מודיעין טסה 23%: הוועדה המחוזית אישרה את קידוח הנפט ב'גבריאלה'

ע"פ דיווח מצד החברה להגנת הטבע, הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה שהתכנסה היום דחתה את ההתנגדויות שהוגשו. "נוצר מצב אבסורדי, בו המדינה מקדמת שמורת טבע ומצד שני מאשרת שם קידוחים"
 |  (42)
צחי סולטן, צילום: Bizportal
שותפות מודיעין יהש +0.97% מודיעין יהש 1,149 +0.97% מודיעין יהש בסיס:1,138 פתיחה:1,149 גבוה:1,149 נמוך:1,149 תמורה:14,994 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: זינקה היום (ב') 23.3%, זאת לאחר שהוועדה המחוזית תל אביב במשרד הפנים אישרה פה אחד את קידוח הנפט ב'גבריאלה'. הדיון שהחל ב-9 בבוקר התקיים במשך מספר שעות ולאחריו דחתה הוועדה את ההתנגדויות שהועלו לקידוח הנפט על ידי החברה להגנת הטבע ועמותת צלול. על פי הערכות, לאור האישור, קידוח הנפט יוכל להתחיל תוך שבועות ספורים.

משרד הפנים הודיע באופן רשמי על האישור לביצוע קידוח נסיוני שמטרתו מציאת נפט קל, שניתן יהיה להפיק ממנו בעתיד כמויות מסחריות, רק לאחר שהשוק כבר הגיב לבשורה.

הדיווחים אודות האישור הגיעו מצד דובר החברה להגנת הטבע שנכח בדיון והיה בין המתנגדים לקידוח, לצד עמותת 'צלול', עיריית הרצליה ורשות הטבע והגנים. על פי הדיווח, קידוח הנפט ב'גבריאלה' אושר על ידי הוועדה המחוזית פה אחד. בפני הוועדה הוצגה גם עמדת הגופים המקצועיים מהמשרד להגנת הסביבה וממשרד האנרגיה והמים וכן עמדת הזכיינים (חברת "אדירה").

הודעה הרשמית של משרד הפנים נכתב: "הוועדה בהחלטתה לאישור הבקשה ראתה לנגד עיניה את הצורך מציאת איזונים בין צרכי המדינה במציאת אוצרות טבע בסביבת הים לבין הצורך בשמירה על הסביבה הימית.

לאור המידע שהוצג בפני הוועדה ע"י הגופים המוזכרים לעיל, החליטה הוועדה, כאמור, לתת תוקף לבקשה לקידוח ניסיון בתנאים ובתיקונים כפי שיפורטו בהחלטה שתישלח לצדדים בימים הקרובים".

ובחזרה להתנגדויות. עמותת 'צלול' טענה בו כי משרד האנרגיה והמים משמש חותמת גומי ומאיץ מתן אישורים לקידוחים, זאת למרות שהמדינה טרם הסדירה את המנגנונים הנדרשים למענה מהיר של דליפת נפט.

בצלול ציינו כי התנגדותה של "צלול" לקידוח "גבריאלה" חריפה עוד יותר משהייתה לקידוח של "שמן", מכיוון שמיקום הקידוח הוא בשטח בקרבת החוף במרכז הארץ, המיועד על ידי רשות הטבע והגנים לשמורת טבע ימית. המשמעות, מבחינתה של 'צלול' היא שמדינת ישראל כושלת בניהול השימושים השונים בים מכיוון שטרם הכינה תכנית סטטוטורית המסדירה את מיקום הפעילויות השונות המתוכננות בים בראייה כוללת.

בחברה להגנת הטבע מתחו ביקורת על ההחלטה גם כן: "הקידוח מתוכנן להתקיים בלב ליבה של שמורה ימית מוצעת, אחת מארבע שמורות המוצעות לים התיכון הישראלי. נוצר מצב אבסורדי, בו מצד אחד מדינת ישראל, באמצעות רשות הטבע והגנים, מקדמת שמורת טבע ימית בשטח, ומצד שני, מוסדות התכנון של משרד הפנים מאשרים שם קידוחים".

