ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
הבתכב תוריינ

ניירות בכתבה

BizTV
BizTV
טפנו זג רודמ

מדור גז ונפט

מדור גז ונפט

תויגתב יכה
הכי בתגיות

מנכ"ל רציו: "אומרים שהטייקונים לוקחים את כל ההכנסות ולא מחלקים כלום, אז בעניין הגז הטבעי - הרוב הולך למדינה"

יגאל לנדאו התראיין הבוקר בגל"צ והתייחס לסוגיית ייצוא הגז. "אנחנו מעדיפים שיהיה כמה שיותר ייצוא, השוק הישראלי מאוד קטן ומוגבל"
 |  32
לקראת הכרעה
Share
סוגיית ייצוא הגז ממאגר 'לוויתן' מתקרבת להכרעה. הבוקר התראיין יגאל לנדאו, מנכ"ל רציו יהש (+0.17%) רציו יהש 231.6 +0.17% 17:24 16/11/2017תל אביב הוסף לתיק האישי רציו יהש בסיס:231.2 פתיחה:230.2 גבוה:235 נמוך:226.9 תמורה:2,984,420 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות , בגל"צ. לדבריו, "אומרים שהטייקונים לוקחים את כל ההכנסות ולא מחלקים כלום, זה צריך להבין שבעניין הגז הטבעי - רוב ההכנסות הולכות למדינה", כך אמר לנדאו.


לנדאו המשיך ואמר כי "אנחנו מעדיפים שיהיה כמה שיותר ייצוא, השוק הישראלי מאוד קטן ומוגבל. אבל חשוב גם ש'לוויתן' יספק גז לשוק המקומי, וכדי שניתן יהיה לממן את הפיתוח של 'לוויתן' צריך לאפשר גם ייצוא." לבסוף אמר לנדאו כך - "תאמין לי, יש עוד הרבה גז בים שממתין שיימצאו אותו, חסימת הייצוא תרחיק חברות מלבוא לחפש - כי לא יהיה להם למי למכור".

כאמור, ההכרעה בעניין ייצוא הגז מתקרבת והוויכוח הציבורי נמצא בשיאו. כ-250 איש הפגינו אתמול מול ביתו של יצחק תשובה, בעל השליטה בחברת דלק, זאת לאחר שבשבוע שעבר ההפגנות התרכזו מול ביתו של סילבן שלום, שר האנרגיה. השבוע המפגינים גם חסמו את מחלף פולג והכל במחאה כנגד ועדת 'צמח' שהמליצה לאפשר ייצוא של 50% מכמות הגז שבמאגרים.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום השבועי - כל הקידוחים, השמועות, הסימנים והתנודות בעולם הגז נפט
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

