בהמתנה ל'צמח': ארה"ב אישרה לייצא עד 8 מיליון טון גז טבעי מפרוייקט FLNG

חברת פנגאה אשר מתכננת את פרוייקט ייצוא הגז מ'תמר' רוצה להאיץ פרוייקט אחר שלה באזור מפרץ מקסיקו שיספק גז טבעי החל מ-2018. ירון זר: "איום רציני על שוק ה- LNG העולמי"
צחי סולטן, צילום: אלבטרוס
בזמן שמשקיעי הנפט והגז בישראל ממתינים לממשלה החדשה שתקום כדי לאשר את מסקנות וועדת צמח, נראה שבזירה אחרת - תחום ייצוא הגז הולך וצובר תאוצה. חברת פנגאה, הזרוע של דייהו אשר בוחנת יחד עם שותפות 'תמר' הקמת מתקן LNG צף (FLNG) דיווחה היום כי קיבלה אישור רגולטורי בארה"ב לייצא LNG בהיקף של 8 מיליון טון בשנה.

לחברת פנגאה שלושה פרוייקטים הנמצאים בתכנון בתחום ה-FLNG. הפרוייקט המוביל ביותר הוא באזור מפרץ מקסיקו שבארה"ב. פרוייקט נוספים נוסף נחתם מול שותפות 'תמר' אשר נמצא בשלב תכנון ההנדסי. הפרוייקט השלישי ממוקם במוזמביק ששם נתגלו מצבורי גז משמעותיים.

במסגרת האישור עשויה פנגאה לייצא כמות גז משמעותית בהיקף של 8 מיליון טון בשנה. לשם השוואה בפרוייקט 'תמר' מדברת נובל על מתקן אשר ייאפשר לייצא 3.4 מיליון טון בשנה. אמנם, כמויות הגז הן אינן מבוטלות, אך הדבר עשוי להמחיש מעט כיצד עשוי להיראות שוק הגז הטבעי בעוד מספר שנים כאשר כמות הפרוייקטים של ה-LNG תעלה.

למרות האישור שקיבל הפרוייקט בארה"ב, הוא עדיין לא קיבל את כל האישורים הסופיים מהממשל האמריקני. הבקשות לאישור הפרוייקט צפויות להיות מוגשות במהלך הרבעון השני של 2013 ובחברת פנגאה מתכננים להפעיל אותו לכל המוקדם בשנת 2018.

בשיחה עם Bizportal מתייחס ירון זר, האנרגיה של כלל פיננסים: "אישור הפרויקט הינו חלק ממדיניות חדשה בארה"ב לייצא גז, מדיניות המהווה איום רציני על שוק ה- LNG העולמי. מנגד אישור הפרויקט מהווה הצבעת אמון של האמריקנים ביכולות של פנגאה לייצא גז באמצעות מתקן צף FLNG. עובדה זו מהווה איתות חיובי לפרויקט יצוא הגז מתמר".

