22:30 סגירה יציבה בוול סטריט: אפל איבדה עוד 1%, טסלה צללה >>

22:42 ג'ון מקיין הודיע כי החליט להצביע נגד ההצעה הנוכחית לביטול "אובמהקר" >>

20:26 העליות בזהב נחלשות לאחר סיום המסחר באירופה

18:26 טסלה השלימה ירידה בזק של 9% מהשיא, הזדמנות או סכין נופלת? >>

16:48 מדד הפחד (הויקס) קופץ 3.5% עם פתיחת המסחר בוול סטריט

16:00 תיק המניות של הקרן הגדולה בעולם - הנה ההחזקות המרכזיות >>

11:11 סגירה שלילית בבורסות אסיה: האנג סנג איבד 0.8%, ניקיי ירד 0.25% >>

08:46 היורו מטפס 0.3% מול הדולר ל 1.19 דולר ליורו

08:22 בורסות אסיה: מדד ההאנג סנג מאבד 0.8%

20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
הבתכב תוריינ

ניירות בכתבה

BizTV
BizTV
טפנו זג רודמ

מדור גז ונפט

מדור גז ונפט

תויגתב יכה
הכי בתגיות

ד"ר עדית סולברג: "ההחלטה של סילבן שלום בעניין ייצוא הגז התקבלה כנראה על סמך רגשות הציבור בלבד - זו טעות"

בצל הסערה סביב ייצוא הגז, Bizportal שוחח עם ד"ר סולברג, שטוענת בתוקף - "מוותרים פה על הזדמנות שיכול ותהיה חד פעמית"
 |  169
ייצוא הגז במוקד
Share
הויכוח הציבורי באשר לסוגיית ייצוא הגז הטבעי עומד במוקד עניין המשקיעים בתקופה האחרונה, ומשקיעי שותפויות {אבנר יהש}, דלק קידוחים יהש (+1.08%) דלק קידוחים יהש 1,127 +1.08% 17:24 19/09/2017תל אביב הוסף לתיק האישי דלק קידוחים יהש בסיס:1,115 פתיחה:1,101 גבוה:1,136 נמוך:1,097 תמורה:13,063,002 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות ו רציו יהש (+0.76%) רציו יהש 224.5 +0.76% 17:24 19/09/2017תל אביב הוסף לתיק האישי רציו יהש בסיס:222.8 פתיחה:222.8 גבוה:226 נמוך:222 תמורה:3,764,816 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות מייחלים מזה זמן רב להכרעת הממשלה בנושא.


כזכור, בחודש ספטמבר האחרון החליטה ועדת צמח, בראשות מנכ"ל משרד האנרגיה שאול צמח ובהשתתפות בכירים בתחומי המשפט, הכלכלה והאנרגיה, לאפשר ייצוא של 53% ממאגרי הגז הטבעי שנמצאו בישראל. אולם השבוע דווח כי שר האנרגיה סילבן שלום החליט להמליץ לממשלה לייצא 40% בלבד ממאגרי הגז הטבעי. לידיעה המלאה

ניכר כי המתנגדים להמלצות הוועדה טענו במשך הזמן כי אלה התבססו על הערכה מופרזת של הוועדה לגבי עתודות הגז בישראל וכן על רקע הערכת חסר של הביקוש לגז טבעי של המשק הישראלי בעתיד. אותם מתנגדים, בראשות השר להגנת הסביבה גלעד ארדן וחה"כ סתיו שפיר ומיקי רוזנטל, טענו כי הגז יספק את צרכיה של מדינת ישראל לזמן מוגבל, וכי לאחר תקופה זו מדינת ישראל תצטרך לייבא גז טבעי במחיר יקר בהרבה. נציין בהקשר זה כי שר האנרגיה שלום החליט ביום חמישי האחרון לפרסם את פרוטוקולי וועדת צמח לציבור בתקופה הקרובה.

Bizportal שוחח עם ד"ר עדית סולברג, מרצה בכירה בחוג לכלכלה ומינהל באוניברסיטת אריאל וראש המכון למחקרי מדיניות באוניברסיטה. לדבריה, "העליהום התקשורתי על בעלי התפקידים בחברות ושותפויות האנרגיה בנושא סוגיית יצוא הגז לא מובן. במסגרת ועדת צמח התכנסו מומחים שקבעו כי צריך לייצא 53% מסך משאבי הגז הטבעי. במידה והוועדה אכן שקלה שיקולים מקצועיים, הן כלכליים והן גיאולוגיים, הרי שיש לקבל את המלצתה כפי שהיא או לחלופין ששר האנרגיה סילבן שלום יסביר מדוע בכוונתנו להמליץ לממשלה להפחית את שיעור הייצוא ל-40%, מעבר לחשש כי הגז הטבעי בישראל צפוי להיגמר בעתיד".
השר סילבן שלום באסדת תמר. קרדיט: משה בנימין
השר סילבן שלום באסדת תמר. קרדיט: משה בנימין

לדבריה של ד"ר סולברג, "ישראל בעצם מוותרת פה על הזדמנות שיכול ותהיה חד פעמית ולא תחזור. הממשלה חוששת לייצא כמות גדולה של גז טבעי בשל פחד לא ממשי מהעתיד. אף אחד לא יודע מה יהיה עוד 25 שנים, והטיעונים הללו הם מבחינתי לא רציניים. אולי במהלך התקופה הנדונה ישתנו טכניקות הוצאת הגז? ואולי מחיר הגז הטבעי יירד בעתיד על רקע גילוי משאבי נפט וגז טבעי חדשים בעולם?".

"ישראל תוכל לייבא גז טבעי ממדינות אחרות במידת הצורך" ד"ר סולברג סבורה כי יש לקבל את ההחלטות באשר לייצוא הגז לאחר עריכת ניתוח מעמיק שיתייחס גם לתרחישים עתידיים. לדבריה, "יש לערוך ניתוח כלכלי מקצועי שכולל מומחים מתחום האנרגיה שמתמצאים בטכנולגיות מתקדמות. כיום השימוש העיקרי בגז טבעי נועד לייצור חשמל. אין לדעת מה תהיה התקווה החדשה של האנושות בשנים הבאות, והאם מקורות אנרגיה חלופיים יתפסו את מקומו של הגז הטבעי, כך שאולי כדאי לייצא את הגז הטבעי במחירים הנוכחיים. במידה ואכן יהיה מחסור מסוים, הרי שישראל תוכל לייבא גז טבעי ממדינות אחרות".
השר סילבן שלום ויצחק תשובה באסדת תמר. קרדיט: משה בנימין
השר סילבן שלום ויצחק תשובה באסדת תמר. קרדיט: משה בנימין

ד"ר סולברג מציינת בהקשר זה את המקרה של בריטניה, שהחלה לפני כ-15 שנים בייצוא של הגז הטבעי שמצאה במאגרי הים הצפוני בשיתוף עם נורבגיה בשנות ה-60 של המאה הקודמת. בשנת 1998 נחנך מוליך הגז לבלגיה שאיפשר הזרמה דו כיוונית של הגז הטבעי, כך שבשנת 2002 החלה בריטניה לייבא גז באמצעות הצינור. לדבריה, "במקרים בהם לבריטניה היו עודפי גז היא ייצאה אותו ליבשת אירופה ולא השאירה אותו בשטחה, ובמקרה בו היה מחסור היא ייבאה גז ממדינות אירופה". "הסבירות כי יהיה מחסור חמור בגז טבעי בעתיד נמוך מאוד"

סולברג מותחת ביקורת על תפקוד הממשלה בעניין סוגיית ייצוא הגז הטבעי. לדבריה, "הממשלה לוקחת בחשבון מקרי קיצון, מקרים שמתארים קטסטרופה לפיה יהיה מחסור חמור בגז טבעי שהסבירות להתממשותה נמוכה מאוד. אם ישראל תחליט לשמור את מאגר 'לוויתן' לתקופה של כ-40 שנים למקרה שייחסר היא תפסיד תקבולי מיסים אדירים מהיצוא. כלל לא בטוח אם ישראל תעשה שימוש בכל היקף הגז הטבעי בעתיד. נראה לכאורה כי החלטת שר האנרגיה שלום התקבלה על סמך רגשות הציבור בלבד, ואם יש טיעונים מקצועיים שוועדת צמח לא שקלה או לקחה אותם בחשבון הרי שמן הראוי לדון בהם".

