תשובה: "ייצוא הגז יכניס למדינת ישראל כ-100 מיליארד ד' ב-20 השנים הבאות"

בעל השליטה בקבוצת דלק ציין כי יצוא הגז מהווה בשורה חשובה למשק הישראלי. גדעון תדמור: "הכסף יגיע גם לכיס של ריקי כהן מחדרה"
 |  (43)
יצחק תשובה, צילום: בוצ'צ'ו
מסקנות ועדת צמח בנושא יצוא הגז צפויות להידון בממשלה בתקופה הקרובה, ובעלי השליטה ובעלי התפקידים בחברות ושותפות הגז והנפט נערכים למאבק המר בנושא. לאחר שמנכ"ל רציו יהש +0.28% רציו יהש 284.1 +0.28% רציו יהש בסיס:283.3 פתיחה:282 גבוה:288 נמוך:282 תמורה:5,918,929 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: יגאל לנדאו אמר היום (א') במסגרת ראיון לגל"צ שרוב ההכנסות בעניין הגז הטבעי הולכים למדינה, בעל השליטה ב דלק קבוצה +0.81% דלק קבוצה 63,800 +0.81% דלק קבוצה בסיס:63,290 פתיחה:62,900 גבוה:64,400 נמוך:62,600 תמורה:37,756,413 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ניצב לצד לנדאו ואמר במסגרת כנס לקוחות עסקיים של בנק מזרחי טפחות ש"ייצוא הגז לבדו יכניס לקופת המדינה סכום של כ-100 מיליארד דולר במהלך 20 השנים הבאות".

תשובה ציין במסגרת הכנס כי "שמירת הרזרבות הנדרשות למשק הישראלי מחד גיסא, והקצאת הגז ליצוא מאידך גיסא שנקבעו במסגרת מסקנות ועדת צמח, נושאות עמן בשורה חשובה למשק הישראלי ולכל אזרח במדינת ישראל. לדבריו, "על המדינה לעודד את העוסקים בחיפושי הגז בישראל, ולדאוג לכך שלענף ייכנסו חברות נוספות – מקומיות ובינלאומיות. ככל שירבו השחקנים כך ירבו הקידוחים, ומדינת ישראל תחזק את מעמדה כשחקן משמעותי בתחום".

אלי יונס, יצחק תשובה וגדעון תדמור. קרדיט צלם: אבשלום שושני
אלי יונס, יצחק תשובה וגדעון תדמור. קרדיט צלם: אבשלום שושני


עוד הוסיף תשובה כי "חשוב לזכור, כי הכנסות המס מענף הגז, ממיסים ותמלוגים, נקבעו על כ-60 אחוזים – מה שאומר שהציבור הישראלי וקופת במדינה הם המרוויחים העיקריים מההצלחות בתחום הזה. הגז יהווה מנוף לפיתוח קשרים בילטראליים בין ישראל למדינות רבות באזור ולפיתוחם של פרויקטים כלכליים משותפים בין ישראל ושכנותיה, עובדה שתחזק משמעותית את כוחה הגיאופוליטי של ישראל".

גם גדעון תדמור, יו"ר דלק קידוחים יהש -0.09% דלק קידוחים 1,077 -0.09% דלק קידוחים יהש בסיס:1,078 פתיחה:1,072 גבוה:1,089 נמוך:1,070 תמורה:29,886,508 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ומנכ"ל {אבנר יהש}, שיבח את מסקנות ועדת צמח, וציין במסגרת הכנס כי הכסף מייצוא הגז יגיע גם לכיס של ריקי כהן מחדרה וייתן את האופק המתבקש במיוחד בשעה זו למשק הישראלי ולמדינה כולה. לדבריו, "דווקא עכשיו קיימת בפנינו הזדמנות היסטורית לחולל שינוי במשק הישראלי ולהשתמש בתגליות הגז כמנוע צמיחה למשק ולחברה הישראלית, באופן שישפיע על אורח החיים של כל אזרח ואזרח. אסור לעצור את המומנטום הזה".

