לאומי שוקי הון: אם מציאת שותף ב'לוויתן' תתעכב - רציו תאבד 25%

אלה פריד: ""מדובר בחשיפה כמעט טהורה לנכס יחיד. מדובר באופציה כמעט טהורה על לוויתן" ונוקבת גם במחיר יעד לתרחיש אופטימי יותר. עסקה ב'לוויתן' תבוצע לפי שווי מינימלי של 6-7 מיליארד ד'
 |  (43)
מים קרים
הדיווח של השותפות בקידוח 'לוויתן' על הצעות לרכישת חלק בפרוייקט מוביל היום לעליות שערים חדות במניות השותפויות. בלאומי שוקי הון, הגיבו הבוקר בעידוד לידיעה ואמרו כי מדובר ב"אבן דרך נוספת, המציינת התקדמות הדרגתית, שבמקרה של הצלחה תוביל למציאת שותף בינלאומי ופיתוח המאגר".

אנליסטית האנרגיה, אלה פריד הסבירה כי "ההצעות, כמו תמיד במקרים שכאלה, כפופות למבחני הפקה נוספים והתניות מורכבות בתחומים הגיאולוגיים, הכלכליים והמדיניים". לאור מיעוט הפרטים בהודעת החברה כשלא נמסרו שמות החברות ולא סדרי בגודל "אנו מניחים כי השווי המינימאלי ינוע בטווח שבין 6 ל-7 מיליארד דולר - בתרחיש של פיתוח מלא של המאגר בלוחות הזמנים שצוינו".

פריד בנתה מספר תרחישים לעתיד הפרוייקט. התרחיש השמרני מתייחס לעיכובים בפיתוח לוויתן עקב אי מציאת שותף אסטרטגי ב-5-6 השנים הבאות. בתרחיש כזה מניית דלק קידוחים יהש +0.37% דלק קידוחים 904 +0.37% דלק קידוחים יהש בסיס:900.7 פתיחה:895 גבוה:905.7 נמוך:895 תמורה:9,527,532 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: עשויה להגיע למחיר 13.45 שקל, כ-75% יותר מהמחיר כיום. בתרחיש מאוזן לפיו התקדמות משמעותית בפרוייקט המניה עשויה להגיע למחיר 15.44 שקל, 100% יותר מהמחיר הנוכחי.

הסיכון במניית רציו יהש +0.93% רציו יהש 228.1 +0.93% רציו יהש בסיס:226 פתיחה:225.2 גבוה:229.4 נמוך:225.2 תמורה:2,239,994 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הוא קצת שונה מציינת פריד ומסבירה ש"מדובר בחשיפה כמעט טהורה לנכס יחיד, שפיתוחו המלא מותנה בהשקעה של למעלה מ- 10 מיליארד דולר - בתנאי מציאות גיאו-פוליטית לא ברורה. בשל הדיסקאונט במניה זו – אשר מהווה כמעט טהורה על לוויתן, ועל אף הספקנות שלנו, אנו ממליצים לשלב אותה במסגרת סל מניות הסקטור כאחזקה לא מהותית (ביחס לסל)". ההמלצה של לאומי למניית רציו עומדת על '' במחיר יעד של 22 אג', כ-25% פחות ממחיר השוק היום בתרחיש השמרני ויעד גבוה יותר של 36 אג' בתרחיש המאוזן.
תגובות לכתבה(43):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 37.
    רציו
    גי 11/09/2012 11:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנק לאומי כניראה שזה הם שגורמים מיסחר מלוכלך ברציו שחוסמים אותה לא לעלות הבקש מהרשות לנירות ערך לעקוב אחר המיסחר ברציו כניראה שחוסמים אותה ולא נותנים לה ליפרוץ יתכן שזה אנטרסנטים כמו בנק לאומי או כלל פיננסים של ירון זר האנטרסנט והמושחט
    סגור
  • 36.
    בואו לא נתלהם אבל נבין שהכול אינטרסים
    דוקטור 10/09/2012 08:31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    וזה ייחקר פעם. אני מעריך שלוויתן יתומחר סביב 1-12 מיליארד דולר לאחר הכנסת ההשקעה, לרציו יוותרו לאחר הדילו 10-11% בלוויתן וזה אומר מחיר של 75-80 אגורות, פי 3.5-4 מהיום, כמובן בלי גל.....יהיה בסדר, מעניין מה אומרים החוזים לאחר שפתאום מתברר שהם ממש טעו
    סגור
  • 35.