ד"ר סולברג סבורה כי "קרן העושר" הממשלתית, שצפויה להיות מוקמת בשנת 2018 ולקלוט את רווחי המדינה מתגליות הגז הוא צעד נכון. לדבריה, ישראל צריכה ליישם את המודל הנורבגי, לפיו ההכנסות ממשאבי הגז והנפט מנורבגיה מועברים לקרן השקעות שמשקיעה בנכסים ברחבי העולם לרווחת הדורות הבאים שם. נציין כי קרן הנפט של נורבגיה החלה לנהל נכסים בשנת 1996 שהיקפם כיום מוערך ביותר מ-713 מיליארד דולר - כ-1% משווי השוק של כל ניירות הערך (מניות ואג"ח) הנסחרים בעולם. בהקשר זה, סולברג מציינת כי "היא בטוחה שישראל תוכל לנהל את הקרן משיקולי יושר והשקעות נכונים".

לסיכום, כאשר אני שואל את ד"ר סולברג האם החלטת שר האנרגיה סילבן שלום להקטין את שיעור ייצוא הגז תדיר חברות אנרגיה מלהשקיע בישראל, היא סבורה שאכן כן. לדבריה, "אמנם גם בשיעור הייצוא הנוכחי הפקת הגז עדיין רווחית מאוד לחברות ושותפות הגז הטבעי. אולם, החלטתו הנוכחית של שר האנרגיה, זאת מבלי לפרט ולהסביר את מכלול השיקולים שתרמו לכך, מהווה פגיעה בעיקרון הוודאות, שהינו הבסיס והיסוד האינטגרלי בהשקעות".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום השבועי - כל הקידוחים, השמועות, הסימנים והתנודות בעולם הגז נפט
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

