תגובות לעדכון המשאבים ב'לוויתן': "לא מדובר בהפתעה. ההשפעה זניחה מאחר ותוספת הגז תימכר רק בעוד 20 שנה"

נובל עדכנה את סך הרזרבות בלוויתן. בבתי ההשקעות לא מתרגשים אך מעריכים כי לעדכון ישנה השפעה חיובית על אישור וועדת צמח
אסדת הסדקו אקספרס, צילום: אלבטרוס
נובל אנרג"י דיווחה הלילה כי השלימה בהצלחה את קידוח האימות "לוויתן 4". בעקבות הקידוח, עדכנה נובל כי סך המשאבים בשטח הרישיון מתעדכנים כלפי מעלה מרמה של 17TCF לכ-18TCF. אתר Bizportal שוחח עם מספר אנליסטים כדי להבין מה דעתם על הממצאים.

האנרגיה של כלל פיננסים מסביר בשיחה עם Bizportal כי "לעדכון הכמויות אין השפעה מהותית על השווי במודל שלי". לדבריו, "עדכון הכמויות עשוי להעביר את דו"ח צמח בממשלה אך מראש הנחת הבסיס שלי היא שבסופו של דבר לוויתן יקבל אישור לייצא את הגז.

בהודעתה ציינה נובל כי במקביל לעדכון הרזרבות ישנה התקדמות במגעים מול וודסייד לעניין הסכם מחייב. בהקשר זה מציין זר כי "השאלה המעניינת היא אם מחיר העסקה לכניסת וודסייד יעלה בעקבות העלאת רזרבת הגז בלוויתן". במלים אחרות, זר תוהה האם שווי העסקה יעלה ביחס לעסקה המקורית. התשובה לשאלה זו תתקבל רק לאחר שתיחתם עסקה מחייבת.

האנליסט גיל בשן מ-IBI סבור אף הוא כי לא מדובר בחדשות דרמטיות לשותפות "לוויתן". "קשה לומר שיש פה הפתעה", מציין בשן. "הנטייה של החברות היא להיות שמרניים בהתחלה ולאחר מכן לעדכן את המשאבים כלפי מעלה ולכן הערכות בשוק היו כי יהיה עדכון קל".

בשן מציין עוד כי "מבחינת ההשפעה על המניות - תוספת השווי דיי זניחה. תוספת של 1.3TCF של גז טבעי לא תשנה את המודל ולמעשה תוסיף מכירות רק בשנים מאוחרות. השפעת ההיוון צפויה לשחוק את השווי הנוכחי". בדומה לזר, גם בשן מציין לחיוב כי בעקבות עדכון הרזרבות, הוודאות על שמירת מתווה מסקנות וועדת צמח - עולה.