    כמה רחוק הם עוד ילכו
    דוגל בצדק 09/09/2012 18:38
    הגב לתגובה זו
    4 0
    פשוט בושה וכתבה הזויה של אישה הזויה, הכל אינטרסים וזה ברור ושקוף לכולם ! אז למה סתם להוציא הודעות כאלו... תתבישי לך !
    סגור
  • 34.
    תמיד צץ אינטרסנט שמוציא אמירה פסימית על מניה שעולה
    משקיען 09/09/2012 18:16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כי יש לו אינטרס שמניה אחרת תעלה - אבל כשמניה יורדת איש מהאנליסטים אינו מוציא אמירה אופטמית לגבי מניה זו.
    סגור
  • 33.
    אלה פריד
    סמוש 09/09/2012 17:04
    הגב לתגובה זו
    9 0
    את לא מתביישת?? מאיפה צצת פתאום? ומה את מאמת יודעת ממה שמתבשל אצל מקבלי החלטות, מה משעמם לך במטר המרובע שאת יושבת בו? אם באמת משעמם לך תחזירי לילדים ולמטבח שלך כי רק שמה מותר לך לדבר שטויות, אבל בטח לא על חשבון הציבור שאגב מממן את ישיבתך במטר המרובע שלך, כמה שנים את כבר יושבת בחור הזה? תצאי כבר החוצה להתאוורר כי לדעתי האוויר הצח כבר הפסיק להגיע למוח שלך... ותאמין שזה המצב הזה מאוד מסוכן לבריאותך...
    סגור
  • 32.
    ממליץ לשלוח את הכתבה הזו לחקירה לרשות לנירות ערך
    שונא אנליסטים 09/09/2012 16:33
    הגב לתגובה זו
    20 0
    אני רוצה שיחקרו את מניעי הגברת לרשום כזו סקירה 3 דקות אחרי שיוצאת הודעה מפתיעה וחשובה כמו כניסה של גזפרום או ענקית הגז הצרפתית. אם זה לא חשוד כלום לא חשוד.
    סגור
  • עובדים עלינו בעיניים (ל"ת)
    lionav 10/09/2012 22:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 31.
    נכס יחיד ? שמעת על גל ?
    אודי 09/09/2012 16:30
    הגב לתגובה זו
    8 0
    מה שנקרא פוזיציה מונחית בורות... בסדר אלה, כבר ראינו את יכולות החיזוי שלך בעבר. שימי על הראש את כובע השוטה - את כזו בינתיים
    סגור
  • 30.
    האנליסטית היתה בלי המשקפיים כשכתבה את הסקירה (ל"ת)
    על בטוח 09/09/2012 16:09
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 29.
    יש מישהו שלא מבין שזה המלצה כדי להשפיע על המסחר? (ל"ת)
    ארגון פשיעה-בנק לאמי 09/09/2012 16:04
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • טען עוד
  • 28.
    אין לך שמץ של מושג . (ל"ת)
    אבי 09/09/2012 15:56
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 27.
    מה שהבנתי שיש בבנק סופגניות ועוגות חינם (ל"ת)
    המבחין 09/09/2012 15:53
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 26.
    דוקא בגלל שרציו זה ליוויתן היא תזנק ( ללא נפט מעל 100 )
    מבין 09/09/2012 15:44
    הגב לתגובה זו
    8 1
    מאיפה צנחה האסטרונאוטית הזאת ( בעצם בעלי אנטרסים הצניחו אותה )
    סגור
  • 25.
    לא מתאים לבנק שמרן
    ברוך 09/09/2012 15:09
    הגב לתגובה זו
    7 0
    זה יותר מתאים לאדם שיש לו אינטרס אישי
    סגור
  • ברוך, האם לפי החוק אסור לבנק מסחרי לייעץ?
    סמוש 09/09/2012 17:11
    הגב לתגובה זו
    6 0
    צריך לבדוק אצל עו"ד אם הטיפשה הזו לעברה על החוק ולעצור אותה בייעוץ בשם בנק לאומי אני גם חושב שזו עבירה פלילית בעליל... האם אנחנו לא יכולים לפתוח בהליכים???
