ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

תגלית נוספת? קידוח 'כריש' הגיע לעומק הסופי, "נתגלו סימני גז משמעותיים"

לקראת ההכרעה על מסקנות ועדת צמח, דלק ונובל מדווחים על סימני גז משמעותיים בקידוח כריש, עובי השכבה - 60 מטר בלבד
אסדת הסדקו אקספרס, צילום: אלבטרוס
דלק ונובל אנרג'י, שהינן השותפות בקידוח 'כריש' מדווחות הערב לבורסה כי הגיעו לעומק הסופי (4,790 מטר) וכי נתגלו סימני גז טבעי משמעותיים. מדובר ברישיון שנמצא בסמוך לגבול הימי עם לבנון ומוחזק ע"י נובל ב-47.059% והייתרה ע"י {אבנר יהש} ו דלק קידוחים יהש +1.02% דלק קידוחים 949.6 +1.02% דלק קידוחים יהש בסיס:940 פתיחה:938 גבוה:952 נמוך:935.1 תמורה:7,584,327 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: בחלקים שווים.

מבחינת היקף הגז ברישיון 'כריש', בדיווח נמסר רק כי עובי השכבה הינו 60 מטר. לכאורה מדובר באכזבה שכן בדיווח של השותפויות מחודש מארס האחרון הצפי היה לעובי שכבה של 94 מטר (309 feet). עם זאת, ככל הנראה מדובר בנתון ראשון שאינו מכיל את כל הידע הנצבר וכי אין הדבר אומר שהקידוח יהיה מאכזב ביחס לציפיות. גן יש נצייו כי עובי השכבה של 'דלית' עמד בדיווח הראשוני על 33 מטר כאשר בסופו של דבר דווח על היקף גז של 0.5 TCF בלבד.

בחודש נובמבר דיווחו השותפות כי לפי דו"ח נידרלנד, הערכת המשאבים בפרוספקט 'כריש' שבשטח רישיון '366/אלון C' מעלה שהאומדן הטוב ביותר הוא 2.018 TCF.

הודעה זו על סימני גז משמעותיים הינה חדשות טובות לקראת ההכרעה על מסקנות ועדת צמח בממשלה, כלומר ההכרעה על סוגיית הייצוא. שכן ככל שיהיה יותר גז, כך הסיכוי שיאושר לייצא יותר ייגבר.

יו"ר דלק קידוחים ומנכ"ל אבנר חיפושי נפט גדעון טדמור אמר בתגובה "מדובר בעוד הוכחה לכוחה של תעשיית הגז הישראלית ולפוטנציאל הגז הגדול שקיים מול חופי מדינת ישראל - עלינו לשמור על המומנטום ולמקסם את התועלות לטובת אזרחי ישראל".

יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים ציין "תגליות הגז הטבעי הם מנוע צמיחה משמעותי למשק. יצוא בכמות משמעותית מעודד שחקנים נוספים מהארץ ומהעולם להשקיע כספים רבים בחיפושים נוספים והניסיון בעולם ובארץ הוכיח כאשר מחפשים עוד גז מוצאים עוד גז".
תגובות לכתבה(57):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 45.
    תשובה תציל את שמן הלך לנו הכסף
    נתי 17/05/2013 16:23
    הגב לתגובה זו
    2 1
    חבורת חובבים שבמקסימום קדחו לבתים משותפים מנסה לקדוח במקום ש נכשלו שלוש אסדות בהבדל אחד הם הגיעו לעומק הנפט והפעם לא מצליחים לעבור אפילו מחצית הדרך עם אסדה מודרנית עלק
    סגור
  • 44.
    האם משהו יודע משהו על "שרה מירה גבריאלה
    אלה 17/05/2013 12:04
    הגב לתגובה זו
    0 4
    מקבוצת מודיעין !!!!
    סגור
  • 43.
    מה שכולם מפספסים בנוגע ליצוא
    י.ה 16/05/2013 17:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמה גז ימצא לא כל כך רלוונטי לנושא היצוא, מה שחשוב באמת הוא לבנות מסוף גז שיאפשר יצוא ויבוא באופן יעיל. וכך גם יתאפשר פיתוח מהיר יותר של התגליות, גם יגדל הביטחון האנרגטי כי יש יותר ספקים (יבוא) היום וגם בעתיד (גם אם יגמר הגז בארץ יהיה ניתן ליבא, וגם אם תהיה תקלה בהפקה יהיה ניתן באופן פשוט יחסית לעבור ליבוא). וגם תהיה הורדת מחירי הגז בשל התחרות ביבוא. אז שלא יבלבלו אותנו עם מספרים, מה שחשוב באמת זה יכולת ליבא גז!
    סגור
  • 42.
    הלך הכסף ב שמן (ל"ת)
    רובי 16/05/2013 14:37
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 41.
    60 מטר בלבד?זה מצויין! אני לא מבין את הזילזול המגמתי ! (ל"ת)
    יעקב 16/05/2013 12:35
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • 40.
    זה רק התחלה לפיצוצים.. תיראו איזה מחזור ב20 דקות (ל"ת)
    אבנר לא לפספס 16/05/2013 10:15
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • 39.
    ממש מוזר אחרי הודעה שכזאת??????????????? (ל"ת)
    אבנר לא טסה 16/05/2013 10:12
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • 38.
    מבקש תשובה אמיתית . מדוע גבעות אינה מדווחת ? (ל"ת)
    מאת תגובה 24, 16/05/2013 10:06
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • תשובה אמיתית
    קרי 16/05/2013 10:55
    הגב לתגובה זו
    1 5
    אני נודניק בלתי נסבל
    סגור
  • אמיתית ומראה על פלצפנותך ודיבילותך ! לא ביקשתי
    התגובה שלך אינה 16/05/2013 12:37
    הגב לתגובה זו
    4 2
    משכמותך להגיב !
    סגור
  • טען עוד
  • 37.
    עוכרי ישראל המתנגדים ליצוא ממש עצובים כשיש גילוי גז
    מצחיק וגם עצוב 16/05/2013 09:03
    הגב לתגובה זו
    8 2
    נוסף. אני אומר ליצא כמה שיותר . להכניס כסף למדינה . כך גם להמריץ השקעות בגילויים נוספים . כך גם יתגלו עתודות רבות נוספות. ב 2045 כבר לא בטוח שהגז יהיה שווה כל כך . יהיו אלטרנטיבות נוספות.
    סגור
  • 36.
    רציו - השקעה העתידית הטובה ביותר בשוק (ל"ת)
    רציו-נל 16/05/2013 08:54
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • מסכים איתך עם קצת סבלנות (ל"ת)
    שרלוק הולמס 16/05/2013 09:19
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 35.
    תפרגנו
    יודע דבר 16/05/2013 08:54
    הגב לתגובה זו
    5 4
    תמיד יש כאלה מתוסכלים אצלנו שבשורות טובות לא עושה להם טוב...פתאום כל אחד נהיה לי מומחה וכל אחד גיאולוג ומתדיינים אם 60 מטר זה בסדר או מקבל ציון עובר וכו- חושבים שבנובל הענקית יושבים מטומטמים......אני מקוה שבועדת צמח יושבים יותר רציניים וזה רק יתרום להחלטה חיובית להגדלת אופציית היצוא.....זה שזה לא מוצא חן בעיני המתוסכלים שמחכים רק לבשורות רעות כדי לחכך ידיים בהנאה ולהזיל ריר לשמחה לאיד זה כבר בעיה לפסיכולוגים......תפרגנו כבר קיבינימאט
    סגור
  • צודק צודק וצודק
    שאול לא המלך 17/05/2013 12:47
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מזמן אני אמרתי שיצוא של גז רק יבאי תועלד לישראל, קודם כל להרשם כי יצואן של גז ישפיע במדיניות החוץ וגם מכניס הרבה כסף כך שגם לפיד יכול להוריד מיסים ולגרום לשינוי במדיניות פנים
