רווח מהיר: הסוחרים שרכשו את הזכויות של רציו, מורווחים 48% תוך שבוע וחצי

השבוע החלו להיסחר כתבי האופציות של רציו שקיבלו המשקיעים כחלק מהנפקת הזכויות. חישוב פשוט מעלה שמשקיעים שרכשו את הזכויות בשוק - הרוויחו הרבה מאוד. צפו בחישוב
 |  (14)
סוחר, צילום: Getty images Israel
בשבוע שעבר הושלמה הנפקת הזכויות שביצעה רציו יהש +0.28% רציו יהש 284.1 +0.28% רציו יהש בסיס:283.3 פתיחה:282 גבוה:288 נמוך:282 תמורה:5,918,929 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ובמסגרתה גייסה ממחזיקי היחידות סכום של כ-31.7 מיליון שקל. מבדיקת Bizportal עולה כי משקיעים אשר רכשו את הזכויות במסגרת המסחר בבורסה עשו עסקה מוצלחת - ויכלו לגרוף רווח של עשרות אחוזים.

במסגרת הנפקת הזכויות הציעה רציו למחזיקים חבילה הכוללת 80 יחידות השתתפות. כחלק מן ההנפקה קיבלו המחזיקים גם 160 כתבי מסדרה 11 ו-12 ועוד 500 כתבי אופציה לתקופה ארוכה מסדרה 13. עלות החבילה עבור מחזיקי היחידות הסתכמה ב-32 שקלים.

ב-31 בדצמבר נערך המסחר בזכויות. משקיעים אשר לא החזיקו רציו, היו יכולים לרכוש זכויות בשוק ולהזרים הון לשותפות. בפתיחת המסחר נסחרו הזכויות ב-13 שקלים ובהמשך זינק המחיר של הזכויות עד לכ-20 שקלים אך ננעלו סביב כ-18 שקלים.

לצורך חישוב הרווח נניח כי המשקיע רכש את הזכויות במחיר של 18 שקלים ומימש את הזכויות והזרים לקופת רציו סכום של 32 שקלים. על פי מחירי היחידות בבורסה, אותה חבילה נסחרת בשוק תמורת 72.4 שקלים. חישוב פשוט מעלה שמדובר ברווח של כ-45%. אגב, ביום המסחר הראשון לאחר שנפתח המסחר בזכויות שווי החבילה עמד על 81.3 שקלים, המגלם רווח של 63%.

התרגיל בחשבון הנוכחי מוכיח כי למרות ששוק ההון הוא משוכלל באופן יחסי, עדיין קיימים בו עיוותים. רווח של עשרות אחוזים תוך זמן קצר אינו דבר שבשגרה. אחת מהאסטרטגיות שניתן היה לבצע היא רכישה של הזכויות בשוק ומכירת יחידות ההשתתפות בחסר בבורסה. משקיעים שפעלו כך, היו יכולים להקטין את החשיפה שלהם לנייר באמצעות אחזקה בכתבי האופציות לבדן.
תגובות לכתבה(14):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    מכירה בחסר
    חיים 16/01/2013 13:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי סוף כל סוף תסבירו כיצש מבצעים מכירה בחסר ???????
    סגור
  • 8.
    גלגלים
    אם לסבתא היו 10/01/2013 21:41
    הגב לתגובה זו
    5 1
    חוכמת בדיעבד. גם מי שקונה אופ מעו"ף ב 5א' ש"ח יכול ברמה של יום לעשות 100% רווח(גם יותר) הכתב שכח שמדובר בהשקעה ממונפת בסיכון גבוה. עוד כותרת שמטרתה להראות לאנשים ש"אפשר " לעשות רווחים מהירים בבורסה. אני מאמין שרוב הציבור שהשקיע במניות חיפוש הגז בהפסד . ראו מקרה מודיעין. רק מי שמושך שם משכורות ועוסק סכל החיתום של ההנפדות והגיוסים 2-3 בשנה גוזר את הכסף האמיתי. שלא לדבר על זה שכל יה"ש שרפו (רציו,גבעות, מודיעין,הזדמנות) שרפו לאורך השנים מאות מיליונים של כסף מהציבור. וכמו שאני מכיר ביום שבאמת יתחילו להרוויח כסף , רובו יישאר אצל בעלי העניין במשכורות ודמי ניהול, אצל המדינה בתמלוגי מס.
    סגור
  • 7.
    עכשיו זה ברור יותר מדוע טופס הזכויות הגיע באיחור רב
    לקוח שחשד בתרמית 10/01/2013 11:25
    הגב לתגובה זו
    10 0
    עכשיו זה ברור יותר מדוע טופס הזכויות הגיע באיחור רב ללא אפשרות להגיב עכשיו זה גם ברור מדוע בית ההשקעות לא יצר קשר עם הלקוח על מנת לבדוק מה רצונו של הלקוח לעשות עם הזכויות מין הסתם מישהו שתיכמן ותיזמן את הקטע רכש לעצמו אם ישירות או באמצעות חיילים שלו בשוק את הזכויות הללו הקטע המעניין שהתקשרתי בזמנו לבית ההשקעות ושאלתי לפשר ההתנהלות בזכויות הללו והתשובה של נציגת שרות הלקוחות שלא הספיקו לקבל את החומר בזמן כך שלא סיפק בידם להתקשר ללקוחות אני מאמין לנציגת הלקוחות מהניסיון שלי איתה שהיא ילדה ישרה והגונה רק שהיום התקשרתי להסביר לה שלא תהייה פראיירית ושלא תאכל את כל הלוקשים של כרישי הבורסה שהוכיחו שהם תחמנים מדופלמים שלא בוחלים בשום טריק על מנת להונות את הלקוחות במיוחד תחמני שוק הנפט והגז תחושת בטן שגם לכתבה הזו יש ניסיון הונאה בעיתוי פירסומה וימים יגידו ?
    סגור
  • שלא התקשרו אליך
    כמה חבל 10/01/2013 21:48
    הגב לתגובה זו
    4 3
    איך לא התקשרו אליך? תתבע אותם....-:) כמה זכויות כבר קיבלת? יש לי 100א' ש"ח ברציו וקיבלתי זכויות ששוות 1000 ש"ח הפכתי אותם למניות וכתבי אופציות והרווחתי אחרי שבוע 80% - כולה 800 ש"ח. מה אתה מקשקש אדון כתב. מי הם הסוחרים המקצועיים שדאגו ביום המסחר בזכויות לקנות זכויות? כמה אתה חושב - בכסף אפשר היה לקנות ביום המסחר הבודד? תבדוק קצת יותר לפני שאתה מפרסם כתבה
    סגור
  • 6.
    רציו גם מי שקנה ביום ה1 למיסחר אופ 13 ב6.5 ומכר ב9
    אנונימי 10/01/2013 10:07
    הגב לתגובה זו
    7 0
    עשה מכה לא פחות גדולה..אבל מישיחזיק את האופ יהזו אפילו עד מרץ גם יהנה מאוד.
    סגור
  • מרץ?
    אורי 11/01/2013 07:25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מה יש במרץ ?
    סגור
  • 5.
    רציו ה-מלכה!!! לשנת 2013 (ל"ת)
    רציו-נל 10/01/2013 08:56
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 4.
    אופ 11, 12 הימרתי ליהש.נשאר רק אופ 13 שתעשה אלפי %%% (ל"ת)
    רציו 10/01/2013 08:55
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 3.
    אופ 11רציו
    יניב 10/01/2013 08:50
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מתומחרת נמוך מאוד כול מהלך של אחוז בנייר מרים את האופציה ב27 אחוז
    סגור
  • נדמה לי שהם שינו את מחיר המימוש שלה ל30 (ל"ת)
    ש' 11/01/2013 14:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    ועדיין האופציות זולות
    יניב 10/01/2013 08:20
    הגב לתגובה זו
    9 0
    האופציה הקצרה נסחרת קצת מעל השווי הנאיבי שלה, מי שיחליף את המניות באופציה הקצרה יקבל הגנה מפני ירידה במחיר אפסי.
    סגור
  • בעצמך
    אז תךקנה 10/01/2013 21:53
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אז קדימה שים שם 50 אלף ש"ח ותרוויח, הלוואי. שרציו תעלה ל 40 אג עד 20/2 אופ11 תהיה שווה בערך 7 אגורות. מימוש בערך 32.5-33 אג - אבל להזכירך עם עד 20/2 רציו תשאר ב 36 אג סתם שרפת ת'כסף... וממילא יש שם סוחרים שעושים מה בראש שלהם בשורט/ לונג ואתה לא יכול לעשות...
    סגור
  • צודק
    אופיר 10/01/2013 08:37
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אבל הטריק הוא להחליף יחידה ביחידה ולא שקל בשקל! במצב כזה מוותרים על אחוז וחצי במקרה של עליות ומגבילים את ההפסד ל6% במקרה הגרוע.
    סגור
  • 1.
    בקרוב אישורים לגל
    יאלה רציו 10/01/2013 08:19
    הגב לתגובה זו
    11 0
    נפט בנטע ורציו שער 100
    סגור