עיוות ברציו? בפסגות מזהים דיסקאונט של 15%-17% בנייר; "אישור מסקנות ועדת צמח בממשלה יסגור את הפער"

בפסגות מגיבים היום להתייחסות שר האנרגיה והמים מאתמול ביחס לדיון במסקנות צמח בממשלה בתוך כשבועיים
אסדה, צילום: Getty images Israel
האם בשותפות הנפט רציו יהש +0.45% רציו יהש 225 +0.45% רציו יהש בסיס:224 פתיחה:222.4 גבוה:225.4 נמוך:213.3 תמורה:17,887,923 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: נפתח פער שלילי מול אבנר ודלק קידוחים? בבית ההשקעות פסגות מציינים היום כי הם מזהים דיסקאונט של 15%-17%, זאת לעומת דיסקאונט של 5% בלבד באבנר ודלק קידוחים. האנליסט נועם פינקו סבור כי "אישור מסקנות צמח עשוי לסגור את הפער במחיר ובעיקר לרציו שלה חשיפה מלאה ללוויתן".

ההתייחסות של פסגות באה על רקע התייחסות שר האנרגיה על כך כי אישור מסקנות צמח יובא להכרעת הממשלה בעוד כשבועיים. השר אמר שתוגש הצעה שתהיה גם נכונה כלכלית וגם תיקח בחשבון את הדורות הבאים. פינקו סבור כי "השר רומז שתוגש הצעה שתתבסס על מסקנות וועדת צמח אם כי ייתכן ויבוצע שינוי בהיקף הגז שיש לשמור לשוק המקומי".

בשבועות האחרונים נרשמת בשותפויות הנפט והגז. פינקו סבור שהדבר נובע בשל חוסר הוודאות ביחס לאישור מסקנות וועדת צמח והקריאות נגד אישור הייצוע. עם זאת, פינקו סבור כי יש לאשר את מסקנות הוועדה שכן זו הדרך היחידה שניתן לפתח פה משק גז משמעותי ומפותח שיספק ביטחון אנרגטי.

"במידה ולא יאושר ייצוא תופסק לגמרי פעילות חיפוש הגז ואנו מטילים ספק משמעותי בפיתוח 'לוויתן' בשנים הקרובות", אומר פינקו. "הואיל ומרבית הגז בשוק המקומי יסופק על ידי תמר בשנים הקרובות, לא יוכל מאגר לוויתן לחתום על חוזים בהיקף משמעותי ופיתוחו עלול להתעכב".
תגובות לכתבה(26):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 23.
    לא ברור מדוע אין התייחסות לגבעות של בתי ההשקעות פסגות
    בעילום שם 07/05/2013 21:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ולאומי שוקי הון ? באופן אישי, נתקלתי כבר בהרבה המלצות מגוחכות של בתי השקעות אלה ואחרים. כמו כן, אינני סומך על אף אנליסט ועל אף מנתח טכני ! נתקלתי כבר במקרים רבים בהם הם טעו בגדול !
    סגור
  • 22.
    לאומי שוקי הון מזהה אפסייד גבוה יותר. (ל"ת)
    לפי גלובס מהיום, 06/05/2013 22:45
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 21.
    רציו
    דוקטור 01/05/2013 21:42
    הגב לתגובה זו
    4 4
    השמועות בשוק מדברות על 21 TCF כבר מזמן וזה יגיע ברור שצמח יאושר אולי עם שינוי קטן לא משמעותי- ויביא את רציו סביב 40 , השאלה מה הלאה ומה מחכה? עם ההתקדמות בלוויתן המחירים יושוו לתמר ולכן רציו תהיה 80-90, אח״כ יגיע נפט והיא תגיע 1.5-2 ואח״כ יגיע גל הפוטנציאל ענקי. מדוע? כי יש המון גז ואולי המון נפט
    סגור
  • מתי יפסיקו כבר לחרטש ולבלבל לנו את השכל? אכלתי אותה
    פרופסור 01/05/2013 22:40
    הגב לתגובה זו
    6 0
    כבר מספיק עם הרמאים הקשורים לחברת הזדמנות למשל - יצאו בהודעות לבורסה על סימני גז משמעותיים, אה, שמעתם! תגלית גז! עוד מעט נדע עד כמה התגלית מסחרית...,אה , שמעתם? נמצאה כמות משמעותית של הידרקרובינים הניתנים להזזה! אה, הבנתם? השקעתם? ציפיתם? לבסוף הודיעו שאין למעשה כלום, 0.02 ! תגידו עושים מאיתנו צחוק? רבותי, הכל לשווא! הרבה כסף הלך לנו בגלל הרמאים האלה ועוד רמאים רבים אחרים שנוחתים פה יום יום! רבותי, היזהרו! שימרו על בריאותכם וכספכם! ממני באהבה, שלכם בעילום שם.
    סגור
  • 20.
    למה המושחתים ברציו לא מספקים מידע מה יש ברשיון גל סקר ס
    תום 01/05/2013 13:49
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סייסמי יש כבר וצריך רק להוציא אותו
    סגור
  • רוצים שתמכור בזול (ל"ת)
    שמוליק 02/05/2013 09:49
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 19.
    סילבן האפס רודף הכבוד רוצה להראות שהוא הקובע והוא יחליט (ל"ת)
    תום 01/05/2013 13:33
    הגב לתגובה זו
    7 6
    סגור
  • 18.
    הודעה סודית (ל"ת)
    מתיו 01/05/2013 13:15
    הגב לתגובה זו
    1 6
    סגור
  • 17.
    בקיצור- לקנות
    הקצרנית 01/05/2013 13:13
    הגב לתגובה זו
    3 7
    בקיצור- לזרוע..בהמתנה לקציר וליבול טוב
    סגור
  • 16.
    בקיצור הם מתים להשחיל אותה לפני מגה הנפקה (ל"ת)
    gg 01/05/2013 13:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 15.
    לא למכור!!!!!!!!!!!! הולכים על נפט (ל"ת)
    אביתר 01/05/2013 12:59
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 14.
    לקנות רציו בשביל 15% - זה לסוחרים ולא למשקיעים (ל"ת)
    אבי 01/05/2013 12:52
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 13.
    עכשיו הבנתם?
    המלשן 01/05/2013 12:51
    הגב לתגובה זו
    4 1
    עכשיו הבנתם למה ברציו לא התלהבו לתת לאופציה 12 להתממש? הם לא רצו דילו שליטה...לא חסר להם כסף מזומן..ולנדאו השועל החכם שומר קלפים קרוב לחזה.....רציו במחיר רצפה..תזכרו את זה
    סגור
  • 12.
    רק עכשיו הם ניזכרים?
    בוב 01/05/2013 12:47
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ולמה דווקא 17% ולא 50%? מה עם גל? מה עם הנפט?
    סגור
  • 11.
    איום ביטחוני ממשי יטיס את הליוייתן גבוה מאד
    רון 01/05/2013 12:41
    הגב לתגובה זו
    4 2
    כולם יודעים שהגז והנפט מתחת למים יחליפו את בתי הזיקוק
    סגור
  • 10.
    לזכור טוב טוב!!!! עוד לא אמרה את המילה האחרונה (ל"ת)
    רציו מלכת הסקטור 01/05/2013 12:39
    הגב לתגובה זו
    4 5
    סגור
  • 9.
    ל4-מי אמר לך , אהרון ? (ל"ת)
    חוסני 01/05/2013 12:25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 8.
    לאסוף לאסוף..לפנק לפנק..
    האספן 01/05/2013 12:24
    הגב לתגובה זו
    6 2
    עד עכשיו אספנו ואספנו..עכשיו התור של המניה לפנק ולפנק..
    סגור
  • 7.
    לפני כמה ימים הכל הסגר (ל"ת)
    יאיר 01/05/2013 12:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    זה נכון, מחכים עם הודעה גדולה כבר הרבה מאד זמן (ל"ת)
    רענן 01/05/2013 12:22
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 5.
    פחח רציו צריכה להיות בשער 100
    בשבועות הקרובים... 01/05/2013 12:15
    הגב לתגובה זו
    9 3
    לפחות
    סגור
  • 4.
    ratio is the best one in the market (ל"ת)
    rational 01/05/2013 12:12
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 3.
    הכל הבל הבלים, צמח לא צמח מחכה לנפט..! (ל"ת)
    איש המים 01/05/2013 12:11
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • לאחרונה חשבתי שמנערים כדי שהגדולים יקנו לפני ההודעה!! (ל"ת)
    יוני 01/05/2013 12:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    אין לו ברירה אלא לאשר