אלי יונס, מנכ"ל בנק מזרחי טפחות +0.74% מזרחי טפחות 6,380 +0.74% מזרחי טפחות בסיס:6,333 פתיחה:6,294 גבוה:6,387 נמוך:6,291 תמורה:19,268,627 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , התייחס גם הוא לסוגיית ייצוא הגז הבוערת והדגיש שעד תחילת שנות ה-90 נשלט הענף על ידי הממשלה ואז נחשבנו למומחים גדולים ל"סימני נפט וגז". אלא שההצלחות האמיתיות, לדבריו, הגיעו רק לאחר שהמדינה משכה ידיה מעיסוק בנושא והפקידה את רישיונות החיפוש בידי משקיעים ויזמים פרטיים, מהארץ ומחו"ל. לא כולם הצליחו. היו כאלה שניסו, העלו חרס והפסידו את כספם. לצידם היו כאלה שהתעקשו, האמינו ובסופו של דבר הגיעו ל"דבר האמיתי" – מאגרים עם כמויות גז אדירות ופוטנציאל הכנסות עצום למשק הישראלי.

יונס סיכם כי "חשוב מאוד להבטיח, שהשיח הציבורי בנושא ייצוא עודפי הגז יתנהל באופן רציונאלי ויהיה מעוגן בנתוני אמת אובייקטיביים".
תגובות לכתבה(43):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 35.
    נקודה למחשבה
    השואל 20/05/2013 15:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מעמד הביניים בישראל על סף קריסה.יצוא גז שווה הכנסות גבוהות מאוד להרבה מאוד שנים והורדה דרמטית בנטל. האם נכון לוותר על הורדה כה דרמטית בנטל רק בשל האפשרות שאולי ורק אולי יבוא יום בעוד הרבה מאוד שנים ויגמר הגז?
    סגור
  • 34.
    תייצא את הגז שיוצא לך מהישבן
    לילו 19/05/2013 21:46
    הגב לתגובה זו
    1 5
    ותעוף מפה ללונדון יא חתיכת שקרן נוכל
    סגור
  • 33.
    איך התאשרנו? לאחרונה עשקנו מחזיקי דלק נדלן, לפני זה
    דעתי 19/05/2013 19:29
    הגב לתגובה זו
    1 2
    עשקנו בדברים אחרים. נמשיך לעשקכם זהו מוטו שלנו וחצי נעביר לבכירי הממשל עבור שתיקת הכבשים!
    סגור
  • 32.
    הטענה ששימוש בגז לתצרוכת פנימית בישראל
    אחד שמבין 19/05/2013 18:42
    הגב לתגובה זו
    7 1
    תוריד את המחירים היא שקרית. כיום זורם גז מתמר וראה איזה פלא, מחירי החשמל עלו.
    סגור
  • 31.
    לייצא את כל הגז. אם אזרחי ישראל רוצים גז
    הרבנית איפרגן 19/05/2013 18:40
    הגב לתגובה זו
    6 1
    שיאכלו הרבה שעועית ויגידו תודה לששינסקי!
    סגור
  • 30.
    יש אנשים שאני לא מאמין למילה אחת שלהם (ל"ת)
    תשובה זה אחד מהם 19/05/2013 17:47
    הגב לתגובה זו
    4 7
    סגור
  • 29.
    תשובה הוא: גנב, מושחת, נוכל, חסר מצפון וזבל. יאלה לך לך (ל"ת)
    אזרח שנשדד ע"י תשובה 19/05/2013 17:25
    הגב לתגובה זו
    6 11
    סגור
  • 28.
    חוצפה ללא בושה
    נפגע 19/05/2013 17:24
    הגב לתגובה זו
    5 6
    איך יש לו העוז והחוצפה לבקש שוב להתעסק בנכסים ובכספי הציבור לאחר התספורת שביצע בדלק נדל"ן.