32 תגובות ב-22 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
22 המסביר 20/05/2013 15:31 הקשר בין יצוא גז ליוקר החיים בישראל
מעמד הביניים בישראל על סף קריסה.יצוא גז שווה הכנסות גבוהות מאוד ב-20 השנים הקרובות והורדה דרמטית בנטל.
21 bandora 20/05/2013 01:26 יצוא גז, חובה
יש למדינה כסף למגן דחוף את ישובי עוטף עזה? יש כסף למגן את ישובי הרמה ממטורפי סוריה ? אתם המתנגדים מוכנים לבוא לשדרות ושכנותיה? מצאתם כסף עבור סוללות כיפת ברזל החסרות? מחר חוח"ל יפגע טיל חמאסי באוטובוס תלמידים שלא היה ממוגן היטב מחוסר תקציב, זה מענין היום. החינוך הכושל היום מחוסר תקציב יש לכם פתרון מימוני? את חכמי הדור צריך היום ולא ב 2020 הם ימצאו פתרונות לאנרגיה חליפית. נמלים תחרותיים צריך היום? או להיות תלוי באלון חסן , תורג'מן וחבריו שמחזיקים את המדינה בגרון וגורמים נזקי מיליארדים תשמרו את הגז עד שערכו יקטן וישמר לעד בבטן החול
20 אלכס 19/05/2013 15:06 אני בעד יצוא ונגד קומוניסטים. אני בעד ביטחון וחינוך. (ל"ת)
19 דני 19/05/2013 13:05 היזם תשובה
יש לי שאלה לגבי תשובה. השאלה היא לכל המתנגדים לו ולנושא הייצוא. אם תשובה לא היה נכשל בדלק נדלן , נאלץ להגיע להסדר כספי עם מחזיקי האג"ח , כל העליהום הציבורי הזה היה קם ?? לא חושב : לתשובה הייתה לו אמינות ותדמית ללא רבב ולכל המתנגדים לא היה על מה להלין, איך לתקוף אותו. עכשיו אני בא ושואל : מה זה קשור כישלון עסקי בתחום מסויים עם החלטה איך לנצל לטובה נכסים מתחום אחר?? לא נראה לכם, המתנגדים , שאתם מבלבלים את הנושאים ?? אחד זה נדלן, השני תעשיית חיפושי גז ונפט .
אזרח פרה 21/05/2013 12:51 אתה תמים מאוד .תשובה זה שד כסף . (ל"ת)
18 דני 19/05/2013 12:42 נזק עיסקי
מה עם הנזק לאמינות העסקית של המדינה ? אפשר לכמת את זה ? לא, אי אפשר. אני חושב שעדיף להיות חלק מעולם העסקים עם גז ל-35 שנה מאשר מנודים עם גז ל-60 שנה. פעם מנודה תמיד מנודה. חייבים להיות חלק מאותו כפר גלובלי, אי אפשר להיות כאלה עם כתם ("אי אפשר לעשות שם , בישראל , עסקים , אווירה עיסקית מגעילה"). ועוד משהו : למה המשאבים האלה של התושבים הגרים בציון ? למה הם לא של כל תושבי כדואר הארץ ? אולי נצליח לשקם יחסים עם טורקיה ?? להדק עם קפריסין? ראו מצריים : מייבאים גז כי הפסיקו לייצא (קראתי גם על בריטניה שייצאו חלק גדול , עכשיו מייבאים,אולי הם צריכים להמשיך לחפש) גם ככה מנודים אטנית, חחיבים להוסיף גם עיסקית ?? להתיר ייצוא.
17 דני 19/05/2013 12:30 תרחישי צמח 2
עוד כתבתי כמה תגובות לגבי התעשייה מבוססת גז (תעשייה פטרוכימית ), היום היא כמעט ולא קיימת . צמח מתבסס בחישוב הצריכה על פיתוח תעשייה פטרוכימית רצינית ביותר. יש פה משהו שחושב שבמדינת ישראל עומדים להדים מפעלים , השייכים לתעשייה המסורתית , בדמות מפעלים פטרוכימיימים עם השקעות אדירות במתקנים, פרושים על שטחים אדירים וטכנולוגיה ישנה?? לא מצליחים להכשיר חתיכת קרקע בצפון לקלוט את הגז, יקבלו פה אישורים על מפעלים כאלה?? חייבים לייצא , למען הדורות הבאים, דווקא
16 דני 19/05/2013 12:28 תרחישי צמח 1
