זר מצנן את ההתלהבות: "נוזלי הגז אינם מעלים את שווי השותפויות באופן מהותי"

אנליסט האנרגיה של כלל פיננסים מתייחס בשיחה עם Bizportal להערכות הראשוניות של הקונדנסט במסגרת הדוחות של דלק קידוחים ואבנר: "איני רואה בשלב זה לקוחות פוטנציאליים נוספים לקונדנסט"
 |  (53)
אסדת הסדקו אקספרס, צילום: אלבטרוס
שותפויות הגז והנפט דלק קידוחים יהש +3.39% דלק קידוחים 915 +3.39% דלק קידוחים יהש בסיס:885 פתיחה:882 גבוה:916.2 נמוך:871 תמורה:13,490,006 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ו{אבנר יהש} מספקות חדשות חיוביות למשקיעים באופן יחסי במסגרת הדוחות הכספיים לרבעון הרביעי של 2012 ולשנה כולה. מן הדוחות עולה כי מאגרי הגז 'תמר' ו'לוויתן' מכילים כ-35 מיליון חביות קונדנסט, שמחירו יקר בשיעור משמעותי ממחיר הגז הטבעי ומתקרב למחיר הנפט הגולמי. אולם, לפי האנרגיה של כלל פיננסים, אין מדובר בתוספת שווי מהותית לשותפויות כי אם בתוספת הכנסות לשותפויות שמתפרסת על פני שנים רבות. במקביל, כמות הגז ממאגר 'תמר' הועלה ב-4% מ-9.71TCF ל-10TCF.

הקונדנסט הוא נוזל המתקבל בתהליך ההפקה של הגז הטבעי ומשמש חומר גלם בתעשיית הפטרוכימיה והפקת התזקיקים לתעשיית הדלקים, כמו גם כתוסף בייצור תזקיקי נפט וכחומר בעירה בתעשיות כבדות. החומר הינו תוצר לוואי של תהליך העיבוי של הגז הטבעי, ומצריך טיפול בעלויות נמוכות כדי להעבירו ללקוחות. מחירו בעולם נע סביב מחיר חבית נפט מסוג brent, ומדובר בתוספת מוערכת של 0.2 TCF לשני המאגרים יחד, ובתוספת הכנסות מוערכת של כ-2 מיליארד דולר (ללא ומס), וכ-500 מיליון דולר לאחר היוון.

ע"פ הערכת NSAI, במאגר 'תמר' נמצאו 13 מיליון חביות קונדנסט, ואילו במאגר 'לוויתן' נמצאו כ-22 מיליון חביות קודנסט, יחס זהה של 46 אלף חביות ל-1BCM גז טבעי. נציין כי ההערכות עשויות לגדול ל-41.6 מיליון חביות בשני המאגרים באומדן הכמויות הגבוה.

האנליסט ירון זר מכלל פיננסים התייחס במסגרת שיחה עם Bizportal לנתונים: "מדובר בהערכה כמותית ראשונה של הקודנסט, שלפני פירסום דו"חות שותפות הזדמנות יהש -0.31% הזדמנות יהש 128.9 -0.31% הזדמנות יהש בסיס:129.3 פתיחה:127 גבוה:129.9 נמוך:127 תמורה:41,613 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: לא ניתנה לנתוני הקונדנסט מלוא ההתייחסות הראויה. הנתונים פורסמו לראשונה במצגת של נובל אנרג'י בסוף 2012, וכבר כלולות במסגרת המודל בו הערכתי את שווי השותפויות לפני כשבועיים, ואין מדובר בתוספת שווי מהותית לשותפויות. מלבד ההסכם עם פז לאסקת הקונדנסט (חוזה ל-5 שנים בהיקף של 35 מיליון דולר- ח.ד) איני רואה בשלב זה לקוחות פוטנציאליים נוספים".

