ספירה לאחור: תוך מס' ימים יחל הקידוח הגורלי ב'שרה' - כדור אחרון במחסנית?

רגע לפני שמתחיל קידוח מס' 2 של השותפים נמרודי וסולטן, Bizportal עושה סדר במספרים של רישיון 'שרה'. מה הפוטנציאל ומה הסבירות?
 |  (36)
שוב דריכות
אחרי הכישלון ב'מירה', קידוח 'שרה' זה כמעט הכדור האחרון במחסנית של עופר נמרודי. בתוך מספר ימים צפויה אסדת ה'הומר פרינגטון' לנדוד מזרחה לביצוע קידוח האקספלורציה החשוב, קידוח בעל משמעות כבירה עבור חברת הכשרה אלפא 0% הכשרה אלפא 149.9 0% הכשרה אלפא בסיס:149.9 פתיחה:149.9 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , בטח ביום שאחרי הכישלון ב'מירה'.

קידוח 'שרה' נחשב לפשוט יותר ביחס ל'מירה' שכן מדובר במבנה גיאולוגי מוכר. עם זאת, ההערכה המיטבית בקידוח זה עומדת על 0.8TCF של גז טבעי בלבד. בזמן שקידוח 'מירה' נחשב לקידוח מורכב מאוד במבנה גיאולוגי שאינו מוכר, בקידוח 'שרה' נתוני הפתיחה מבחינת השותפים טובים יותר.

המבנה הגיאולוגי שבשטח הרישיון הוא בעל מאפיינים דומים לאלו שנתגלו בקידוח 'תמר' ו'דלית'. השותפים מקווים כי המידע הגיאולוגי שנצבר במסגרת קידוח 'מירה' יסייע לרשום הצלחה בקידוח באופן שייאפשר להכריז על הקידוח כתגלית של גז טבעי.

קידוח 'שרה' ממוקם כ-60 ק"מ מערבית לחדרה ומתוכנן להתבצע במשך כ-50 ימים. לפי ההודעה - הקידוח צפוי להתבצע לעומק סופי של 4,300 מטר, שהם כ-900 מטרים פחות מאשר התכנון של קידוח 'מירה'. תקציב הקידוח צפוי להסתכם ב-66 מיליון דולר ואינו כולל ביצוע מבחני הפקה (שעלותם כ-22 מיליון דולר נוספים).

השכבה הרלוונטית

טרם הקידוח, העריכה חברת הייעוץ נידרלנד כי בשטח הרישיון ישנו פוטנציאל כלכלי (Mean) של 1.94TCF של גז טבעי. ההערכה הטובה ביותר (P50) בשטח הרישיון עומדת על 1.49TCF של גז טבעי. הסתברות ההצלחה למציאת הידרוקרבונים עומדת על 43% בלבד (מול 53% ב'מירה'). נציין עוד כי בשטח הרישיון אותר מאגר שעשוי להכיל נפט בהיקף של 37 מיליון חביות בהסתברות של 23% אך הקידוח אינו צפוי להגיע לשכבה זו.

הפוטנציאל ברישיון 'שרה' מתבסס על האפשרות למציאת גז בשלוש מטרות שונות. הקידוח הנוכחי צפוי להגיע רק לאחת השכבות - ה'אוליגוקון מיוקון' שהינה השכבה המקבילה ל'חולות תמר'. הערכות הן ששכבה זו נמצאת בעומק של 3.8 ק"מ, אך ייתכן שלאור הממצאים הגיאולוגיים שנאספו בקידוח 'מירה' - שכבה זו נמצאת מעט עמוק יותר.