בבית ההשקעות פסגות אף הם לא מתרגשים מעדכון הכמויות במאגר "לוויתן". בסקירת הבוקר שהוציא בית ההשקעות ללקוחות הוא מציין כי "מדובר בעלייה נאה אך ההשפעה על המודל הינה זניחה מאחר ומדובר בתוספת של גז שתימכר רק בעוד 20 שנה".
תגובות לכתבה(28):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 26.
    בנק ישראל
    זגע 12/03/2013 14:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנק ישראל השחנים ברחו מהארץ וזה אמת לכן אין מחזורים בבור סה מאז שיתילו מס של 25 אחוז על הבורסה זאת התוצא ה
    סגור
  • 25.
    ליויתן
    זכי 12/03/2013 11:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי אלה בעלי התגובות ינוכלים אם רשיון גז במילירדי דולר והסקטור לא מגיב יזבלים אומרים איפה שיש יהודים לא צומח עשב יזבלים לא האמנתי לזה עבל עכשיו בגיל כל כך מבוגר אני מבין יזבלים בשביל זה שנאו את כל יהוי מיזרח אירופה עכשיו אני מבין כל פלצן נהפך למומחה באנף הגז זבל שבזבלים אפרת חוזים ועדתותוכל מיני זרגים דויד גילה צמח שישנסקי תפו מגעילים יחימוביץ שמאה שתינ פליץ כלל פיננסים ירון זר הפרסי הפניקס כל המושחתים האלה איך אתה רוצה לקדם את הסקטור הלבנונים כבר יערו אות נו אפילו שעדיין לא גילו את הגז וגם הקפריסאים יעברו אותנו כי שם אין את כל הליכלוך שיש פה גזלנים ומושחתים ממש בושה שההורים שלי הביאו אותי לגור בארץ של נוכלים
    סגור
  • 24.
    אבנר > להחזיק חזק - פוטנציאל הכי גדול
    משקיע ותיק מאוד 11/03/2013 15:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תכפיל אפילו את שוויה בשנה שנתיים הקרובות .
    סגור
  • 23.
    בתי השקעות לא מתרגשים ! נראה אותם שימצאו בלון גז אחד !!
    ירון זר חובבן 11/03/2013 15:53
    הגב לתגובה זו
    1 4
    חחח , 1.3 TCF זה כמו כל מאגר ים תטיס שמספק גז חיוני מאוד לחברת החשמל ועוד חברות תעשייה כבר משנת 2004 . הבנתם ? לא משמעותי . חחחח
    סגור
  • 22.
    גז
    גכאר 11/03/2013 09:50
    הגב לתגובה זו
    0 6
    מה לא עושים ביכדי לעשות שלילךי את הליויתן באים אם כל מיני פלצנים הכל ביכדי להוריד את הסקטור ממש ליכלוך אחת tcf זה בשבילכםכלוםאחת בטוח ויתכן שיש יותר עבל שניים אעדיין לא קדחו ולא בטוח זה טוב ממש מעשה מלוכלך מיבית ההשקעות כלל פיננ סים והפניקס ממש שקוף אינטרסנטים
    סגור
  • 21.
    זה מה שנקרא טיפשות
    ההוא 10/03/2013 09:29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ע"פ נתוני העבר, בעוד 20 שנה צריכת הגז תגדל באופן משמעותי, בעקבות זאת מחיר הגז יעלה, ואתה אומר שזו השפעה מינורית?
    סגור
  • 20.
    גז
    דיו 09/03/2013 15:25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אנחנו המשקיעיםלא צריכי ם את התגובות לעיתכון המשאבים את זה תשאירו למשקיעים המשקיעים לא צריכים את עזרתכם נוכלים
    סגור
  • 19.
    גז
    דג 08/03/2013 16:41
    הגב לתגובה זו
    2 10
    בטח שיעלה בעיסקה מזאת אומרת אתה יודע מה זה אחת tcf זה כמה שנים טובות של גז אז לא יעלה מטומטם זר פרסי מידוני רבק ליך לנו מהענים יזיפט אוד מבין אחת האלק
    סגור
  • 18.
    גז
    געי 08/03/2013 08:22
    הגב לתגובה זו
    2 9
    אחת tsf של כמות גז זה זניח זה כמות לכמה שנים טובות זניח אלק לכו תיספרו את זה לבתי ההשקעות זה מה שהם רוצים כמה שפחות חיובי ליכתוב ביכדי לנער ידיים נוכלים אם דיפלומה
    סגור
  • 17.
    יאללה אנליים
    נותן בראש 07/03/2013 15:15
    הגב לתגובה זו
    15 13
    אלה אנליסטים אלה?אלה אולי אנלים וליסטים ביחד אחרי הפשלה של זר אתמול שראה צל הרים כהרים הם באים היום וכל מה שיש להם לאמר ש.."זה זניח"....אבללללללללל-- שערו בנפשכם שנובל היתה מודיעה הפוך....כלומ..נגיד ההודעה היתה אומרת ששבניגוד לצפי ל-17 נבול מודיעה שיהיה רק 16....ואוי ואי ואי איזו חגיגה היתה לפלצנים....מיד היו צורחים- אמרנו לכם...! אז משהתבדו והתגלתה ערוותם כל מה שנותר להם לאמר ש..זה זניח".........לכו תמכרו קרח