169 תגובות ב-143 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
143 החכם היחידי 09/06/2013 10:53 כל השאר בקושי מטומטמים
השאלה לא צריכה להיות כמה גז יש להזרים לחו"ל שהרי ברור שיש להזרים כמה שיותר בלי להוביל לשינוי במחיר, השאלה היחידה היא לאן יזרום הכסף? אלינו או אל הטייקונים?
142 עידו 07/06/2013 01:49 עכשיו נתחיל לייצא גם את המים שלנו!? (ל"ת)
141 אושרי 06/06/2013 23:55 בא לי לפוצץ למפגרים האלו את המאגר הזה
שימשיכו לריב אם לגמור עכשיו או אח'כ.
140 דורון 06/06/2013 22:08 החלטות ניתנות לשינוי בעתיד
החלטתו של השר שלום מקובלת עלי. ישראל עומדת בפני מהפכה של מעבר גודל והולך לשימוש בגז טבעי. יש אינטרס עליון לכך על מנת להוזיל את הוצאות האנרגיה של ישראל, לשפר את איכות האויר וגם להקטין את התלות בדלקים ממקורות זרים. יתכן וכלכלית עדיף ליצא יותר גז. זה בבירור האינטרס של מי שמשקיע בחיפושי גז ובהפקתו. הוא רוצה החזר מהיר ככל האפשר להשקעתו. מצד שני, לאזרחי המדינה, שהם הבעלים של הגז, יש אינטרס אחר. ההחלטה כמובן ניתנת לשינוי. אם יתגלו מאגרי גז נוספים, אחוז הגז המיוצא יוכל לגדול.
139 אבל מביא קולות בקלפי 06/06/2013 05:21 פופוליזם הוא יועץ גרוע לניהול מדינה (ל"ת)
138 שמוליק 05/06/2013 08:35 לאמץ את המודל הנורבגי
לארה"ב עתודות גז עצומות. קצב גידול המעבר לחשמל סולרי אקספוננציאלי. זה כמעט מבטיח שינוי דרסטי בביקושים תוך 10 שנים. את המודל הנורבגי כדאי להפעיל מוקדם למען הדורות הבאים. הוא משקיע ההכנסות במקום לבזבז אותן.
137 Baruch 05/06/2013 04:48 She is right. New energy sources will lower the cost
Look at US as an example. Chinese thurst for energy is reaching the high point right now. Also it is hard to defend gas. Better to use it up
136 מנהיג סתם פקיד קטן 04/06/2013 22:10 סילבן היה ונשאר פופוליסט קטן הוא בטח לא (ל"ת)
135 אורי 04/06/2013 17:39 יצוא גז
לא ברור למה YNET שפוטה של תשובה והכתבה נשארת כל כך הרבה ימים באתר
134 ענבל 04/06/2013 00:21 כדאי לייצא רק אם משתמשים בכסף לפיתוח אנרגיה ירוקה
המטרה של היצוא צריכה להיות כמו בסקנדינביה - פיתוח אנרגיות ירוקות מסוגים שונים. צריך לחשוב על הרבה יותר רחוק מ 25 שנה. הכתבה לא מציגה תמונה מאוזנת של בעד ונגד, כלומר, מעוררת חשד שאולי היא מוזמנת על ידי הטייקונים שעתידים להרוויח מסחר במשאבי הציבור. כן, הגז שייך לציבור , לאלו ששכחו את הפרט הקטן הזה. לכן לציבור יש קול שצריך להיות קשובים לו ולפעול לפיו.
133 לימור 04/06/2013 00:15 ומה עם דור הילדים והנכדים ?
העולם לא נגמר ב40 שנה . אין סיבה לרוקן את המאגרים .
132 שי 03/06/2013 18:54 חצופה שכנראה מקבלת שוחד טוב. (ל"ת)
131 יהודה 03/06/2013 16:05 קשקשנית אקדמאית
מקשקשת בזנב ללא שום נימוק הגיוני..
130 @@%@^$#@#$@$%@# 03/06/2013 08:33 זה כמו להגיד, למה לחסוך כסף כשניתן לבזבז כאוות נפשנו...
לרכוש מכל הבא ליד כי מי יודע, אולי עוד 25 שנה אולי נזכה בלוטו ואולי נקבל ירושה ואולי יחלקו בתים בחינם. נו באמת? את בטוחה שאת דוקטור?
129 רומי 03/06/2013 08:08 אמת
סוף סוף מישהו שמפעיל שיקול דעת אמתי ומקצועי וללא שום שיקולים אמוציונליים שלא יקדמו את המדינה הזו לשום מקום. לפני שמדברים על הרווחים של המדינה שמהם ירוויח בעיקר הציבור, איך בכלל אפשר יהיה להפיק את הכמויות האלה אם חברות הגז לא ירוויחו. והרי העלויות הן אסטרונומיות. במידה והן לא ירוויחו כמויות הגז יישארו טמונות באדמה ואף אחד לא יוכל לממן את הוצאתן, אז מספיק אם ההתייפייפות הזו של הירוקים וכל הארגונים החברתיים אולי הם רוצים ליצור קאופרטיב לקידוחי נפט?
128 אבנר סזיר 02/06/2013 23:36 גברת סולברג. האם את קשורה בצורה כלשהי לחברות המפיקות גז
אין להסתכל על סוגיה זו מהזווית הכלכלית נטו. ישראל איננה בריטניה ואין להקיש מהחלטות בבריטניה על החלטות בישראל. יש לשמר את הגז לדורות הבאים בישראל. התאבון של החברות מפיקות הגז למקסם רווחיהן, מבחינתם לגיטימי.אבל, אין זה האינטרס של מדינת ישראל.
127 לא ד"ר 02/06/2013 21:46 לא נורא
אם השר שלום טועה - תמיד אפשר לתקן ולהחליט לייצא. אם ד"ר סולברג טועה - אין תיקון, ותהיה בכיה לדורות. ובכלל, החלטות היום משולות לחלוקת עור הדב לפני שניצוד. לאף אחד אין מושג כמה גז יש באמת, והתחייבות יצוא עלולה להשאיר אותנו בלי רזרבות.
126 יעקב 02/06/2013 20:35 הדברים שלה הם כלכלה כמו שה"אוניברסיטה" שלה אוניברסיטה (ל"ת)
125 וואשו 02/06/2013 12:02 איזה רגשות הציבור, הרוב בעד יצוא הגז
רק סילבן גודי מוזס שלום וברכה, מחליט שהוא יותר חכם מהועדה המיקצועית. הוא ניבהל מצעקני יחימוביץ האדומים וההומואים משיינקין
124 oneinten 02/06/2013 00:36 מי זו בכלל?
חצופה! מי את בכלל? למה את יודעת טוב יותר? תחזרי לחור ממנו זחלת, ושלא אשמע עלייך יותר! עוד קשקשנית
123 זליגמן 01/06/2013 11:28 מקור אינרגיה יחידי שלנו - ואוצר טבע של כל אזרחי ישראל
צריך להלאים את אוצרות הטבע. ולהבטיח לכלל אזרחי ישראל את הרווחים מהם.
אזרח ישראלי 02/06/2013 22:51 האזרחים רק יפסידו אם ילאימו את הגז. הפוליטיקאים ירויחו (ל"ת)
122 צפוני 01/06/2013 08:09 ממי נייבא? ממצרים?מסוריה?מלבנון? חיה בסרט.. (ל"ת)
121 משה 01/06/2013 06:59 כפר הנגיד
כולם מומחים גדולים המגמה היא פשוטה כמה כסף בעלי השליטה מרווחים .המדינה לא תקבל אגורה שחוקה מדברים על נורוגיה והיים בישראל
120 בלי התחכמויות. 01/06/2013 02:20 כפרה, נעשה לך חיים קלים!
תנו לנו חשמל ב25 אג' לקוט"ש ל30 שנה ואת כל השאר תייצאו.. פשוט וקל!!
119 קלמן 01/06/2013 01:53 פעם כשהיית רואה ד"ר סולברג .. היית עומד דום
והיום אתה מבין שטיב ההנחות שלה הוא בדיוק כמו של כל אחד אחר , רק עם מרקם אינטרסים שונה. השר שלום מקשיב לרחשי לב הציבור ועושה בשכל , כי אם שוקלים חלופות בתנאי אי ודאות ( והסבירות של ד"ר סולברג מעניינת כקליפת השום ) הרי שזו האופציה הפחות גרועה.
118 לילך 31/05/2013 21:31 ישורון הבועט
מענין תמיד מי שמתנגד לבניה באצטלה ירוקה זה אותם אנשים שהם נגד יצוא גז ואף אחד מהם לא גר בדירת שיכון ואין לו בעיה לגמור את החודש ואדון סילבן החיטה בשדה מתכופפת פחות ממך עם הרוח דרק
117 שי 31/05/2013 12:59 באה הגברת מהאקדמיה שבחיים שלא לא מכרה כוס לימונדה
