עקב בצד אגודל: קידוח 'שמן' מול אשדוד מתקדם לאט - עומק 2,300 מטר בלבד

כך נודע ל-Bizportal. נקודת האור - הקידוח התגבר לאחרונה על שכבה קשה ועשוי להתנהל בקצב מהיר יותר. בחודש וחצי האחרונים - 700 מ'
 |  (24)
יוסי לוי, צילום: Bizportal
שלושה חודשים חלפו מאז החל קידוח 'ים 3' מול אשדוד ושקיעי הגז-נפט כוססים ציפורניים. ל-Bizportal נודע כי בימים אלו נמצא הקידוח בעומק של כ-2,300 מטרים בלבד, כלומר התקדמות איטית מאוד. עם זאת, נקודת האור הינה שהקידוח הצליח להתגבר על השכבה הגיאולוגית הבעייתית וכעת קצב הקידוח צפוי להתגבר, לפחות עד לעומק של כ-2,800 מטרים.

קידוח 'ים 3' החל בתחילת חודש דצמבר ובו שותפים שמן נפט וגז -0.09% שמן נפט וגז 227.8 -0.09% שמן נפט וגז בסיס:228 פתיחה:186 גבוה:230 נמוך:186 תמורה:249 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ו פטרוטקס יהש 0% פטרוטקס יהש 76 0% פטרוטקס יהש בסיס:76 פתיחה:76 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: . מפעילת הקידוח היא חברת קספיאן דרילינג האזרית. בקידוח מצפים השותפים לאתר שתי מטרות - מטרת גז בעומק של 3,500-4,000 מטרים ומטרת נפט בעומק של 5,800 מטרים.

לפני כחודש וחצי חשף Bizportal כי הקידוח הגיע לעומק של כ-1,600 מטרים בלבד ( לידיעה בהרחבה ). נראה כי בחודש וחצי שחלף התמודדה שמן עם איטיות בפעילות הקידוח. הסיבה המרכזית לכך נובעת משכבה גיאולוגית מורכבת אשר הייתה ידועה לשותפים עוד מקידוח 'ים 2' שנערך בשנות ה-90. לאחרונה הצליחו השותפים לצלוח את השכבה וכעת הם מצפים כי הקידוח יתקדם מהר יותר.

נכון להיום לשמן נפט וגז ישנם 87.5% מהזכויות בקידוח, לזרח יש 7.5% ולמפעילת הקידוח האזרית ישנם 5%. לזרח ישנה לרכוש עוד 2.5% מהזכויות ברישיון, זאת עד שהמקדח יגיע לעומק של כ-3,500 מטרים. ככל הנראה זרח לא תממש את האופציה שלה.

ככל הנראה, העיכובים של שמן נבעו מהתעסקות עם שכבה גיאולוגית מורכבת הנקראת 'חרסית' אשר ממוקמת בעומק של כ-1,800 מטרים. לאחר שהמקדח צלח את השכבה הגיאולוגית הזאת, צפויים השותפים להיתקל בשכבה גיאולוגית קלה יותר לקידוח הכוללת 'סלעי גיר'. שכבה זו אמורה להימשך עד לעומק של כ-2,800 מטרים. בפרק זמן זה, צפוי הקידוח להתנהל בקצב משוער של כ-100 מטרים ביום.

החל מעומק של כ-2,800 מטרים צפויים השותפים להיתקל שוב בשכבה גיאולוגית קשה של 'חרסית' - זאת עד להגעה אל שכבת הגז בעומק משוער של 3,900 מטרים. אז מצפים השותפים לאתר מטרה של גז בהיקף של 1.8TCF. נזכיר כי בקידוח 'ים 2' שנערך בשנות ה-90 מטרת הגז התגלתה בעומד של 3,935 מטרים ועל כן מטרת הגז צפויה להימצא סביב עומק זה.

כבר כעת ברור כי שמן תידרש להגדיל עוד יותר את תקציב הקידוח אשר נכון להיום עומד על 108 מיליון דולר. לצד העיכוב בפעולות הקידוח ניתן להניח כי משרד הביטחון לא עושה לשמן חיים קלים ובעבר דיווחה שמן על אירוע שגרם לפינוי של האסדה.

לאחרונה דיווחה שמן כי משרד הביטחון אישר לקידוח להתנהל עד לסוף אפריל 2013. במקביל, בשמן מעוניינים להאריך את האישור ממשרד הביטחון עד לסוף יוני 2013. בשמן ציינו כי הבקשה הועברה לגורמים הרלוונטיים לקבלת התייחסות, אך עדיין אין החלטה סופית בעניין זה.