היום התפרסמה כתבה במדור רכב על רכב טויוטה פריוס וון, אוטו חדש לשוק הישראלי. הוא אוטו נורא גדול שצורך 4 ליטר ל-100 ק"מ. כנראה שההיברידיות זה העתיד (לפחות העתיד הקרוב, לא סובל מטווח מוגבל וגם צורך מאט). עם צריכה כזאת משהו חושב שצריך לעבור למכוניות מוסבות לגז טבעי ?? למה אני מזכיר את זה ? וועדת צמח לקחה בחשבון מעבר סוחף לתעבורה מבוססת גז טבעי. אולי בעידן של מכוניות ששתו 10 ליטר ל-100 ק"מ זה היה רצוי, אבל בעידן של היברידיות עם צריכה של 4 ליטר ל-100 ק"מ אני לא חושב שזה ייקרה. תרחישי וועדת צמח הם קיצוניים ולכן חייבים לייצא. התמזל מזלנו וגילינו מצבורים ענקיים.
15 שחר 19/05/2013 12:27 שקרן, פעמיים!
על פי שישינסקי, המיסוי על גז מיוצא הוא על פי מחיר הגז בארץ. ז"א שלנדאו ימכור את הגז לסינים ב-16$ ליחידה (לפחות), אבל המיסוי יהיה על פי מחיר של 5.5$ (המחיר בארץ). אז איך "הרוב ילך למדינה"? וגם שלא יעבוד עליכם, אין עוד הרבה גז בים. תגליות כמו תמר ולוויתן לא יהיו עוד. יש לנו עוד 35, מכסימום 40 שנים של גז. ומה אחרי כן?
דני 19/05/2013 13:09 ההפרש
ההפרש זה עבור הנזלה (צריך להנזיל ולדחוס כדי להוביל במיכליות) והובלה (עלות ההובלה), לכן היזמים מוכרים באותו מחיר פנימה ולחו"ל.
14 ישראל 19/05/2013 12:06 נותנים לחתול לשמור על השמנת
ולמנכל החביב כדאי לחפש עבודה בגזפרום לרוסים שוק ענק
13 בא 19/05/2013 12:06 ישראל כרגע היא מסחטת מיץ ,כול הכנסה נוספת תהיה לטובה
ואולי ירדו מהאזרחים סוף סוף .
12 בא 19/05/2013 12:03 הוא צודק ,וגם יפסיקו לחפס גז נוסף ,מי יחפס משהו שאיאפשר
למכור .
11 רציונאלי 19/05/2013 11:55 שפו לשפוי
כל אלה שצועקים ומנסים לתפוש גל פופולריות פועלין משיקולים אמוציונאליים ולא רציונאליים.....אני רוצנ לחזק את מה שאמר שפוי ולהביא עוד דוגמא מבן גוריון שהיה אסטרטג על גבול הנביא- בשאלת הפיצויים מגרמניה היו הפגנות במיוחד מצד הימון ורק בנס לא התנקשו בבן גוריון...והוא פעל כנגד הגל הפופוליסטי וידע שללא הפיצויים אולי לא תהיה מדינה....והמבין יבין
10 פטריוט 19/05/2013 11:43 יצוא הגז חיוני לכלכלת המדינה ולגילויי מאגרים נוספים (ל"ת)
9 שפוי 19/05/2013 11:37 מכתב גלוי לסילבן ולביבי
אני לא מכיר את תשובה..ולא את נובל ולא את לנדאו..אני אחד שפוי שקצת מבין בכלכלה ורוצה להפנות שאלה ישירה למי שצריך להחליט:התעשו כמעשה אחיתופל שיעץ רק מה שרצו לשמוע או כמעשה בן גוריון שאמר-"אני לא יודע מה העם רוצה..אני יודע מה העם צריך"...אז אל תלכו שולל אחרי גל הפופוליזם ואותם 200 מפגינים שצעקו ולא הבינו מה הם אומרים..אתם רוצים לשחוט את התרנגולת שמטילה בצי זהב כי אתם חומדים את הבצים?אז תזכו בבצים הנוכחיות ותפסידו את כל אלה שהיו צריכות להיות בעתיד כי לא תהיה תרנגולת...הכי קל לצעוק ולהתבכיין ולהגיד "הכו בחברות הגז ותצילו את המדינה"..כשזה יפגע בחיפושים עתידיים תהיה בכייה...לפעמים צריך לקבל החלטות אמיצות...לא תמיד צריך ללכת בתלם...כולם הולכים על הרגליים? בו גוריון עמד על הראש כדי להעמיד את המדינה על הרגליים....תלמדו
מדינה הזויה 19/05/2013 11:44 השלטון הזה הזוי כולם חושבים רק על הכסאות שלהם
מצד אחד פופוליזים בחסות עקרת הבית שלי פחממוביץ וחברה רוזנטל. צמד חמד של טיפשים ומצד שני ביבי השורד מפחד על הכסא שלו ועושה למראית עין מה שרוצים דפק את העם עם 25% מס. לא מכר את כיל וזה יהיה בכיה לדורות בעתיד כיל תהיה חברה קטנה וזניחה לנוכח המיזוגים בענף ואז הם יתחננו לפוטאש שתקנה אותם אז הלואי שכיל תעבור בעתיד להפסידים קשים ויפטרו שם את כולם וזה אכן יקרה ומה יעשו כל הפופוליסטים? הם כבר לא יהיו בשלטון.
