האם הזינוק אתמול במדד הגז-נפט מאותת על תחילתו של גל עליות?

לאחר העליות החדות שרשמו אתמול שותפות 'לוויתן', Bizportal שוחח עם אייל גורביץ, שניתח את מדד הנפט גז מהזווית הטכנית
אסדה, צילום: אלבטרוס צילומי אוויר
מדד הנפט גז זינק אתמול בשיעור של 3.67% וריכז עניין רב על רקע עידכון סך רזרבות המשאבים בקידוח 'לוויתן 4' ל-18.9 TCF המשקיעים הגיבו לחדשות החיוביות ביתר שאת, ושלחו את מניות השותפות ב'לוויתן', {אבנר יהש}, דלק קידוחים יהש -1.83% דלק קידוחים 1,020 -1.83% דלק קידוחים יהש בסיס:1,039 פתיחה:1,034 גבוה:1,034 נמוך:996.9 תמורה:58,085,339 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ו רציו יהש -7.05% רציו יהש 224 -7.05% רציו יהש בסיס:241 פתיחה:238 גבוה:238.9 נמוך:220 תמורה:32,010,223 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: לסיים את יום המסחר בעליות שערים חדות בניגוד למגמה המעורבת שנרשמה אתמול. לידיעה המלאה

הזינוק אתמול במדד הגז-נפט הינו החד ביותר מאז ה-9 בספטמבר 2012, אז טיפס המדד בשיעור של 4.92% לאחר ששותפות 'לוויתן' הודיעו אז כי הן בחונות מכירת 30% מהמאגר. עם זאת, על גבי הגרף ניתן לראות כי מאז ספטמבר ועד היום רשם המדד לא מעט ימים של תנודות חריפות. האם הזינוק אתמול יש בו כדי לאותת על מהלך עליות מסתמן? Bizportal שוחח עם המנתח הטכני אייל גורביץ' שבחן הסיטואציה במדד, מהזווית הטכנית.

לדברי גורביץ', "ההתעוררות בסקטור הנפט והגז בימים האחרונים רק מזכירה לנו כמה קצר הזיכרון הפרטי. איך כל תנודה חדה גורמת לנו לנוע באי נוחות ולבחון האם הפעם הזו היא הפעם האמיתית. בחודשים האחרונים הקיץ סקטור הנפט מרבצו לא פעם וסיים את מה שהחל כתרועה רמה בקול ענות חלושה. ולא בכדי שכן מבט על הגרף השבועי מלמד כי יש לקחת את כל ההתפתחויות בחברות בו בעירבון מוגבל".

גורביץ' התייחס למגמת הדשדשו שמאפיינת כבר מספר מדדים מובילים בת"א: "כמו מדד המעו"ף וכמו הבנקים גם הסקטור הזה מדשדש כבר חודשים מספר בין גבולות ברורוים ומוגדרים מראש. וכך על הגרף השבועי אפשר לראות בבירור את החסם העליון ברמה של 1,200 ואת החסם התחתון ברמת 1,100. עד לפריצת אחד מהגבולות בבירור אין בסקטור הנפט שום דבר חדש".

