רציו נפלה 5%: דיוויד גילה עלול להכריז על 'לוויתן' כהסדר כובל

בעוד מספר שבועות עתיד הממונה על ההגבלים העסקיים להכריע האם שותפות 'לוויתן' מהווה הסדר כובל
 |  (12)
נובל, צילום: נובל אנרג'י
מפלס החרדה בקרב משקיעי הנפט והגז עולה היום מדרגה. בעוד מספר שבועות יידרש הממונה על ההגבלים העסקיים להכריע האם שותפות 'לוויתן' מהווה הסדר כובל. המשמעות: אם דיוויד גילה יחליט כי מדובר בהסדר כובל, הרי שנובל אנרג'י וקבוצת דלק יידרשו למכור את אחד מהמאגרים 'תמר' או 'לוויתן'.

על רקע חששות אלו מאבדות היום שותפויות הנפט גובה במסחר. שותפות רציו יהש -0.32% רציו יהש 278.9 -0.32% רציו יהש בסיס:279.8 פתיחה:282.6 גבוה:282.6 נמוך:276.8 תמורה:1,621,007 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: צונחת בכ-3%, {אבנר יהש} ו דלק קידוחים יהש -0.9% דלק קידוחים 1,104 -0.9% דלק קידוחים יהש בסיס:1,114 פתיחה:1,103 גבוה:1,120 נמוך:1,090 תמורה:8,329,513 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: משילות כ-2% כל אחת. שותפות ישראמקו יהש +0.23% ישראמקו יהש 43.2 +0.23% ישראמקו יהש בסיס:43.1 פתיחה:43.1 גבוה:43.8 נמוך:42.9 תמורה:8,073,523 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: נחלשת בשיעור מינורי ביותר

בשנים האחרונות החליט הממונה על ההגבלים העסקיים להעמיק את התערבותו בתחום הנפט והגז. כך למשל, גילה דרש מהזדמנות ישראלית לבחור בין אחזקה ישירה בהיתר 'גל' לבין אחזקה ברישיונות 'פלאג'יק'.

במקרה של 'תמר' ו'לוויתן' - בממונה על ההגבלים העסקיים חוששים מהיעדר תחרות בשוק הנפט והגז כאשר מאגר 'לוויתן' יתחיל לספק גז טבעי לשוק הישראלי. נכון להיום, לא נראה כי ישנו שחקן אשר מסוגל לספק גז טבעי לישראל למעט שני מאגרים אלו.
תגובות לכתבה(12):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    כלל פיננסים בשירות השורטיסטים לכאורה
    רציונל 06/03/2013 14:52
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זו השיטה : מניה עולה - ועולה , מגדילים פוזיציות שורט ואז ממחזרים כתבה על "הקפאה" אם לא עובד מספיק - מכניסים כתבה על "הסדר כובל" -אז יש ירידות (נגד המגמה בשוק), מכניסים פק מכירה ןיאללה יש ! זה מצליח .
    סגור
  • 10.
    תומר קונפלד הוה לא נביא הזעם
    יצחק תשובה 06/03/2013 14:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא מותק של בחור ואני שוקל להעסיק אותו בעתיד אצלי בחברה
    סגור
  • 9.
    מצליף בתומר
    נביא זעם 06/03/2013 11:42
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מר תומר קורנפלד...אתה לא מודע לקלישאה שאומרת שיש נבואות שמגשימות את עצמן רק בגלל אישה קשקוש שנאמר בזמון ובמקום הלא מתאימים? אז אני לא אומר שהממונה על ההגבלים זקוק לעצות מביזפורטל אבל שאלה לי אליך- אתה חושב שפרופ ששינסקי שעשה עבודה מסיבית בנדון וההחליט שיש מספיק לכולם ולכן יש לגבות ועדיין ישאר לכולם לא חשב מה שאתה חושב שהממונה עלול לעשות ?ולא חשב על נובל? ניראה לך שצעד טיפשי באמת ייעשה?אז אוקי..הצלחת קצת להפחיד והמניה קצת יורדת....אבל אתה יודע איזה פוטנציאל יש שם....לא היה מזיק שתכתוב הערה מתאימה בנדון ולו לשם ההגינות והגילוי הנאות
    סגור
  • 8.
    סתם פלצנות
    מורה נבוכים 06/03/2013 11:28
    הגב לתגובה זו
    8 0
    שיסביר לנו הכתב המלומד מדוע הוא כל כך בטוח שהממונה על הגבלים יכריז וכו וכו..?? הוא דיבר איתו? אם כן יש להעמיד את שניהם לדין על חוסר גליוי נאות..אם לא שיפסיק לזרוע בהלה ואולי גם להסביר שהדבר הכי טיפשי יהיה לעשות זה לייאש את נובל ולגרום להם לברוח מהאיזור המחורבן הזה
    סגור
  • 7.
    רגולציה. הרסנית
    Drorgotlib 06/03/2013 11:21
    הגב לתגובה זו
    4 1
    כל רגולטור צריך להצדיק את קיומו ולכן מביא כל פעם רעיון אחר שהורס
    סגור
  • 6.
    תשובה ל-5
    גיאולוג 06/03/2013 11:20
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לא סיפור עצוב ולא קשקוש....רציו זה לא רק ליויתן אלא גם בלוק 12 בקפריסין והאוסטרלים כן יבואו..ושום קשקוש על הסדר כובל מי ייתן יד לשחיטת תרנגולת שמטילה בצי זהב? מנסים לפגוע במניה כדי לרכוש..לא צריך להיות כלכלן כדי להבין את זה אבל צריך להיות גיאולוג כדי להין מה הפוטנציאל שם
    סגור
  • תודה הסבר נאה נקווה שכך יהיה (ל"ת)
    שמוליק 06/03/2013 12:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    רציו נהייתה סיפור עצוב????????????? (ל"ת)
    שמוליק 06/03/2013 10:52
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • 4.
    חיכה 45 דקות
    לאתר מסויים יש סבלנו 06/03/2013 10:47
    הגב לתגובה זו
    2 3
    נשמות טובות
    סגור
  • 3.
    חסר משמעות לייצא ובארץ אפשר דרך גוף חיצוני למכור היתרה
    אנונימי 06/03/2013 10:46
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סערה בכוס תה הממונה מייצר בעיות יש מאין מיכון שביבי יצר כמות ברוקרטים ומישרות לבירוקרטיה שחונקות כול תכום עולה כמו הועדות המחוזיות בנדל"ן ואדמות "בחסות המינהל זה סרט דומה של סיאוב שילטוני.
    סגור
  • 2.
    סבלנות
    אין סבלנות 06/03/2013 10:40
    הגב לתגובה זו
    8 2
    נראה לכם אחרי השקעה של מליוני דולרים יקום כתב ויכתוב דברים לא מבוססים איפוא היה הכתב שנתנו רישיון לקידוח פיתאום כמו בגן ילדים חברה יש כאן עסק עם חברה אמריקית מענין יש גם קידוח של גל מה זה שיסביר הכתב המאוללהכל שטיות מי שיהיה לו סבלנות ירויח בגדול אל תיכחו יש חור בתקציב מאיפוא יביאו כסף ישניעור לפני המראה מאוד רצינית בהצלחה לסבלנים
    סגור
  • 1.
    רק לנסות ולהוריד את רציו לפני דיווח על קידוח מספר 4