תדמור: "כשהקמתי את אבנר, חשבו כאן שצריך לאשפז אותי - עשינו היסטוריה"

יו"ר דלק קידוחים התייחס גם לצורך באישור מסקנות 'צמח' בהקדם. שטייניץ: "אני זוכר את היום שקראתי בעיתונים על הגילוי של תגליות הגז"
גדעון תדמור, צילום: יח"צ
כמעט שבועיים לאחר חיבור מאגר הגז 'תמר' לישראל וכאשר בשוק ממתינים כעת לאישור מסקנות ועדת צמח בכנסת בכדי להתקדם בכל הנוגע לתהליך הייצוא וחיבור הנק' הצפונית מ'לוויתן', התקיים היום מפגש 'שישי כלכלי' של הקתדרה במוזיאון א"י. יו"ר דלק קידוחים גדעון תדמור והשר לעניינים אסטרטגים יובל שטייניץ נשאו דברים.

"בזמנו קראתי בעיתונים כמו כולם על תגליות הגז, ואז באיזה דיון תיאורטי על מיסוי עתידי אני שומע שחלקה של המדינה בתגליות עומד על 32% ושבפועל חלקה של המדינה הוא למעשה 20%. אמרתי שזה נראה לי קצת נמוך, אחרי בדיקה בקרב 200 מדינות - יתברר לי שאצלנו חלקה של המדינה הוא הנמוך בעולם. אמרו לי ראשי האוצר שכבר ניסו לשנות ושחבל על הזמן. אני החלטתי לפעול ולשנות למרות שראשי האוצר אמרו שזה חסר סיכוי", כך סיפר שטייניץ שעד לאחרונה כיהן כשר האוצר והיה זה שמינה את ועדת ששינסקי שמסקוניתיה אושרה ולפיהם חלקה של המדינה בתגליות הועלה ל-52%-62%".

גדעון תדמור שנאם אחריו, אמר כי "כשהקמתי את {אבנר יהש} בתחילת שנות ה-90 אנשים חשבו שצריך לאשפז אותי (היום זה חברה בשווי 8.2 מיליארד שקל, י.פ) אלו היו ימים שבהם כולם דיברו על 'תעשיית סימני הנפט' - היום ברור שעשינו שינו היסטורי. צריך להבין מאיפה זה מתחיל, פרוספקט 'תמר' היה של ענקית האנרגיה הבריטית BG שבמשך 10 שנים ניסתה להכניס שותפים בכדי לקדוח ולא הצליחה ולכן נטשה. אנחנו לקחנו פרוספקט שננטש, הבאנו את נובל ובשיא המשבר העולמי לקחנו סיכון ובינואר 2009 העולם השתנה. היום כולם מברכים על הזרמת הגז, צריך לזכור את הסיכון שלקחנו - בלי הזימות הזו זה לא היה קורה כי המדינה מבחינתה הרימה ידיים בכל הקשור לתחום החיפושים".

תדמור המשיך ואמר כי היום באוצר מנסים לקצץ מיליארד פה מיליארד שם, הגז מ'תמר' יחסוך למשק הישראל כ-13 מיליארד שקלים בשנה ואני לא מדבר בכלל על זה שהמשק ביזבז משהו כמו 10 מיליארד שקלים על זה שמאגר 'תמר' לא חובר בנק' צפונית".

