תרגיל בחשבון: ישראמקו פרצה אתמול לשיא כל הזמנים - כמה כסף עשה משקיע שנכנס עם 10,000 שקל בשנת 2009?

המניה שמייצגת טוב מכולם את 'תמר' השלימה מהלך עליות של 20% בפחות מחודש וסגרה בשיא. אז מה השווי של 'תמר' לעומת 'לוויתן'?
נובל, צילום: אלבטרוס
שותפות חיפוש הנפט ישראמקו יהש -0.64% ישראמקו יהש 46.3 -0.64% ישראמקו יהש בסיס:46.6 פתיחה:46.5 גבוה:46.8 נמוך:46.2 תמורה:8,498,869 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ממשיכה לשבור שיאים. חודשים ספורים לפני שפלטפורמת ההפקה של מאגר 'תמר' תמוקם ותחל לספק גז טבעי למשק האנרגיה קשה להתעלם משותפות הנפט אשר מזוהה יותר מכל עם מאגר הגז - שותפות ישראמקו יהש.

אתמול (ד') חצו יחידות ההשתתפות של ישראמקו את הרף הפסיכולוגי של 60 האגורות וננעלו במחיר של 60.2 אגורות, מחיר המשקף לשותפות שווי של 7.8 מיליארד שקל. מבדיקת Bizportal עולה כי מאז דיווחה ישראמקו לראשונה על סימני גז ב'תמר' בתחילת 2009 השלימו יחידות ההשתתפות מהלך מטאורי של כ-1,700 אחוזים, זאת בתוך פחות מארבע שנים.

בכדי לתת תחושה למהלך שביצעו היחידות, אפשר להסתכל על התמונה באופן הבא. משקיע אשר החזיק ביחידות ההשתתפות של ישראמקו רגע לפני סימני הגז ב'תמר' ועד היום רשם משוקללת ברוטו של 1,686% (כולל הנפקות הזכויות שבוצעו). סכום כספי של 10,000 שקלים שהושקע אז שווים היום 178,635 שקלים.

ישראמקו המחזיקה בכ-28% מהזכויות בתגלית 'תמר' היא היום הנייר ה-15 בגודלו בבורסה בתל אביב, כפול מהשווי של פרטנר וסלקום, יותר מאשר מניות כמו אסם, אלביט מערכות ובנק דיסקונט. בעוד החברות המסחריות ייצרו ערך למשקיעים בתוך שנים ארוכות, עבור ישראמקו מדובר בתגלית אחת 'תמר' אשר שינתה את משק האנרגיה.

פרט ל'תמר' לישראמקו ישנם עוד רישיונות נוספים כגון 'שמשון' ושני רישיונות 'דניאל. נזכיר כי ברישיון 'שמשון' אף נתגלתה תגלית גז טבעי, אם כי היקפה אינו משמעותי. מכאן, שהתמחור של ישראמקו נובע ברובו ככולו מתגלית 'תמר' - ומכאן נגזר השווי המשמעותי שלה.

ישראמקו הפכה לחביבת המוסדיים ומאפשרת למשקיעים חשיפה ישירה אך ורק למאגר 'תמר' בו היא שותפה בשיעור של 28.75%. שווי השוק שבו נסחרת ישראמקו מאפשר למשקיעים לגזור את השווי של מאגר 'תמר' אשר גודלו מגיע ל-9.7TCF. חישוב פשוט מעלה כי בשוק ההון מתמחרים את מאגר 'תמר' ב-27.2 מיליארד שקל שהם כ-7.1 מיליארד דולר.

לשם השוואה, התמחור הנוכחי של מאגר 'לוויתן' שגודלו כמעט כפול מאשר מאגר 'תמר' מתומחר על ידי רציו ב-17.9 מיליארד שקל. בקצרה נציין שהסיבה לפער בין 'תמר' ל'לוויתן' נובע ממספר גורמים ובהם: העובדה ש'תמר' צפוי לספק גז לפחות 3-4 שנים לפני 'לוויתן', חוסר וודאות סביב העלויות הכרוכות בפיתוח הפרוייקט ושיעור גבוה הנלקח במודלים של האנליסטים.

ובחזרה לישראמקו, טריגר נוסף אשר סייע ליחידות לטפס לרמה הנוכחית הוא הסוגייה של הגז המצרי. בתחילת השנה שעברה החלו אי סדרים באספקת הגז ממצרים. שותפות 'תמר' קיבלו למעשה את כל ההסכמים אשר נחתמו מול שותפות הגז המצרית EMG וזה היה טריגר נוסף.

ככל שהתקדם פרוייקט פיתוח 'תמר' הוודאות גדלה. גם העמידה בתקציב הפיתוח של המאגר ובלוחות הזמנים הגבירה את הביטחון בקרב המשקיעים. הסוחרים החלו לבצע התאמות מסוימות בשיעור ההיוון של הפרוייקט וזה עומד היום על סביב 9%.

בחודש אפריל הקרוב תחל ישראמקו לראשונה להכיר במכירות של גז טבעי מפרוייקט 'תמר'. ההכנסות השוטפות של החברה יסייעו לה בהקטנת החוב הפיננסי אשר נטלה השותפות על עצמה במסגרת פיתוח מאגר הגז. שאלת השאלות תהיה מתי ישראמקו תשתף את מחזיקי היחידות ברווחי הגז ומתי.

מניית ישראמקו מ-2009
מניית ישראמקו מ-2009
תגובות לכתבה(33):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 25.
    כמה מניפולציות בכתבה אחת
    millerma 17/12/2012 20:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מ2009 עד היום המניה מדשדשת במקום!!!ביזפורטל נהייתם כמו הממשלה ??? משחקים במיספרים וממציאים סיפורים
    סגור
  • 24.
    היה עדיף להשקיע טריליון מילייארד יורו!
    צפה בגרף!בלתי ניתפס 15/12/2012 16:14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    במקום 10K מצחינים.המסחר בדיעבד על סף הגאונות.לא להאמין
    סגור
  • 23.
    פלוריסטם הבאה בתור...... (ל"ת)
    ירוק 15/12/2012 14:04
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 22.
    תרגיל
    \sush 14/12/2012 18:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנראה שבבורסה יודעים חשבון טוב מאוד כשמחשבים תוצאות לטובתם יום חמישי עדכנו מדדים כביכול הורידו את המדדים אבל שכחו להעלות את תעודודות השורט מה אתם חושבים שאפשר לשתוק לאורך זמן הבורסה ירדה תעדכנו בהתאם בדיוק כמו שהורדתם את תעודות הסל בזמן העליות כך תנהגו בזמן ירידות אלא אם כן החלטתם שתעודות הסל שלי רק יורדות אני חוזר מחובר למחשב הבנק.
    סגור
  • 21.
    הבאה בתור דלק קבוצה אופ 6
    אבי 14/12/2012 11:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ושלא תגידו לא ידענו !! פרמיה 7.5 מנוף 6 ויש לה עוד כ 10 חודשים ברורו?
    סגור
  • 20.
    ישראמקו
    חיים 13/12/2012 23:38
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חבר טוב שלי מת בגלל המניה הזאת בשנת 96 ומאז מקוללת בעיני
    סגור
  • 19.
    הגרף מראה שמרבית העליה היתה ב-2009 (ל"ת)
    אפי 13/12/2012 17:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 18.
    חמור מי שנשאר עם מניה כזאת 5 שנים תמכור ותישן (ל"ת)
    גיל פ 13/12/2012 16:52
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 17.
    מאגרי גז
    זיו 13/12/2012 13:27
    הגב לתגובה זו
    2 2
    כל הכבוד לישרמקו מי שהשקיע כמו שכתוב עשר אלף הרויח מאה שמונים אלף בערך כל הכבוד לישרמקו עבל רצי שיש לה פעמיים מישרמקו בימקום לעמוד ולהיתיצב פחות או יותר כמו שיקרמקו נישארב יציבה אם השערים שלה רצי להפך הורידו אותה האנליסטים מ68 שער ל22 שער עכשיו היא עומדת על וכל הזמן האנטרסנטים חוסמים אותה שלא תעלה וגורמים חמשקיעים נזק
    סגור
  • 16.
    לפידות חלץ יהש
    רמי 13/12/2012 12:19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לפידות חלץ יהש לאט לאט ומתחת לרדאר אוספים אותה לקראת פריצה של עשרות אחוזים.....הסקר הססמי יתפרסם והוא מצוין.......
    סגור
  • טען עוד
  • 15.
    גם רציו היתה בשער 6 לפני כשלוש שנים בערך
    אחת שמבינה א 13/12/2012 11:30
    הגב לתגובה זו
    5 1
    והגיעה לשער 50 מי שהשקיע אז הכפיל את כספו פי כמה,
    סגור
  • אם המשקיע קנה את הנייר במאי 2009 הוא מופסד כסף!!! (ל"ת)
    שי 13/12/2012 14:39
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • שי אתה טועה בענק
    רואה חשבון 13/12/2012 16:41
    הגב לתגובה זו
    1 2
    בישראמקו היה ספליט של 2 ל 1 וכן תיאומי שער רבים כתוצאה מהנפקות מי שקנה במאי 2009 עשה עד היום מאות אחוזים
    סגור
  • מתי בדיוק היה הספליט? (ל"ת)
    millerma 17/12/2012 20:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    גם אני ממליץ לרכוש אלון גז במקום ישראמקו,העלות כמחצית מ
    אנליסט 13/12/2012 11:15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עלות כמחצית מישראמקו,החסרון היחיד כפי שציין איל,הנו מחזורי מסחר לא גדולים מאוד.
    סגור
  • 13.
    רק רציו יורדת (ל"ת)
    לא יאומן 13/12/2012 11:14
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 12.
    סדקו אקספרס סיימה את עבודתה בתמר ו
    דור 13/12/2012 11:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שטה כבר 3 ימים בדרך למלטה לשיפוצים. היום או מחר יונח קרון הבקרה של תמר על המגדל. אסדת המנופים THIALF עובדת שעות נוספות מול אשקלון.
    סגור
  • 11.
    לויתן יפיק גז ויחובר לתמר עוד לפני 2014
    דור 13/12/2012 10:56
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ע"מ למלא את הביקוש ולקבל את מכפלת החזרי ההשקעה משישנסקי.
    סגור
  • 10.
    השקעות במניות האנרגיה גלומות בסבלנות
    אנונימי 13/12/2012 10:28
    הגב לתגובה זו
    4 1
    מי שמבין את המשחק יקצור תשואות של מאות ואפילו אלפי אחוזים,לשם כך צריך קודם כל סבלנות ואורך-רוח , כל חברה שהוכיחה שיש ממצא מוכח יש לה עתיד ורוד, לא להשקיע על ניחושים שאולי ימצאו, לדוגמא רציו עם פוטנצייל עצום צריך רק לשבת בסבלנות מס שנים ובקלילות תעבור את 100 אג . הזמן ייצר לכם כסף , בשיטת שגר ושכח.
    סגור
  • 9.
    היום שווה 60 (ל"ת)
    ומה אם רציו 13/12/2012 09:46
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 8.
    שער של ישראמקו
    מגיב 13/12/2012 09:26
    הגב לתגובה זו
    9 1
    תומר שלום, יש לך טעות בכתבה, לידיעתך ישראמקו הייתה כבר בשער 65... נא לבדוק יותר...
    סגור
  • צודק ב 100% לא בכל קנייה מחכה קופון שמן... גם ציפייה
    שי 13/12/2012 14:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סבלנית לא מבטיחה רווח...
    סגור
  • 7.
    ואיך בן אדם ידע שאכן המניה תעלה ותגיע לכאלה סכומים? חכמ (ל"ת)
    לאחר מעשה. 13/12/2012 09:21
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • ומי שהימר ברולטה ונפל על המספר שלו גם עשה כסף.ובסוף מפס
    חי 13/12/2012 10:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יד
    סגור
  • 6.
    זה בדיוק מה שיקרה בגלוב...
    דרוויש 13/12/2012 08:27
    הגב לתגובה זו
    6 5
    הסיפור הזה יחזור על עצמו גם למשקיעי גלוב.... סבלנות ועצבי ברזל מתבקשים
    סגור
  • בגלוב תראה חרא איחוד הון 1:200 והלך הכסף (ל"ת)
    אגורהההההההההההההההה 13/12/2012 09:11
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 5.
    ניתוח יפה מאוד
    דוקטור 13/12/2012 08:24
    הגב לתגובה זו
    11 3
    לפי האמור רציו שווה בערך פי 3 מהיום וזיכרו שזה עדיין בחי רישיון גל שמכפיל את ערכה לפי 3 TCF נביט קדימה, רציו שווה כעת סביב שקל אחד פלוס הכפלה אם יש 3 TCF בגל ולכן אפילו ללא נפט, רציו תגיע תוך כשנה ל-2 שקלים, Read my lips
    סגור
  • 4.
    יופי. ומה עכשיו?
    שאלתן 13/12/2012 08:16
    הגב לתגובה זו
    3 3
    לעבור לרציו?
    סגור
  • כמובן שצריך להיות גם ברציו, יותר טוב מכל השקעה אלטרנ
    מבין 13/12/2012 08:44
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אלטרנטיבית. בטווח של עד סוף 2013 היא תרקיע לשחקים.
    סגור
  • 3.
    יאללה שורט - מוגזם (ל"ת)
    אבי 13/12/2012 08:03
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 2.
    בשורה התחתונה רציו מתומחרת בחסר משמעותי
    רפול 13/12/2012 08:01
    הגב לתגובה זו
    14 7
    ב 2016 לפי נובל הגז מלוויתן אמור להיות מופק!!!!!! יש גם ככל הנראה נפט במאגר ובנוסף יש את ה 3 TPC בהערכה שמרנית ברשיון גל!!!! ושלא לדבר שלוויתן גדול יותר מתמר!!! רציו = 100 אגורות לפחות (בהערכה שמרנית)!!!!
    סגור
  • רפול, אין שכל אין דאגות
    ערן 13/12/2012 08:26
    הגב לתגובה זו
    4 4
    זה מ 2009 מי שהשקיע!!!!!! רציו כשתגיע לשנת 2018 גם היא תהיה ככה אבל בשביל זה , תלך לישון עכשיו 5 שנים
    סגור
  • 1.
    RAZIO