ומלמדת אותנו כלכלה.הכלכלנים עולים לנו יותר מידי כסף ובמקרה הטוב אומרים לנו את מה שאנחנו כבר יודעים ובמקרה הרע מייעצים עצות גרועות כמו שהגברת עידית סולברג מייעצת. שיטת השקשוקה כבר אמרנו?
116 לא מנהיג 30/05/2013 23:58 ככה זה כשאתה רכיכה שמחפש אהדה.כלכך אופייני-לחסרי חוליות
תבדקו את ההתנהגות שלו בעבר מחפש אהדה של וועדים וקבוצות לחץ. לא מנהיג - מונהג
115 אלי 30/05/2013 22:04 אולי תספרי לנו מה הנתח שלך מהמכירה בחול ואז אולי נבין ? (ל"ת)
114 י 30/05/2013 16:04 תמיד אפשר להגדיל את הייצוא
להגדיל את ייצוא הגז תמיד אפשר אולם יש בעיה להקטין ייצוא לאחר שמתחייבים לספק גז. חברות הגז ימשיכו לחפש גז בכל מקרה כפי שחיפשו עד עכשיו. אף אחד לא הבטיח לחברות תגליות כמו "לוויתן" ו"תמר" אולם המשיכו לחפש שנים רבות. בכל מקרה אין שום חשש שיפסיקו לחפש גז והנימוק שחברות הגז יפסיקו לחפש גז במקרה ומדינת ישראל תקטין את מכסת הגז לייצוא הפך ללא יותר מבדיחה ואת אומרו מושא ללעג. אנחנו לא חיים באירופה ואי אפשר לסמוך על צינור גז דו כיווני. ההחלטה על הקטנת ייצוא הגז נכונה אף על פי שהיא מתחשבת בהמלצות ועדת צמח שניתן להשליכן לפח הזבל בשל השחיתות שליוותה את תהליך קבלת ההחלטות.
113 אל תתן פול גז 30/05/2013 15:21 הביקוש לגז בעליה ויש לשמור רזרבות גדולות
הביקוש לגז רק בעליה - בעיקר לייצור חשמל אך גם להנעת מפעלים עתירי אנרגיה כמו פניציה, מפעלי נייר, מפעלי ים המלח ואחרים. בנוסף גם חלק מכלי הרכב יונע בעתיד בגז או בחשמל המיוצר מגז; וגם המגמה למעבר לכלכלה ירוקה תגרום לגידול בביקוש לגז. בשלושים השנים הבאות האוכלוסיה בישראל תוכפל והביקושים לגז ימריאו. לכן צריך להשאיר ברשותנו כמה שיותר גז ולא להתפתות לתקבולי יצוא מהירים
112 שימי גז 30/05/2013 13:31 אוניברסטית אריאל תמיד היתה האורים והתומים
לא צריך להיות דר' כדי לזהות איפה מרוחה החמאה והיכן ללקק.
111 קיקי 30/05/2013 10:56 למה נותנים לה במה באתר הזה ?!
כי היא וחבריה העשירים (כולל בעלי האתר) רוצים עוד כמה מיליארדים בכיס, במקום להיות צנועים ולהתחשב בחברה ובסביבה. ואם הגברת הנכבדה באמת לא מבינה על מה ה-"עליהום" היא כנראה חיה בעולם אחר או במדינה אחרת.
הצדק אתך 31/05/2013 07:15 היא אכן מרצה במדינה אחרת (ל"ת)
110 איל 30/05/2013 03:01 השאלה מה יהיה בעוד 25 שנה
היום אף מדינה באיזור לא מוכנה לימכור לנו גז, ליבא גז באוניות יקר וגם מזוט ופחם יקרים ומזהמים היום הכי כלכלי להשתמש בגז שנימצא בים ואף אחד לא יכול לומר שבעוד 25 שנה לא ניצטרך גז ליצור חשמל מה שבטוח צריכת החשמל תיגדל מיכון שהאוכלוסיה גדלה, יותר מים להטפלה התעשיה המקומית גדלה ואולי מכניות ינעו על חשמל. להמר שבעוד 25 שנה יהיה מקור אנרגיה אחר זול יותר זה חוסר אחריות ולכן המסכנה הברורה שאסור ליצא את הגז ולהמר עתיד המדינה.
109 גל ב. 29/05/2013 23:40 עובדות יבשות
בהתחשב בכך שמחירי האנרגיה מאז 1973 רק עולים ועולים עם תנודות קלות. הרי בצפי לעוד כ20-40 שנה המחירים יעלו וההכנסות ממיסוי הנגזרות ממחיר המכירה יעלו גם. כך שאין לתרץ את הגבלת המכירה כפגיעה בהכנסות ממיסוי. מעבר לכך-כל המדענים האקולוגים צופים התמעטות של מקורות אנרגיה כגון נפט וגז. הצריכה העולמית גודלת והסוף כבר נראה לעין. מאגר גז גדול מהווה נכס אסטרטגי קיומי בזמן כזה אפילו במחיר פגיעה ברווחיות של כמה טיקונים.
108 אנטיטייקון 29/05/2013 21:30 מי את בכלל שתגידי שההחלטה התקבלה על סמך רגשות הציבור?
מעניין בשביל מי היא עובדת. תחפשו תמצאו
אני שונא ישראלים!!! 30/05/2013 08:34 הנה עוד אחד שיושב מאחורי מקלדת ויודע יותר טוב מהפרופסור (ל"ת)
107 שחר 29/05/2013 20:27 צודקת צריך להתחשב רק בתשובה הטייקון (ל"ת)
106 moshmoshe 29/05/2013 15:36 אין דבר כזה
אין דבר כזה: למכור מה ששלך ואח"כ לקנות אותו בזול יותר....
105 יוסי 29/05/2013 14:51 המשקיעים רוצים לייצא והציבור רוצה חשמל יותר בזול
בניגודי האינטרסים הללו עומדת הממשלה ובסוף 40% נראה סביר - משמן את האוצר ולא מאפשר ירידה משמעותית במחירי החשמל לצרכן (לאור הגרעון של חברת החשמל). לא מדובר בשינוי כל-כך דרמטי כפי שהד"ר לאינטרסים מצהירה...
104 דוקטור גז 29/05/2013 14:21 כמה קיבלה הדוקטור מנובל אנרג'י ? (ל"ת)
103 רועי 29/05/2013 12:45 אין שום הגיון בלא לייצא גז, רוזנטל צריך להתבייש
במקום שנקבל אשרות מיליארדי שקלים במיסים הגז ישאר בקרקע ויחימוביץ וחבריה יוכלו להמשיך לבכות על מיסים גבוהים ושירותי ממשלה נמוכים
102 חמור גרם 29/05/2013 03:17 תסבירו לי בבקשה ?
ההכנסות מייצוא גז בהווה יתחלקו בין המשקיעים ובין הממשלה (~הציבור) העלות של ייבוא גז בעתיד יהיו על הממשלה (==הציבור) בלבד. איך הפרופסורית מאריאל מאזנת בין שני הדברים ??
101 אחד העם 29/05/2013 00:22 כל מי שרוצה ליצא גז הוא פשוט מייצג בעל אינטרס. (ל"ת)
100 א.ק. 28/05/2013 19:42 יותר חשוב יהיה לקבוע שלכל דוד שמש בישראל
יוצמד פאנל סולרי. וככה, 5 מיליון פאנלים ייצרו מספיק חשמל בשעות היום, והגז ישאר ללילה. מכוניות יסעו או על גז או על חשמל...אוניות, רכבות ומטוסים ישארו לפעול על דלק נוזלי...
99 יוסי בן דהן 28/05/2013 17:42 זוהי כתבה מוזמנת מטעם ברוני הגז (ל"ת)
98 ירון 28/05/2013 16:55 דר׳ את יותר חכמה מכל המומחים האמריקאים לדורי דורות??
כולם מתנגדים באופן גורף לייצא אפילו טיפה מהנפט האמריקאי. אז למה שאנחנו נייצא את המשעבדים שלנו?! למה לא לקחת דוגמה מהם? לא 40% ולא 1%!!!! כלום!! הגז הזה שייך לעם הזה! לאלו שנלחמו על העדמה הזאת במשך דורות והקריבו חיים כאן. הגז לשייך לתשובה ולא לך דר׳!!! מבינה עברית!?
97 ירון פסקל 28/05/2013 16:47 ד׳ר עדית סולברג קבלי תשובה חד משמעית:
אולי תלכי ותשאלו את כל הכלכלנים הגדולים בהיסטוריה (בהרבה יותר גדולים ממך גבירתי), מדוע כבר דורות ארצות הברית, באופן גורף, מסרבת לייצא אפילו טיפה מהנפט שנמצא בשטחה. יותר מכך, ממשלי ארצות הברית עושים הכל כדי להשתמש באותן רזרבות כמה שפחות על מנת לשמר אותן לימים קשים שעתידים לבוא. אחרי שתביני את האמריקאים הגאונים לכי ותשאלי את השאלה האמיתית: מדוע אובמה דוחף אותנו לייצא את המשעבדים שלנו?? ומדוע אנחנו לא מסרבים כליל לייצא את הגז שלנו?! התשובה פשוטה: גז מיוצא מכניס יותר רווחים לכיסם של תשובה וחבריו הנוכלים. מדינת ישראל ועתידה לא מעניינים את אותם זבלים אגואיסטים.
