תקלה ב'מגד5': גבעות עצרה את שאיבת הנפט - המניה הגיבה בנפילה של 6%

ל-Bizportal נודע כי היום התגלתה נוכחות גבוהה של גזים רעילים בבור הקידוח. גבעות עדכנו את משרד איכות הסביבה ומשרד האנרגיה ומציינים שההפקה צפויה להתחדש בימים הקרובים
גבעות קידוח יבשתי
שותפות גבעות יהש 0% גבעות יהש 1 0% גבעות יהש בסיס:1 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: צנחה היום ב-12% ואז המסחר ביחידות נעצר. ל-Bizportal נודע כי מאחורי הצניחה עומדת תקלה באתר ההפקה 'מגד 5' אשר גרם להפסקת הפקת הנפט. מהות התקלה הינה נוכחות של גזים רעילים כחלק מתהליך הפקת הנפט באתר קידוח.

בשעה זו, שותפות גבעות מנסה להבין מהו המקור של הגזים הרגילים. למען הזהירות, נאלצה גבעות להפסיק את ההפקה. גבעות הודיעה על הממצאים למשרד לאיכות הסביבה ולמשרד האנרגיה. בשלב זה לא ברור מתי תחודש הפקת הנפט באתר הקידוח מגד 5 שבאזור ראש העין.

התקלה הנוכחית של גבעות מגיעה בעיתוי מעט בעייתי מבחינתה של גבעות. רק בסוף השבוע האחרון אושר לשותפות באופן סופי לבצע את קידוחים 'מגד 6', 'מגד 7' ו'מגד 8'. ככל הנראה גורמי איכות הסביבה אשר עוקבים אחר פעילותה של גבעות עשויים למחות על ההחלטה שהתקבלה לאחר יותר משנה של עיכובים.

בשעה 15:32 הוציאה גבעות עדכון ובו הדגישה כי אנשי המשרד להגנת הסביבה הגיעו לאתר מגד 5 של הגזים שנתגלו במהלך ההפקה. בבדיקות שנערכו, לא נמצאו סימנים של הגז. בגבעות מעריכים שלא מדובר בבעיה משמעותית, אם בכלל. בגבעות סבורים כי ההפקה תתחדש בימים הקרובים. לאחר חידוש המסחר התאוששה המנייה וסגרה את היום בירידה מתונה יותר של 6% בלבד.

תגובות לכתבה(18):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    מי שיש לו לב חלש שיקנה רק בובות ברבי
    בני 15/11/2012 14:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ענף הנפט הוא לאנשים ***חולים*** בלבד לא לבעלי לב חלש ו......לפרזיטים מהסוג הנחות של מושקעי רציו אבל הכי גרוע זה החולרות מ .....נכון כולם נחשו הגנת הטבע שחיים על המיסים שלנו ותרומתם למדינה אפס מאופס
    סגור
  • 11.
    לא מושקע אבל גבעות הטובה מכולם
    הכי ותיק 38 14/11/2012 14:37
    הגב לתגובה זו
    3 0
    נכון היו בעיות והיו גם בעתיד אבל אם תבדקו הוצאות בכל קידוח יבשתי הוא אפסי ביחס לים הסיכוי לקבלת תמלוגים ביבשה הוא גדול לעין שיעור לאומת הים אגב תבדקו בספרות המקצועית לא קרה משהו חריג אבל אצלנו מתרגשים מכל דבר במיוחד חוששים מ ה פ ר זי ט ים הגנת הטבע שמוצצים את כספי משלם המיסים מה שהיום דרוש זה קו תקיף נגד הפרזיטים וזה לצערי אין בהנהלת גבעות
    סגור
  • 10.
    סיפרו שיש אחד שמשלה באנשים שיש נפט
    ראל0007 13/11/2012 18:42
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אז ידיעה של תקלה מורידה ואם אין נפט אז מה הבעיה .חידה?
    סגור
  • 9.
    גילוי הגזים בשעות הבוקר הודעה לבורסה ב 14.18
    משקיע3 13/11/2012 16:28
    הגב לתגובה זו
    7 2
    מקורבים חגגו מ 13.53 עד הפסקת המסחר ב 14.09 מסריח !!!!!!! פלילי !!!!!!! חקירה לגילוי המוכרים ומקור ההדלפה !!
    סגור
  • 8.
    נא לתקן את הכותרת
    אריה 13/11/2012 16:15
    הגב לתגובה זו
    10 1
    ולהוסיף שהשאיבה תחודש תוך מספר ימים כפי שגבעות ציינה. נא להיות הוגנים.
    סגור
  • 7.
    תקלה שיגרתית לא גורעת כמות הנפט !!!!
    אברשקלה 13/11/2012 15:38
    הגב לתגובה זו
    11 4
    משקיעים בעלי עצבים חלשים מסכנים היום ! היו מסכנים תמיד. ! אסור בשום פנים להפוך טרף קל לחורשי מזימות מנוסים ...!!! מגיע תודה ענקית להנהלת גבעות עולם שהודיע מיידית על התקלה. מחר תחזור הזרימה ! ( לא שואבים שכן הנפט "פורץ " מעצמו ! ) מחר "אינשאאלה" תתנהג המניה "יפה" כתמול שילשום :)!!!!!! !!!
    סגור
  • אתה ממש אדם מסכן-אין לך חיים? חברים? אין לך כלום? (ל"ת)
    ארן 13/11/2012 15:45
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 6.
    טעות בכותרת. אין שאיבה. זו שפיעה/שפיכה
    לתקן 13/11/2012 15:35
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אם היתה שאיבה זה היה פי 4
    סגור
  • 5.
    לבטל את כל העסקאות היום!
    אורי 13/11/2012 14:39
    הגב לתגובה זו
    7 1
    או שצריך לסגור את הבורסה.
    סגור
  • למה? מה קרה? לא עקבתי היום (ל"ת)
    sdxsd 13/11/2012 14:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    פלוריסטם
    FIBO 13/11/2012 14:35
    הגב לתגובה זו
    6 5
    פלוריסטם המשיכה להתאושש בארה"ב, עלתה אתמול מעל 4% באמצע היום לאחר הערת מחקר של חברת הדירוג " מקסים " שכתבו על פלוריסטם:"סיפור שגוי סלף את העובדות" . חברת הדירוג המליצה "קנייה" במחיר יעד של 8 $ .
    סגור
  • 3.
    הכסף...
    הלך 13/11/2012 14:35
    הגב לתגובה זו
    4 7
    זה אומר שיבטלו את האישור לשאר המגדים ולא יהיו עוד קידוחים. מחר שער 2.5...
    סגור
  • מה ירידה של 40 אחוז? לא הגזמת? רעל לא אומר נתישה (ל"ת)
    מ 13/11/2012 14:51
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 2.
    פחמן דו חמצני זה לא גז רעיל (ל"ת)
    אלדד 13/11/2012 14:22
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • לאלדד
    בן ציון 13/11/2012 15:21
    הגב לתגובה זו
    0 2
    פורסם רשמית בגלובס שהרעלים מכילים מימן גופריתי ולא פחמן דו חמצני כך שקידוח אחד כמדומני בים המלח הופסק ונאטם זמנית
    סגור
  • הבאתי לך את הציטוט מויקפדיה
    על ויקיפדיה שמעת? 13/11/2012 14:38
    הגב לתגובה זו
    4 1
    פחמן דו-חמצני כגורם למוות פחמן דו-חמצני עלול לגרום מוות כתוצאה מחנק. כאשר אדם נחנק, הוא נפגע מחוסר חמצן. משקלו הסגולי של פחמן דו-חמצני גדול מזה של חמצן, ולכן הוא תופס את מקום החמצן במיוחד במקומות סגורים ונמוכים כמו מרתפים וחדרים אטומים. בחדרים אלו יש לדאוג להחלפה תכופה של האוויר, ולשמור על רמת נוכחות נמוכה של פחמן הדו-חמצני.
    סגור
  • לאלדד
    משה 13/11/2012 15:44
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תראה בספונסר נכתב על מימן גופריתי אני לא יודע פירוש מה יותר מזיק משניהם או פחמן דו חמצני או מימן גופריתי
    סגור
  • 1.
    מסחר במידע פנים