הנתונים הגיאולוגיים מצביעים על פוטנציאל כלכלי (Mean) של 1.1TCF בלבד של גז טבעי בשכבה זו. הנתון הטוב ביותר (P50) עומד על 0.79TCF. ההסתברות למציאת הידרוקרבונים בשכבה זו עומד על 54%. לצורך הפרופורציה, נציין כי מדובר במאגר אשר קטן בהיקפו מזה שנתגלה ב'ים תטיס' או בקידוח 'תנין' וחצי מהפוטנציאל בתגלית 'שמשון'. המשמעות שכבר ניתן עליה את הדעת לאחר כישלון קידוח 'מירה' היא שגם במקרה של הצלחה ב'שרה' - לא תהיה תחרות של ממש לנובל אנרג'י ויצחק תשובה.

לגבי השאלה בכותרת - כדור אחרון?

קידוח מירה הוא כמעט הכדור האחרון במחסנית של נמרודי. הסיבה לכך שהוא כמעט היא העובדה שהשותפות שהולכות כעת לקידוח ב'שרה', שואפות שלא לוותר על אופציית הנפט ב'מירה'. מדובר בפוטנציאל ל-113 מיליון חביות לפי ה-Mean או פוטנציאל ל-64 מיליון חביות לפי ה-P50 (הערכה הטובה ביותר). כמובן שבמקרה של כישלון גם ב'שרה', האופציה הזו תתרחק משמעותית - אז נקרא לה חצי כדור.