בשורה התחתונה, דלק קידוחים הציגה ירידה חדה של 78% ברווח הנקי ל-15 מיליון שקל לעומת 70 מיליון שקל אשתקד, זאת כפועל יוצא ממכירות הגז הטבעי עקב הדלדלות מאגר "מארי B" של ים תטיס ומההשקעות הקרבות מפיתוח 'תמר'. במקביל, השותפות הצטרפה ל ישראמקו יהש +3.83% ישראמקו יהש 38 +3.83% ישראמקו יהש בסיס:36.6 פתיחה:36.8 גבוה:38.1 נמוך:36.4 תמורה:13,930,376 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ועדכנה את כמות הגז ב'תמר' ל-10 TCF.
תגובות לכתבה(53):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 44.
    המלצות מאוד חשובות
    רפי 24/03/2013 14:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לקרוא בעיון את ההמלצות שמפרסם ירון זר, ולפעול הפוך. כך תשיגו רווחים!!!
    סגור
  • 43.
    טיפ לחג ואולי קצת מאוחר אבל לדעתי עדיין שווה
    הכי ותיק 38 17/03/2013 21:38
    הגב לתגובה זו
    2 0
    באם תבדקו תראו ש לאורך כל השנה התחננתי בפני המושקעים לקנות רק מה שתשובה***הצדיק*** רוצה יותר מכל דבר אחר וזה /////דלק אנרגיה///// נכון להיום מי מחברי הרבים ש שמע לעצתי הרווח ב שנה האחרונה רק 100% בקצרה דלק אנרגיה תקבל רק תמלוגים ולא תסכן את כספה כמו אבנר או דלק קידוחים אגב במידה והציבור יחזיק 5% תשובה בצרות והצבור יתעשר מעמלות נטו לפנסיה
    סגור
  • והדובדבן הוא---דלק אנרגיה תקבל עמלת ניהול מ
    רואה חשבון 18/03/2013 11:12
    הגב לתגובה זו
    1 2
    האסדה שמיועדת לקידוחי נפט 600000$ ליום אז מי צריך נפט הזהב הוא בעמלות ניהול
    סגור
  • 42.
    מי זה ירון זר? מי הוא, אלן דלון?
    רועי שגב 17/03/2013 19:44
    הגב לתגובה זו
    8 33
    עד לפני שנה לא ידע מה זה דלק נטול עופרת ועכשיו נהיה מומחה לשוק הגז נפט. בדיחה גרועה על חשבוננו..
    סגור
  • 41.
    הפוטנציאל הגדול נמצא ברציו אחרות יתנו תשואת פק"מ (ל"ת)
    רציו 17/03/2013 15:04
    הגב לתגובה זו
    8 7
    סגור
  • 40.
    ביקושי ענק ברציו- ביזפורטל מחביאים אותה-תעלה מעל3% היום (ל"ת)
    רץ 17/03/2013 15:03
    הגב לתגובה זו
    7 8
    סגור
  • 39.
    ישראמקו מיצתה את עצמה יש תהליך ברור של מעבר לרציו
    ישראמקו=פאסה 17/03/2013 12:57
    הגב לתגובה זו
    11 9
    גם זר בכלל פיננסים מוכרים ישראמקו ועוברים כל יום לקנות רציו לדוגמא יש ביקוש בפלוס 0.6 של מעל מליון ש"ח כרגע שלהבנתי רובו מכלל פיננסים. הם עדיין מנסים לדכא עליות תלולות ברציו לפני שהספיקו להצטייד. לדעתי הם עוברים עבירה פלילית
    סגור
  • 38.