תגובות לכתבה(15):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    הלו מר יוסי לוי מה חדש ב שמן??????
    חוקר צדיקים 05/05/2013 15:08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יצאת ב הצהרה התיקון תוך כמה ימים ו.....עברו שלושה שבועות אני רק תקווה ש בעלי עניין לא מוכרים ב שקט......את כל המניות של שמן ורק אחרי זה תצאו בהצהרה.......האסדה יצאה ל לחופשה זמנית
    סגור
  • 12.
    וברור שמחירי החשמל רק יעלו...
    אבירם 02/05/2013 22:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ואנחנו לא נהנה מהירידה בעליות שלהם עקב החזרה לגז... בלתי אפשרי לחיות כאן
    סגור
  • 11.
    ארץ אוכלת יושביה...פחחחח צרי עיין (ל"ת)
    שמוליק 02/05/2013 17:22
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 10.
    בפורום בטלנירי פירסמו שמועה
    משה 02/05/2013 16:16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שתיקנו את התקלה בשמן. מישהו יודע אם זה נכון?
    סגור
  • 9.
    שאלה סבוכה למשקיע מנוסה וגם חכם.
    רונן 02/05/2013 13:46
    הגב לתגובה זו
    1 1
    רציו מניית חלום יציבה.דש ואקסלנס בעלי ענין.מירב האחזקות שלהם נמצאות בת.סל.אקסלנס מוכר גם ת.סל שורט פי 3.האם יתכן שהתאמות למדד של ת.סל שורט/רגילות מתקזזות ביחס לרציו.בעצם מווסתות אותה במקומה,פחות או יותר?אם מתקיים קיזוז כזה,האם יתכן שדש ואקסלנס פטורים מחובת דיווח לבורסה של שינוי אחזקותיהן במניה?האם רציו מווסתת מאחרי הקלעים?
    סגור
  • 8.
    הזינוק יהיה כגודל הדשדוש זוכר חה..
    חי 02/05/2013 12:33
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מעניין איך מדברים על דברים לפי אינטרס ...הגז תמר לוייתן.. עתיד כבר עובדה הצלחות למדינה ולמשקיעים בהם..ולא חשוב מה אומר כל אחד מפוזיציה.בהצלחה לדלק קבוצה ישראמקו אבנר..נובל.. כל מיני אחרים הכשרה גלוב מודיעין וכו.. מתנהלים ממובילי עדרים אין בהם בינתיים שום דבר.. ואם בכלל זה עוד המון שנים..
    סגור
  • 7.
    מנצחתתתתתתתתתתתתתתתתתתת (ל"ת)
    לזכור הסבלנות 02/05/2013 12:20
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 6.
    5-הטיפש התורן
    נותן בראש 02/05/2013 12:17
    הגב לתגובה זו
    3 3
    איך כל יום קופץ חמור בראש וממש מתחנן שירביצו לו היום זה מספר 5...איך הוא בעצמו מגדיר את הבורחים כשפנים... ממה שי לברוח טיפש?מזה שהתגליות יותר גדולות ממה שחשבו? מה הבלוף כאן? אני מבקש שפסיכיאטר יתערב כאן וינתח את המצב הנפשי של מספר 5
    סגור
  • תמשיך לחשוב שאתה מתעשר ממניות הגז.
    למס 6 02/05/2013 13:45
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חכה לתקלה הראשונה . אתמול נפטרו מרציו כל הטמבלים קנו רציו. מניות הגז דלק ואבנר גמרו את הסוס. אתה לא מבין כלום כל תנועה למעלה זה בלוף אחד גדול כי כל משקיעי אפריקה הכושלת עברו למניות הגז מניות של הצחצחים שיפסידו כסף
    סגור
  • 5.
    מניות הגז זה ישרבלופגז !!!! לברוח כמו שפן (ל"ת)
    כמו שאמרתי 02/05/2013 12:06
    הגב לתגובה זו
    3 5
    סגור
  • 4.
    מומחים להסטוריה
    הסטוריון 02/05/2013 11:56
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בן גוריון אמר שמומחים יש רק להסטוריה..למה שהיה..לא למה שיהיה...אני מנסה להבין מה רוצה הכתבה לאמר........עובדתית הסטורית יש דיווח של השותפויות שהתגליות גדולות ממה שחשבו...........זו בשורה טובה או רעה לעתיד? ההסטוריון של מחר יענה(ואני אפנה לפסיכולוג שיסביר לי מה התכוון המשורר)
    סגור
  • 3.
    הזוית הטכנית?
    טכנאי 02/05/2013 11:40
    הגב לתגובה זו
    21 0
    צלצלו אלי מהבורסה לחוות דעתי על הזוית הטכנית סוף סוף מתייחסים גם אלי...ובכן....אנחנו רואים שהזוית הטכנית היא זוית חדה של 30 מעלות שעושה פרסה של זוית קהה של 49 מעלות ומסתיימת באינטרגל של 12 מעלות צפונה ולזה בדיוק התכון מר גורביץ כשעקץ את הזכרון הקצר של הציבור ואני מסכים איתו..........לא לשכוח להשאיר בכוס טיפ
    סגור
  • 2.
    אם לא ידברו איך יידעו עליהם?
    מיכל 02/05/2013 11:20
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כנראה שיש כלל לא כתוב אצל כאלה שמגדירים את עצמם "מומחים" שכנראה חושבים שיש להם פריבלגיה על החוכמה והם חייבים לאמר משהו...כשיש משהו רע תמיד יגידו אמרנו לכם?..וכשיש משהו טוב מיד ישאלו האם זה אמיתי? אם יכתבו אחרת פשוט יהיו משעממים..בבחינתם זה להיות או לחדול
    סגור
  • 1.
    כותרת מוזרה
    שפוי 02/05/2013 11:04
    הגב לתגובה זו
    12 1
    אני שואל את מישניסח את הכותרת או את מר גורביץ...שאלה פשוטה: אם השותפות בליויתן אומרות בפירוש שהתגליות שם גדולות ממה ששיערו..האם זה אמור לאותת על תחילתו של גל עליות?...כן ילד מתוק של אמא..ענית נכון..התשובה היא כן ועשיו תקבל גלדיה....אני לא מבין את המזוטכיזם הזה של "מומחים"...בואו נשאל אחרת:אם היה הפוך והשותפויות היו אומרות שהתגליות הן פחות ממה ששיערו---ואוו ואווו..איזה כותרות מפחידות היו מתפרצות ואיזו פניקה....למה רק אצלנו לעזזזאל לא יודעים לפרגן וגם כשקורה משהו טוב חייבים לצבוט ת עצמנו ולשאול האם זה באמת אמיתי??..די..אולי תהיו כבר עם שפוי ככל העמים??????????
    סגור
  • תשובה לשפוי
    שאול לא המלך 02/05/2013 11:34
    הגב לתגובה זו
    11 1
    אני בטוח שהתשובה היא, שניגוד אינטרסים ו/או אינטרסנטים גורמים לעליות וירידות הללו ובנוסף הממשלה מדברת על גיראון בתקציב במקום לבצע הקטנת תקציב כאן מול העינים יש אפשרות להכניס הרבה כסף לחסות את הור הגדול, אבל ,מה יותר טוב מלהמשיך לדבר ולדבר ושוב לדבר, כך לא מסוכן לשמות המוצלחים שכנראה לא יודעים כלום יותר טוב לדבר ושוב
    סגור