשונך ודבריך ללא שום קשר לנטייה הפוליטית שלך. ראה הוזהרת !
    סגור
  • 13.
    של מיו יותר גדול
    מומחה לזיוני שכל 05/06/2013 10:45
    הגב לתגובה זו
    5 12
    עמיר ושלי מתחרים למי יש יותר גדול..שניהם קשקשנים פופולסיטיים שההבנה שלהם בנושא הגז זה יא כמו ההבנה שלהם במדעי החלל...אולי שניהם אסרונאוטים.....אני מציע שיקחו שיעור אצל מומחים -למשל אצל ד"ר סולברג מומחית האנרגיה מהאקדמיה.....היא אמנם לא הההמון הפרוע שימחא להם כף..אבל היא מ בינה עינין..תשאלו אותה
    סגור
  • 12.
    נורבגיה, מדינה קצת יותר מתקדמת מישראל מאפשרת 20% יצוא
    אחד 05/06/2013 10:43
    הגב לתגובה זו
    25 16
    כי שם חושבים לטווח הארוך, שם השלטון דואג לאינטרסים של המדינה. במדינת הבננות ישראל השלטון דואג לאינטרסים של בעלי ההון (ובדרך מרפד את עצמו..9 לעזאזל המדינה. פה דאגה למדינה זה לאמר "האיום האיראני". האיומים הפנימיים שאוכלים פה כל חלקה טובה הם הרבה יותר גדולים מהאיום האיראני...
    סגור
  • נורבגיה מייצאת 70% מהגז שלה!!! (ל"ת)
    עובדות 05/06/2013 11:18
    הגב לתגובה זו
    15 24
    סגור
  • נורבגיה לקחה את הכסף
    Drorgotlib 07/06/2013 14:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והקימה קרן עושר לעתיד ילדיה היום יש בקופה 800 מיליארד דולר שמושקע בנכסים וחברות בכל העולם ואנחנו נמשיך לריב על הדוב עוד לפני שצדנו אותו
    סגור
  • 11.
    עתודות הגז
    שאול לא המלך 05/06/2013 10:41
    הגב לתגובה זו
    23 2
    לפי דברי השר פרץ, עתודות שלנן הם מסתכמות ב3% של עתודות באולם, אני שואל איזה כמות אוכלוסים אנחנו מהאולם כולם 2% אולי? ואיך שומרים של כמות גז כזאות כאשר בגבולות שלנו שכנינו קודחים להוציא את הגז בשטח שלהם, אולי בטעות גם יקחו מהגז שלנו , לא יכול להיות?
    סגור
  • 10.
    איזה עזות מצח יש לשטרום הזה להתערב בנושא . האיש כשלון
    ללא בושה 05/06/2013 10:40
    הגב לתגובה זו
    20 0
    ונזק מהלך ועדות לחוסר יכולות ומעש כשהיה ממונה על ההגבלים. אדם עם קצת כבוד היה מתרחק מכל נגיעה כלכלית אחרי קדנציה כושלת שלו.
    סגור
  • 9.
    חחחח נו באמת, הרי הלוביסטים ישמנו את חברי הכנסת
    דני 05/06/2013 10:39
    הגב לתגובה זו
    3 4
    הציבור בישראל פראייר עכשיו, פראייר היה בעבר ובקצב הזה יהיה פראייר גם בעתיד
    סגור
  • 8.
    ח
    חכמים 05/06/2013 10:39
    הגב לתגובה זו
    5 2
    אמיר כנראה אתה עדיין עם המשקפת ההפוכה תן ללפיד לנהל דברים שאתה לא מבין קודם תן לחולה כל תרופה ותציל אותו ולא תרופה בעוד 20 שנה תתעסק במשרד שלך
    סגור
  • מה ? למי לתת ??? ללפיד ??השתגעת ?? שיקבור אותנו יותר ?? (ל"ת)
    רינה 05/06/2013 13:01
    הגב לתגובה זו
    30 1
    סגור
  • 7.
    קיבלת כותרת שתוק
    כל ממזר מלך 05/06/2013 10:35
    הגב לתגובה זו
    37 15
    ממש טיםפשי לשמור גז לעוד 40 שנה ! לך תדע מה יהיה מחר - רוצים לחיות היום וטוב ! מי שנגד ייצוא בכמות גדולה הוא נגד אזרחי המדינה
    סגור
  • איזו תגובה מטומטת , אינטרסנט קטן מטעם.. (ל"ת)
    כל טוקבקיסט מטעם 05/06/2013 10:45
    הגב לתגובה זו
    4 9
    סגור
  • 6.
    עתודות הגז
    אלי 05/06/2013 10:31
    הגב לתגובה זו
    29 1
    אולי עדיף להשאיר את הגז באדמה וכך היו עתודות גז לעוד 100שנה,אף חברה זרה לא תבוא להשקיע בישראל
    סגור
  • יפה אמרת
    שאול לא המלך 05/06/2013 11:10
    הגב לתגובה זו
    8 1
    להשאיר את הגז באדמה ולא בים, השכנים שלנו מתחילים להוציא את הגז ואולי בטעות יציאו משלנו
    סגור
  • צודק! יש ללמוד מארה"ב
    בני 05/06/2013 10:47
    הגב לתגובה זו
    6 2
    עתודות ל 100 שנה
    סגור
  • 5.
    פרופורציות
    רן 05/06/2013 10:26
    הגב לתגובה זו
    20 3
    כמה דיויזיות יש לצמד הרעשני הזה?כולה 200 מפגינים 3 חברי כנסת ושר אחד מספיקה כותרת בשוליים
    סגור
  • 4.
    עוד פלצן
    שפוי 05/06/2013 10:24
    הגב לתגובה זו
    18 1
    אפשר לדעתצ מה המומחיות של מר פרץ בנושא הגז וכמה יש וכמה יהיה וכמה המדינה זקוקה ולכמה שנים?הוא על תקן של גיאולוג? אסטרטג? רואה לרחקו? שמישהו יוריד לו את הכיסוי מהמשקפת ..
    סגור
  • להזכירך, גם שפרץ אמר להשקיע ב"כיפת ברזל'' צחקו ממנו!!! (ל"ת)
    רינה 05/06/2013 13:04
    הגב לתגובה זו
    8 3
    סגור
  • המומחיות של פרץ זה להיות פופוליסט אידיוט!! (ל"ת)
    יוסי 05/06/2013 10:57
    הגב לתגובה זו
    11 5
    סגור
  • המומחיות שלך היא באשכנזיותך ובתיק ההשקעות שלך
    בני 05/06/2013 10:48
    הגב לתגובה זו
    0 5
    מקווה שראית האח הגדול אתמול. אתה אנוכי
    סגור
  • 3.
    שאלה לאמיר ,מי יחפס גז אים לא יהיה יצוא ,חבריך מההסתדרו (ל"ת)
    בא 05/06/2013 10:24
    הגב לתגובה זו
    20 0
    סגור
  • 2.
    הוא לא יהיה ראש ממשלה. שיחזור לשלי (ל"ת)
    מה הוא רוצה? 05/06/2013 10:20
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 1.
    תפס עבודה מעולה - ומקשקש ומקשקש - טוב שהוא לא בביטחון |
    הכל דיבורים | 05/06/2013 10:19
    הגב לתגובה זו
    26 0
    הוא עשה משהוא משמעותי בפוליטיקה ? ? חוץ ממה נשמע ? ומה הענינים ?
    סגור