    הפרמטבים שתוקפים את זר מזכרים יהודים מ תקופות אחרות
    הכי ותיק 38 17/03/2013 12:05
    הגב לתגובה זו
    32 8
    מה ש הפרמטבים לא מבינים שבאמת התוספת לא משנה מה שמשנה היום ובעתיד זה***הוצאות הנהלה ופיתוח קדוחים חדשים*** שבו ההנהלה גורפת אחוזים שמנים על חשבון הציבור הריי ידוע אפשר לסגור חוזה ליום קדוחים ב 400 אלף$ ואפשר גם ב 500 אלף$ וההפרש עובר ל....אגב הרשויות ב ארהב תפסו וקנסו ב מאות מליוני דולר רק בשנה שעברה את מפעלי אסדות הקידוח תפקחו עיניים ובקשו סליחה מ זר
    סגור
  • גויים מתקופות אחרות שתקפו יהודים על לא עוול בכפם. (ל"ת)
    התכוונת לומר מזכירים 17/03/2013 14:01
    הגב לתגובה זו
    40 1
    סגור
  • אני מזדהה עם מה שכתבת. כל הכבוד לך! יש פה אנשים
    לכבוד הכי ותיק 38 17/03/2013 13:33
    הגב לתגובה זו
    34 5
    ממורמרים ומסכנים שהפסידו הרבה כסף ואני מאד מצטער עבורם ומאחל להם שיצליחו לפחות להחזיר את הקרן וגם להרויח, אבל מצד שני, זה לא הוגן לנבל את הפה ולתקוף סתם את ירון זר שלא עשה לאף אחד שום דבר רע! אכן, מו הראוי היה לכל המעליביםוהפוגעים שיבקשו ממנו סליחה ומחילה! הוא בסך הכל הביע את הערכתו לפי מטב הבנתו וכל אחד יכול לפעול על פי שיקול דעתו! ולמה להאשים סתם אחרים?
    סגור
  • טען עוד
  • מזדהה עם הדברים מלבד המילים: מזכירים יהודים. לי זה
    ברצוני להוסיף שאני 17/03/2013 14:07
    הגב לתגובה זו
    39 2
    דוקא מזכיר את הגויים הרשעים.
    סגור
  • אני מתנצל על האי הבנה
    הכי ותיק 38 17/03/2013 16:57
    הגב לתגובה זו
    28 0
    כוונתי היתה בדיוק בנשא ש יהודים הותקפו על לא עוול בכפם
    סגור
  • כל הכבוד לך על יושרך והגינותך. מאחל לך מכל הלב ברכה
    להכי ותיק 38 17/03/2013 21:02
    הגב לתגובה זו
    24 2
    והצלחה וחג כשר ושמח. ממני, פלוני(סתם כינוי שבחרתי כדי לא להזדהות).
    סגור
  • 37.
    ירון אתה זר לעצמך ... מה ההתעקשות שלך להורדת רציו .כלל
    דוידי 17/03/2013 11:55
    הגב לתגובה זו
    16 43
    פיננסים טרם השלימו רכישות זולות, בושה לך ולמקצוע, תמשיך להמליץ על הזדמנות שיש לה פחות מ 1 TCF . מדינה מושחתת שאחד כמוך יכול להשפיע בכלל על ני"ע כזה או אחר..
    סגור
  • לנבל ולהשמיץ סתם אנשים ישרים והגונים. אם אתה אינך יודע
    דוידי, תפסיק בבקשה 17/03/2013 13:01
    הגב לתגובה זו
    43 7
    להשקיע, זוהי בעיה אישית שלך ומומלץ לך גם שלא תשקיע! אבל למה אתה הולך ומלכלך לך על אנשים? תתבייש לך ותבקש סליחה! בנוסף, מאיפה לקחת את הנתון לגבי הזדמנות??? הרי החברה בעצמה טרם פירסמה!!! אז מדוע אתה מטעה אחרים??? אולי לך יש אינטרסנטים אישיים? אינני יודע! בכל אופן, התגובה שלך היתה ממש מגעילה ודוחה!
    סגור
  • 36.
    ירון זר
    יחזקאל 17/03/2013 11:33
    הגב לתגובה זו
    10 48
    שיהיו לך בשורות לא טובות
    סגור
  • 35.
    זר - היית אפס ונשארת אפס! (ל"ת)
    רן רן 17/03/2013 11:28
    הגב לתגובה זו
    15 44
    סגור
  • 34.
    גיאולוג- חחחחחחחחחחחח
    מיכל 17/03/2013 11:24
    הגב לתגובה זו
    16 41
    עשית לי את היוןם..מ ה זה צחקתי......אניהייתי מוסיפה שרק ביזפורטל עושה מאדון זר מישהו שיודע על קיומו..יש סרט כזה שנקרא העכבר ששאג......אבל העכבר לא יודע שהוא מתעסק עם ליויתן
    סגור
  • 33.