    סגור
  • טען עוד
  • לא רק זר גם קורנפלד המעפן
    שאול לא המלך 07/03/2013 20:19
    הגב לתגובה זו
    7 13
    וזאות לא פשלה, זה מקוון כי רצוי לא אוהבים האנל- ליסטים. למה למשל לא מדברים על החברות של דנקנר, כי הוא משלם להם משכורת, יש מבין.?????
    סגור
  • 16.
    אני אומר לעצור ולשים תחת בריח את הנוכלים ה-זרים למיניהם (ל"ת)
    רציו-נל 07/03/2013 15:03
    הגב לתגובה זו
    14 6
    סגור
  • 15.
    הכל מניפולציות תחזיקו ת מניות סבלנות.... (ל"ת)
    שמוליק 07/03/2013 14:55
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 14.
    לא לפספס רציו/אבנר (ל"ת)
    עוד הפתעות בדרך 07/03/2013 14:51
    הגב לתגובה זו
    10 3
    סגור
  • 13.
    בלי קבוצת דלק המדינה והבורסה שווים לתחת (ל"ת)
    השף 07/03/2013 14:30
    הגב לתגובה זו
    16 1
    סגור
  • 12.
    איפה היתם אתמול?
    השף 07/03/2013 14:28
    הגב לתגובה זו
    19 1
    אתמול כולכם ראיתם שחור ופתאום ב24 שעות הכל ורוד ביזפורטל גם אתם תתחילו לשים לב שאתם נותנים רשות לאנשים לכתוב דברים שב24 אומרים דבר והיפוכו לא נראה רציני לא אמין דפקתם אתמול משקיעים קטנים בהרבה כסף ככה מבריחים את המשקיעים ולא מחזירים אותם לשוק וגם אם הבורסה תעבוד עד 10 בלילה בושה וביזיון אנליסטים עלאק
    סגור
  • 11.
    אנחנו כבר לא מתרגשים מהאנליסטים חראטה
    רציו פצצה 07/03/2013 14:23
    הגב לתגובה זו
    18 7
    אנחנו יודעים מה יש לנו ביד בוננזה לפנסיה-הפרויקט הגדול ביותר של מדינת ישראל ששווה מליארדים אנליסטים ובתי השקעות בשקל הילדים הקטנים בשכונה שלי מומחים יותר מכל האנליסטים רק השם נשאר מאחורי זה אנשים אינטרסנטים מגעילים לא כולם אבל רובם אז לכו תחפשו
    סגור
  • 10.
    תומר ,אתה צריך לקחת קורס של לוגיקה
    פפיטו 07/03/2013 14:17
    הגב לתגובה זו
    20 9
    בהנחה שאתה צודק והכמות הנוספת תימכר בפריסה לאורך 20 שנים,החלק היחסי של אותה כמות בכלל הוצאות הפיתוח וההפקה הוא 0 מה שמשאיר נטו גבוה יותר.
    סגור
  • 9.
    עוד לא גמרנו לסגור את השורט (ל"ת)
    תרגום 07/03/2013 14:16
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 8.
    העולם צמא לגז...2016 מתחילים לשווק מלוויתן גז+נפט (ל"ת)
    אנונימי 07/03/2013 14:01
    הגב לתגובה זו
    13 1
    סגור
  • 7.
    10 מליארד$ בעוד 20 שנה..לזר זה כלום...יש לו הרבה
    תומר טוב ללשליליות 07/03/2013 13:52
    הגב לתגובה זו
    13 5
    אצל דנקנר
    סגור
  • 6.
    אנחנו מיתרגשים ואתם בוכים יאלה
    רציו 07/03/2013 13:51
    הגב לתגובה זו
    12 1
    לא תצליחו לז.... אותנו יותר
    סגור
  • 5.
    בולשיט-אימות כמות לבדה! =הורדת סיכון =שווה %20 לפחות
    רציו-נל 07/03/2013 13:50
    הגב לתגובה זו
    11 1
    יש לכם מפעל הפיס ביד וב 2013 , 2014 זה יתפוצץ למעלה!
    סגור
  • ואישור מסקנות צמח!!!
    מושה 07/03/2013 14:18
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אתמול הם אמרו שלא יאשרו!! אותם אנשים כנראה תלוי מי משלם לך.
    סגור
  • 4.
    שקר,אתמול כתב שצמח יעבור בקיצוץ ופה ההבדל הגדול (ל"ת)
    תומר הגיע לשליליות 07/03/2013 13:50
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • 3.
    גם אם היו מעדכנים ל 50 הייתם אומרים שזה לא משמעותי
    חיים 07/03/2013 13:49
    הגב לתגובה זו
    24 0
    כי היו מוכרים את זה רק עוד 20 שנה?
    סגור
  • 2.
    גם החברה שותקת כמו דג ואינה מעדכנת אותנו! (ל"ת)
    מה קורה בהזדמנות? 07/03/2013 13:37
    הגב לתגובה זו
    15 1
    סגור
  • 1.
    הכתבים שקטלו את הזדמנות לפני כחודשיים בכותרות מרעישות,
    האם שמתם לב לכך שכל 07/03/2013 13:34
    הגב לתגובה זו
    25 2
    שותקים מאז כמו דגים ואינם מסקרים את המניה.
    סגור