מניות 'מירה' צללו: "סטירה פרסונאלית לנמרודי והתנפצות תקווה של דנקנר"

לאחר הכישלון: הכשרה אנרגיה ומודיעין צללו 50% ו-24.5% בהתאמה. בשן: "הסטטיסטיקה מתיישרת ואי אפשר רק להצליח". פגוט מרגיע: "אין לנקוט בהיסטריית מימושים"
(יח"צ, סיון פרג')
אכזבה למשקיעי הגז-נפט (ה') עם פרסום התוצאות בקידוח 'מירה'. מניות הכשרה אלפא +4.29% הכשרה אלפא 238.3 +4.29% הכשרה אלפא בסיס:228.5 פתיחה:237 גבוה:245 נמוך:227 תמורה:94,549 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ו מודיעין יהש -3.24% מודיעין יהש 663.9 -3.24% מודיעין יהש בסיס:686.1 פתיחה:679 גבוה:689 נמוך:656.3 תמורה:260,978 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: צנחו 50% ו-24.5% בהתאמה בצל הודעתן על אי מציאת סימני גז משמעותיים.

גיל בשן, האנרגיה של IBI, הגיב לדיווח בשיחה עם Bizportal: "מדובר באכזבה לכלל הסקטור. זוהי הפעם הראשונה שאנחנו נתקלים בקידוח שנכשל שמוכיח שבסופו של דבר הסטטיסטיקה מתיישרת ואי אפשר רק להצליח. לגבי התמחורים, שאר המניות בסקטור לא צריכות להיפגע - והכוונה היא לשותפות ב'תמר וב'לוייתן'. מבחינתי, מחיר הבסיס של שותפויות דלק וישראמקו אטקטיביות ולכן במידה וירדו היום זו תהיה הזדמנות מצויינת לאסוף".

"לגבי השותפות בקידוח 'מירה' - זה עדיין לא סוף הסיפור במניות האלה. במודיעין יש נכסים נוספים ובהכשרה אנרגיה, 'מירה' היא רק המטרה הראשונה, ישנה בנוסף גם מטרת נפט שהיא ללא תלות וקשר למטרת הגז. יכול להיות שבמצב מסוים, בירידות מאוד חזקות המניות האלו יהיו מעניינות", הוסיף בשן.

פגוט: "כישלון גדול לעופר נמרודי; סטירת לחי נוספת לנוחי דנקנר"

האסטרטג הראשי של קבוצת איילון: "הכישלון הנוכחי של קידוח מירה ממחיש ביתר שאת את חשיבות פיזור תיק המניות בכלל ותיק האנרגיה בתוך תיקי ההשקעות בפרט. זאת, על מנת למזער נזקים ולמנוע חשיפת יתר לקידוח בודד. לצערנו, קיימת נטייה של משקיעים רבים להמר על הסוס התורן ולא לפזר סיכונים. התופעה הזו גורמת למשקיעים מהסוג הזה כוויות קשות. אין צל של ספק כי כשלון צורם שכזה יקרין לשלילה על כלל סקטור הגז המקומי בטווח הנראה לעין והדבר יבוא לידי ביטוי בקושי גובר לממן פרויקטים חדשים לחיפוש גז. בנוסף, הדבר עלול לגרום לעליית מקדמי ההיוון של תגליות קיימות, שכן אלו הם הימים שהסיכונים מובילים את המגמה וממזערים את הסיכויים הלא מבוטלים הטמונים בסוג זה של השקעה".

על דרך הפעולה המומלצת למשקיעים בימים אלה, אמר פגוט - "אנו סבורים כי אין לנקוט בהיסטריית מימושים בכל האמור במכירה של מניות הגז המחזיקות בתגליות מוכחות. במידה ותתעורר היסטריה במניות הגז, משקיעים נבונים יוכלו לנצל אותה על מנת להגדיל פוזיציה בתחום על מנת לייצר חשיפה לטווח ארוך לסקטור האנרגיה המקומי שצפוי להוות בשנים הבאות את המשענת האנרגטית של מדינת ישראל".

"ברמה הפרסונאלית, מדובר בכישלון גדול לעופר נמרודי, שלא הספיק ללבוש את גלימת קוסם האנרגיה וכבר נאלץ לפשוט אותה. כמו כן, מדובר בסטירת לחי נוספת לנוחי דנקנר אשר יכול היה לפנטז עד הבוקר כי מודיעין תדווח על תגלית גז גדולה אשר תשפר את מצב הקבוצה אשר בשליטתו. לצערו הרב של דנקנר הוא לא נהנה מהמזל שהאיר פנים ליצחק תשובה בקידוחי 'תמר' ו'לוויתן'. דנקנר ייאלץ ככל הנראה לשפר את מצבו הפיננסי הרעוע בכלים אחרים".

לא נמצאו סימני פטרוליום משמעותיים אלא "חולות באיכות גבוהה"

"הקידוח הגיע לעומקו האנכי הסופי (כ- 5,200 מטר). במהלך הקידוח המפעיל ביצע בקידוח בדיקות לוגים תוך כדי קדיחה בהם לא נמצאו סימני פטרוליום משמעותיים. על פי מידע שמסר המפעיל לשותפים ברישיון, נמצאו בקידוח חולות באיכות גבוהה (חולות מגיל מיוקן) אך רווים במים בנקודת הקידוח", כך לשון ההודעה לבורסה.

במבט לעתיד ועל פי המלצת המפעיל, החליטו השותפים ברישיון לבצע לוגים באמצעות כבל (wire line logging) בקידוח, בעלות של כ- 1.7 מליון דולר, אשר צפויים להסתיים במהלך השבוע הבא. הפעולה אמורה לספק תשובה סופית לגבי המצאותם של הידרוקרבונים אך ההסתברות לכך נמוכה. הלוגים גם יספקו מידע גיאולוגי הנוגע לקידוח הבא אליו תועבר האסדה - 'שרה1'. נציין כי טרם בוצע הקידוח למטרת הנפט ב'מירה'.
תגובות לכתבה(36):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 28.
    הוזמן מוהל והגיע שוחט (ל"ת)
    mekzvi 06/09/2012 19:29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 27.
    אני לא שמח לאידם של המשקיעים
    זיפו 06/09/2012 19:21
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אבל לצערי הכתובת הייתה על הקיר. כתבתי לכם כאן שבצער רב יצאתי סופית ממודיעים בשער 23 ביום של הירידה 24% בהפסד של 28 אלף שח וזאת כאשר ישבתי במודיעין מעל שנתיים. אמרתי לכם שבסרט הזה בדיוק הייתי עם הקידוח בשרית. גם שם עבדו עלי ועל משקיעים בכל מיני תקוות שווא ומשחקים של בעלי עניין שהתבררו מאוחר יותר כניסיון מבריק לקחת את כספי המשקיעים. לעזאזל איך הכשרה עלתה לפני 3 ימים 34% עם תוצאות כאלו ??? איפה הרשות שנתנה ידה לעליה כזאת ע"י מקורבים 3 ימים לפני פרסום תוצאות כישלון ?
    סגור
  • מדהים
    יאיר 08/09/2012 12:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה מכריז על עצמך שהיית אחד מהטמבלים שהפסידו את כספם בכל הטמטום הזה של נפט/גז בישראל אבל למרות זאת יש לך את הטפשות והחוצפה לצטט לנו כאן את עצמך ? :)))))))
    סגור
  • 26.
    יש מים
    צבריקו 06/09/2012 17:36
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ברבו, נתחיל לשתות
    סגור
  • 25.
    חולות במחיר מציאה לטייקון (ל"ת)
    י 06/09/2012 16:46
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 24.
    הכי מצחיק כבר היה הערכות 300 מליון חביות (ל"ת)
    חגי 06/09/2012 15:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 23.
    החמין יצא מסריח
    חיים כהן 06/09/2012 14:13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ככה זה נימרודי, כל אחד צריך להישאר בתחום שלו, אני בבישולים ואתה יכול להמשיך לאכול ניירות, יש לך הרבה אג"ח לאכול, בתאבון
    סגור
  • ככה זה בהשקעות של נמרודי..
    lionav 06/09/2012 15:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה שנמרודי נוגע בו , אסור להתקרב
    סגור
  • 22.
    גלימת הקוסם ? גלימת המוהל ... (ל"ת)
    יעקב 06/09/2012 14:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 21.
    עונש מאלוקים על התעסקות עם קמעות ומכשפים! רנטגן?!
    דתי מאמין 06/09/2012 13:11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תנחומי למשקיעים שאיבדו כסף. אך דעו לכם - כל ההתעסקות עם קמעות ומכשפים (רנטגנים למינהם) הינה בניגוד מוחלט ליהדות ולתורה. כל מי שמנהל קשרים איתם סופו להיות מוענש על ידי אלוקים!!! וגם המשקיעים, אל אף שהולכים כעדר אחרי העסקנים והשרלטנים, תומנים ידם בצלחת ועל כן נענשים גם כן! תיהיו אנשים טובים (גם אם אתם חילוניים!) ותרוויחו כסף בכבוד ועם ברכה!!! ולא משרלטנים ועושקים בקמעות מטופשות ושאר קשקושים!!!
    סגור
  • טען עוד
  • 20.
    מודיעין ,כול משבר הוא גם הזדמנות . (ל"ת)
    בא 06/09/2012 13:00
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 19.
    עכשיו נמרודי יכול לטוס מהמנחת שבבית לחופשה....
    טייס מסוק 06/09/2012 12:12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    איך הוא תמיד מוצא פראיירים שיממנו את עסקיו הכושלים......הבן אדם פשוט גאון.....
    סגור
  • 18.
    ככה זה שמתייעצים עם הבאבות - רנטגן ופינטו (ל"ת)