לחברת שמן ישנו מדף פתוח המאפשר לה לגייס כסף באופן מיידי אם היא רוצה, אך סביר להניח כי בשמן יעדיפו להכניס שותפים. בין המועמדים הנזילים שיכולים לרכוש נתח ברישיון ניתן לציין את הזדמנות יהש -0.31% הזדמנות יהש 128.9 -0.31% הזדמנות יהש בסיס:129.3 פתיחה:127 גבוה:129.9 נמוך:127 תמורה:41,613 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ואת מודיעין יהש -2.49% מודיעין יהש 1,135 -2.49% מודיעין יהש בסיס:1,164 פתיחה:1,164 גבוה:1,163 נמוך:1,121 תמורה:338,900 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: אשר עשויות להביע התעניינות בהשקעה ברישיון 'שמן'. אם המגעים להכנסת שותף לא יבשילו, ככל הנראה לא יהיה מנוס מהפעלת תשקיף המדף.
תגובות לכתבה(24):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    למגיב להודעה 13 שלי - 2TCF גז יניב הכנסות
    ronenhb 05/03/2013 20:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בסך של כ- 10 מיליארד $. 120 מיליון חביות נפט יניבו הכנסות בסך של כ- 10 מיליארד $. אין לזלזל במטרות הגז, במיוחד הראשונה. צריך לזכור כי מדובר במבנה הקרוב לחוף ולתחנת קבלה כך שההשקעה בפיתוח מאגר גז, באם יימצא, לא תהיה גדולה כמו בתמר, לפיכך הפיתוח צפוי להיות רווחי ביותר.
    סגור
  • 17.
    להסתיר בהזדמנות ישראלית את נתוני התגלית בישי ולא
    לצערי, ממשיכים 05/03/2013 19:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מוסרים עדכון.
    סגור
  • 16.
    יש תגלית ומסתירים את הנתונים - הזדמנות ישראלית (ל"ת)
    איזה יופי! 05/03/2013 10:11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • הודעה זו (מס' 16), הינה ממני ולא מטעם חברת הזדמנות!
    כדי שלא יובן לא נכון 05/03/2013 19:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בברכה, פלוני. זו גם התרשמותי האישית בלבד ואינני ממליץ על שום דבר!
    סגור
  • 15.
    אני מאמין בשמן ימים יגידו (ל"ת)
    גיאו 05/03/2013 08:51
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 14.
    לגבי הזדמנות, מהו גודל התגלית ברשיון 370/ישי 2 ? (ל"ת)
    מבקש לדעת 04/03/2013 21:22
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 13.
    בקידוח ים 3 ישנן 4 מטרות גז. המטרה העיקרית והגדולה
    ronenhb 04/03/2013 20:44
    הגב לתגובה זו
    7 0
    נמצאת בשכבת "דלתא" הנמצאת בעומק של 9280 רגל (כ- 2800 מטר) במיטבי הצפי הינו ליותר מ- 1TCF במקסימלי - 3.3TCF. שלושת המטרות הבאות מתחילות מעומק של 3900 מטר והן בטווח המיטבי של 0.1-0.4TCF. ממפת הקידוח, ניתן לראות כי שכבות הגז סדורות אחת מתחת לשניה בחפיפה של השטח שלהן בעומקים הרלוונטים, כלומר קידוח אנכי אמור לחצות את כל 4 השכבות הפוטנציאליות. בכל שכבה החברה תצטרך לבצע לוגים ולדווח על המימצאים. עכוב בקידוח היה ככל הנראה בשל שיגור טיל החץ. קידוח ים נדחה במשך כ- 20 שנה בשל ניסויים אלו ורק בשנים האחרונות אישרה מערכת הביטחון, חלון עבודה של חצי שנה - הטווח בין כל ניסוי - בהסכם עם מערכת הביטחון נקבע כי הקידוח יופסק עם הודעה של המשרד בטווח של שבועיים משיגור מתוכנן (בשל סודיות השיגור) לפיכך איננו יכולים לדעת, עד פירסום דיווח מהחברה, כמה זמן הייתה הפסקת עבודה. בפועל היה שיגור של טיל בסוף חודש פברואר וכעת החברה חזרה לעבודה. כאמור, מטרת הגז העיקרית הינה בטווח של כ- 500-800 מטר מהנתון שפורסם לעיל.
    סגור
  • גז פחות חשוב לשמן. העיקר נפט (ל"ת)
    הקודח 05/03/2013 07:50
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 12.
    מוסדיים קנו את המניה בעשרות מיליונים בשער 17 תבינו לבד. (ל"ת)
    המקור 04/03/2013 19:36
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 11.
    אדן אנרגיה. (ל"ת)