נכון להיום, פרוייקט ה-FLNG של 'תמר' נמצא בשלבי תכנון מקדמיים יותר ביחס לפרוייקט בארה"ב. בנובמבר האחרון דיווחו השותפים כי הם החלו בתכנון הנדסי מלא של הפרוייקט (הנקרא גם FEED). מי שנושא בעלויות של שלב זה היא חברת פנגאה אך השותפים ב'תמר' ישלמו הוצאות בהיקף של עד 15 מיליון דולר. סכומים אלו ישולמו בכפוף לעמידה באבני דרך לתקופה של שנתיים או עד שיוחלט על ביצוע השקעה סופית בפרוייקט.
תגובות לכתבה(13):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    שלום רב
    לאנליסט האנרגיה 07/02/2013 13:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נתת בעבר המלצת קניה למניית הזדמנות ישראלית ושער יעד 38. מבקש לדעת, האם חל עדכון בהמלצתך, ואם כן, מה המלצתך כיום? בתודה מראש ובברכה, אחד מהקוראים
    סגור
  • 8.
    הזדמנות ישראלית
    פירסום חשוב לגבי 07/02/2013 11:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באחת מהכתבות היום(בדה מרקר), נזכרו לפתע לפרסם כי הסקרים הססמיים מצאו כי רישיון יועד הדרומי עשוי להכיל כמות נאה של 2.5 TCF גז טבעי. מענין מאוד שעד היום, לא ידענו שום דבר על כך!!
    סגור
  • 7.
    לגבי הזדמנות ישראלית
    כתבה מתאריך 2.1.13 06/02/2013 23:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בכתבה מתאריך הנ"ל בענין קידוח ישי צויין כי עובי שיכבת הגז הוא רק 15 מטר שמשמעותו ככל הנראה מאגר של פחות מ-1TCF והכתב הנכבד לא ציין כלל אם מדובר בעובי 15 מטר ברוטו או נטו, שזה כמובן משנה מאוד להבנת גודל התגלית והמשמעות הכלכלית!! לעומת זאת, החברה דיווחה ביום 3.1.13 כי עובי השיכבה הינו 15 מטר נטו, אך לא טרחה לציין כמה הברוטו!? הלזה לא תקראו הטעיית המשקיעים???
    סגור
  • בענין הזדמנות ישראלית
    הדיווח החלקי שניתן 07/02/2013 00:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק סילף את המצב האמיתי וגרם להטעיית כולם. האם נדע כבר מה קורה בשטח, או שימשיכו להעלים מאיתנו מידע?! עוד כמה זמן תמשיכו בסאגה הזאת???
    סגור
  • 6.
    תגובה לתרגום של ירון זך
    מוד_רציו 06/02/2013 21:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם האמריקאים החליטו FLNG זה איום?! זה הדבר הכי מוצלח שיש, אם הם החליטו אז אנחנו צריכים רק לחקות אותם להצטרף וכמובן המשמעות ללכת אחריהם, זה פורמט יחיד להצלחה. אפה האיום מפגר? אתה ממשיך במדיניות של החביא מתחת לסינור? מה הקשר בינך לכלכלה? תחביא את זה? או שתממש את האפשרות להגיע מהר לשוק? כתבה כזו הינה כפי שהיא כתובה מביע רק אחד משני הדברים: או חסר בסיסי בהבנה בכלכלה או אי "דיוק" מגמתי.........ואני כותב בעדינות כדי שהתגובה שלי תכנס ליתר התגובות. תבינו אילו שכתבו את הכתבה, מי שמבין את משמעות הגילויים בלוויתן לא מוכר את: רציו, אבנר, ד' קידוחים !!! מי שמוכר/קונה יומית אלו שמתפרנסים מאלו שלא מבינים!!!! ומספיק להטעות את הבורים!!! יש סוף סוף במדינה אוצר טבע חוץ מחול שניתן למכור, להוזיל חשמל, להוריד מחירי תחבורה, סוף סוף לקבל אויר יותר נקי וזול פי 4 ממחירי הדלקים הנוזליים ואתם קוראים לזה איום??!! בושה גדולה או הטעייה יותר גדולה?! מי יכול ל"עשות" יותר כסף? הבנקים שחונקים אותכם בעמלו? או אוצר שמוערך ב מאות מליארדים של דולרים? קצת יותר חמצן במח של הממשלה החדשה וקצת פחות חמדנות שלהם ואנו על הדרך הנכונ
    סגור
  • 5.
    הזדמנות ישראלית
    חובת הציבור לדעת 06/02/2013 19:22
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אבקשכם לקרוא את תגובתי האישית בכתבה בביזפורטל המופיעה תחת הכותרת: "דריכות לקראת הדוחות של נובל..." ותבינו כיצד "המעכרים" הצליחו להוריד את הנייר משער 29 לשער 11 בערך, וכיצד ממשיכים להעלים מידע חשוב ומהותי מעיני הציבור!!!
    סגור
  • הזדמנות ישראלית
    לא ברור שום דבר לגבי 06/02/2013 19:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כפי שתראו בתגובות שם לגבי הרשיונות: נטע, רועי, גבריאלה, כולל כמובן לגבי רשיון ישי.
    סגור
  • הזדמנות ישראלית
    הדיווח המטעה של 06/02/2013 20:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בדיווח החברה מתאריך 2.1.13, צויין כי עובי שיכבת הגז הטבעי הינו כ-15 מטר נטו, אך לא ראיתי שום דיווח לגבי הכמות ברוטו וכל הכתבות שקראתי בנושא דיברו על 15 מטר בלבד, ולא צויין בהם אם זה נטו , או ברוטו. דבר כזה לדעתי, גרם להטעיית כולם ועכשיו ממתינים להבהרת החברה, אשר מתמהמהת משום מה. דעתי לסיכום היא, כי שום דבר פה אינו תיקני וכי אף משקיע אינו יודע באיזו כמות גז מדובר והאם הגילוי המשמעותי כהגדרת החברה הינו גם מסחרי או שלא?
    סגור
  • הזדמנות ישראלית
    תיקון בתגובתי 06/02/2013 21:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בדיווח החברה מתאריך 3.1.13 , ולא 2.1.13 כפי שכתבתי בטעות. עימכם הסליחה. עכ"פ, לא ברור כלל מדוע אין התייחסות לברוטו והנייר ממשיך להיסחר בבורסה במצב מעורפל שכזה? כמו כן, לא ניתן עדיין עדכון לגבי ניתוח הממצאים שהיה אמור להתקבל בסוף ינואר.תחילת פברואר 2013. לדעתי, נעשה כאן עוול נוראי למשקיעים, וזה לא הוגן ואינו ראוי!
    סגור
  • 4.
    זבל של מדינה הרגו את הענף עוד לפני שהתחיל להוציא משהו (ל"ת)
    תום 06/02/2013 19:09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 3.
    הכתבות המפחידות תמיד באות לפני גל עליות
    שרלוק הולמס 06/02/2013 16:14
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הוכח לנו משקיעי הגז שהכתבות שאתם האנליסטים והכתבים מוציאים כתבות לטובת בעלי עיניין ולא לטובת ציבור הקוראים ירון זר לא קלע לשום צפי במניות ולפי דעתי אם הוא ישתוק הוא רק ירוויח אנליסט בשקל הצעת רכש בקרוב של תשובה ? איזה איום הרי הדרישה לגז טבעי הולכת וגוברת מר זר מה חשבת שליוויתן יספק את התצרוכת העולמית ?
    סגור
  • 2.
    צמח, מי יבוא להשקיע כאן? למי יש הממון הדרוש? (ל"ת)
    אבנר בן נר 06/02/2013 15:14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    זה לכול הליצנים שאומרים לשמור את הגז ולא לייצא