    סגור
  • 34.
    יש להגדיל את הכמות ליצוא ב 10% לפחותמעבר למה שנקבע בצמח (ל"ת)
    מבין 16/05/2013 08:53
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 33.
    אנונימי הטיפש
    זהבי עצבני 16/05/2013 08:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש פה אחד פלצן שקורא לעצמו אנטנימי.....אנ י רק רואה ת השם שלו אני מקבל בחילה ולפני שאני וקרא מה שהוא כותב ועוד יותר אחרי מה שהוא מפליץ אני יומצא למרפסת וצועק שלוש דקות בעעעעעעעעע.......כזה טימטום מזמן לא מצאתי במחוזותינו... הבן אדם מסתבר לא רק טיפש אלא פלצן מקצועי ומתוסכל שפשוט לא טוב לו כשיש בשורות טובות....אם היינו בימי הביניים הייצתי מזמין אותו לדו קרב וזורק אותו לכל הרוחות
    סגור
  • 32.
    למחזיקים בהצלחה!!! (ל"ת)
    אבנר טיסה נעימה 16/05/2013 08:24
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 31.
    תלמדו חובבנים
    מודעין 16/05/2013 07:32
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מודיעין תלמדו חובבנים הרסתם אותנו!!!
    סגור
  • 30.
    מנופול אולי אבל מקצוענים היחדים בשטח
    ישראלי 16/05/2013 06:56
    הגב לתגובה זו
    7 0
    מה אפשר לאומר חברי מקצוענים מהדרג העלין ולכן הם גם מוצאים גז לא כמו החובבנים המנצלים את כספי המשקיאולי הם מונופול אבל ביתיים היחדים הרציניםבשטח מוטב לתת להם את כול השטח רק להם
    סגור
  • 29.
    זה נועד להפעיל לחץ על ועדת צמח לייצא אבל אין סיכוי!!!!!
    אנונימי 16/05/2013 06:15
    הגב לתגובה זו
    0 12
    ואל תריצו את מניות הגז בלוף
    סגור
  • כמה שאתה
    תמיר 16/05/2013 08:03
    הגב לתגובה זו
    3 3
    טיפש
    סגור
  • 28.
    עוד לחץ על ועדת צמח לאשר יצוא גז. מעניין שכל הידיעות
    מיליונים 16/05/2013 06:13
    הגב לתגובה זו
    0 7
    יוצאות דוקא כעת. בולשיט
    סגור
  • 27.
    מחרהמדד הגז נפט קופץ 3-4% שתוביל את המדד רציו,מודיעין (ל"ת)
    סוחר מעוף 16/05/2013 04:57
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 26.
    גלוב אקס טיסה נעימה...
    שגי 16/05/2013 01:56
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יש אמונה ישפיע גם על גלוב בדרך לעוד תגלית שער מצחיק
    סגור
  • 25.
    לא להתרגש רק לזכור הנתונים
    דוקטור 15/05/2013 22:55
    הגב לתגובה זו
    7 0
    א. העומק מרמז על 2-2.5 TCF ב. לפי סקר של ממשלת ארה״ב יש באגן הים התיכון 122 TCF מהם התגלו עד כה כולל בקפריסין 35-40, ללי הנראה בקפריסין יש עוד 10-15 ובלבנון נניח 35, הווי אומר שאמורים להתגלות בישראל עוד כ 35 TCF ג. לפי סקר זה יש בעומק כמויות עתק של נפט, זה המשחק הבא אז היכן הבעיה? צריך מיליארדים לקדוח ולהנזיל ולהזרים וזה עדיין מאוד רווחי לכולם והמדינה וזה טוב תרוויח המון יהיה בסדר לא לדאוג
    סגור
  • 24.
    איפה מגדל הקידוח שהיה אמור להגיע ב - 29.4 לפי הדיווח ?
    מה קורה בגבעות ? 15/05/2013 22:50
    הגב לתגובה זו
    7 0
    האם הגיע כבר ? האם בדרך ? האם יגיע בכלל ? האם הענין התבטל, או נדחה ? מה קורה בכלל ומדוע אין דיווח עדכני ?
    סגור
  • חביבי תתחיל להתעורר.תעבור לדיבורסה גבעות עולם. (ל"ת)
    brest1 16/05/2013 07:54
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • מה כוונתך ? אני מכיר מאיה ולא דיבורסה ! (ל"ת)
    לא הבנתי ! 16/05/2013 09:44
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 23.
    יוי פינק
    אלי 15/05/2013 22:22
    הגב לתגובה זו
    9 0
    פינק הגיע הזמן שתפרגן קצת.תיגדל ותילמד מהכתבים האחרים
    סגור
  • 22.
    לא יעזור, לא יאשרו יצוא עכשיו-יחכו עם זה כדי
    ר 15/05/2013 22:18
    הגב לתגובה זו
    1 5
    להרגיע את כל הפופוליסטים ולמנוע הפגנות.
    סגור
  • ומהיכן יגיעו מיליארדי המסים שישראל נסמכת עליהם? (ל"ת)
    דוקטור 15/05/2013 22:56
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • המיסים יגיעו ממך . ויתרו על רווחים עצומים מכיל גם. (ל"ת)