    הזדמנות מסתירה נתונים מהותיים לפני פירסום הדוחות שלה? (ל"ת)
    אם הבנתי נכון, האם 17/03/2013 11:03
    הגב לתגובה זו
    19 1
    סגור
  • 32.
    מה הוא מבין?
    גיאולוג 17/03/2013 11:02
    הגב לתגובה זו
    13 41
    זר לא מתלהב??..מעניין את הסבתא שלי..זה מזכיר לי את הבדיחה שידיעות אחרונות רצו להקניט את מעריב ויצאו בכותרת שסבתא אמרה לסבא שיקנה מעריב ועיתון.........ומעריב החזיר להם בכותרת משלו- סבתא אמרה לסבא שיקנה ידיעות כי בידיעות יש סיפורים לסבתא..הבעיה אדון זר שלא רק שאתה לא מבין אלא גם מספר מעשיות לא מצחיקות
    סגור
  • 31.
    זר עובד כלל שפועלת בשוק ההון והשאלה האם הכתבה מגמתית.
    משה ב. 17/03/2013 10:54
    הגב לתגובה זו
    13 39
    לו הייתי ראש הרשות לניירות ערך,הייתי בודק רכישות רציו בסכומים מהותיים אחרי הכתבה ומכירות מהותיות לפני הכתבה, ובוחן לפי זה אם לא מדובר בכתבה מגמתית.
    סגור
  • יש במאיה אפשרות להתלונן
    זאב 17/03/2013 11:57
    הגב לתגובה זו
    13 36
    כמה שיותר אנשים יבקשו בדיקה זה יעזור לכולם
    סגור
  • 30.
    וראוי לרדת על ירון זר.הוא לא התכוון לפגוע באף משקיע
    אינני חושב שזה הגון 17/03/2013 10:53
    הגב לתגובה זו
    44 12
    ובאופן אישי, הוא לא פגע באף אחד! הוא הביע בסך הכל, הערכה אישית וכל אחד צריך לפעול על פי שיקול דעתו. חוץ מזה, הניירות נסחרות עדיין בבורסה והכל יכול לקרות! זוהי בורסה רבותי ומי שלא מבין בזה, שלא יתקרב בכלל וזה לא חוכמה להאשים אחרים כאשר עושים טעויות אישיות!
    סגור
  • 29.
    במילה אחת - נוככככככל (ל"ת)
    mjh 17/03/2013 10:41
    הגב לתגובה זו
    12 38
    סגור
  • 28.
    הנפט יגיע בקרוב
    משער 6.7 17/03/2013 10:32
    הגב לתגובה זו
    15 7
    הימצאות גז נוזלי במאגרים הינה ידיעה מצוינת למשקיעים מאחר וזהו אחד הסימנים להימצאות נפט בשכבות היותר עמוקות.
    סגור
  • 27.
    זר יסיים את הקריירה בכלא זה ברור לכולם (ל"ת)
    ss 17/03/2013 10:24
    הגב לתגובה זו
    16 39
    סגור
  • 26.
    חושף את זר
    המלשין 17/03/2013 10:07
    הגב לתגובה זו
    16 37
    תתקרבו אגלה לכם סוד: זר כתב תגובה לעצמו- והופיע בשם מני (תגובה מספר 1)..........אפילו הברון מינכהוזין לא היה כזה מטורף
    סגור
  • 25.
    זר החזר זר
    זהבי עצבני 17/03/2013 09:58
    הגב לתגובה זו
    12 36
    בא לי ממש להרביץ לפלצן הזה..למה מי הוא??? אלן דלון??????? ולמה רק ביזפורטל נותנת לו במה???מי אתם?אלן דלון?????? פעם אחת שמעתי בקול הפלצן הזה וכל הפליצות שלו עברו אליי
    סגור
  • 24.