זה לא שחיתות זה .. 30/05/2013 08:25 נו, ואולי היא מעדיפה את המודל המצרי על האמריקאי ? (ל"ת)
96 גל 28/05/2013 16:31 לא מוותרים על מקורות הגז
לא מוותרים על מקורות הגז כמו שלא מוותרים על מקורות המים. ניהול משק האנרגיה והמשאבים מטעם המדינה שערוריה.
95 YL 28/05/2013 00:35 כלכלנית או .....יחצנית.....של תשובה הצדיק
למה אף אחד לא מאמין לה???????????
94 אהרון 27/05/2013 18:13 דר לכלכלה
שאלה לגברת המרצה לכלכלה : האם היא קראה את דוח ועדת צמח . אם כן האפ לדעתה הדוח מקצועי ומסתמך על מחקרים האם בועדה השתתפו מומחים בעלי שם עולמי בנושא גז וייצוא גז . על פי המידע שלי הועדה לא עשתה עבודה מקצועית והגברת היא יחצנית של תשובה שתרם לאוניברסיטה באריאל כסף . והתגובה שלה נובעת מתוך אינרס ולא מתוך שיקולים לאומיים .תשאלו את שישנצקי ותבינו .
93 אבל אנחנו לא באירופה 26/05/2013 12:42 אין לנו אפשרות להעביר את הגז בצינורות לשום מקום שהוא
עדיף שנבסס את כל כלכלת ישראל על הגז הטבעי, נתנתק מהנפט כמעט לחלוטין ולא נייצא כלום לאף מאנייק. זה הפתרון הטוב ביותר
חמוריקו 26/05/2013 14:22 ומי יוציא את הגז מהאדמה? ממשלת ישראל? פחחחחחחחחחחחח
מדינת ישראל עסקה בחיפושי גז/נפט עשרות שנים ומצאו... יוק! מלבד משכורות העסק היה כישלון חרוץ גם הטכנולוגיה המיושנת וגם שגוף ממשלתי לא יודע לנהל מה המדינה עשתה. מכרה רשיונות (בשונה מהפרטה שם קיים מוצר בחיפושי גז נפט יש פוטנציאל אך אין עדיין מוצר). לאחר השקעות של מיליארדים בידי טייקונים ואזרחים המהווים את עיקר ההשקעה התגלה גז מסחרי. מה עשתה מדינת ישראל? קבעה וועדה להעלאת תמלוגים תוך הפרת הסכמים למול היזמים. אך העסק המשיך לעבוד והמדינה חוותה הצלחות גדולות וכשלונות (כמו בכל עסק). מה עשה העם? התחיל לצעוק "זה שלי, זה שלי". מה עשתה ההנהגה? השתינה במכנסיים, כך נשארנו עמוק בשתן ובחרה שאנו יצרנו לעצמנו גם מי שרוצה לנצל את המאגרים וגם מי שרוצה להשאירם עמוק באדמה. דבר אחד בטוח - העסק גדול על נבחרי הציבור שלנו. גם כך הם עלובים וחסרי מעוף ורוב התחומים בחיינו נראים כך "בזכותם" (דיור, ביטחון, ביטחןון תעסוקתי, חינוך, כלכלה ועוד). עלובים היינו ועלובים נהיה. גירשו אותנו פעמיים מארץ ישראל ויגרשו אותנו גם בפעם השלישית והכל בגלל קנאה, טיפשות וצרת עין של העם נבחר.
92 כלכלן 26/05/2013 10:59 יצוא הגז חיוני וקריטי לכלכלת מדינת ישראל
כל מי שטוען אחרת לא מבין כלום בכלכלה , ברווחה . או שמונע משיקולי הרס פוליטייים
91 מוזי 26/05/2013 03:02 אם לא יהי יצוא של לפחות 50 אחוז זו יהיה בכי לדורות (ל"ת)
דורי 30/05/2013 22:20 למה? (ל"ת)
איתי 26/05/2013 08:44 לכבוד השר סילבן שלום
חכם עיניו בראשו, אסור לכל אדם לפעול לפי לחץ כזה או אחר, צריך אך ורק להקשיב לאנשי מקצוע כמו ד"ר סולברג מרצה בכירה באריאל, והג"ב גינה כהן יועצת לחברות אנרגיה ומרצה בטכניון, בעיני היא מאוד מוערכת מרצה מדהימה,רוב העם איתך בהצלחה
90 מוזי 26/05/2013 03:00 חשוב להבין חייבים יצוא
לידיעת איראן: ב-2030 נוכל להסתדר בלי נפט חוקרים אמריקאים הוכיחו: שילוב בין מקורות אנרגיה מתחדשת כמו רוח ושמש לבין איחסון אנרגיה, יוכל לספק כמעט 100% מהצרכים של רשתות חשמל גדולות עד 2030. ומה עם המחיר? זה יעלה לנו בדיוק אותו דבר סוכנויות הידיעות פורסם: 13.12.12, 16:31 במקום פחם, נפט או אפילו גז טבעי - שילוב בין מקורות אנרגיה מתחדשת כמו רוח ושמש, לבין איחסון אנרגיה, יוכלו לספק 99.9% מהצרכים של רשתות חשמל גדולות עד שנת 2030, בעלויות זהות לאלה של הפקת חשמל כיום. כך עולה ממחקר חדש של אוניברסיטת דלוואר, כפי שדווח באתר החדשות של yahoo.
89 משקיף 25/05/2013 23:18 אסור ליצא גז.להשוות לאנגליה ולנורווגיה זו בדיחה גרועה
עתודות הגז והנפט שלהן גדולות לאין שיעור משלנו.מצבינו הגיאופוליטי בעייתי ויכול להקשות על יבוא גז עתידי ולהוסיף פרמית סיכון למחירו.אם בעתיד יגדלו הרזרבות משמעותית ניתן יהיה לשקול הנושא מחדש.
מוזי 26/05/2013 09:16 קצת הבנה לא תזיק
בעזרת היצוא יהיה אפשר לבנות תשתית דו כיוונית ליצוא ויבוא בבוא העת של גז תשתית כזו עולה מיליארדים של דולרים על חשבון היזמים כיום וזה דבר שייתן עצמאות אנרגטית למדינת ישראל בנוסף לכך רק יצוא ייתן דחיפה להמשך החיפושים בים ולמציאת עוד מאגרים וזאת בשיתוף עם חברות בינלאומיות
alon 01/06/2013 21:32 הכן דרושה הבנה ומוז הלמוזי
אין קשר בין היבוא ליצוא. לייבוא ישראל צריכה להקים מתקן אדיר של קליטת גז מונזל ולייצוא בכמויות שהחונטה רוצה צריך להקים מתקן הנזלה ואין היניהם קשר. שניהם בעלויות אדירות של מיליארדים ומיותרים לחלוטין. בבריטניה היצוא והיבוא היה בצינורות עם השכנים ולא בהנזלה. וגם שם זה הוחטלט 30 שנה אחרי מציאת הגז. אז מוזי, אכן, קצת הבנה לא תזיק לך.
נחי 26/05/2013 09:51 החוצפה של בעלי מקצוע
קודם כל, בלי שהכתב הרגיש, היא מגנה על עצמה "במידה והוועדה אכן שקלה שיקולים מקצועיים". דה-מרקר הראו שלא. דבר שני, עם הצינור הדו כיווני - יבוא במידת הצורך - לא מוזי, לא יוסי שחר ולא סולברג מציינים שהיבוא הוא במחירים גבוהים פי 4 לפחות מהמחיר של מכירה מקומית. שקרנים טיפשים ובורים שמאשימים את היחידים שנותנים מספרים הגיוניים ומבוססים בבורות. אבסורד
מוזי 26/05/2013 10:12 ההבנה של בעלי מקצוע
השינוע של הגז הוא המרכיב החשוב במחירי הגז ולכן כשיש ברשות המדינה צינור להולכה זה מוריד את עלות ומחיר הגז בחצי לפחות וכשאומרים שמחירי הגז ליבוא גבוהים פי ארבע כדבריך זאת כאשר משנעים גז בספינות לאחר הנזלה רוצה לומר שבעזרת צינורות הולכה המחיר של היבוא יהיה הרבה יותר נמוך (בחצי )מהערכות שלך וגם ישים את מדינת ישראל על המפה מבחינת אנרגיה ובנוסף מבחינה גיאופוליטית כלומר הסכמים מול מדינות
עומר 01/06/2013 02:44 צר לי לקלקל לך את החגיגה
צר לי לקלקל לך את החגיגה אבל: (1) מחיר ההנזלה והשינוע איננו 50% ממחיר הגז כיום (2) גם חצי זה רק מחצית הדרך לרבע, יחס המחירים כיום (3) צינור הולכת גז, חד כיווני או דו כיווני, בין ישראל לאירופה \ רוסיה איננו מעשי מבחינה כלכלית ועוד הרבה פחות מזה מבחינה ביטחונית. זה לא יקרה לעולם. עיין ערך צינור הגז מסיני, פעילי חיזבללה בקפריסין-יוון-תורכיה-בולגריה וכו', שלא לדבר על התורכים הארורים עצמם. חלומות זה דבר יפה, עכשיו עת שתיתעורר ידידי למציאות הלא נעימה של המזרח התיכון.