    מיליונים 16/05/2013 07:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    למה בלבד 60 מטר זה המון מבטיח לפחות 2 טיסיאף
    אנונימי 15/05/2013 22:16
    הגב לתגובה זו
    8 3
    בתמר היה 80 מטר 10 טיסי אף בליותן 4 135 מטר 19 טיסיאף בשימשון 15 מטר חצי טיסיאף 60 מטר עמוד גז זה מכובד ביותר ומבטיח לכול הפחות את הצפי שהיה בסקר התלת ממד.
    סגור
  • 20.
    איזה מזל שקניתי רציו אופ מאלה שמכרו בזול מההנפקה.
    רציו אופ 15/05/2013 22:12
    הגב לתגובה זו
    8 4
    עליה מחר ועוד עליה ביום א בגלל וועדת צמח . מאמין שהאופציה שירדה בזמן שהמניה עלתה מ 32.2 ל 33.2 תחזיר את הנקודה הזו לפחות.
    סגור
  • צודק 100% רציו אופ' תהיה ביצי הזהב לנפטטטטטט
    בוב פרוקטור 16/05/2013 08:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד מספר חודשים קידוח הנפטטטט ואז האופ' תטוס למעלה למעלה
    סגור
  • 19.
    מתנה למדינת ישראל לחג מחר המעוף יעלה חזק בשורות מצוינות (ל"ת)
    כלכלן 15/05/2013 22:10
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • חחחחחחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)
    מיליונים 16/05/2013 07:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    שמשון הי 19 מטר ונתן 0.5 לכן יש 2TCF
    TY 15/05/2013 21:59
    הגב לתגובה זו
    5 2
    בהצלחה לצמח
    סגור
  • 17.
    מה קשור רציו כל מקום דוחפים אותה (ל"ת)
    אלי 15/05/2013 21:52
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 16.
    נובל יורדת היום
    חברה 15/05/2013 21:45
    הגב לתגובה זו
    3 2
    חכו קצת
    סגור
  • 15.
    מחר הטיל בעובי של 60 מטר (ל"ת)
    til 15/05/2013 21:41
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 14.
    נעשה ונצליח
    דוד 15/05/2013 21:38
    הגב לתגובה זו
    7 1
    מתנה מיבורא עולם אדוני עוז לעמו יתן אדוניי יברך. את עמו בשלום בהצלחה לכולם .
    סגור
  • 13.
    למה זו הודעה מצוינת לרציו? (ל"ת)
    חגי 15/05/2013 21:37
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 12.
    היו שורטיזים בדלק רכב ואבנר- אז נימחקים, ללחחלללחחלח (ל"ת)
    שרי 15/05/2013 21:08
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 11.
    אני לא חושב שיש שורטים במעוף כי הם רק מפסידים,קבוע. (ל"ת)
    ליאור 15/05/2013 21:08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 10.
    תגלית ? לא יוסי, תגלית !!! (ל"ת)
    גד 15/05/2013 21:04
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • 9.
    לרציווווווווווווווווווווווווו (ל"ת)
    בשורות מצוינות 15/05/2013 21:03
    הגב לתגובה זו
    14 4
    סגור
  • 8.
    לכל המטומטמים שמתנגדים ליצוא
    נו מה תגידו עכשו 15/05/2013 21:03
    הגב לתגובה זו
    18 2
    יש עוד כמויות אדירות של גז בארץ במיוחד בגל של רציו יצוא עכשו ומיד
    סגור
  • זה אותם מטומטמים שהתנגדו למכירת כיל ולפיד בראשם (ל"ת)
    מיליונים 16/05/2013 07:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    איזה חגיגה ירוקה ושמחה בדלק קבוצה ובנותיה. (ל"ת)
    טוביק 15/05/2013 20:55
    הגב לתגובה זו
    13 4
    סגור
  • 6.
    שוב מוכח כמה השורטיסטים טאמבלים במעוף..... (ל"ת)
    אליהו 15/05/2013 20:54
    הגב לתגובה זו
    11 4
    סגור
  • 5.
    מחר השורטיסטים שם אוספים שאריות לשון-יקבלו זובור (ל"ת)
    שאבי 15/05/2013 20:54
    הגב לתגובה זו
    12 1
    סגור
  • 4.
    אבנר מחר 8 אחוז ירוקה,רציו 5,דלק קבוצה 6 ירוק-יש (ל"ת)
    מיכאל הראל 15/05/2013 20:53
    הגב לתגובה זו
    13 6
    סגור
  • 3.
    מחר דלק קבוצה ואבנר ד.קידוחים 5-6 פלוס,טיסה נעימה (ל"ת)
    חיים 15/05/2013 20:53
    הגב לתגובה זו
    12 6
    סגור
  • 2.
    מזל? בכלל לא
    רן 15/05/2013 20:46
    הגב לתגובה זו
    11 2
    כשמשקיעים הון ועבודה יש תוצאות וזה מול להקת פקה פקה
    סגור
  • 1.
    איזה מזל יש לתשובה הזה (ל"ת)
    תום 15/05/2013 20:33
    הגב לתגובה זו
    23 3
    סגור