רישיון 'גבריאלה' מוחזק על מודיעין בשיעור של 70%. נכון להיום מפעילת הקידוח היא אדירה המחזיקה ב-15%. חברת בראון סטון מחזיקה ב-15% נוספים מהזכויות ברישיון. במודיעין רוצים להקטין את אחזקתם בקידוח ומחפשים שותפים אשר ירכשו נתח מהזכויות שבידם. סקרים סייסמיים שבוצעו בשטח הרישיון מצביעים על פוטנציאל למציאת 252 מיליון חביות נפט. כמחצית הינן רזרבות מוכחות והיתרה הינם משאבים פרוספקטיביים.
תגובות לכתבה(42):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 26.
    חובה של כולם לקרא בגוגל
    yl 15/01/2013 00:40
    הגב לתגובה זו
    3 2
    הקלידו ב גוגל ****קידוח נפט של ישראמקו מול הרצליה***** אני מבטיח לכם שמן ו סולטן היו מוכנים לשלם הרבה כסף כדי להעלים את הכתבה הכתבה מדברת בעד עצמה
    סגור
  • תודה על המידע
    בני 16/01/2013 11:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מכרתי הכל ועוד ברווח כמו שאומרים ציפור ביד
    סגור
  • 25.
    תנועות בעלי עניין....
    cvc 14/01/2013 19:54
    הגב לתגובה זו
    7 3
    רציתי מאוד לקנות אבל לאחר שראיתי תנועות של בעלי עניין שמכרו מניות בכמויות הבנתי שהמניה הולכת לכיוון 10 ולאחר מכן יבצעו בה ספילט הפוך ל100 ומשם תרד לכיוון ה50 ואולי אז בעלי עניין יקנו ואני אחריהם. מקווה מאוד שאני טועה והמניה תעלה בניגוד למחשבתי ולהבנתי אחרי הכל לא סוגרים את הבורסה מחר אני אחפש הזמנות אחרת ולכם יהיה טוב בנשמה.
    סגור
  • 24.
    קניתי 150K ב שער 22
    סוחר 14/01/2013 17:01
    הגב לתגובה זו
    31 4
    מחר עוד 30%..לדעתי הנייר מצא תחתית בקורב שערים של 60-70
    סגור
  • 23.
    מזנקת ? מישהוא מאמין שיש נפט בים ?
    חחחחחחח 14/01/2013 16:05
    הגב לתגובה זו
    7 3
    אחרי 3 כישלונות בחיפוש גז שעד כה נתגלה בכל הקידוחים , מי שהוא מאמין יימצא נפט ע"י מודיעין. בגבריאלה מקסימום יימצא חור גדול בכיסי המשקיעים. חבל על כספכם בירחו על נפשותיכם עם רווח של 21%. במקרה של מודיעין עליה זו שקולה למציאת יהלומים.
    סגור
  • יש נפט נקודה -ראה קידוח ישראמקו לפני כ20 שנה אבל.....
    הכי ותיק 38 15/01/2013 00:16
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מה שלצערי הדור הצעיר לא מודע זה ש שכבת הנפט לאורך חופי ישראל כולל אשדוד היא מאוד קטנה ורדודה מה שמגביל את השאיבה לכמות עלובה של כמה מאות חב ליום שורה תחתונה-----לא יכסה עלויות רק של ההנהלה והציבור כרגיל יצא פרייר ובכיין
    סגור
  • בגל של רציו (ל"ת)
    נפט יש 14/01/2013 17:26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 22.
    זהירות
    אנונימי 14/01/2013 15:52
    הגב לתגובה זו
    6 6
    ממש להיזהר - אני השקעתי וכל הזמן רק הפסדתי , המניה לא יציבה בכלל , מלכודת דבש. תזהרו מאוד . להזהר להזהר להזהר
    סגור
  • 21.
    ***********************************
    משה 14/01/2013 15:38
    הגב לתגובה זו
    7 0
    1 האסדה מגע 16.1.2013למקום לעבדה
    סגור
  • 20.
    תבדקו ב ותזהרו ישראמקו קדחה בגבריאלה התוצאה
    הכי ותיק 38 14/01/2013 15:37
    הגב לתגובה זו
    4 3
    כמה מאות חב ליום בלבד לא מכסה הוצאות- פרט ל הוצאות הנהלה בקושי כולם לקנות טישו לניגוב הדמעות לאחר קבלת התוצאות אז...שלא יעבדו שוב ושוב עליכם
    סגור
  • טען עוד
  • 800 חביות זה לא כמה מאות פלוס המרצה במיים רדודים זה יכו
    אנונימי 14/01/2013 21:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    להגיע גם ל2000 ו3000 חביות עים עושים המרצה ל800 חביות שכבר מצאו בעבר מה עוד שזה במיים רדודים עים עלויות פחותות בערך של 1 ל6 מול מיים עמוקים.