    לזר יש שיקולם זרים. רציו היא היהלום היחיד בבורסה היום
    רציו-נל 17/03/2013 09:57
    הגב לתגובה זו
    19 37
    מפליא אותי שביזפורטל משתפים פעולה עם הנוכל זר. הנושא ראוי לחקירה. וגם יחקר. רציו צריכה לעבר את שער 100. וזאת ללא גילום פוטנציאל הנפט. וזה יקרה במהלך השנה. כי את האמת לא ניתן לעצור.
    סגור
  • 23.
    מי הוא בכלל?????
    נותן בראש 17/03/2013 09:56
    הגב לתגובה זו
    17 37
    לא מצבין למה רק ביזפורטל נותנת לזר הזה במה..מי הוא בכלל? חבל שלא שמרתי את כל ההודעות בהן הוא צעק לא אחת שיש לקנות כי המניות באפסייד...ובכלל- למה לשנו לו בכלל? מעוז אמר פעם תעשו בדיוק הפוך מה שאנאליים...סליחה..אנאליסטים אומרים ובאפט הגדול אמר שהוא קונה רק כשהוא שומע אנליסטים שצועקים למכור..אז זר...תעשה טובה..וקצת תשתוק
    סגור
  • 22.
    לך זר !!!
    ניצן 17/03/2013 09:51
    הגב לתגובה זו
    8 36
    1-0
    סגור
  • 21.
    ירון זר - לך תמכור חצילים בשוק
    רועי 17/03/2013 09:07
    הגב לתגובה זו
    33 38
    עעעלק אנליסט. המליץ על מודיעין והזדמנות וכפי הידוע לכל מה קרה איתן...
    סגור
  • 20.
    ירון זר המליץ למכור ישראמקו ב30 אג לקנות הזדמנות ישראלי
    הצלף 17/03/2013 09:07
    הגב לתגובה זו
    30 36
    העיוור
    סגור
  • 19.
    עכשוו נפל האסימון...אם משאבים מותנים לא נחשבים...חחחחח
    גיל גואל 17/03/2013 09:06
    הגב לתגובה זו
    13 36
    הרי זו פעם ראשונה שנאשי מדברים על משאבים מותנים בקונדסט
    סגור
  • 18.
    מודבר בגז נפט
    תבינו 17/03/2013 09:05
    הגב לתגובה זו
    14 3
    יקר אך זיהום נמוך בהרבה מנפט משתמשים בו בבתי זיקוק ויש חוזה עם חברת פז
    סגור
  • 17.
    לא הולך לך - אהה זר? (ל"ת)
    אבי 17/03/2013 09:04
    הגב לתגובה זו
    25 37
    סגור
  • 16.
    זרזיר
    זה 17/03/2013 09:00
    הגב לתגובה זו
    24 38
    מטומטם המחובר לנוכלי הבורסה תכפילו 35 מיליון חביות כפול $100 כמה כסף??? זה " מדרוב" ועוד נותנים לו במה תמורת שלמונים
    סגור
  • 15.
    המליץ על היזדמנות וכולם פשטו רגל...חחחחחח...הכל בלבלה (ל"ת)
    גד 17/03/2013 08:54
    הגב לתגובה זו
    31 38
    סגור
  • 14.
    מי זה הזר
    TXH 17/03/2013 08:53
    הגב לתגובה זו
    31 38
    הזה שאתם מעלים אותו הרבה ? התגלה כלוזר גדול בהערכות שלו והוא מחובר" לכנופיה " של נוכלי הבורסה . כלל פיננסיים חה חה חה ץ.... תאמין אך ורק לתחזיות בנקים זרים אני מתפלא על ביזפורטל עליה בכמות משהו זניח ל 10 טריליון תמר ולויתן עוד כ 1 טריליון זניח ??? בוא נזניח את הלוזר הזה
    סגור
  • 13.
    זר תמיד מאחר את הרכבת אבל תמיד
    רועה חשבון 17/03/2013 08:53
    הגב לתגובה זו
    32 34
    ירון זר תמיד עולה על הרכבת בתחנה האחרונה וכך גם ממליץ לאחרים,אבל כדי לנסוע ברכבת צריך לעלות לפני ולא בסוף. כשרציו סיימו לטוס הוא העלה את מחיר היעד לשער הטיסה אז מה החוכמה בכך?
    סגור
  • 12.
    NASHI מחדשת שזה משאבים מותנים"..זה חדש וחייב עידכון
    אנליסטים שקר 17/03/2013 08:50
    הגב לתגובה זו
    17 35
    אז איך טוען הקטנקן שהוא תימחר את זה?
    סגור
  • 11.
    אם זה כמו נפט...אז איך לא יהיו עוד לקחות?..שקרן קטו (ל"ת)
    עייקר 17/03/2013 08:47
    הגב לתגובה זו
    21 36
    סגור
  • 10.
    ליצן החצר
    קונדי-סט 17/03/2013 08:46
    הגב לתגובה זו
    37 35
    האנאליסט הזה הוא פשוט תופעה לא מוסברת. אין לו דבר חיובי לומר על הסקטור. למה נותנים לו במה ? קשה לו עם הסנטימנט ? או שהכסף שמשמנים אותו מדבר ??!
    סגור
  • 9.
    הפוך רק הפןך....יהיו הרבה לקחות כי זה כמו נפט (ל"ת)
    זרזר 17/03/2013 08:45
    הגב לתגובה זו
    24 36
    סגור
  • 8.
    zar zar
    benini 17/03/2013 08:40
    הגב לתגובה זו
    19 36
    someone needs to investigate . Is this zar zar short on Tamar and Iiviatan ???????
    סגור
  • 7.
    ירון זר גרם נזק אדיער למשקעים
    דני משקיעי 17/03/2013 08:39
    הגב לתגובה זו
    39 38
    מי שהקשיב לירון זר וקנה הזדמנות יששראלית מחק קרוב ל70% מכספו.ירון זר נתן להזדמנות ישראלית מחיר יעד של 38 אגורות ועכשיו היא ב11.ברוב חוצפתו ירון זר אפילו לא מתנצל על הטעות.ירון זר נגד רציו נכבר הרבה זמן.גם אם רציו תמצא נפט ירון זר יגיד שזה לא משמעותי.פשוט חוצפן
    סגור
  • רק למשקיעים המסכנים שהקשיבו לו, אבל מי מקשיב לו? (ל"ת)
    רן רן 17/03/2013 12:11
    הגב לתגובה זו
    10 33
    סגור
  • 6.
    זר זר מיסכן ואומלל איש רע
    רציו 17/03/2013 08:39
    הגב לתגובה זו
    30 36
    בחיים לא יכתוב משהו טוב מרחם עליו באמת מיסכן
    סגור
  • 5.
    עוד פעם ה"חכם"
    משקיע ותיק 17/03/2013 08:37
    הגב לתגובה זו
    32 34
    גם אם יגידו שמצאו 5 טריליון חביות נפט הוא ימצא סיבה על מה ולמה יש לצנן את ההתלהבות. אין לו שמחת חיים לאיש הזה
    סגור
  • 4.
    yaron zar
    benini 17/03/2013 08:36
    הגב לתגובה זו
    24 40
    looks like he doesnt like the idea of stocks going up . I wonder why ?????????????????????????????
    סגור
  • 3.
    רק בעוד 1000% כלפיי מעלה מהשער של היום אמכור חצי (ל"ת)
    תומר צפריר רציו 17/03/2013 08:32
    הגב לתגובה זו
    40 38
    סגור
  • 2.
    חה חה חה היה ברור מראש
    זליג 17/03/2013 08:30
    הגב לתגובה זו
    37 36
    למה לצטט אותו, כמו רוביני אנחנו יודעים מה דעתו. רק שרציו תהיה בשער 80 הוא יתעורר. העיקר שהבונוסים בכלל פיננסים ממשיכים לזרום.
    סגור
  • 1.
    זר אנליסט מעולה, כל מילה בסלע. (ל"ת)
    מני 17/03/2013 08:29
    הגב לתגובה זו
    36 59
    סגור