    סגור
  • 24.
    אין להנהלת הבנק ביקורת על העובדים.
    ברוך 09/09/2012 15:01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    או שזו גם דעת ההנהלה.
    סגור
  • 23.
    אם בנק לאומי
    crul 09/09/2012 14:55
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ימשיך להלוות לגופים כפי שהלווה עד היום וימשיך אף יותר הוא יכול בקלות לאבד 25 אחוז משוויו
    סגור
  • 22.
    לאה פריד - את מלאה אותי ורק היפרדי...שנה טובה
    דוד 09/09/2012 14:52
    הגב לתגובה זו
    6 0
    עוד הזדמנות לשורטיסיטים לחמוק ולהתכסות....שוב הבורסה מאופיינת בשוחרי המזימות ושוב המפגש בין הון עיתון אנלחיססט... מי ייתן ותדעי אור בחייך כי עד כה הם מאוד מושחתים...
    סגור
  • 21.
    רויאל קנתה מקוב אנרג'י 8.5% ב-1.245$ מיליארד ל17tcf.
    רויאל 09/09/2012 14:44
    הגב לתגובה זו
    3 0
    רויאל קנתה מקוב אנרג'י 8.5% ב-1.245$ מיליארד ל17tcf. רציו שווה בערך 2 מיליארד דולר. שווי שוק שלה כ2- מיליארד שח.
    סגור
  • 20.
    תמיד ההמלצות שלכם היו ונשארו בניגוד למגמה ...המלצתם קני
    כמה את גרועה 09/09/2012 14:36
    הגב לתגובה זו
    6 0
    המניה נחתה הרבה מאוד מתחת ליעד העליון שחכם ..המלצתם מכירה המניה עפה טסה מעל ומעבר למה שהמלצתם ...הקיצר הכל הפוך מההמלצות שלכם ...
    סגור
  • 19.
    אלה קצת פחות לאפות ועוגות בבקשה (ל"ת)
    רויטל 09/09/2012 14:29
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 18.
    אז בגלל השמנה הזו אני מפסיד כסף? (ל"ת)
    h 09/09/2012 14:28
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 17.
    זוכרים איך הגברת המליצה לפני כמה חודשים על אופ 10?
    ותיק בשוק 09/09/2012 14:26
    הגב לתגובה זו
    6 0
    זה היה בשער 11 של האופציה. היום 2.5. אז עכשיו היא נותנת המלצות שליליות על רציו כשהיא עמוק בתחתית? תחליטו אתם האם ידיה של הגברת פריד נקיות או לא כשהיא "ממליצה".
    סגור
  • 16.
    מישהו יכול להתייחס לאנליזה כזאת ברצינות ?
    בוב 09/09/2012 14:19
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אם ואם מה השווי הכלכלי של המאגר כרגע ללא נספחים (אולי) מכאןם אפשר להמשיך ולא הפוך
    סגור
  • 15.
    רויאל קנתה מקוב אנרג'י 8.5% ב-1.245$ מיליארד ל17tcf.
    תג מחיר! 09/09/2012 14:17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    רציו שווה בערך 2 מיליארד דולר. שווי שוק שלה כ2- מיליארד שח.
    סגור
  • כמה המניה שווה לדעתך לכמה תגיע? (ל"ת)
    רציו אז כמה המניה שו 09/09/2012 14:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    aa
    AB 09/09/2012 14:13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שטויות !!!
    סגור
  • אשתו של רז
    חיים 09/09/2012 14:27
    הגב לתגובה זו
    6 0
    פרה חסרת הבנה.
    סגור
  • 13.
    על אפכם ועל חמתכם נמכור את המניה זאת מניית העשור
    לא פראייר 09/09/2012 14:12
    הגב לתגובה זו
    15 0
    מי שלא מבין כמה הגז הזה שווה כנראה לא שווה לו להשקיע חב'רה הגז הזה יימכר כמו מים לאדם שצם כמה ימים. בקרוב היא תחזור לימיה היפים וגם יהיה לו"ז להבאת אסדה לנפט באם ייצא נפט לוויתן יפותח עד 2014 אל תגידו שלא שמעתם כל אחד יעשה כראות עיניו אני דווקא שמח מכתבות כאלה כי זה רק מחזק יותר עד כמה לוויתן שווה ואת זה ימים יגידו
    סגור
  • 12.