תדמור התייחס גם לדבריו אתמול של מנכ"ל נובל אנרג'י צ'אק דיווידסון מהם השתמע כי אם יפתח מחדש עניין המיסוי או שלא יתאפשר ייצוא ובהקדם - נובל תשקול צעדיה באזור. "צריך להבין שאם לא ייקבעו ובהקדם את מדיניות הייצוא, גם החיבור הצפוני שהינו קריטי למשק הישראל ואמור להתבצע ב-2016 - לא ייצא לפועל וכמובן שהמדינה גם תפסיד הכנסות גדולות. מעבר כך, אנחנו השקענו כספים גדולים בקידוח 'לוויתן' מתוך הנחה שנוכל לייצא ובהיקף מסוים (אגב, כשהלכנו לקידוח כלל לא הייתה הגבלה על ייצוא), אם היינו חושבים שלא יהיה ניתן לייצא, כמובן שלא היינו קודחים".
תגובות לכתבה(30):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    כל הכבוד לתדמור אדם עם חזון וביצים איש עסקים מצויין (ל"ת)
    עופר 14/04/2013 11:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 16.
    עוד הפעם ממעלמים מהגיאולוג יסי לוגנסקי
    יניב 13/04/2013 16:51
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אני תדמור ותשובה יצחק הבנו כסף וקדחנו עד שיצא גז כמו בגבעת חלפון פשוט בזיון איך מתעמים מאדם שמצא את התגלית מר יוסי אפילו תמלוגים לא רצו לתת לו מזל שיש שופטים בירושלים מר יוסי היקר בשם כל אזרחי ישראל אתה רשאי להדליק משואת אנרגי ביום עצמאות 65 לישראל
    סגור
  • 15.
    אבנר גם תגיע לשערים של 300 ו400 קצת אמונה וסבלנות
    מי שלא קונה טיפש 12/04/2013 19:07
    הגב לתגובה זו
    4 1
    תבינו יש לנו פה זהב וכאשר ליוויתן יצייץ כולם יעשו הרבה כסףףףףףףףף
    סגור
  • בקרוב יחייבו אותכם גם במס שמירה על מתקני הגז!
    מי שקונה טיפש 13/04/2013 08:36
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אתה לא בעניינים כנראה אין דיבידנדים במשך שנתיים גיוס הון ע"י הנפקת מניות המניות שלך ירדו!!!!!!
    סגור
  • 14.
    אני אקנה מניית אבנר רק בשער 200! ורק אחרי שתראו לי
    לתדמור 12/04/2013 16:28
    הגב לתגובה זו
    1 4
    שהבאתם כסף מהבית. ורק אחרי שתתחילו לחלק דיבידנד . ורק אחרי שתגמרו לדלל את בעלי המניות עד אז שהמדינה תתן לכם מספיק לחלוב את המשקיעים
    סגור
  • קישקשתה (ל"ת)
    מי מכריח אותך לקנות? 12/04/2013 18:17
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • אבל החכמים מסתייגים מלקנות עכשיו זה לא מציאה (ל"ת)
    לא מכריחים לקנות 12/04/2013 19:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 13.
    חוק שישינסקי והגבלת הייצוא הונאה ענקית
    אבי 12/04/2013 16:24
    הגב לתגובה זו
    9 0
    המדינה רימת את המשקעים והחברות - לא יתכן שינוי מיסוי בצורה קיצונית לאחר תגלית ! פשע ! גניבה - גזל - הפרת הסכמים !
    סגור
  • צריכים מחאה עצמית להצביע ברגליים בינכה לא תתעשרו
    המשקיעים טפשים 12/04/2013 19:16
    הגב לתגובה זו
    1 2
    שים לב להחלטות של אבנר ודלק לא לחלק דיבידנדים שנתיים לגייס הון ע"י הנפקת מניות או זכויות זה היינו הך בשביל מה צריך כזאת מניה? עדיף להשאיר את הממשלה להתבשל במיץ של עצמה שהממשלה תשקיע כסף מה היא עושה עם כל הכספים שהיא גובה? הבורסה היא מסחטת כספים של הצבור הטיפש. הוא משקיע ומפסיד וחרד ולא ישן בלילה מדאגה לכספו אז הממשלה לא משתתפת כשהוא המסכן מרויח אז הממשלה חוגגת. זה פשוט כמו לקבל דמי חסות פושעים בחסות החוק. בגלל זה צריך לא להשקיע במניל\ות הנפט. בינכה רווח לא תראו. נראה לך שפתאם המניה תהיה שווה 1000 ? השורטיסטים יגמרו אותה קודם. אז אין תקווה
    סגור
  • 12.
    ב 22.3.13 החלטה מס' 3 של אבנר החליטו על
    שימו לב 12/04/2013 16:12
    הגב לתגובה זו
    2 5
    גיוס הון ע"י הנפקת מניות או זכויות זה ידלל לכם את ההשקעות הכסף יבוא ממכם. רק הממשלה תרויח וכמובן תדמור וחבריו את משכרות העתק שלהם הם לא יקטינו יקבלו בחינם אופציות ומניות ולכם ימכרו חלומות גז. גז עצבים או גז צחוק עליכם. מי שרוצה שיצחקו עליו או יעצבנו אותו שיקנה את הזבל הזה
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    ממשלת ישראל מכריזה
    צבריקו 12/04/2013 16:04
    הגב לתגובה זו
    9 1
    מלחמה על האזרחים. גזירות כלכליות לא פותרות כלכלה. חופש פעולה כן. תנו לגז לזרום, תמכרו לכל המרבה לשלם, מחר יגלו בארות חדשים. קדימה לעבןדה
    סגור
  • הממשלה הזאת היא המצאה חדשה של קפיטליזים קומוניסטי
    ל 11 12/04/2013 16:26
    הגב לתגובה זו
    7 1
    והאזרחים פה זה מסחטה ותו לא. האזרחים טיפשים צריך לייבש את המדינה הזאת בחזרה לא לקנות כלום וגם לא להשקיע להם בבורסה. רק זה מה שילמד אותם לקח
    סגור
  • 10.
    רווח לא תיראו רק תשלמו ותקבלו עצבים. אל תאמינו לסיפורים
    מניות גז עצבים 12/04/2013 15:29
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לא תראו רווח!!!!!!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • 9.
    לא צריך לאשפז אותך צריך לאשפז את העומדים בראשות
    תדמור 12/04/2013 15:22
    הגב לתגובה זו
    12 1
    האוצר
    סגור
  • דווקא האוצר בעד יצוא (ל"ת)
    סלוקי 12/04/2013 17:32
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • צריך לאשפז את מי שמאמין לכם וקונה את הבולשיט הזה (ל"ת)
    אנונימי 12/04/2013 16:39
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 8.
    מתי יכנס לראש כל המטומטים פה שהם לאהביאו גרוש מהבית הכל
    gg 12/04/2013 13:39
    הגב לתגובה זו
    7 1
    גויס בבורסה כסף לא שלהם והם בכלל לא גיבורים הם הוכיחו שהם אפסים בכתף הקרה שנונים למדינה ותחשבו מה הם היו שווים אם בכלל במדינה אחרת =אפסים להיות גיבורים בכסף של אחרים בחיים לא היו מקבלים ואת הזיכיונות בחינם?
    סגור
  • המשקיעים ימשיכו להזרים כסף רק אתמול היתה ישיבה בה
    ל 8 אתה צודק!!!!!!! 12/04/2013 15:28
    הגב לתגובה זו
    3 5
    הוחלט שהם לא יקבלו שנתיים דיבידנדים מכל רווח . הרווחים אם יהיו ילכו לכיסם. את כל ההוצאות הם יממנו מהמשקיעים שחולמים על התעשרות מהירה. זה יהיה התפכחות כואבת כמו מניית אפריקה!!!!!!
    סגור
  • 7.
    פקידי שר האוצר החדש מתנהגים כמו מחבלים למדינה (ל"ת)
    ימקו 12/04/2013 13:17
    הגב לתגובה זו
    9 2
    סגור
  • 6.
    מניה עם פוטנציאל אדיר, מענין שנסחרת בשער די נמוך
    אבנר יה"ש 12/04/2013 13:13
    הגב לתגובה זו
    10 1
    גילוי נאות, מושקע במניה, ומאמין בה מאד. אילולי רגולציה, והנהגה שלא מבינה בתחום הגז ולא יודעת מה היא רוצה מעצמה, היתה אבנר אמורה להסחר בשערים הרבה יותר גבוהים לדעתי.
    סגור
  • נסחרת יותר משוויה מושקעים בה הרפתקנים אותם אלה
    אבנר 12/04/2013 15:24
    הגב לתגובה זו
    2 3
    שהשקיעו באפריקה והפסידו את המכנסיים . כך יקרה גם עם אבנר לא תראו דיבידנדים ראו החלטה מ יום ה 11.4.13. בקרוב ידללו אותכם להמשך השאיבה . המניה לא שווה יותר
    סגור
  • 5.
    אני ואני ואני
    משקיע כבד 12/04/2013 13:12
    הגב לתגובה זו
    7 1
    גדעון שכחת לפרגן לשותפה שלך ישראמקו שבלי האמונה שלה וההתעקשות על תמר הפרוייקט היה נקבר אז קצת צניעות לא תזיק לך
    סגור
  • מה אתה צריך סיכונים? ביבי לא שווה את זה גם לא יהיר לפיד
    עדיף לך לברוח 12/04/2013 16:13
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ובטח לא תדמור. שיביא כסף מחמתו
    סגור
  • בקרוב תהייה שקוע עד צוואר. המניה הזאת לא שווה הרבה
    למשקיע הכבד 12/04/2013 15:26
    הגב לתגובה זו
    1 3
    רק יחסי ציבור רווחים לא תראו ההפך יסחטו אותכם לממן את השאיבה. חרא מניה
    סגור
  • 4.
    avner
    mike 12/04/2013 12:35
    הגב לתגובה זו
    3 3
    בזכות אבנר קניתי דירה
    סגור
  • ואני קניתי מכונת שאיבה ישאבו לי את הכסף להמשך השאיבה (ל"ת)
    אנונימי 12/04/2013 12:54
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • מה אתה מקשקש ? גם אם החזקת את המניה 5 שנים
    ל 4 12/04/2013 13:04
    הגב לתגובה זו
    4 4
    עשית בקושי 60% רווח זאת אם הצלחת לקנות בשער הנמוך ביותר ולמכר בהשער הגבוה ביותר? 12% לשנה זה רווח? קשקוש בלבוש. מניות הגז זה חלומות שיתנדפו למשקיעים המסכנים כשיתפקחו יראו שזה בולשיט!!!!!!!!!!!!!!!! ושהם מסחטת כספים
    סגור
  • 3.
    מגיע לו שאפו!! (ל"ת)
    יובל 12/04/2013 12:25
    הגב לתגובה זו
    7 4
    סגור
  • 2.
    מנהיגות שלומיאלית!לא ניתנת להבנה!
    ישראלי 12/04/2013 12:25
    הגב לתגובה זו
    9 2
    אני לא יודע איך אומרים שהישראלים חכמים,הפוליטיקאים שלנו מוכיחים את ההפך.
    סגור
  • 1.
    להמשך השאיבה? המשקיעים? תקוות בעלי המניות לקנות וילה
    ומי יזרים לכם כסף? 12/04/2013 12:23
    הגב לתגובה זו
    2 3
    ואוטו ממניות הגז היא תקוות שווא. את האחוזי רווח שהם חושבים לעשות הם יעשו בכל מניה אחרת ולא חסר מניות יותר טובות
    סגור