    סגור
  • 27.
    בתמונה ,תשובה וחברים במסיבת משכורות . תשובה לא קשור
    בא 19/05/2013 17:18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לעניין הגמילה של האוצר ממיסים ,די נימאס להיות אזרח פרה .
    סגור
  • 26.
    שימוש בגז לתעשיה יכניס 500 מליארד דולר
    מ נ ה י ג המהפכה 19/05/2013 16:45
    הגב לתגובה זו
    8 8
    סקר שנעשה קובע כי אם ינוצל הגז להחליף את כל הדלקים בארץ הכנסות המדינה יעלו ל 500 מליארד דולר . גז במחיר שפוי הוא התשובה לעוני
    סגור
  • טען עוד
  • 25.
    ספר מספר סיפורים לפני תיספורת (ל"ת)
    משה 19/05/2013 16:27
    הגב לתגובה זו
    10 6
    סגור
  • 24.
    נהפכנו למדינה ששונאת עשירים! מה אנחנו קומוניסטים?! (ל"ת)
    אלכס 19/05/2013 15:59
    הגב לתגובה זו
    16 11
    סגור
  • אנחנו שונאים רמאים וגנבים מסוגו של תשובה
    לאלכס המתמם 19/05/2013 17:00
    הגב לתגובה זו
    7 11
    נוכל בורסאי ברמה בינלאומית
    סגור
  • זה הרעל של יחימוביץ. דמגוגית, קומוניסטית. (ל"ת)
    אנונימי 19/05/2013 16:18
    הגב לתגובה זו
    12 8
    סגור
  • 23.
    שאלה לאוצר ,האים תיכנסו לתוכנית גמילה ממיסים במקרה
    בא 19/05/2013 15:54
    הגב לתגובה זו
    6 1
    ויהיה יצוא גז .
    סגור
  • הכסף הזה אכן יוריד מנטל המיסים ויאפשר ליישב את הפריפריה (ל"ת)
    שוזי 19/05/2013 18:20
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 22.
    הנוכל תשובה חושב רק על כיסו והכי חמור שהוא מציג עצמו כ:
    מנפגעי תשובה 19/05/2013 15:53
    הגב לתגובה זו
    14 14
    אחד שהמדינה חשובה לו. נוכל שלא שילם את האג"חים שלו. שניסה ללכלך ברמה האישית על שישינסקי בעזרת תחבולות ויחצנים נבזים למיניהם. שלא מתבייש בזמן שהוא לא משלם חובות לערוך חתונה לבנו ב 5 מיליון ש"ח לפחות. לא מאמין לתשובה לעד. איש לא ישר מלשון המעטה. רק טובתו האישית ושל מקורביו חשובים לו ומצידו שכל עם ישראל יהיה עני ואביון.
    סגור
  • 21.
    אים לממשלה יהיה מקור אחר לכסף ,חוץ מאזרחים פרות ,אז
    בא 19/05/2013 15:51
    הגב לתגובה זו
    3 7
    יש סיכוי שהאוצר יכנס לתוכנית גמילה ממיסים .
    סגור
  • 20.
    תשובה בוא נעשה עסקה
    רפי 19/05/2013 15:47
    הגב לתגובה זו
    4 6
    קח לך עכשיו 5 מיליארד תחזיר מזה מה שמחקת עד כה ותשאיר לנו הגז מתאים לך או רוצה יותר... לא רוצים הכסף רוצים חמצן ובמקרה הזה זה גז
    סגור
  • 19.
    תשובה
    לא מאמין 19/05/2013 15:47
    הגב לתגובה זו
    6 6
    מציע לא לתת במה לגנב הזה ושמו שובה. מספיק גנב מהציבור דרך דלק נדלן
    סגור
  • 18.
    יצוא גז זה טוב לישראל. פחות מיסים, יותר ביטחון. (ל"ת)
    חבר 19/05/2013 15:36
    הגב לתגובה זו
    25 4
    סגור
  • 17.
    לא להמין
    אהרון 19/05/2013 15:36
    הגב לתגובה זו
    6 5
    אין אמון באדם שלא מחזיר חוב .איך יונס מחבק עם תשובה שלא החזיר חוב של 1.5 מיליארד שח . אדם בלתי אמין וגם עכשיו ממשיך לזרוע חול בעיני הציבור כל או כך ה100 מיליארד יגיע לאוצר למה לקחת סיכון ולייצא ?מה יקרה עם לא ימצאו גז . לכן צריך אולי להתחיל עם יצוא של 5 אחוז ועם כל גלוי להגדיל את הכמות ליצוא ורק אחרי שדואגים לעתיד המדינה לא לעשר שנים כי ל50 שנה ויותר .
    סגור
  • 16.
    לייצא ומהר!
    רועי 19/05/2013 15:34
    הגב לתגובה זו
    20 7
    כל יום עיכוב זה הפסד של מיליוני דולרים!!
    סגור
  • 15.
    חוצפה
    ישראלי 19/05/2013 15:30
    הגב לתגובה זו
    7 8
    כמה מיליונים מחק לנו מהפנסיה ועכשוי רוצה גם להבריח לנו את הגז!!
    סגור
  • 14.
    נראה שסטלין צדק (ל"ת)
    מהאבות המייסדים 19/05/2013 15:29
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • 13.
    מדינה מושחתת
    rkodman 19/05/2013 15:26
    הגב לתגובה זו
    11 10
    על תאמינו לאף אחד כולם גנבים תשובה..הממשלה הגז הוא משאב טבעי וצריך לשמור אותו לילדנו ונכדנו לדורי דורות .תאמינו גם אם הגז יכניס למדינה 100 מיליארד יהיה מי שיגנוב את הכסף הכסף לעולם לא יגיע אילנו זו אשליה הכסף יגיע למושחתים והצבוע תשובה שישלם חובות ואחר כך ידבר..
    סגור
  • 12.
    הכסף יגיע גם לריקי כהן ?
    קרציה 19/05/2013 15:23
    הגב לתגובה זו
    3 2
    חחחח.......לכיס של ריקי כהן יגיעו רק כינים !!! (במידה ויהיה לה כסף לקנות מכנסיים כמובן )
    סגור
  • 11.
    נוכל
    חבר 19/05/2013 15:21
    הגב לתגובה זו
    11 8
    תנו לנוכל לשמור על גז ויעשה לנו שוב תספורת,כמה חוצפנ יש לבן אדם הזה!!!
    סגור
  • 10.
    גנבת 1.4 מילארד מיתומים אלמנות וגמלאים
    מתפלל שתחנק מהגז 19/05/2013 15:19
    הגב לתגובה זו
    15 14
    אני מקדיש מספר דקות ביום ומתפלל שאתה ובני משפחתך תבאו על עונשכם ולא תהיו יותר בקרבנו אתה האדם השפל ביותר לך לך מאיתנו ומהר
    סגור
  • 9.
    כאשר תשובה " דואג " למצב המדינה,אני מודאג! (ל"ת)
    דוד 19/05/2013 15:17
    הגב לתגובה זו
    8 12
    סגור
  • 8.
    הכסף יגיע בעיקר לכיס של תשובה - אני לא מאמין שאנו נראה
    רוני 19/05/2013 15:16
    הגב לתגובה זו
    7 10
    משהו - כרגיל הכסף מגיע למשפחות העשירות במדינה. פעם היה מספיק להרוויח 10 מליון בשנה - היום צריך להרוויח 100 מליון- כי אם אפשר אז למה לא - ראו את תנובה ברוויחה 700 מליון והתלוננה שזה לא מספיק ביחס למחזור - את מי זה מעניין המחזור - אתם מבינים 700 מליון לא מספיק - ברור שהמחזור אומר משהו אבל שמגיעים לסכומים כאלו זה לא צריך להוות נתון בעייתי. אם יחסכו ולא יתנו הכל למשכורות עתק אז תהיה לקופת תנובה הון. אבל ראו מה קורה היא לאט לאט מעלה את מחיר הקוטג' - קשה להם להרוויח קצת פחות - מרוב שזה בוער בהם הם כל כך עיוורים לרצונות העם.
    סגור
  • 7.
    תשובה מוכר לנו את מה שנוח לו להציג...
    ההוא מהבסטה 19/05/2013 15:13
    הגב לתגובה זו
    4 9
    לעודד חברות בינלאומיות נוספות לחפש פה גז? הרי כל ההערכות טוענות שהחלק העיקרי של הגז הפוטנציאלי כבר נמצא ואם יימצא משהו נוסף זה יהיה פירורים... ישראל תרוויח הרבה יותר מ-100 מיליארד דולר אם תגביל את הייצוא למינימום
    סגור
  • 6.
    יצוא גז,הדבר היחידי שיכול לגרום לאוצר לרדת מהצוואר שלנו (ל"ת)
    בא 19/05/2013 15:07
    הגב לתגובה זו
    23 5
    סגור
  • בדיוק להפך - הכסף רק יוצר תאבון
    מ נ ה י ג המהפכה 19/05/2013 16:52
    הגב לתגובה זו
    2 10
    העובדות הן שככול שהמדינה עשירה יותר האזרחים נעשים עניים יותר אלה עובדות החיים במדינה שלנו . איך הגענו לרמת עוני כזו ???
    סגור
  • 5.
    וכולם במתחחחחחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)
    תשובה בשטח 19/05/2013 15:05
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • 4.
    נוכל ,מה עם דלק .נדלן לא לתת לו ליצא עד שישלם חובותיו. (ל"ת)
    צחי 19/05/2013 15:02
    הגב לתגובה זו
    8 8
    סגור
  • הגיע העת להלאים את נכסי המדינה (ל"ת)
    אזרח מן השורה 19/05/2013 15:19
    הגב לתגובה זו
    3 6
    סגור
  • 3.
    יש לאשר כבר את מסקנות ועדת צמח. חבל על כל רגע! (ל"ת)
    שכל בקודקוד 19/05/2013 14:57
    הגב לתגובה זו
    23 3
    סגור
  • 2.
    תנו גז
    ישראלי מחייך 19/05/2013 14:55
    הגב לתגובה זו
    15 3
    הנה התשובה למי שצריך להחליט...תנו כבר אור ירוק ובא לציון גואל...ושכל הבכיינים ימשיכו לבכות
    סגור
  • 1.
    וכמה מהכסף הזה יכנס לכיסך כדי שתוכל לקנות
    חי במינוס 19/05/2013 14:55
    הגב לתגובה זו
    9 7
    את ארמון בקינגהם?
    סגור
  • מי שיזם את הפרוייקט מן הראוי שגם ירוויח ממנו (ל"ת)
    שוזי 19/05/2013 18:22
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • מה זה עסקך כמה תשובה ירויח? 60% נכנסים למדינה
    קוסם 19/05/2013 15:25
    הגב לתגובה זו
    15 6
    ישנם חצופים עלובי נפש שבמנטליות תמיד יתבוננו לצלחת של השכן או שיגיד שהדשא שלו יותר ירוק והבית שלו יותר גדול. אלו המנוולים שיוצאים להפגנות יחד עם דפני ליף. לא מספיק שאומרים להם שתשובה ישלם על פי חוק 60% למדינה, הם מתעלמים ומחטטים וכל מה שמעניין אותם זה להיכנס בתשובה ובמנועי צמיחה שכמותו. זה מה שנקרא ציבור שיורה לעצמו ברגל.
    סגור
  • כל הכבוד לך קוסם
    נועם 19/05/2013 19:20
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אני בטוח שאלה אנשים שפלים וצרי עין, מוכנים לפגוע בעצמם כדי שיהיה למישהו אחר רע,עלובי נפש
    סגור