    מה זה השערים האלה? הם לא קשורים למציאות בכלל. קשקשנית (ל"ת)
    זיו 09/09/2012 13:59
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 11.
    כתבה לא רצינית
    אלי 09/09/2012 13:49
    הגב לתגובה זו
    10 0
    אני לבנק לאומי לא מתקרב
    סגור
  • 10.
    מניית רציו
    רציו 1 09/09/2012 13:44
    הגב לתגובה זו
    15 0
    לא מבינה מדוע בכל פעם שרציו מרימה ראש מורידים לה אותו. למה לא יודעים לפרגן?!
    סגור
  • 9.
    אים יצמח לי זקן על היד לא יכנס שותף ללויתן בחודשים הקרו
    אנונימי 09/09/2012 13:44
    הגב לתגובה זו
    0 6
    נקודת הנחה שלגן ילדים ההחלטה היא גם גאופוליטית .
    סגור
  • 8.
    ולמה שוב קרס המחשב של לאומי ! (ל"ת)
    עמית 09/09/2012 13:37
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 7.
    חובבנות לשמה
    אנונימי 09/09/2012 13:37
    הגב לתגובה זו
    13 1
    כתבה חובבנית ביותר, בסוף הכתבה רמת הבורות מגיעה לשיאה, ציטוט: "ההמלצה שלה לרציו עומדת על 'תשואת חסר ' במחיר יעד של 22.18 שקל, כ-25% פחות ממחיר השוק בתרחיש השמרני ויעד של 36.44 שקל בתרחיש המאוזן". כתבת נכבדה, רציו נסחרת כעת ב-30 אגורות למניה, רצוי שתלכי לעשות ש.ב. מעמיקים, מה גם שהניתוח חובבני מאד
    סגור
  • איזה חובבנות? היא הפילה מניה אחרי הודעה טובה
    אורי 09/09/2012 16:05
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הרצת מניות פר אקסלנס
    סגור
  • 6.
    משעמם
    משעמם 09/09/2012 13:33
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אתם לא מפחדים לפני ראש השנה רק להוציא שקרים למה יש סחורה רק צריך להוציא ולספור כסף מי ביקש ממך חוות דעת תסתכלי במראה לפני שאת מדברת אישה מסכנה בלי צומת לב המניה תגיע לשער של שמונים פלוס ואז ניראה אותך עולה לשידור ומתנצלת משועממים סליחה אכלת היום עוד ניתן לך לישתות הרבה נוזל מהגז המשובח הצלחה למחזיקי רציו
    סגור
  • 5.
    מנסה לתת פרנסה לאלגטרייד זו הסיבה הלא הזויה לתגובתה ה
    אנונימי 09/09/2012 13:32
    הגב לתגובה זו
    5 0
    המביכה . שהאלגוטרייד יכנסו לפעולה במחזורים גדולים של יציאות וכניסות מזה היום בתי ההשקעות עושים כסף.
    סגור
  • 4.
    חולת נפש לא קנית ביום חמישי שווה יותר 1000% תגיע ל 300 (ל"ת)
    רציו 09/09/2012 13:28
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 3.
    לאומי קנו שורט על רציו והפסידו כסף מנסים להוריד אותה
    צוחק על הכתבה הזאת 09/09/2012 13:27
    הגב לתגובה זו
    14 0
    שלא תחיו באשליות בלי נדר בע"ה רק לפי תרחיש של מכירת 30 אחוז מלוויתן רציו שווה שער בין 60 ל75 אגורות פי 2 -2.5 מהיום שלא נדבר אם יימכרו יותר מזה ....הסבלנות משתלמת
    סגור
  • 2.
    אלה את לא ממש יודעת לעשות חשבון (ל"ת)
    lionav 09/09/2012 13:25
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 1.
    יש קונים.האינטרס לרוסים-הגנה לאסדה.חיסכון לממשלה. (ל"ת)
    אלה?! 09/09/2012 13:22
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • עים