88 ניסם 25/05/2013 15:45 הגזירות בדרך תרגישו את זה אחר כך תבינו למה היוצא טוב 50 (ל"ת)
87 מאנשי ההפגנה 25/05/2013 15:42 יש כמה אנשים היו בהפגנה לא ידעו על מה אני מצטער שהלכתי (ל"ת)
86 אבנר 25/05/2013 15:40 יוצא הגז צריך לעמוד מעל 50 זו דעת הציבור הלא מושחט (ל"ת)
85 משה 25/05/2013 15:37 מה זה החלטת סילבן רגישות -בממשלה והחלטות אין רגישות (ל"ת)
84 כהן 25/05/2013 15:16 יש סיבה למסיבה היוצא 60 ומעל הגזיאות בדרך (ל"ת)
83 שלומה 25/05/2013 15:15 סילבן לא מחליט לבד יש עוד שרים ונובל (ל"ת)
82 נועם 25/05/2013 15:14 יוצא גז צריך לעמוד מעל 60 כי הגז משביע על הכלכלה (ל"ת)
81 אריה 25/05/2013 14:32 כדאי ליצא הגז ולא להשאירו באדמה. בעוד 25 שנה ישתמשו
באנרגיה חלופית בגלל בעיות אקלוגיות שכבר היום מאימות על העולם.
זה לא שחיתות זה לובי 30/05/2013 08:31 ואני קראתי בבזוקה שבעוד 26 שנה נטוס כולנו לירח
בינתיים המגמות בעולפ הפוכות. מדינות זהירות חוסכות במשאב היקר (ארה"ב) ומדינות פרועות נתנו לשלטון ולהון לחגוג וכבר היוםהן בבעיה(מצריים)
80 עמי 25/05/2013 14:13 איפו שרי הממשלה למה סילבן מחליט לבד (ל"ת)
79 מנחם 25/05/2013 13:57 למה סילבן מתערב זו השאלה ידיעות אחרנות וועת חקירה דחוף (ל"ת)
78 נתן 25/05/2013 13:55 צריך להחליט לא לפי רגישות מה שטוב למדינה הכלכלה נהרסה
והגזריות בפתח וכולם מסתכליים והעוני מתפשט וכל יום עוסר חבל 60 אחוז ליוצא מהר
77 אזרח מודאג 25/05/2013 13:55 דרור רשף אידיוט שימושי מושלם
משמש כבובה היורה סיסמאות של יחימוביץ הבולשביקית שמנסה בכל הזדמנות לחבל בהצלחתה של המדינה וכמובן יחד עם המפלגות הערביות שמטרה זו משותפת להם
76 רון 25/05/2013 13:44 צריך לכבד החלטה של הוועדה צמח כמו וועדת ששינסקי נכון (ל"ת)
75 אמציה 25/05/2013 13:42 לא צריך לעשות טעות 60 ליוצא כי זה משביע (ל"ת)
74 עמוס 25/05/2013 13:41 התעוררת היום וקראתי את הכתבה חייב ביבי להתערב למה סילבן
מתערב ממתי שר מחליט
73 יובל 25/05/2013 13:39 באמת כתבה מעניית היוצא דחוף 60 לטובת המדינה
למי מחכה ביבי בלבנון מחר תתחיל למכור גז
72 מנשה 25/05/2013 13:21 סילבן תתעורר יוצא הגז לטובת העם
כי היוצא ישביע לכלכלה ולשם המדינה
71 יואב 25/05/2013 13:19 יוצא דחוף 60 אחוז בלוס
זה לטובת העם ולמדינה במקום הגזירות
70 אביש 25/05/2013 12:01 שר האנרכיה
סילבן שלום , שר אנרגיה (שר אנרכיה) יותר גרוע מלנדאו, זורק מספרים בלוטו ללא בדיקה. מה זה מפעל הפיס . יקביל מחיאות כפיים מעדר המחאה. פופוליזם , שר ללא עמוד שידרה.
69 רפי 25/05/2013 11:57 ליצא עוד גז = הכנסות יותר גדולות למדינה = פחות מיסים
שיוצאים מכיס האזרח סילבן ויחימוביץ לא מבינים כלום!
נחי 26/05/2013 09:53 לא נכון. תתחיל ללמוד לפני שאתה כותב שטויות (ל"ת)
68 צמח 25/05/2013 11:03 יש להגדיל את כמות היצוא מלווייתן ל 75% (ל"ת)
67 פטריוט 25/05/2013 11:00 יש לאשר את מסקנות ועדת צמח כמו שהן.
החלטה להקטין כמות היא החלטה טיפשית ורעה למדינה ולתושביה.
66 יוסי 25/05/2013 09:56 משאב טבעי לא יורד עם השנים תסתכלו לאורך כל ההיסטוריה. (ל"ת)
65 א 25/05/2013 09:54 מעניין מי שילם לו? (ל"ת)
64 סבא 24/05/2013 21:50 אני חייב לדאוג ליוצא הגז טוב למדינה ולעם
למה כל כך הרבה זמן לוקח לחשוב
63 רן 24/05/2013 21:46 עיתונאי חייב לכתוב את האמת
לא סתם צריך לבדוק לעומק מה עם ידיעות אחרונות
62 אורי 24/05/2013 19:48 מה עם הגז בגלוב אק
חבל ביבי תחליט כבר מעל 50 אחוז לטובת המדינה
61 לוטבת המדינה 24/05/2013 19:46 למה ביבי לא מתערב
היוצא נקבע 53 הסכם עם נובל
60 אורן 24/05/2013 19:43 אנחנו כעם מבוטח היוצא דבר משביע
צריך ליוצא מהר 60 אחוז מהר חבל על הזמן דחוף
59 גלעד 24/05/2013 19:41 ביבי צריך להחליט תוך ימים
כי ישאר הגז במדינה ואף אחד לא יקנה אותו חבל סילבן תחשוב לטובת העם והמדינה
58 מנהיג המהפכה 24/05/2013 18:56 הגז היחיד שהמרצה עסקה בו זה הגז שהיא מייצרת (ל"ת)
57 מנהיג המהפכה 24/05/2013 18:55 הכסף קונה הכל - מרצים ,עיתונאים , פוליטיקאים - תג מחיר
תג המחיר של המרצה ? - מחייב גילוי נאות המרצה לא ראתה גז ולא הריחה גז בחייה . הגז היחיד שהמרצה הריחה זה הגזים שהיא מייצרת .
ab2a85 24/05/2013 21:48 מנהיג המהפכה שבקרוב יהיה בכלא
אתם ארכיסטים שונאי ישראל . בקרוב השלטון יתחיל להבין את זה וגם הציבור . מקומכם בכלא וזה מה שיהיה . הסבלנות כליפכם עומדת לפקוע .
ab2a85 24/05/2013 21:45 מנהיג המהפכה שבקרוב יהיה בכלא
אתם ארכיסטים שונאי ישראל . בקרוב השלטון יתחיל להבין את זה וגם הציבור . מקומכם בכלא וזה מה שיהיה . הסבלנות כליפכם עומדת לפקוע .
56 ab2a85 24/05/2013 18:52 דרור רשף אנרכיסט עלוב נפש מגמות מחירי הגז
הן לרדת . בארצות הברית מצאו גז ל 250 שנה . בסין יש גם עתודות עצומות של פצלי גז והם יפתחו אותם עוד 10 שנים . חוץ מזה יש אפשרות למצוא עוד 600 BCM גז בישראל . בתור אנרכיסט אני מבין שאתה רוצה שיהיה בלאגן והמדינה תקרוס אבל זה לא יקרה . ימצאו עוד הרבה גז ב 5 השנים הקרובות ובסוף יהיה יצוא של 60 אחוז גז .
נחי 26/05/2013 09:55 וואללה אז למה הסינים מוכנים לשלם פי 5 על הגז שלנו? (ל"ת)
55 דליה 24/05/2013 18:44 שבוע הבא הכל נדע אבל לא בידעות אחרונות
מה קרה השבוע
54 אלקס 24/05/2013 18:42 תנו לליברמן יחליט 60 יוצא
ממתי סילבן מחליט-שלי החליטה
53 נועם 24/05/2013 18:41 ממתי שר מחליט לבד
ביבי תתעורר סילבן מחליט לבד
52 ביבי 24/05/2013 18:40 ביבי תראה מנהיגות ותן אישור לצמח למען העם
מספיק לפחד מה יגידו תחשוב טוב , את הכסף סופרים בחדר מדרגות אז יאלה תן בעיטה לסילבן הפחדן ושחרר כסף למעמד הביינים
51 וגם ביבי 24/05/2013 16:41 סילבן איש חלש אין לו יכולת להיתמודד מול אנרכיסטים
צריך להיתפלל ששילטון הרפיסות של ביבי יעבור ואז בנט לפיד יחליטו ללא הפחדנים מהליכוד .
ילד פלא 25/05/2013 07:36 בינוני מאוד
שהתחתן "טוב" ואף אחד לא מעריך או מייחס לו חשיבות.אבל כמו שאומרים גם חתול מסוגל לקלקל.
50 רוני 24/05/2013 16:21 למכור כמה שניתן עכשיו
אומרים שאין כסף, מטילים מיסים, מעבירים דור שלם לעוני, אנשים לא יכולים לקנות דירה, לא גומרים את החודש. אלוהים שולח מתנה בדמות מאגר גז. אבל החכמים מעדיפים לשמור לדורות הבאים...איזה באים? אנשים היום מיואשים!! לדעתי צריך למקסם את המתנה שקיבלנו כבר עכשיו על מנת להפוך את ישראל למקום שטוב לחיות בו וזה לטובת הדורות הבאים. אחרת הייאוש ימשיך, צעירים יעזבו ומהגז יהנו אוייבנו חס ושלום.