8 כסף מהגז ילך לציבור 19/05/2013 11:34 הקינאה מעוורת את הבטלנים והקומוניסטים..
סתם מתוך שינאה וקינאה מפגינים כמה בודדים ללא הבנה שהכסף הולך למדינה ומשם לציבור
הכסף לא ילך לצבור 19/05/2013 11:46 שים לב רוצים להקים קרן שרק 3.5% ממנה ילכו לחינוך
וזה אומר למי? לאיזה חינוך? למורות בבית ספר? זה ילך לחינוך של החרדים כי ש"ס תקח בעתיד 30 מנדטים מהציבור כי הם יבינו שאין תועלת מאף שלטון פה. בשאר הכסף הם רוצים לקנות דולרים חחח מציאת הגז פה תוזיל עוד יותר את הדולר . הכלכלה הזאת זבל
לימבו 24/05/2013 13:32 תתחיל מ 1% ותתקדם. אצלנו מתחילים מהסוף. גם בדיור. (ל"ת)
7 הגז הוא רכוש הציבור 19/05/2013 11:13 איזו הצהרה מטומטמת. הרי הגז שייך למדינה ולא לחברות הגז.
חברות הגז זכאיות לאחוזים מסוימים עבור טרחתן בחילוץ הגז של המדינה ממעמקי הים. זה עדיין לא הופך אותן לבעלים. לכן ברור שהבעלים אמור לקבל את רוב ההכנסות. לדעתי חברות הגז צריכות לקבל עד 20 אחוזים ולא יותר מהכנסות הגז.
איזה טמטום 19/05/2013 11:46 ואם יהיו תקלות מי ישלם? ואם טיל יפגע באסדה?
המדינה הזאת היא כמו סרסור רק גובה אחוזים ולא נותנת כלום
רן 19/05/2013 11:32 רכוש הציבור?
לא ברור מי המטומטם מה דעתך על השתתפות הציבור בהפסדים? האם אתה מוכן להשתתף נניח ב 20 אחוזים מההפסדים?
אזרח 19/05/2013 11:22 הן מקבלות פחות...
לאחצריך להיזהר לא לשפוך את התינוק עם המיםר תיקוני שישנסקי הן מקבלות 13% לאחר החזר השקעה.
6 שאול לא המלך 19/05/2013 11:12 הגז
לפי דעתי כל הרעש לגבי יצוא הגז, גורמים אנשים שלא מבינים דבר וחצי דבר. עם חלק מהגז לא יהיה מיועד ליצאו הוא ישר באדמה שנים רבות. ועם נחקה שהממשלה תפתח את הבארות הוא יעלה לנו פי שנים מהמחיר שמשלמים כל אזרח ממדינה שאין לגז
5 חיים 19/05/2013 11:04 אנחנו אמורים עוד להרוויח מהשקעות בגז
אחרי שהמדינה לוקחת לנו את כל השמנת מהגז? אין ספק, הגז הוא אחד מההשקעות הבודדות שנשארו כדאיים להשקעה. אך גם זה, הממשלה מקלקלת לציבור! על איזה ציבור מדובר? בעיקר מעמד הביניים ! פשוט רוצים להפשיט אותנו כליל !
4 אהרון 19/05/2013 11:01 שקרן
אחרי שימצאו מספיק אז נחשוב על ייצואעד אז תפסיק לספר סיפורי בוגי אף אחד לא יודע כמה גז יש מתחת למיים הימורים עושים בקזינו לא על חשבון העתיד של ילדינו .
אזרח 19/05/2013 11:25 השקרן הזה מצא לך גז חצוף
ואתה האם השקעת כסף? האם אתה מוכן לשלם עוד במיסים שלך?
לאהרון 19/05/2013 11:14 די לפופוליזים- המדינה לא תתן לך כלום ממתי מדינת ישראל
נותנת לאזרח משהו? רק לחרדים הם נותנים וימשיכו לתת כל כסף שיכנס לאוצר ימסר בסוף לחרדים.
3 אזרח 19/05/2013 10:51 רק גל
תפרסמו את תוצאות גל וזה יפתור את כל סגת צמח לטוב ולרע מדוע אתם מחכים
2 שלי והפופוליזים 19/05/2013 10:42 זה יגרום לעם להפסיד עוד . בגלל הפופוליזים רק טמבלים לא
מבינים מה הולך פה. דפקו את כיל נדמה לכם שלא נדפקתם 75% מכיל זה בידי הציבור מנעתם מכירה לפוטאש רק הפסדתם דבילים
1 אנונימי 19/05/2013 10:41 הממשלה לא תתן לנו כלום מהכסף. להקים קרן שתקנה
דולרים. זה טימטום. רק 3.5% מהרווחים של הקרן יגיעו לחינוך ותרבות כך החליטו . זה ילך לחרדים. אז עדיף שהטייקונים יקבלו יותר ויחלקו למשקיעים דיבידנדים. עכשיו לא יהיה למשקיעים שום רווח כי הכל פופוליסטי פה
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש