דלק ונובל אנרג'י יחלו בימים הקרובים לבצע את קידוח האקספלורציה "כריש"

התקציב: 90 מיליון דולר. שכבת המטרה: 'חולות תמר'. העומק: 4,900 מטר מתחת לפני הים. השותפות מצפות למצוא כ-2 TCF של גז טבעי
 |  (30)
כריש, צילום: Getty images Israel
ימים אחדים לאחר שקידוח האימות "לוויתן 4" סומן כהצלחה ואף הוגדל אומדן כמויות הגז הטבעי שבמאגר ל-18 TCF, הודיעו ביום ו' האחרון השותפות בקידוח האקספלורציה "כריש" כי בכוונתן להתחיל בקידוח בימים הקרובים ולהימשך כשלושה חודשים, עם תקציב כולל של כ-90 מיליון דולר.

שכבת המטרה בקידוח היא 'חולות תמר' (או בשמה המקצועי שכבת האוליגומיוקן) בה מצפות השותפות למצוא כ-2 TCF של גז טבעי, על פי האומדן הטוב ביותר בדוח המשאבים הפרוספקטיביים של נידרלנד. נציין כי נובל אנרגי' מעריכה את הכמות ב-3 TCF.

קידוח האקספלורציה "כריש 1" ממוקם בשטחי רשיון "אלון" הנמצא כ-75 בים התיכון במרחק של כ-75 ק"מ צפון מערבית לחיפה. רישיון כריש כולל שלושה שכבות של חולות (A,B,C) בהם מצויות כמויות שונות של גז. השותפויות בקידוח זה כוללות את דלק קידוחים יהש -0.37% דלק קידוחים 1,086 -0.37% דלק קידוחים יהש בסיס:1,090 פתיחה:1,090 גבוה:1,090 נמוך:1,072 תמורה:4,206,441 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ו{אבנר יהש} שמחזיקות כל אחת ב-26.47% בזכויות בקידוח לצידה של נובל אנרג'י המחזיקה ב-47% ממנו.

את הקידוח תבצע אסדת ה-Ensco 5006 ׁ(לשעבר פרייד נורת' אמריקה) לאחר שסיימה את תפקידה ב"לוויתן 4". עומק המים באתר הקידוח הוא כ-1,740 מטר והעומק הסופי המתוכנן לקידוח הוא כ-4,900 מטר מפני הים. בקידוח זה לא צפויים מבחני הפקה.

קידוח האקספלורציה ב"כריש" יערך על פי דוח המשאבים הפרוספקטיביים שהוכן על ידי המעריך החיצוני, חברת נידרלנד (NSAI) ולפיו ההסתברות למציאת גז טבעי בקידוח זה מגיעה עד לכ-77%, כאשר אם תהיה בקידוח תגלית, המשאבים הפרוספקטיביים יהיו בעלי סיכוי סביר להיות מסחריים.

תגובות לכתבה(30):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 22.
    מנופים אופציה תעלה ל 7000% (ל"ת)
    רפי 28/03/2013 12:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    מושקעי רציו תתעוררו תשובה מלא מזומנים
    אלון 12/03/2013 10:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ללא ספק לאור מצוקת המזומנים ב רציו תשובה ונובל ידחקו את רציו לפינה מה שאומר......ירידה באחוזים של רציו ב לויתן
    סגור
  • 20.
    יצא הודעה לבורסה ביום שישי 3 TCF הסתברות 77% (ל"ת)
    שחר 11/03/2013 14:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מדבר? לגבי כריש, זה כתוב כאן בכתבה. (ל"ת)
    על איזו חברה אתה 11/03/2013 14:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ההודעה לגבי כריש קבל לינק להודעה
    שחר 11/03/2013 16:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    http://maya.tase.co.il/bursa/report.asp?report_cd=800651
    סגור
  • 19.
    גז
    סיע 11/03/2013 12:40
    הגב לתגובה זו
    0 15
    כולם מרוצים מיהתוספת של אחת tcf רק ירון זר לא מרוצה ממש בושה איך אתם נותנים לו במה ליכתוב כאלה שטויות גלובס וביזפורטל עיתון כלכלי ארי אתם ממש בושה אתם מורדים מהערך שלכם בושה
    סגור
  • 18.
    ומתי הכתבים יפרסמו, האם גם הפעם לפני שתצא הודעה מהחברה? (ל"ת)
    מתי הזדמנות תצייץ? 11/03/2013 12:22
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 17.
    הזדמנות הודיעה על תגלית, אל לא גילתה כמה TCF יש להערכתה (ל"ת)
    עושים צחוק מהציבור? 11/03/2013 10:31
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • אחרי המילה: תגלית, צ"ל כתוב: אך. עימכם הסליחה! (ל"ת)
    תיקון טעות כתיב 12/03/2013 19:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לפי הודעת הזדמנות מסתמן
    שחר 11/03/2013 18:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכמות לא כדאי לפתוח המאגר, בשל המיקום הבעייתי והכמות שהערכות לגביו כבר פורסם ביחס להשקעה הגבוה, אני מקווה עבורך שיפתיעו אותך לטובה
    סגור
  • טען עוד
  • אחרת לגמרי. ראה גם את הודעת החברה מתאריך 14.2.13
    לשחר שלום. אני חושב 12/03/2013 12:44
    הגב לתגובה זו
    7 0
    ממנה משתמע אחרת לגמרי מתגובתך! כנ"ל גם בהודעת החברה מ-6.1.13. אני מקווה שהחברה חוציא הבהרה בקרוב לגבי גודל התגלית ויש מצב, שכתבים מסוימים יאכלו את הכובע ולא ימהרו להבא לפרסם דברים לא נכונים. בכל מקרה, לא ראיתי עדיין שום פירסום מטעם החברה לגבי גודל התגלית ויש לי תחושת בטן חזקה שתיתכן גם הפתעה גדולה. עכ"פ, אינני נביא והכל יתכן.
    סגור
  • 16.
    אזהרה הכריש נועד לבלוע את רציו
    אלון 11/03/2013 10:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אף גורם כולל תשובה ונובל לא מעוניין להוציא נכון להיום סכומים כו אדירים לפיתוח לויתן לכן הפתרון האדיאלי קידוח כריש שיחובר לתמר אבל......מי נפגע אנושות??? רציו סביר ש 10 הקרובות לא ישאבו גז מ לויתן כאשר יש פתרונות זולים יותר
    סגור
  • 15.
    (כמה TCF?) שלא מגלים עדיין בהזדמנות! מדוע מסתירים? (ל"ת)
    מהו סוד התגלית בישי 10/03/2013 22:39
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • מסכן רחמנות (ל"ת)
    ג 11/03/2013 14:59
    הגב לתגובה זו
    1 10
    סגור
  • 14.
    עד מתי יעלוזו רשעים??? א לשחרר רציו (ל"ת)
    שמוליק 10/03/2013 16:47
    הגב לתגובה זו
    0 28
    סגור
  • 13.
    רציו
    גי 10/03/2013 13:09
    הגב לתגובה זו
    4 31
    מספק שלילי לרציו ירון זר כמה שינאה יש לך על רציו יזבל כולם עולות ליקראת החג רק רציו יורדת האנליסטים שמחים קונים בזול עבל מענין מי המתומתם שמוכר רציו אולי זה תרגיל בניהם ירון זר כלל פיננסים אם הפניקס יד אחת הם כניראה לדכות את רציו שיצאו מימנה המשקיעים והם יוכלו ליקנות ליכלוך
    סגור
  • 12.
    גז
    דיו 10/03/2013 13:04
    הגב לתגובה זו
    4 29
    הולכים לחפש בכרישו שניים tcf שלגז כאשר גילו בליויתן אחת tcfורציו בימקום לעלות היא יורדת מדכאים את רציו בכונה זה ממש שקוף ומעלים את אבנר ודלק וישרמקו של קבוצת תשובה גם הפניקס של תשובה היא בתרגיל הזה על רציו כניראה שתשובה מחפש לישתלט על רציו כמו שעשה בזמנו באבנר ממש נחש גורם לה לרדת אם עזרה של כלל פיננסים הנוכלים של ירון זר האנטרסנט שמושקעים בישרמקו
    סגור
  • 11.
    רציו
    געי 10/03/2013 12:57
    הגב לתגובה זו
    4 28
    מה שמצחיק אחת tcf יותר בליויתן ורציו לא עולה עבל שהולכים ליקדוח ולפי הערכות יש בכריש 2 tcf אבנר עולה ודלק עולות וישרמקו עולות נו מה קורא פה להזזל אחת יש בטוח בליותן בכריש עדיין לא בטוח שיש שניים אתם מבינים אם איזה נוכלים יש לנו עסק אומרים איפה שיש יהודים לא גודל עשב חזירים צריך לישפוט את כלל פיננסים ואת גם הפניקס של תשובה שיש לא ענין שרק אבנר ודלק יעלו ביכדי שרציו תיכנס לחובות זה מה שרוצה תשובה כדי שיוכל לירכוש את רציו כמו שעשה אם אבנר בזמנו נוכל כולם אנטרסנטים
    סגור
  • 10.
    הכריש בדרך ל.....
    אנונימי 10/03/2013 10:24
    הגב לתגובה זו
    4 25
    ירון זך ... חחחה ... מומחה אלק...
    סגור
  • 9.
    מניות ספקולטיביות - זהירות (ל"ת)
    אנונימי 10/03/2013 09:19
    הגב לתגובה זו
    0 6
    סגור
  • אנונימי
    אלי 10/03/2013 10:36
    הגב לתגובה זו
    2 10
    כדאי שתשאר אנונימי אבל נראה שאתה בכלל אנמי
    סגור
  • 8.
    כריש
    כריש 10/03/2013 09:12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אולי בקידוח הזה יצא כריש שחור נפט . מתנה לחג לעם ישראל. שבוע טוב
    סגור
  • 7.
    היעד 280 - 300 לא לפספסססססססססססססס (ל"ת)
    אבנר תמיכה 250 10/03/2013 09:11
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 6.
    רציו גם שותפה בקידוח!!! (ל"ת)
    ט.ס 10/03/2013 08:52
    הגב לתגובה זו
    4 9
    סגור
  • 5.
    נו עם חברות כאלה ו-%גבוה התוצאה ברורה בהצלחה (ל"ת)
    ישראלי 10/03/2013 08:37
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 4.
    אבנר ודלק קידוחים השמים הם הגבול!!! בהצלחה. (ל"ת)
    חנן 10/03/2013 08:29
    הגב לתגובה זו
    10 5
    סגור
  • 3.
    זהירות ממניות הנפט ירדו ב 15.3. נגרעות ממדד (ל"ת)
    אנונימי 10/03/2013 08:22
    הגב לתגובה זו
    0 7
    סגור
  • ל -3: מדוע? (ל"ת)
    רן 10/03/2013 09:34
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 2.
    זהירות ממניות הנפט ירדו ב 15.3. נגרעות ממדד (ל"ת)
    אנונימי 10/03/2013 08:21
    הגב לתגובה זו
    2 9
    סגור
  • 1.
    איזה כרישים נובל ודלק! (ל"ת)
    אבי 10/03/2013 08:15
    הגב לתגובה זו
    6 5
    סגור