49 יעקב 24/05/2013 16:14 הכל נובע מצרות עין ומוחין...אנשים כאן שונאים מצליחנים (ל"ת)
48 יעקב 24/05/2013 16:13 רוב בני האדם ידועים כהדיוטות...גם הישראלים מסתבר (ל"ת)
47 יעקב 24/05/2013 16:13 ככה זה כשאידיוט ממונה לשר אנרגיה.... (ל"ת)
46 יואל 24/05/2013 16:05 עוד כמה שניים לא צריך גז
דחוף ליוצא הגז דחוף להתפטר ממנו מצאים בעולם מתקדמים
45 אזרח 24/05/2013 16:03 המישפט מה שרואים מיכאן לא רואים מישם נכון למצב הנוכחי
והעתיד רק יוכיח אים היה נכון לינהוג כך או לא לעת עתה הרזרבות רק יכולות להועיל לעתיד ביפרט אחרי המשבר שהיה בעיקבות הפסקת הספקת הגז עייד מיצריים ואנחנו צריכים להודות לבורא על עיתוי מציאת הגז והספקתו ולא למהר להיתפטר מהמאגר
אזרח 25/05/2013 21:08 זקן נוטיע עץ פרי שאלו עובר אורח למה תיתאמץ הרי לא תיזכה
לאכול פירות מעץ זה שאתה נוטיע ענה לא הזקן כשבאתי לעולם מצאתי עצי פרי מוכנים ופירות למאכל ואני נוטיע עץ זה לבאים אחריי
44 אנונימי 24/05/2013 14:41 המציאות האמיתית
עידן גילאוי הגז בעולם רק החל - הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת למצוא את הנסתר שפעם לא מצאו. בעוד מס שנים אף מדינה לא תצטרך לרכוש מישראל בגלל שלכל מדינה יהיה ממצאים משלה. עכשיו זו הזדמנות לסגור חוזים לייצוא. אגב הכמויות שישראל מצאה יכולים להספיק למדינתנו 500 שנה, אז תחשבו לבד מה עדיף.... ... ...
מיליונים 24/05/2013 15:43 אם אתה לא טועה בהשערה שימצא גז בקלות אז באמת
עוד אחת מההחלטות האומללות שיש במדינה הזאת בין היתר האיסור למכירת כיל שזה טמטום ויביא למצב שכיל תהיה חברה קטנה וזניחה ומכאן הדרך להידרדרות גדולה ראש הממשלה שלנו אדיש או לא מודע לכלום לא יתכן שהוא רואה ושותק כנראה המטרה שלו זה לשרוד בשלטון וזהו עובדה כשראה את בועת הנדלן נגד עיניו שתק . כנראה שרה מנהלת אותו ואומרת לו לשתוק כדי להשאר בשלטון
43 הסולטן עבדול 24/05/2013 14:36 צודקת ב- %100 יאללה ליצא כמה שיותר מהר! (ל"ת)
42 יחימוביץ - דמגוגית! 24/05/2013 14:32 אנחנו עם נבחר? אנחנו קנאים וטמבלים! אני מתביש. תמיד. (ל"ת)
41 ישראלי 24/05/2013 14:05 סוגיות בהקשר לגז
קשה לי להבין את חברי הכבסת החדשים מאיפוהם שואבים את נחצוצפנ להבין מכל דבר כאשר עד לפני מספר חודשים הם ניו קטנים ואפסים לגבי מהלכים ענקים לאחר הברכות לעיקר השאלה היחידה שצריכה לעלות היא מה עושים עם הכסף שלך מכירת הגז הטענה כי מחיר הגז יעלה ואנחנו נרה יותר יקר ממה שנמכור גם היא בסוגיה הזאת לדוגמה אפשר בכסף של הגז לבנות את תעלת הימים ולקבל את הכסף ברבית ברבית ואז מי צריך גז בכלל בעודף של המכירות אפשר לפתח ענף של חברות סטרט אפ לפיתןח אנרגיות חלופיותאני אפילו לא חושב על המשך החיפושים של הגז שכנראה האגן הים התיכון מלא בגז הנל למי ימכרו לבנון וקפרסין את הגז שלהם כצאת פתיחןת אפשר לעשות במילארדים המון למען המדינה ובחזרה לפתיחה שלי מה לעשות בכסף של הגז עם הוא יגיע לפולטיקאים ולדתיים אז מוטב לשרוף אותו כי הוא ישחית את הטובים ביותר בקיצור חברי כנסת חדשים תדאגו למה עושים עם המיארדים
אנונימית 24/05/2013 15:46 אמרת נכון - אבל ככה זה שיש פה פופוליזים בהנהלת עקרת בית
כמו שלי יחימוביץ יש לה חשיבה של פולנייה . (הפולניות לא זורקות כלום שיהיה) אוגרות הכל ככה היא רוצה הכל קרוב אצלה הכל בשליטתה ובפיקוחה של עקרת הבית אשה גדולה היא לא! עושה לי חשק לרוץ לכנסת אצלי זה לא היה קורה!
40 איקי 24/05/2013 14:04 יום ראשון תתבהר התמונה
מבקר המדינה חייב להתערב
39 יודיע דבר 24/05/2013 14:02 מי ממן את הפגנה
אולי שלי יחימבוץ. צריך לחקור. את הפגנה ואת ההדלפה ליעות אחרנות
38 יובל 24/05/2013 14:00 מאיפו המדע דלפ לידיעות אחרנות
יש משהו חשוד אדון סילבן. נקבר הליכוד
37 סטודנט שלה 24/05/2013 13:57 מכיר אותה
אני מכיר אותה. בחורה רצינית מאוד. אומרת את האמת שלה. שמעתי הרצאה שלה נגד תאוות הביצע של הטייקונים .
36 טלטל 24/05/2013 13:49 הטימטום בממשלה ובציבור גדל מיום ליום.הירוקים עושים רעש
ומהומה על לא מאומה.מי שעיניים בראשו ויבדוק נושא האנרגיה לעומקו יראה ויבין שכנראה בעוד 15-20 שנה אף אחד לא יצרוך עוד נפט \גז.האנרגיה תעבור לתאי דלק.כבר היום נוסעות בכבישי אירופה מכוניות ממפעל מרצדס וביפן נוסעות מכוניות מתוצרתטויוטה+מיצובישי+מזדה כל אחת עם הטכנולוגיה שלה להמרת מים לחמצן ומימן.הטכנולוגיה הזו בשלבי פיתוח סופיים ואפילו בטכניון שלנו כבר פועל מנוע בטכנולוגיה הזו.עכשיו תחשבו לאן הולך משק האנרגיה העולמי.
35 זאב 24/05/2013 13:33 כבר את הליכוד סילבן
נמחק הליקוד כמו מה שעשה יובל שטיניץ אז בוועדת ששינסקקי אז החליטו והציבור שתק למה אז נמחקו כל המנדטים
34 איגל 24/05/2013 13:31 לפתוח בחקירה נגד ההדלפה
ידיעות אחרונות מאיפו המידע ממתי הציבור מכריע יש משהו חשוד בקשר להדלפה
33 יעקב 24/05/2013 13:25 סוף סוף דברי חוכמה! (ל"ת)
32 רני 24/05/2013 12:55 סילבן סופית קבר את הליכוד !
חסר חשיבה. בעת הזו אנו זקוקים לכסף לבניין הארץ
31 gg 24/05/2013 12:41 גב' סולברג לא כל מה שנראה לך חד פעמי ניתן למיחזור אם נא
אם נאבד מקור אנרגיה בטח שלא יבוא חלופי בעוד 20 שנה כמעט ואין נפט בעולם ו- 100 מילייארד $ שנמצאים בכיס של תשובה יעזרו בדיוק כמו המילייארים בככיס של משפחת עופר-בלונדון לדורותיה
30 דני 24/05/2013 12:37 לחקור את ידיעות אחרונות !
נזק למשקיעים סתם !
29 אלוני 24/05/2013 12:36 איש קטן המפריח בלוני ניסוי... אייכס (ל"ת)
28 אנחנו יודעים מאיפה ס 24/05/2013 12:35 רואים את מי הוא בחר לאישה (ל"ת)
27 סילבן תגיד שלום 24/05/2013 12:26 ההדלפה של סילבן לעיתון של אשתו ! כמה מגעיל
לפטר את השר הזה ! ניירות ערך של תגליות הגז נסחרות בבורסה ! השפעה שלילית במתכוון !!!
26 יאיר ח. 24/05/2013 12:21 העניין הוא שלייבא עולה הרבה יותר מאשר להשתמש בקיים. (ל"ת)
25 בא 24/05/2013 12:20 את צודקת נערת שליחויות .איך לא ליצא ,אים לא ניצא גם לא
ימשיכו לחפס וכמובן לא ימצאו גז נוסף ,החברות הזרות יעזבו ,והאזרחים ימשיכו לשלם מס על מס על מס ,יצוא נותן סיכוי לשינוי ,ואולי האוצר יכנס לתוכנית גמילה ממיסים סוף סוף .
24 יאיר 24/05/2013 12:11 מדהים כמה כח יש לטייקונים! (ל"ת)
23 סטיבי 24/05/2013 11:57 עוד פחדן שחושב שיזכרו אותו לא מבין שישתינו עליו
בסוף הוא יצטער אבל יהיה מאוחר מידי
22 דני 24/05/2013 11:56 שלי
שלי צריכה להיות ראש הקרן (זאת לא בדיחה), "הספר מנתניה" יביא את הקרן ושלי תחלק אותה לאזרחים . לכל המפגינים : תנו לתשובה לחפור ואתם תדאגו שהכסף יחולק נכון
21 קרן העושר 24/05/2013 11:48 אצלנו זה יהיה קרן העושק. אף אחד לא יהנה מהכספים חוץ
ממנהלי הקרן היועצים והמזכירות. כבר עכשיו אמרו של 3.5% מהכסף ילך לחינוך ותרבות. חינוך למי? רק החרדים יקבלו כספי תמיכה משם כי מה שהיה הוא שיהיה. בנוסף מורות כל שנה מקבלות מכתבי פיטורין כדי לא לתת להם קביעות אז יעלו להם את המשכורות? לאן ילך הכסף הזה? כבר עכשיו מפחדים שיהיה עודף דולרים "המחלה ההולנדית" והוחלט לקנות דולרים בכסף איזה שוק חופשי זה? מתערבים רק במה שטוב להם. הכסף לא ילך לציבור.
20 מה חדש? 24/05/2013 11:40 כל ההחלטות זה על סמך הצבור גם לא מוכרים את כיל בגלל שלי
יחמוביץ ויהיר לפיד שפוחד שמא שלי יחימוביץ ורוזנטל יכתבו עליו פוסט בפייסבוק. גם כיל בעתיד תהיה חברה קטנה וזניחה פוטאש תמכר בעתיד את כל המניות שלה בכיל לנוכח המיזוגים בענף כיל פשוט תתחיל להרויח מעט או להפסיד מי שיפסיד בעתיד זה הצבור כי יתחילו לפטר אנשים ולא יעזור להם כלום קרנות הפנסיה יפסידו כי כולם בכיל בעלי המניות יפסידו וגם לא יקבלו דיבידנדים. אז מי ירויח? הממשלה ההזויה הזאת . הצבור לא ירויח וגם עידן עופר ירויח ויברח מפה לנצח ויעשה בשכל. יש גם ציבור אחר שלא יוצא לרחובות וחושב אחרת למה מי שצועק מקבל? ממשלה של אנשים שדבקים בכסאות נמא סתם!
19 נמכרנו אני ועמי 24/05/2013 11:39 עוד מומחית מטעם הטייקנים? (ל"ת)
18 ניני 24/05/2013 11:36 חלם זה כאן
לפי נתוני נובל יש גז שכבר ודאי נמצא לפי צריכת ישראל בשנת 2013 לעוד 126 שנה אם יקבלו את צמח ללא שינוי 53 אחוז יצוא עדיין יש בטחון אנרגטי ליותר מ50 שנה מי יודע מה יהיה עד אז לפני 10 שנים היה מישהו שחלם על הייפון קחו את הכסף מהמיסים ותורידו את המיסים מהאזרח הקטן
17 יעלי 24/05/2013 11:33 מילא הגז-מה עם שאר משאבי הטבע (פוספט,ים המלח,ועוד) (ל"ת)
16 ד"ר בוזאגלו 24/05/2013 11:33 יצוא כמה שיותר לפני גז הפצלים הזול שיציף העולם
http://www1.bizportal.co.il/article/360339
15 אזרח 24/05/2013 11:30 3 הערות
1. ואולי לא יהיו תחליפים זמינים לשימוש בגז ומה אז? 2. המוכרים רוצים לייצא במחירי גבוה (נוכחי). האם הקונים לא יודעים להעריך שמחיר הגז יוזל בהמשך ולכן לא יתפתו על כלל הכמות הנרכשת? מה חושבים בישראל שהצד הקונה הוא מטומטם? 3. זה רציני ? או שטיעוניה הם גמישים עד ספקולטיביים?
שטול לא המלך 24/05/2013 12:28 תגיד מר. אזרח והגז שאנו משתמשים היום מאיפו זה מגיע?? (ל"ת)
14 משה 24/05/2013 11:19 סוף מעשה במחשבה תחילה
סוף-סוף מישהו מדבר בהיגיון . אני מסכים עם כל מילה שלה. טוב ציפור ביד מ 2 ציפורים על העץ
13 סם 24/05/2013 11:16 לעניין
טענותיה עניניות וצודקות יישר כח בעניין השר הכל ברור
12 יוסי 24/05/2013 11:12 אתה צודק במאה אחוז
אתה צודק כולם אומרים את זה
11 קורא 24/05/2013 11:08 קורא ולא מאמין לסילבן
קשה לו ,הוא צריך לתמרן בין הפופוליזם של המתנגדים בין המעשיות שדורש תפקידו ובין רצונו של ראש הממשלה המתוחכם שלו . ככה מגיעים ל 40% או אולי 38.5% .
10 שרה 24/05/2013 11:02 שר אויל . מזכיר את שטייניץ .אולי יותר אויל ממנו (ל"ת)
יוסי 24/05/2013 12:56 שר האנרגיה
זה שר ברמה נמוכה מאוד המחליט בעניין חשוב מבלי שיש לו מושג קלוש בנושא. כל עניינו למצוא חן בעיני הציבור ולהתאים עצמו לאשתו שכבר הפכה מזמן לבדיחה.
איל 30/05/2013 03:09 כל הכבוד שיש אנשים שדואגים מה יהייה במדינה בעוד 25 שנה
ולא מסכמים להמר על עתיד המדינה בשביל לעלות את רמת החיים היום על חשבון המחר, בעתיד ניצרוך יותר חשמל ולכן המסכנה הברורה שאסור ליצא את הגז.
9 שרון 24/05/2013 11:00 סוף סוף מישהו מדבר לעניין (ל"ת)
8 חוגג 24/05/2013 10:57 ואף על פי נוע תנוע
לא יעזור לכל הפלצנים קצרי הרואי...הרכבת יצאה לדרך... ועל אפכם וחמתכם היא נוע תנוע.......כי אין ברירה אחרת
7 מתוסכל 24/05/2013 10:55 תתעוררו
מוקדש לקברניטים שלנו:"דוגי נוסעת מפרשיה שניים ומלחיה נרדמו כולם....אם לא יעורו כל מלחיה איכה תגיע הדוגית לחוף"???????
6 גיא פאר 24/05/2013 10:53 חכמי חלם...שכל קומץ מפגינים משמאל מצליחים להפחיד אותם
http://www1.bizportal.co.il/article/360339
5 זהבי עצבני 24/05/2013 10:50 קטלק??עוד מומחה???
על הבוקר מעצבן אותי הטיפש התורן שקורא לעצמו או שהכותרת שלו-קטלק נורבגיה......עוד ליצן או פלצן עוד לא החלטתי שכנראה הדבר היחידי שמחזיק אותו בחיים זה השינאה לחברות הגז או התסכול הנורא שאחרים בפנים והוא לא..קטלק טיפש
4 גיאולוג 24/05/2013 10:48 צודקת לחלוטין
סוף סוף מישהו מקצועי מתבטא ולא כל מיני קשקשנים שלא מבינים דבר ורק צועקים אש אש כשבעצם יש להם בקנה כדורי סרק.......סילבן-אתה מתיימר להיות מקצוען ולא סתם פקיד ועסקן פוליטי-איפה האסטרטגיה שלך??איך הפכת לאחד מהעדר? תקרא בכובד ראש מה שנאמר כאן ואל תהיה אותו טיפש שזרק אבן לבאר שאלף חכמים לא יכלו להוציא אחר כך
3 benini 24/05/2013 10:39 STEVE
the only thing that interests him is to gain more votes in elections .There is a very professional comitee that decided on 53% export . .Does he know more than them ????In one word :POPULISM
2 קטלק נורבגיה 24/05/2013 10:37 ואת תתמני ליו"ר הקרן? (ל"ת)
1 מבקר פנים 24/05/2013 10:36 מה חוות דעת מומחי הטכניון בנושא ? (ל"ת)
ירון 28/05/2013 19:10 למה טכניון? האמריקאים שומרים כל טיפה של נפט וגז באדמה!!
כבר שישים שנה שכל הממשלים האמריקאים מסכימים על דבר אחד, את משאבי הנפט והגז לשמור לתקופה שלרוסים ולערבים יגמר המלאי. אז מה...כל המומחים שלהם טועים והדוקטור שלנו צודקת??? הצחקת אותי! והכי מצחיק שאוב מה דוחף אותנו לייצא כי טוב שישראל תישאר טלויה לדורי דורות באמריקאים
צביקה החשמלי 31/05/2013 08:02 האמריקאים התחילו ליצא גז בברכת אובמה
המציאות בדיוק הפוכה- האמריקאים התחילו ליצא את כל העודפים שלהם בברכת הנשאי אובמה. אז מה הם לא מבינים שאתה ירון כן מבין.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש