האוסטרלים באים: בוודסייד מגבשים כעת את "צוות לוויתן" - וגם קבעו תאריך יעד

העסקה עדיין לא נחתמה ובינתיים נראה שהיקף הייצוא עלול לרדת, אבל בענקית האנרגיה האוסטרלית כבר מתחילים בהיערכות
 |  (23)
אסדת לוויתן, צילום: Getty images Israel
קצת פחות מחודש מאז נחתם הסכם העקרונות על השותפות ב'לוויתן' עם חברת 'וודסייד', ובזמן שהדבר הבא הוא חתימה על החוזה - ל-Bizportal נודע כי בחברה האוסטרלית כבר החלו בגיבוש והכשרה של צוות עובדים שיגיע לישראל וגם סימנו תאריך יעד - ה-1 ביולי.

בוודסייד מתכננים להקים בארץ סוג של מיני חברת גז-נפט עם צוות של עשרות רבות של עובדים, חלק לא קטן מהם ואולי אף מרביתם יגיעו לכאן ברילוקיישן מאוסטרליה ויטפלו בנושאים כגון תכנון פרויקטים, מסחר, מימון וכו'. נובל אנרג'י ודלק אנרגיה ממוקמות בבניין אקרשטיין באזור התעשייה של הרצליה פיתוח, ולכן סביר מאוד שגם וודסייד תתמקם בסביבה זו.

נובל אנרג'י מחזיקה כיום קצת יותר מ-100 עובדים בישראל וצפויה להתרחב עד סוף השנה לסביב 170 עובדים. בדלק אנרגיה מועסקים 20-30 עובדים.

העסקה עם וודסייד צפויה להיחתם בסוף פברואר, ואז תועבר בקשה לממונה על ענייני הנפט להעברת זכויות. כך או כך, מייד לאחר החתימה וודסייד תישא בחלקה בעלויות הקשורות ל'לוויתן'.

בחברה האוסטרלית ודאי בוחנים גם הם את השלכות הכישלון בקידוח 'ישי' בפלאג'יק על כל הקשור להיקף הייצוא. ההערכה ההיא שבשל אותו כישלון, היקף הייצוא ייקטן ל-350 BCM, שזה 12.5 TCF ( לכתבה המלאה ). עם זאת, לעניין לא אמורה להיות משמעות לגבי כניסתה של וודסייד כשותפה ב'לוויתן'.

בתוך כך, נזכיר כי במשרד האנרגיה והמים אמרו אתמול ל-Bizportal כי "לא התקיימו דיונים בכל פורום שהוא בעניין שינוי המלצות הוועדה לבחינת מדיניות הגז הטבעי בישראל. על פי המלצות הוועדה, יותר יצוא גז טבעי רק לאחר הבטחת צרכי המשק המקומי לתקופה של 25 שנה, ומתוך תגליות מוכחות בלבד. המלצות הוועדה עומדת כעת לאישור הממשלה, כפי שפורסמו".
תגובות לכתבה(23):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    העיקר הפחידו את הדגיגונים,בעוד הכרישים בלעו בהנאה מרובה
    מי שמאמין לא מפחד 09/01/2013 20:30
    הגב לתגובה זו
    9 0
    את מניות תמר / לויתן
    סגור
  • 9.
    מצוינת ןרציו לא מגיבה
    שוב כתבה 09/01/2013 17:50
    הגב לתגובה זו
    7 0
    למהההההההההההההה
    סגור
  • 8.
    לתשומת לב
    לא משנה 09/01/2013 17:45
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אין זה נכון כלל לכתוב השלכות הכישלון בקידוח ישי, כאשר התוצאות הסופיות אינן ידועות עדיין! לפי הדיווח לבורסה מדובר בגלוי משמעותי של גז טבעי שצריךעדיין להיבדק! ניתוח התוצאות צריך להתקבל רק בעוד כחודשיים !
    סגור
  • 7.
    ניקל הטיפש
    נותן בראש 09/01/2013 16:39
    הגב לתגובה זו
    4 2
    ניקל ניקל..לא יודע מי אתה..אבל אני יודע בודאות שחצית את כל גבולות הטיפשות....ועוד פעם נצטט את איינשטיין שאמר "ההבדל בין גאונות לטיפשות הוא שהגאונות מוגבלת".
    סגור
  • 6.
    רגע רגע
    ניצן 09/01/2013 16:01
    הגב לתגובה זו
    10 3
    עוד מעט מגיעה כתבה של ירון זר ששוללת
    סגור
  • 5.
    הולכת להיות חגיגה (ל"ת)
    צוללן 09/01/2013 15:46
    הגב לתגובה זו
    17 1
    סגור
  • 4.
    לא יעזור... רציו לא תעלה למרות הפמפומים
    ניקל 09/01/2013 15:27
    הגב לתגובה זו
    8 26
    השוק כבר לא טיפש, כבר מבינים שכותרות בועות סבון כמו אלה לא עוזרות... לליווייתן מחכה אישור צמח שממש לא וודאי, או אישור מקוצץ עד העצם... לרציו מחכות מליארדי דולרים של הנפקות שידללו את המשקיעים עד דק או שיחלבו מהם עד יובש. הכבשים נגמרו... עד כאן, בועות הסבון הצבעוניות שמתפזרות באמצעות הכותרות היפות לא מפתות איש...
    סגור
  • צודק אין על מודיעין וגבעות (ל"ת)
    סומסום 09/01/2013 19:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • ניקל יש לך ניקל במוח במקום תאים אפורים
    דורתי ואיש הפח 09/01/2013 15:52
    הגב לתגובה זו
    11 0
    כל כך הרבה שטויות ב 4 שורות
    סגור
  • הם מקבלים 500,000,000 ואתה משקר בקלילות
    אמת 09/01/2013 15:50
    הגב לתגובה זו
    15 0
    לך לחפש מי שינענע אותך
    סגור
  • טען עוד
  • זו בדיוק העניין...
    ניקל 09/01/2013 16:12
    הגב לתגובה זו
    1 11
    הם יקבלו דולרים אתה תקבל לקרדה עם צינור בצד... אחרי שיחלבו אותך טוב טוב כבר לא תבחין בהבדל...
    סגור
  • אם היית יודע כמה אתה טיפש היית מתאבד... (ל"ת)
    יעקב 09/01/2013 17:15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • אתה שורטיסט פחדן. (ל"ת)
    ניקל 09/01/2013 15:43
    הגב לתגובה זו
    17 1
    סגור
  • 3.
    ואם יהיה שידרוג בליוויתן 4 בעוד כמות גז (ל"ת)
    לתומר? 09/01/2013 15:26
    הגב לתגובה זו
    14 0
    סגור
  • 2.
    הסבר למה אין חשיבות להקטנה ביצוא אם בכלל תהיה הטנה
    לתומר 09/01/2013 15:22
    הגב לתגובה זו
    10 1
    נניח יש לך ,1,000,000 בקבוקי יין במחסן ואומרים לך : 1-יש לך יכולת לייצא רק 50,000 בשנה 2-ובשלב זה אתה מקבל אישור לייצא רק 30% מכל הכמות ובהמשך המיכסה תשתנה בהתאם להגדלה בייצור. מה זה משנה אם קיבלת אישור לייצוא ל50% מהכמות או ל 30% מהכמות? לדעתי אין שוני בכלל בשנים הראשונות.
    סגור
  • אתה תותח אמיתי
    איתי 09/01/2013 16:21
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סידרת לי את הראש
    סגור
  • 1.
    נבדוק אם אתם יודעים (שלחו תגובה): מי ה-מלכה! של 2013?
    רציו-נל 09/01/2013 15:20
    הגב לתגובה זו
    14 1
    רמז , מתחיל באות: ר, מסתיים באות : ו ( ויש גם : צ ו- י וזהו )
    סגור
  • המורה אני יודע
    גל 09/01/2013 16:41
    הגב לתגובה זו
    6 3
    רציו המלכה,אבא חוסך לי שם לדירה
    סגור
  • כמובן שרציו
    אמיר 09/01/2013 16:20
    הגב לתגובה זו
    6 1
    המלכה, וכמובן שהאוסטרלים לא פריירים
    סגור
  • מותר לילדים להשקיע ברציו? (ל"ת)
    רציונלי 09/01/2013 16:12
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • בטח שמותר
    עידו 09/01/2013 16:43
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ורצוי, רק ככה מגיעים לדירה
    סגור
  • מותר לכולם גם
    אדיר 09/01/2013 16:38
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לילדים,היום ילדים גם מבינים בכסף
    סגור
  • מודיעין !!!! (ל"ת)
    מומי 09/01/2013 15:55
    הגב לתגובה זו
    2 7
    סגור