    מתקרבת 04/03/2013 18:55
    הגב לתגובה זו
    1 5
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    שכבת הגז מתחילה מעומק של 2800 מטר ולא 3900 מטר
    ronenhb 04/03/2013 16:59
    הגב לתגובה זו
    3 3
    דוח המשאבים של NSAI מצביע על פוטנציאל הגז בשכבה שמתחילה בעומק 2800 מטר = 9,500 רגל . בשיחה עם מנכ"ל שמן, אישר הנ"ל כי נתוני NSAI הם הנכונים.
    סגור
  • 9.
    מה יש למהר ,בתמונה יוסי מבלה במסיבת קריוקי ,נכון התמונה
    בא 04/03/2013 16:52
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לפני שנתיים ,אבל עדיין אקטואלית שכן יש מסיבה כול 10בחודש כשיש משכורת .
    סגור
  • 8.
    להעביר יום נוסף מבלי למסור עדכון לגבי התגלית בישי!
    חברת הזדמנות הצליחה 04/03/2013 16:32
    הגב לתגובה זו
    8 1
    מה קורה?
    סגור
  • 7.
    לדעתי לא יהיה גז מסחרי בים3. כן ימצאו נפט אבל
    משקיע עם ניסיון 04/03/2013 16:28
    הגב לתגובה זו
    2 4
    בכמות כזו שלא מצדיק את הסיכון (לפחות לא בשכבות שהפיקו בהם כמה טיפות בים2). גם מנהלים של שמן אמרו שרק בשביל אותם השכבות לא היה כדאי לחזור על הקידוח הזה. אבל הסיכוי למצאו כאן משהו יותר הוא מאוד מאוד מאוד קטן. (לא עדיף לזרוק על לוטו?) לגבי גז: דווקה הגז נותן הרבה תקוות למשקיעים. אבל בקידוח ים2 שקדחו דרך השכבות האלו אפילו לא המליצו על לוגים ומבחני הפקה... אז מאיפה פתאום יהיה כאן גז אחרי כמה שנים?! תזכרו שהשכבות של גז בים3 שונות לחלוטין משכבות הגז של תמר!!! מכאן הסיכוי האפסי למצוא כאן משהו, לצערי. אני אישית יושב בגבעות וגלוב וקפיטל פוינט. מבחינתי הם הרבה יותר עדיפים על שמן (ולא לדבר על קידוחים אחרים בארץ).
    סגור
  • כל מילה אמת אבל הכי מסוכן ולדעתי כולם יודעים זאת ש.
    הכי ותיק 38 04/03/2013 18:54
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כמות הנפט תהיה בדיוק כמו ב גבעות שלושה קידוחים בים בעבר הראו את אותם תוצאות 700 חב ליום אפילו 1200 חב לא יכסו השקעה ב 10 שנות הפקה אגב וזו הבדיחה הכי טובה יוסי כבר דאג לאישור צנרת לחוף למרות שלא נולד עוד התינוק
    סגור
  • 6.
    עדיף כך לאט אבל בטוח ממהר ורשלני כמו במירה ושרה. (ל"ת)
    שאפו 04/03/2013 15:57
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 5.
    מחקתם בטעות את תגובה מספר 1 . קודם הופיעה שאלה לגבי
    למערכת ביזפורטל שלום 04/03/2013 15:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קידוח שמן, אשר נמחקה בטעות! תגובה מספר 1 הנוכחית הינה תגובה לתגובה 1 שנמחקה בטעות. ממני בברכה.
    סגור
  • 4.
    זרח נימצאת כרגע בנקודת קניה מעולה!!!
    אביקם 04/03/2013 15:38
    הגב לתגובה זו
    2 3
    גם מחר לדעתי זה זמן מעולה לכניסה!!! בהצלחה,,,;-)
    סגור
  • זרח חבורה של אפסים וזו גם מחמאה (ל"ת)
    בני 04/03/2013 16:20
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 3.
    הנפקה? (ל"ת)
    ג 04/03/2013 15:35
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 2.
    מהזדמנות ישראלית עדיין מתעכב! מה קורה? מהי הכמות? (ל"ת)
    גם העדכון 04/03/2013 15:24
    הגב לתגובה זו
    7 3
    סגור
  • לשאלה לגבי שמן ולא לגבי הזדמנות. אל תטעו אותנו! (ל"ת)
    תגובה מספר 1 מתייחסת 04/03/2013 16:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    עד הגה לשכבת המטרה בגלל הסיכון הרב ...
    סוחר ותיק 04/03/2013 15:07
    הגב לתגובה זו
    3 5
    אין מה לחפש בנייר . נבחן אותה עוד שבוע , כרגע נפתח שורט זהיר עליה !!!
    סגור
  • צודק 100% לא שווה להכניס אגורה אך ורק לאחר קבלת תוצאות (ל"ת)
    בני 04/03/2013 16:19
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור