תחרות ל'לוויתן'? לאחר הזכיה במכרז הרישיונות בקפריסין, בכירי גזפרום ו-Eni נפגשו במוסקבה - דנו בשיתופי פעולה

נובל אנרג'י שנכון להיום שולטת בתגליות הגדולות במזה"ת רואה שחקניות ענק נכנסות לזירה, ומתחילות לבחון שיתוף פעולה בינהן
 |  (20)
אסדה, צילום: Getty images Israel
האם נובל אנרג'י עשויה להתמודד עם תחרות עזה בשוק הגז הטבעי במזרח התיכון מול שחקניות בינלאומיות? אתר ה-LNG World News מדווח כי מנכ"ל גזפרום אלכסיי מילר נפגש עם מנכ"ל חברת Eni האיטלקית פאולו דבקורני ובו דנו הצדדים בשיתוף פעולה בין החברות בתחום הנפט והגז.

הפגישה בין הצדדים נערכה במוסקבה אך תוכן הנושאים שעלו לדיון לא פורסם. עם זאת, נציין כי גזפרום ו-Eni היו בין הזוכים במכרז הרישיונות של קפריסין שפורסם לפני כשבועיים. חברת Eni האיטלקית קיבלה את בלוק 2 ו-3 בשיתוף קו-גז הדרום קוריאנית. מנגד, גזפרום זכתה בבלוק 9 בשיתוף עם חברת טוטאל הצרפתית.

נובל אנרג'י היא השחקן הדומיננטי ביותר באגן הלבנטיני באמצעות תגליות הגז 'תמר', 'לוויתן' ו'בלוק 12'. בנובל מתכננים להקים מתקן הנזלה לייצוא הגז הטבעי מ'לוויתן' ומ'בלוק 12' ולשם כך מבקשים להכניס שותף בשיעור של 30%. בין המועמדים המובילים לכך ניתן לציין את וודסייד האוסטרלית.

אם הפגישה בין שני המנכ"לים עסקה בתחום הגז והנפט בקפריסין, הרי ייתכן מצב ובחברות ייאחדו כוחות בפיתוח הבלוקים שקיבלו באופן שעשוי להוות תחרות לנובל אנרג'י ושותפיה הישראליות, ובהן רציו יהש -0.09% רציו יהש 226 -0.09% רציו יהש בסיס:226.2 פתיחה:226.9 גבוה:230.4 נמוך:224.7 תמורה:2,169,572 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , {אבנר יהש} ו דלק קידוחים יהש -1.02% דלק קידוחים 900.7 -1.02% דלק קידוחים יהש בסיס:910 פתיחה:913 גבוה:917.8 נמוך:897 תמורה:3,796,791 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: .

פרט לענייני הנפט והגז שלא פורטו, מנכ"ל גזפרום ומנכ"ל Eni דנו בשוק הגז האירופי בכלל ושוק הגז האיטלקי בפרט. גזפרום כזכור הינה ספקית הגז הטבעי הגדולה של יבשת אירופה. כמו כן, נושא נוסף שנדון היה אפשרות לאספקת גז טבעי בין החברות.

לכתבות מעניינות בנושא:

הנתון נחשף: סיכוי של 25% לתגלית נפט בעומק ה'לוויתן'

זיסר רוכש אג"חים ב-150 מיליון שקל - האג"ח זינקו בפראות

ירון זר: "מרכיב הזמן קריטי לעניין ייצוא הגז, מ-2020 צפוי עודף היצע בעולם"
תגובות לכתבה(20):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    רוסיה מעצמת על מס 1 בגז ברור שתחנוק את היצוא מ ישראל
    הכי ותיק 38 16/11/2012 20:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשביל הרוסים זה כסף קטן שלב א נתנו הלוואת ענק לממשלת קפריסין אני מציע למושקעי רציו לצאת מהר מ החלום רוסיה כ שולטת בשוק הגז ב אירופה לא תתן ליתוש כמו לויתן לקלקל להם המדינה היחידה שאפשר ליצא גז זו יוון ש נמצאת ללא אגורה שחוקה כסף לא יקבלו רק..... זיתים
    סגור
  • 14.
    ורק בישראל ממשיכים להרוס את התחום זבל של פוליטיקאים (ל"ת)
    תום 13/11/2012 18:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    ביבי תתעורר תאשר כבר את וועדת צמח,ותכניסו שותף !!!!
    יורו 13/11/2012 16:40
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ביום יומיים הקרובים "לדעתי בלבד" יאושר וועדת צמח ולפי דעתי כבר סיכמו עם השותף כבר , "להערכתי בלבד" תהיה הפסקת מסחר כבר מחר עם הודעה בצהריים על אישור וועדת צמח ואישור השותף!!!!בהצלחה.
    סגור
  • 12.
    הדיון על שותפות בבנית קו צינור הגז "הזרם הדרומי"
    פול 13/11/2012 15:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נא לדייק
    סגור
  • 11.
    עוד בדיחה
    דוד 13/11/2012 13:43
    הגב לתגובה זו
    1 2
    למה "תחרות "ולא שיתוף פעולה שיכול להועיל לשני הצדדים.
    סגור
  • 10.
    קפריסין עוד תשאיר לנו אבק!!! תאשרו כבר את צמח ותכניסו
    רן רן 13/11/2012 11:56
    הגב לתגובה זו
    11 0
    שותף ללוויתן במהירות, אחרת נישאר רק עם ששינסקי ביד!!!
    סגור
  • 9.
    קפריסין רוצה את ששינסקי כיועץ למיסוי.אנחנו נותנים אותו
    טלטל 13/11/2012 11:47
    הגב לתגובה זו
    12 0
    בחינם .שטיניץ ביבי צמח ששינסקי קנדל יחמוביץ לנדאו ארדן ואללה יודע מי עוד הרסו ויקברו הענף בישראל
    סגור
  • בקפריסין המיסים יותר משישנשקי..
    4 גרוש 13/11/2012 12:14
    הגב לתגובה זו
    1 4
    שישינשקי היה טוב.
    סגור
  • 8.
    יום חמישי הגדול
    קובי 13/11/2012 11:46
    הגב לתגובה זו
    6 1
    רציו בדרך לפסגה חדשה
    סגור
  • 7.
    הליוויתן ותמר הם ענקיים ובנתיים בקפריסין אין כלום
    גרשון 13/11/2012 11:23
    הגב לתגובה זו
    18 0
    מלבד בלוק12 שהוא חצוי... אז קמצ הבנה לא תזיק לך
    סגור
  • בינתיים המדינה מתנהלת בצורה מבישה למול היזמים
    נורמלי 13/11/2012 12:54
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ואכן הגז ממשיך להיות קבור במעמקי הים, וזאת בעוד קפריסין מקיימת פעילות להוציא את הגז מהאדמה אנו ממשיכים להיות (וסליחה על הביטוי) "יהודים" - להתפלמס, "לרדת לקוצו של יוד", "להפשיט את העור לפני שניצוד הדוב" ועוד פתגמים עתיקים המשקפים את האימפוטנציה של השלטון הישראלי לאורך השנים. בינתיים אנחנו משלמים יותר ויותר על חשמל והגרעון של חברת חשמל גדל וגדל. במקום שבקרן שהקימו להכנסות מאוצרות טבע ייכנס כסף, הממשלה רוצה למחוק לחברת החשמל 6 מיליארד שקל מכספים של משלמי המיסים. עכשיו תגיד לי מי הצד ההזוי בסיפור? אלי נובל עשו שיעורי בית ומעדיפים לקדם את האינטרסים העסקיים שלהם מול קפריסין כי אנחנו חברות מוצצי דם ואימפוטנטים. הבנת!
    סגור
  • 6.
    הודעה טובה לשותפויות
    יודע דבר 13/11/2012 11:21
    הגב לתגובה זו
    20 0
    מי שמבין ובעינינים יכול להבין בין השורות שזו הודעה טובה לשותפיות ליויתן כי עכשיו זה ידרבןאת נובל אנרג"י להעצמת מאמץ בליותן וגם ישמן את גלגלי הביורוקרטיה אצלנו לתת להם כתף כדי לקבל זהב..זהב שחור
    סגור
  • 5.
    שתופי פעולה זה מצוין לענף (ל"ת)
    הודאה מעולה 13/11/2012 11:19
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 4.
    ספקולציות (ל"ת)
    אלוני 13/11/2012 11:11
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 3.
    לנו יש זמן. וועדות , כנסים, פילמוסים
    בוב 13/11/2012 11:09
    הגב לתגובה זו
    8 0
    הכל הולך. אולי מכוון ?
    סגור
  • 2.
    מה לעזאזל אם גל
    כמה קישקושים 13/11/2012 10:59
    הגב לתגובה זו
    9 0
    למה לנדאו שותק
    סגור
  • 1.
    ביבי מה עם אישור מסקנות ועדת צמח??? העולם לא מחכה לנו! (ל"ת)
    ותיק בשוק 13/11/2012 10:56
    הגב לתגובה זו
    20 1
    סגור
  • חלם זה כאן
    אי 13/11/2012 11:13
    הגב לתגובה זו
    15 2
    אל תבלבל לביבי את המוח יש בחירות ויש אירן והכלכלה בזבל אז תן לו לישון ושכולם יבחרו ביבי ויהנו מהגזירות שלו
    סגור
  • למה שותקים (ל"ת)
    שאלה טובה אחי 13/11/2012 11:05
    הגב לתגובה זו
    15 0
    סגור
  • ממשלת מטומטמים יש להם זמן