עבור שותפות מודיעין יהש 0% מודיעין יהש 1,242 0% מודיעין יהש בסיס:1,242 פתיחה:1,242 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: המצב טוב יותר, זאת מאחר ובבעלותה מספר רב של רישיונות ימיים. עם זאת, גם במקרה של מודיעין כישלון בקידוח 'שרה' עלול להכביד על התוכניות העתידיות של השותפות. במודיעין מתכננים קידוח אקספלורציה ברישיון 'ים חדרה' שבו עשוי להתגלות מאגר של נפט. קידוח שכזה אינו פשוט ודורש משאבים כספיים רבים. אי הצלחה בקידוח 'שרה' עלול להקשות על צחי סולטן וקבוצת IDB להשיג מקורות כספיים למימון הקידוח באמצעות שוק ההון.
תגובות לכתבה(36):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 28.
    ריח של גז
    צ'יקו 17/09/2012 13:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה אתם לא מריחים
    סגור
  • 27.
    14.09.12 שיחת וועידה על הקידוחים בהודו וישראל
    GGR הודעה 13/09/2012 09:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אני לא טועה קרה משהו חיובי בקידוח בלוק 20 בהודו לעומת זאת בלוק 21 נלקח ע"י ממשלת הודו חזרה והטילו עליהם קנס של 900 אלף דולר. בכל מקרה יהיה מעניין מחר, נראה מה יהיה בהודו. בהצלחה
    סגור
  • 26.
    אם יש גז בשרה אז ...
    G.O.E 12/09/2012 20:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יחזרו לקדוח גם במירה במיקום אחר . בגלל שהמבנה במירה לא אחיד לכל השטח , אז ינסו בנקודה נוספת. בהצלחה !!!
    סגור
  • 25.
    שימו לב לזרח יה"ש לדעתי עליות בטווח הקצר בינוני (ל"ת)
    D3 11/09/2012 22:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 24.
    מתי תבינו אין קשר בין מירה לשרה
    נסחרת מתחת להון העצמ 11/09/2012 11:39
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שני מבנים שונים, והמבין יבין
    סגור
  • 23.
    ביזפורטל-תבדקו את הנתונים ממש לא נכון התעלמות מ-GGR (ל"ת)
    כתבה לא נכונה 11/09/2012 09:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 22.
    אתם לא רואים שזה כתבה של הרצת מניה? (ל"ת)
    ddd 10/09/2012 23:31
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 21.
    למה שלא תפרסמו את מה שיש ב- GGR ?
    לעפר נמרודי וסולטן 10/09/2012 23:15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    למה שלא יתנו פירוט מה קורה ב- GGR עם הזכויות שלהם , מה הלו"ז שלהם ? מה קרה בבלוק 20 ו- 21 בקידוח בהודו ? 21 נפל 20 גילוי של נפט למה לא מפרסמים מה קורה שם ????
    סגור
  • 20.
    האם הכתבת מכירה את GGR ??? בושה לביזפורטל- לא מקצועי
    בושה וחרפה של כתבה 10/09/2012 23:09
    הגב לתגובה זו
    4 1
    הכשרה אנרגיה מחזיקה בחברת GGR ב- 36% שיש לה 10 זיכיונות בהודו וקולומביה !!! היא מחזיקה 41% משמואל !!! הכשרה מחזיקה 7.1% משמואל ותגיע עד 11% איך ביזפורטל מרשה לכתבת צעירה להעלות כתבה שכולה טעויות וחוסר ידע מעציב ??? אני לא נמצא בהכשרה אנרגיה ומאחל לכולם להרוויח כולל להכשרה , ככה נביא את הרוסים לשת"פ ונראה מי יעז לפגוע במאגרים, פוטין ימכור את אירן בשביל אחזה קידוח טוב. לתקן את הנתונים דחוף, אם למישהו היה 1% ממה שיש להכשרה ב- GGR החברה שלו הייתה שווה 1 מיליארד $ בישראל , הכתבת טועה !!!
    סגור
  • נסחפת, GGR עצמה נסחרת לפי שווי די נמוך (ל"ת)
    רמי 13/09/2012 22:36
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • טען עוד
  • מדהים, הכשרה תרוץ חזק
    רואה ולא נראה 11/09/2012 23:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם הנתונים שאתה מציין נכונים יש פה הזדמנות לא נורמלית
    סגור
  • 19.
    השער הגבוה היה 103
    נקודה למחשבה 10/09/2012 15:35
    הגב לתגובה זו
    0 4
    רק להמחיש את הפוטנציאל, ואין בזה המלצה כלשהיא
    סגור
  • התבלבת בין "פוטנציאל" ל"חלום שפג תוקפו" (ל"ת)
    ירון 10/09/2012 16:09
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 18.
    כשיצמחו השערות יהיה נפט (ל"ת)
    אא 10/09/2012 15:20
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 17.
    פשוט חבל לקדוח בשביל כמות מזערית כזו של גז. (ל"ת)
    מני 10/09/2012 15:06
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 16.
    כתבה לא נכונה !!! מקווה שהכתבת תעשה שיעורי בית
    הכתבת לא בעניינים 10/09/2012 14:30
    הגב לתגובה זו
    9 2
    הכשרה אנרגיה מחזיקה ב- GGR שהיא בעלת % גבוה בשמואל כמו כן מחזיקה ב- 10 קידוחים בהודו וקולומביה. כך שלהכשרה אנרגיה יש הרבה כדורים בקנה. אני הפסדתי 35,000 ש"ח ומכרתי ולא מושקע יותר בהכשרה , אבל להגיד שזה הכדור האחרון זה ממש לא נכון, כתבת לא מעודכנת !!!
    סגור
  • הים האדריאטי (ל"ת)
    הים האדריאטי 10/09/2012 15:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תודה על המידע הנפלא זה משנה לחלוטין את התמונה
    הכשרה 10/09/2012 14:54
    הגב לתגובה זו
    6 4
    חבל שהכותב בחר להתעלם מנתונים כה מהותיים.
    סגור
  • 15.
    אבל שווי השוק נמוך משמעותית מההון העצמי
    א 10/09/2012 14:02
    הגב לתגובה זו
    6 1
    + גם נמרודי שהתראיין בלילה כלכלי היה מאד אופטימי+ היו"ר שטוען שהוא ישקיע מכיסו הפרטי. התלהבות כזאת מזמן לא ראיתי
    סגור
  • 14.
    בחינת סיכוי / סיכון
    הכשרה 10/09/2012 13:59
    הגב לתגובה זו
    6 1
    א. הבעלים היה ידוע כ"אוכל ניירות" (בחדרי החקירות) ב. הבעלים הזמין מוהל אך נולדה לו בת. מה משוואת הסיכוי / סיכון?
    סגור
  • 13.
    אם יהיה כישלון (רוב הסיכויים) כל הכסף ימחק!
    מגד 10/09/2012 13:34
    הגב לתגובה זו
    14 4
    אני משקיע רק בגבעות בגלל שאין שם סיכון כזה (עומדים לפתח שדה מוכח) ובעלת פוטניציאל גדול וגם נסחרת בתחתית.
    סגור
  • כמה קשקשנים יש כאן (ל"ת)
    אז למה היא בתחתית? 10/09/2012 14:16
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • בגלל שיש בירוקרטיה שלא יודעת מה לעשות עם תגלית נפט בארץ
    מגד 10/09/2012 17:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אבל הבעיה זמנית. ככל שיקבלו אישורי לקדוח אז הפרויקט ירוץ הרבה יותר מהר.
    סגור
  • 12.
    סוף סוף ביזפורטל בכתבה מאוזנת ונכונה. בטח לעומת הכתבה
    רן רן 10/09/2012 13:28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ההזויה מהיום בגלובס
    סגור
  • 11.
    הפוטנציאל הגדול הוא בהשקעה בהזדמנות ישראלית
    דני 10/09/2012 13:22
    הגב לתגובה זו
    5 1
    ממש לא ברור למה ממשיכים להשקיע במניות כמו מודיעין והכשרת אנרגיה.
    סגור
  • 10.
    שישאיר כסף ויחליף את הפאה הישנה ...אים לא מיסכן
    פזגזון 10/09/2012 13:21
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מהגזים היא תעוף למים
    סגור
  • 9.
    כל הפראיירים החדשים להגיע לתור. הקודמים נמחקו. (ל"ת)
    אלי 10/09/2012 13:17
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • 8.
    די ! לא חבל לזרוק כסף לים? מתי יבינו אין נפט בישראל! (ל"ת)
    א[ 10/09/2012 13:15
    הגב לתגובה זו
    2 5
    סגור
  • 7.
    הכשרה
    נמרודי 10/09/2012 13:08
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אני מקווה שתשקע במצולות ים כמו שחסלת את כספיי המשקיעים יום הדין קרב ובא בגדול נוכל רמאי,תמחוק את החיוך המאולץ מהפנים שלך חמדן
    סגור
  • 6.
    לא להיתפתות תחכו לתוצאות ואחרי כן.... (ל"ת)
    זהירות נידרשתתתתתת 10/09/2012 13:04
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 5.
    נמרדי וחבורת הגמדים רוצים לגמור את הכסף במשכורות שלהם! (ל"ת)
    דודו 10/09/2012 12:55
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 4.
    אני כבר מריח שיש שמה גז (ל"ת)
    חושחש הנחש 10/09/2012 12:53
    הגב לתגובה זו
    4 9
    סגור
  • 3.
    ביזפורטל קובע אילו מניות יעלו ואילו לא (ל"ת)
    xsd 10/09/2012 12:52
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • 2.
    הדרך להצלחה לעיתים רצןפה בכשלונות
    מבין 10/09/2012 12:49
    הגב לתגובה זו
    8 2
    מי שלא מתיאש בסוף מצליח. בע"ה שרה תהיה הצלחה.
    סגור
  • גם מירה הצלחה..הפוליטיקה של הגנבים
    עוזי 10/09/2012 13:32
    הגב לתגובה זו
    10 1
    לא נותנת כרגע להצליח. אומר שוב גם מירה היא הצלחה
    סגור
  • 1.
    הכשרה פשוט לא שווה כבר את הסיכון וגם תגייס בקרוב
    ותיק בשוק 10/09/2012 12:49
    הגב לתגובה זו
    10 2
    שימו לב בסקטור לרציו ובעיקר להזדמנות. הקידוח הבא יהיה בישי בסבירות קרובה ל80% ל3.6 TCF, המאגר השלישי בגודלו בארץ.
    סגור