מפחדת מהחרם? Shell צפויה למכור את אחזקתה בוודסייד - בשל הסכם 'לוויתן'

כך טוענים אנליסטים באוסטרליה. מדובר במכירה בהיקף כספי אדיר של 7 מיליארד דולר. דוברת רויאל דאץ': "לא מגיבים לספקולציות"
 |  (17)
אסדת לוויתן, צילום: אלבטרוס
החרם הערבי עדיין כאן? לפי דיווחים באוסטרליה, ענקית הנפט ההולנדית Shell צפויה למכור את אחזקתה בחברת וודסייד, זאת אם מזכר ההבנות עליו חתמה זו האחרונה בעניין 'לוויתן' יהפוך להסכם של ממש. האנליסטים בבנק האוסטרלי Commonwealth ציינו כי רויאל דאץ' של (סימול: RDS.A) צפויה לבצע את המכירה שהינה בהיקף כספי של 7 מיליארד דולר.

האנליסטים לוק סמית' והאכלן קסקלי ציינו במסגרת הסקירה שפורסמה ב-27 למרץ כי "אנו צופים ש'של' תמכור את מניות וודסייד וזאת בכדי להבהיר למדינות האחרות במזרח התיכון כי אין לה חשיפה ישירה או עקיפה לישראל". האנליסטים מסבירים במסמך כי קיים מתח גיאופוליטי במזרח התיכון וכי ל'של' יש פעילות משמעותית באזור.

סמית' וקסקלי מסמנים את BHP Biltion, יצרנית הגז והנפט הגדולה ביותר באוסטרליה, כחברה שמועמדת לרכוש את האחזקות של 'של' בוודסייד, שעומדת על 23%. מכירת המניות צפויה להתבצע לאחר השלמת מזכר ההבנות עם וודסייד לרכישת נתח של 30% מ'לוויתן' בהיקף כספי של 696 מיליון דולר.

רויאל דאץ' של ההולנדית הינה אחת מענקיות האנרגיה הגדולות בעולם. ל'של' השקעות משמעותיות במזרח התיכון והינה שותפה בין היתר ברישיון לפיתוח שדה נפט בעיראק וכן עוסקת בקידוחי נפט והפקתו באיזור חצי האי ערב בשיתוף עם איחוד האמירויות הערביות.

פול זנארו, דובר רויאל דאץ', ופיונה האדלי, דוברת BHP Bilition מסרו בתגובה לדידיעה כי "החברות לא מגיבות לספקולציות בשוק".
תגובות לכתבה(17):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    הלווייתן לאישור יצוא בשבוע הבא (ל"ת)
    בר 06/04/2013 04:24
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 13.
    מה שאני מבין.....
    נימרוד התותח 03/04/2013 19:18
    הגב לתגובה זו
    9 4
    שוודסייד כנראה סגורה על העסקה .... אחרת למה לימכור ???? תחשבו על זה
    סגור
  • 12.
    מצוין! שהמדינה תקנה את חלקה של shell!
    שפטל 03/04/2013 18:57
    הגב לתגובה זו
    6 0
    ושלי יחימוביץ תהיה אחראית על ההפקה .... רק שתביא 2.5 מליארד דולר
    סגור
  • 11.
    לא יודע........
    אם : 03/04/2013 18:56
    הגב לתגובה זו
    5 3
    א. הידיעה נכונה ..ב. אם וודסייד תיסוג מכוונתה להשקיע בלויתן ? ג.אם תיסוג , מישהו אחר ישאב לוואקוםשיווצר לפי חוקי הטבע ! ד. אם לא תיסוג אז ,כנראה שיש המון נפט בלויתן !
    סגור
  • 10.
    לא נורא שלי יחימוביץ תפתח את המאגר (ל"ת)
    משקיע 03/04/2013 17:58
    הגב לתגובה זו
    10 3
    סגור
  • 9.
    מסקנה שצמח יאושר ביום א הקרוב לדעתי
    מיכאל כהן 03/04/2013 17:03
    הגב לתגובה זו
    13 7
    http://www.calcalist.co.il/markets/articles/0,7340,L-3599197,00.html
    סגור
  • 8.
    תוך 11 ימים, יצא כנראה דיווח מהזדמנות לגבי תגלית ישי..
    הנחה אישית 03/04/2013 17:01
    הגב לתגובה זו
    8 2
    פלוני.
    סגור
  • 7.
    תגידו אתם נורמליים הולנדים מה הולנדים
    סוחר נפטטטט 03/04/2013 16:56
    הגב לתגובה זו
    9 1
    שיזרום הנפט מלוויתן כולם יעמדו בתור לקדוח פה.אתם לא לקחתם את הכדורים בבוקר? איזה שטות כתבה מפגרת bp תחטוף את הנתח של של ותהנה מנפט וגז...אוי אוי הקנאים מתי כבר תמותו? למי שלא הבין הוא יבין עוד חצי שנה נתראה ב 600 מליון חביות וזה עוד בצנוע יש שם מעל מילירד חביות זמניות למדינה מי צריך ערבים.זה שיצר את העולם אמר למשה ארץ זבת חלב ודבש אני לא הרמב"ם זכר צדיק קדוש לברכה ואפילו אני מבין למה התכוון בורא עולם.
    סגור
  • 6.
    נו זה טוב 7 מילארד $ (ל"ת)
    jimjim 03/04/2013 16:48
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 5.
    יחימוביץ והערבים באותו צד ! (ל"ת)
    גד 03/04/2013 16:44
    הגב לתגובה זו
    12 5
    סגור
  • 4.
    לדעתי יש חוקים נגד החרם הערבי...
    י.ה 03/04/2013 16:28
    הגב לתגובה זו
    6 2
    לפחות בארה"ב אמור להיות חוק כנגד החרם, אשר יגרם לסנקציות כנגד חברות המשתפות פעולה עם החרם...
    סגור
  • 3.
    ארורים מדינות ערב הללו אם לא הנפט היו מחרבנים עליהם כול (ל"ת)
    תום 03/04/2013 16:25
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • הסונה מבין רק דבר 1
    SS 03/04/2013 18:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מותתתתתתתתתתתתתתתת
    סגור
  • 2.
    אפילו ה הולנדים בורחים מ ישראלים
    בדאלק 03/04/2013 15:45
    הגב לתגובה זו
    5 11
    אגב למי שלא יודע חברת של שלטה ב בתי זיקוק בחיפה ו הקימה צינור נפט עירק חיפה שפו לערקים אולי יזרימו שוב נפט ויציפו את מדינת היהודים
    סגור
  • 1.
    שלי יחימוביץ מה יש לך להגיד על זה?
    אנונימי 03/04/2013 15:39
    הגב לתגובה זו
    31 6
    אם וודסייד תחזור בה ולא תשתתף בלוויתן? מה אז תעשי?
    סגור
  • חחחח (ל"ת)
    מצחיק 03/04/2013 20:30
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • היא מברכת על המהלך :))))) (ל"ת)
    מקס 03/04/2013 16:23
    הגב לתגובה זו
    13 5
    סגור