דוחות ישראמקו חושפים: סך הגז ב'תמר' עודכן מעלה בשנה החולפת - 10 TCF

המאגר צפוי לספק גז לישראל כבר מהחודש הבא. עדכון הרזרבות נובע מקידוחי ההפקה שבוצעו במהלך שנת 2012
 |  (24)
אסדה, צילום: אלבטרוס
מאגר הגז 'תמר' ממשיך לגדול. היום מספקת שותפות ישראמקו יהש +3.83% ישראמקו יהש 38 +3.83% ישראמקו יהש בסיס:36.6 פתיחה:36.8 גבוה:38.1 נמוך:36.4 תמורה:13,930,376 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: את דו"ח המשאבים למאגר הגז וממנו עולה כי סך המשאבים במאגר עודכן כלפי מעלה וכעת עומד על 10TCF וליתר דיוק 9.96TCF. בסוף 2011 גודל המאגר הוערך על ידי נידרלנד ב-9.71TCF.

שותפויות הגז נדרשות אחת לשנה לפרסם את דו"ח המשאבים שלהן ביחס לנכסי הנפט והגז שבהם הן מחזיקות. ישראמקו, שפרסמה היום (ו') את תוצאותיה הכספיות חשפה את הנתונים. עד סוף החודש גם אבנר ודלק קידוחים יפרסמו דו"ח רזרבות דומה.

על פי נידרלנד, במאגר 'תמר' אשר צפוי לספק גז טבעי למשק הישראלי החל מחודש אפריל ישנן רזרבות מוכחות מסוג 1P בהיקף של 7.03TCF. בנוסף, במאגר ישנן רזרבות צפויות בהיקף של 2.93TCF כך שסך הרזרבות המוכחות והצפויות יחד מסתכם ב-9.97TCF. בטווח יותר ארוך, ייתכן ומאגר הגז 'תמר' ימשיך לגדול מאחר וישנם עוד 1.58TCF של גז טבעי אשר מודר כזרבות צפויות (3P).

ההשפעה של עדכון רזרבות הגז כלפי מעלה נובע מהפעולות אותן ביצעו שותפות 'תמר' בשנה החולפת, בין היתר קידוחי ההשלמה אשר ייאפשרו את הזרמת הגז הטבעי מן המאגר. קידוחים אלו סיפקו לשותפות מידע נוסף אודות פוטנציאל המאגר, וכעת במסגרת הדוחות השנתיים המשקיעים יכולים להיחשף לשינויים בסך המשאבים.

עם זאת, חשוב לציין כי ההשלכות הפיננסיות של עדכון המשאבים כלפי מעלה אינו דרמטי מבחינת תמחור השותפויות. הסיבה לכך נובעת מן העובדה כי אותן משאבים שנתגלו בשנה החולפת יימכרו רק בעוד עשרות שנים וערכן הנוכחי מבחינת מחירי המניות שואף לאפס בשל ההיוון.

תגובות לכתבה(24):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 20.
    לדעתי, זוהי הסתרה ברורה של נתונים מהותיים בהזדמנות
    בהתייחס לתגובה 18 17/03/2013 10:12
    הגב לתגובה זו
    11 0
    ישראלית.
    סגור
  • שמומחה בנושא דיווחים לבורסה: האם החברה פועלת לדעתך
    השאלה מופנית למי 18/03/2013 15:15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לפי הכללים המקובלים בכך שהיא לא מוציאה דיווח ביניים וגם דוחה את הגילוי הנאות לגבי המידע המהותי לציבור!?
    סגור
  • 19.
    גבעת חלפון אינה עונה
    אבי רעננה 16/03/2013 23:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן לדווח על הקידוח בגבעות וזאת מתוך הנחה שהפרסום והביצוע היו אמורים להיות בתחילת חודש מרץ ואין שום סימן לפעולה מעין זו.
    סגור
  • 18.
    ההודעה מטעמה מיום 14.2.13 לא התייחסה למספר נקודות
    מה קורה בהזדמנות? 16/03/2013 21:07
    הגב לתגובה זו
    11 0
    חשובות שהוזכרו בדיווחה מיום 6.1.13, אשר היו אמורות לקבל הבהרה עד ראשית פברואר 2013! מדוע הזדמנות לא פירסמה עדיין מה יש בינתיים לפי ניתוח המפעיל? תוך 29 הימים הקרובים, החברה תקבל גם את הערכת מעריך הרזרבות ותצטרך לתת דיווח מלא. אך לא ברור לי כלל מדוע היא לא מוסרת דיווח ביניים לגבי מה שהיא יודעת כעת! ?
    סגור
  • 17.
    לא הכותב ולא האנליסט זר מפרשים אל נכון את גידול שדה תמר
    יוג'ין 16/03/2013 13:19
    הגב לתגובה זו
    2 15
    ב 3 TCF. הסכם על יצוא יכלול כ 40% מן המאגר המורחב ותשלומו יגדל מיד, עם החל היצוא.
    סגור
  • 16.
    עוד 2 מיליארד דולר מכירות ו 600 מיליון דולר רווח נקי (ל"ת)
    עוד 2 מיליארד דולר 16/03/2013 02:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 15.
    אגב,גם גבעות והזדמנות יצטרכו להציג הדוחות המעודכנים (ל"ת)
    פפיטו 16/03/2013 02:11
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 14.
    מבחינת שווי המניה,הרי שטרם עודכן
    פפיטו 16/03/2013 02:08
    הגב לתגובה זו
    4 1
    דוח המשאבים בשמשון.לאחר שישראמקו וחנל יקנו את חלקה של atp תיקפוץ גם שם הכמות וכך ערך המניות.(לדעתי ) של חנל יותר כי היא חשופה יותר לשמשון.
    סגור
  • 13.
    מבחינת שווי המניה,הרי שטרם עודכן
    פפיטו 16/03/2013 02:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    דוח המשאבים בשמשון.לאחר שישראמקו וחנל יקנו את חלקה של atp תיקפוץ גם שם הכמות וכך ערך המניות.(לדעתי ) של חנל יותר כי היא חשופה יותר לשמשון.
    סגור
  • 12.
    תומר,אתה חוזר על אותה טעות
    פפיטו 16/03/2013 02:01
    הגב לתגובה זו
    3 1
    יכולת ההפקה בשנה תגדל ככל שהפתוח יתקדם אולם עלות תשתית הצנרת וההובלה ממילא מחושבת לכמות טרום ההודעה כך שלמעשה עלות ההפקה של ה"טרה" תהיה זניחה לחלוטין וכך תהיה יותר רווחית.
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    רציו היא המלכה!!! (ל"ת)
    רציו-נל 16/03/2013 00:49
    הגב לתגובה זו
    4 11
    סגור
  • 10.
    תוך 7/8 שנים המאגר הזה ריק
    שף 15/03/2013 18:09
    הגב לתגובה זו
    1 14
    ושלא יבלבלו התוספת חשובה לתזרים המזומנים האנליסטים מבלבלים ללא הכרה מחיר הגז ימשיך ויצנח וזו הבעיה, הכמויות האדירות בעולם יורידו את ערך המאגרים דרמטית רק נפט
    סגור
  • צריכת הגז עולה בגדול משנה לשנה וכמות הגז יורדת.
    שלו עזרא 17/03/2013 07:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וזה אומר עליה במחיר הגז.
    סגור
  • 9.
    אסור ליצא גז (ל"ת)
    פנדה 15/03/2013 17:40
    הגב לתגובה זו
    1 14
    סגור
  • ששיננסקי ממריץ יצוא ! (ל"ת)
    יוג'ין 16/03/2013 13:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    חולדאי צריך להתפטר- !!!! (ל"ת)
    אנונימי 15/03/2013 17:39
    הגב לתגובה זו
    12 1
    סגור
  • 7.
    מעניין אם יש סיכוי לאבנר לעלות יותר מ 5% (ל"ת)
    אבנר 15/03/2013 16:47
    הגב לתגובה זו
    12 1
    סגור
  • לפחות 50
    אלי 15/03/2013 19:55
    הגב לתגובה זו
    8 8
    אבנר מנית פנסיה ומיא שלא משקיע בה יצטער
    סגור
  • 6.
    יתרון גדול ליצוא מהליוויתן הוא מיידי ולא עשרות שנים
    גואל יל 15/03/2013 16:41
    הגב לתגובה זו
    12 3
    מקווים שהבנת תומר?
    סגור
  • 5.
    נוספו כ 3TCF ליצוא מאז דו"ח צמח
    צמח 15/03/2013 16:35
    הגב לתגובה זו
    7 0
    בעיקר בגלל הגז שBG תפעיל כנראה בעזה ושידרוג תמר וליוייתן
    סגור
  • 4.
    ההשפעה היא בעיקר לטובת היצוא מליוויתן
    TATO 15/03/2013 16:32
    הגב לתגובה זו
    8 0
    כי ככל שרזרבות הגז גדלות כך האישור לאחוזי יצוא יגדל בנתיים התווספו: 1TCF משידרוג בליוויתן+0.3 התמר+1.5 מהגז בעזה=2.8TCF לטובת נוסחאת צמח
    סגור
  • 3.
    אני מעריך שיגיע ל-13 בעתיד, (ל"ת)
    אלוני 15/03/2013 16:23
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 2.
    היצוא של צמח מהליוויתן יוגדל ב2.8TCF לדעתי
    TATO 15/03/2013 16:22
    הגב לתגובה זו
    10 2
    הן בגלל השידרוג בליוויתן והן בגלל השידרוג בתמר ןהן בגלל השידרוג בליוויתן והן בגלל הגז ממעזה של בריטיש גז ביחד תוספת של כ 2.8TCF מאז דו"ח צמח
    סגור
  • 1.
    מזכיר לי את מדד המחירים לצרכן :)
    אחד 15/03/2013 16:10
    הגב לתגובה זו
    1 2
    שבת שלום
    סגור