    סגור
  • אשראי החולם בהקיץ
    הכי ותיק 38 15/01/2013 00:25
    הגב לתגובה זו
    2 2
    בספרות מקצועית כתוב במפורש מה קורא בקידוחים ש מגבירים את קצב השאיבה בשכבות נפט רדודות התוצאה היא אחת סתימת המעבר לנפט- נכון יש פתרון אבל כל טיפול שכזה אנו מגעים לאותה תוצאה שכתבתי ****רק ההנהלה מרוויחה***** רווח נטו מכל פעולה גם שמדובר בתקלות
    סגור
  • 19.
    על מה הוא מדבר העים יצא נפט מגבריאלה פו בישראל אין נפט
    אבי 14/01/2013 14:45
    הגב לתגובה זו
    3 5
    פו בישראל אין נפט יש צרות יש נחלים בגלל זה אין נפט פו יש הרצאת מניות על הקרח
    סגור
  • פלגמט-אולי תעשה הגהה (יש מילה כזו...) לפני פרסום התגובה
    YAKOV 14/01/2013 16:54
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מה כל כך מסובך לכתוב " פה" ? שלא לדבר על לכתוב מילים פשוטות עם 7 שגיאות
    סגור
  • על סובלנות שמעת? לא סבלנות, סובלנות!!
    פלגמט האמשלך 14/01/2013 17:18
    הגב לתגובה זו
    3 3
    יש עולים חדשים, אנשים עם בעיות ועוד... הם לא צריכים לתת לך דין וחשבון ובטח לא להרגיש רע בגללך. פעם הבאה פשוט תתקן. אל תעליב!
    סגור
  • די כבר עם העברית הקלוקלת הזו ! (ל"ת)
    מה יהיה ? 14/01/2013 15:01
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • 18.
    סןלטן ניראה לי אדם לא ישר . (ל"ת)
    לללל 14/01/2013 14:43
    הגב לתגובה זו
    4 5
    סגור
  • על תאוות בצע של הציבור שמעת???.
    הכי ותיק 38 14/01/2013 15:42
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אנשים בוגרים חובתם לדעת חיפושי נפט יותר מסוכן מ קזינו
    סגור
  • 17.
    תעבדו ביושר אני מבי את המכלית למלות את הנפט שיצא (ל"ת)
    אבי 14/01/2013 14:41
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 16.
    המקום היחידי שכדאי להשקעה זה רציו
    תומר סאנדס 14/01/2013 14:39
    הגב לתגובה זו
    5 6
    מסתירים מידע מהציבור בגלל המיצרים,,לפי המקורות שלי גל גדולה יותר מליויתן ,,אני יודע שזה נישמע בדיחה אבל המקור שסיפר לי כטוח במיליון אחוז,,מדובר באיש רציני ביותר שבעבר קלע בול כשהמליץ לי לקנות ישרמקו לפני תגלית תמר,,יום טוב לכולם.
    סגור
  • תפסיק להתחזות זה מביך..אני גם בחיים לא אמליץ
    תומר סאנדס 15/01/2013 10:55
    הגב לתגובה זו
    0 1
    על מניות חלום אז מי שהכיר אותי יודע שאתה מתחזה עלוב... שיהיה יום טוב לכולם ושתדעו שבגלל ליצנים כאלו אני כבר לא מגיב המון זמן
    סגור
  • גם לי יש מקורב
    תומר אחי 14/01/2013 17:30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    וגם לי אמרו אותוהדבר ובאמת בדקתי אןתו הוא אמר לי על כתבה טובה שאמורה להתפרסם לפני חודש ולמחרת באמת דיווחו על האןסטרלים גם אני יושב ברציו ומתפלל גם אני מאמין שיש משהו רציני בגל
    סגור
  • תומר היקר אני איתך,,כשקראתי מה שכתבתה
    אורי 14/01/2013 15:13
    הגב לתגובה זו
    3 2
    מיד חיזקתי את רציו בסכום די גדול,,תודה אחי.
    סגור
  • גם לי אמר יודע דבר מקורב לליגד רוטלוי (ל"ת)
    שי 14/01/2013 22:27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 15.
    עוד סיבה להריץ מניות בלי סיבה כול פלוץ הי עולה (ל"ת)
    דוד 14/01/2013 14:16
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • 14.
    יוצאים מהבנקים ועוברים לבתי השקעות | (ל"ת)
    אליהו. 14/01/2013 14:16
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 13.
    לעקוץ את הציבור זה לא ככמה עים יצא נפט אז תעלה
    דוד 14/01/2013 14:15
    הגב לתגובה זו
    1 2
    עים לא יצאנפט למה הי טסה מזל שהמישטרה לא תפסה את המניה על מהירות
    סגור
  • 12.
    זהירות - מניה בסיכון גבוהה | (ל"ת)
    לא כדאי. 14/01/2013 14:14
    הגב לתגובה זו
    7 3
    סגור
  • 11.
    עוד לא יצא ליטר כבר הי עולה על מה להריץ מניותזה לא ככמה (ל"ת)
    דוד 14/01/2013 14:13
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • ראית כמה ירדה בחודשיים האחרונים. גם אם תעלה פי 10 לא
    חה 14/01/2013 17:03
    הגב לתגובה זו
    2 2
    תגיע לשער זה .המניה ירדה ב -96% בשנה-תיים האחרונות.
    סגור
  • 10.
    מרימים את מודיעין בגלל ההנפקה.אם לא יעלו אותה ל 21
    צחי 14/01/2013 13:57
    הגב לתגובה זו
    5 3
    ההנפקה שווה לזבל זהירות מתבקשת.
    סגור
  • 9.
    בין השורוות
    מושקע כבד 14/01/2013 13:53
    הגב לתגובה זו
    9 3
    לפי הבנתי בסוף היום כן יתקבל האישור המיוחל כנראה שהפונציאל למציאת נפט הוא עצום. לכל המשיקעים המופסדים סבלנות משתלמת המניה עוד תחזיר את ההשקעה
    סגור
  • מופסד המון
    מופסד 14/01/2013 14:25
    הגב לתגובה זו
    3 3
    ז ה י ר ו ת לא להשקיע במניה תעשו טובה לעצמכם ולמשפחות שלכם המנניה לא שווה אגורה זה רק תרגיל של נוכלים
    סגור
  • 8.
    לאדון סולטן פרצוף של נוכל. (ל"ת)
    מני 14/01/2013 13:53
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 7.
    הצעה לירוקים תיתמקדו בפיצלי שמן ולא בגז/נפט
    מיתחסדים בשקל 14/01/2013 13:31
    הגב לתגובה זו
    6 2
    שם יש הפקה "מלוכלכת" בנוסף לפלטת מתאן כ9% שפוגע באוזן .
    סגור
  • 6.
    מודיעין בסוף היום +20% (ל"ת)
    jimjim 14/01/2013 13:25
    הגב לתגובה זו
    9 2
    סגור
  • 5.
    אין שם שום דבר מסחרי ! גם שמן לא מסחרית
    טרגן איציק 14/01/2013 13:21
    הגב לתגובה זו
    5 6
    חבל על הכסף
    סגור
  • איציק למה זה מעניין אותך ? אתה במעוף בכלל לא ?? (ל"ת)
    רון 14/01/2013 14:18
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 4.
    מלרג מקבוצת ארקו החזקות גם שותפה !! (ל"ת)
    משקיע 14/01/2013 13:05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 3.
    אזהרה לכוווולם תמתינו בסבלנות לתוצאות בשמן
    הכי ותיק 38 14/01/2013 12:58
    הגב לתגובה זו
    11 4
    לאור תוצאות קידוחי נפט בעבר לאורך חופי הארץ כמות הנפט לא מכסה הוצאות הנהלה ---ולבטח המשקיעים לא יזכו לראות אגורה רווח לכן המלצתי להמתין לא להשקיע אגורה ב מודעין עד לקבלת תוצאות בשמן --שמתם לב אפילו גזון לא קיבלנו בשמן על הדרך אז.... סבלנות ו תצילו כספכם
    סגור
  • 2.
    חוצפה של הירוקים
    דמו 14/01/2013 12:46
    הגב לתגובה זו
    12 6
    "המיועדת ע"י רשות הטבע וגנים לשמורת טבע ימית"-אין ועדה מחוזית ,אין ממשלה "ממשלת" הירוקים מיעדת בהחלטה שרירותית מטעם עצמם -שטח לשמורה וכולם צריכים לקפוץ לדום.ולאמר אמן.אינני יודע מאיין החוצפה של אותם ירוקים שמקורות המימון שלהם מפוקפקים(הקרן החדשה לישראל שמטרתה פגיעה באינטרסים כלכליים של המדינה?),המרשים לעצמם לקבוע ולייעד בחוסר סמכות שטחים ל"שמורת טבע" ולחבל בכלכלת ישראל הסובלת מחוסר כרוני בהכנסות.
    סגור
  • 1.
    מודיען
    vm14925 14/01/2013 12:43
    הגב לתגובה זו
    18 10
    אני מאוד מקווה שזו תהיה תחילת דרך חדשה לגבי המניה שגרמה להפסדים עצומים אצל רוב המשקיעים. להחזיר את כל ההפסד נראה לא סביר אך אני מקווה שנוכל לצמצם את ההפסדים שיהיה בהצלחה לכולם.
    סגור