    אבי - מתנגד למחאה 06/09/2012 11:57
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 17.
    נמרודי השחיל את דנקנר פעמיים.. במעריב ופה
    המוהל שקיבל 06/09/2012 11:57
    הגב לתגובה זו
    16 1
    דנקנר, הושחלת! איך זה מרגיש? בעלי האגח של אידיבי - הושחלתם! איך זה מרגיש? לא להתפתות ולא לתת אמון בקוסמים ובטייקונים!נלמד את הלקח! לא נשכח ולא נסלח! נקח לדנקנר ונמרודי את הבית!
    סגור
  • 16.
    אחרי ששינסקי פרייר מי שמשקיע באנרגיה
    אבי לוין 06/09/2012 11:50
    הגב לתגובה זו
    8 0
    על רווח תשלמו עד 80% ואם תפסידו תפסידו כל הכסף וגם אין על זה קיזוז מהצלחות אחרות! אל תזרימו יותר כסף לקידוחים ששופטי בגץ וששניסקי ושטייניץ יממנו קידוחים ב"אוצרות המדינה" היבשים
    סגור
  • 15.
    לנמרודי ולדנקנר
    זיג זאואר 06/09/2012 11:50
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סופם של נוכלים הינו תליה כלכלית.מי שאופה את העוגה אוכל אותה שלמה בסופו של דבר.
    סגור
  • אף אחד לא יכל הייה לדעת אים יש ואים אין גז רק לאר קידוח
    בנטוב 07/09/2012 15:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וזה בדיוק מה שקרה ואים היתה תגלית אז הייתה שימחה גדולה והמולה של עליות ושכול המשמיצים היו עסוקים באיך ליהיות שותף להצלחה יש עדיין את קידוח שרה והכל אפשרי רק הכל צריך ליהיות בפרופורציות ובהבנה שיכול ליהיות גם כישלון וגם הצלחה להיתראות אחרי הקידוח בשרה
    סגור
  • 14.
    עדיין לא קדחו לשכבות הנפט.
    אנונימי 06/09/2012 11:36
    הגב לתגובה זו
    8 5
    לאחר ירידות כלכך גדולות עדיף לא למכור ולחקות להגעה לשכבת הנפט, כנראה ששם האוצר הגדול - זה הזמן לחזק ולאסוף ,. . החלשים מוכרים והחכמים אוספים
    סגור
  • אם אין גז אין נפט (ל"ת)
    כגרכ 06/09/2012 11:57
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • לנפט צריך קידוח נפרד במקום אחר ברשיון (ל"ת)
    אבי 06/09/2012 12:44
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 13.
    מה, הרנטגן לא אמר לדנקנר שאין שם גז??? (ל"ת)
    רן רן 06/09/2012 11:36
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 12.
    נימרודי , אחלה מוהל הבאת לנו עם סכין לא מושחזת!!! (ל"ת)
    רון 06/09/2012 11:31
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 11.
    אין שם גז, המניה שוה אפס עגול (ל"ת)
    גרוזיני גדול 06/09/2012 11:25
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 10.
    איך יכול להיות שיש ברית ואין בולבול אני שיש בולבול גדול (ל"ת)
    אריק / 06/09/2012 11:03
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 9.
    מי שפחדן שיילך
    נותן בראש 06/09/2012 10:59
    הגב לתגובה זו
    9 3
    איך השמחה לאיד טבועה בדמנו...רק מחכים לאיזו מעידה ומיד מתערפדים ומוצצים דם......מי שאסטרטג מבין שהפסד בקרב אחד זה לא אומר תבוסה במערכה...הכשרה ומודיעין זה לא קיוסק שנשרף...אז במירה לא התאמתו הציפיות(דבר די שכיח בענף) אבל האם מישהו יכול לטעון שבגלל זה הולכים לסגור את החברות?..אתם מוכרים??? אני קונה
    סגור
  • 8.
    לא למכור
    יודע דבר 06/09/2012 10:51
    הגב לתגובה זו
    11 7
    מי שנתפש לבהלה ומוכר - עוד יתחרט ובגדול כי מודיעיןמ והכשרה זה לא רק מירה ..רבותי- כשמגיעים לריצפה מכאן רק עולים...במחירים כאלה אני מעז לאמר לאסוף וימים יגידו
    סגור
  • 7.
    בבקשה אל תשמחו לאיד
    דוקטור 06/09/2012 10:48
    הגב לתגובה זו
    12 0
    זה יום קשה וזה קורה אבל תזכרו שאגן הים התיכון, עפ"י מידע אמריקאי, אוגר בתוכון הרבה מאוד גז ונפט
    סגור
  • 50שנה לא מצאו.ואיפו כל הקונים? (ל"ת)
    tnhr 06/09/2012 15:02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 6.
    גבעת חלפון
    חול וחולרה 06/09/2012 10:45
    הגב לתגובה זו
    3 3
    זה סופם של נוכלים ורמאים יש דין ויש דיין
    סגור
  • אתה עלול להיתבע ע"י גבעות זה המוניטין שלהם (ל"ת)
    ראל032000 07/09/2012 07:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    חולות באיכות גבוהה? הרגתם אותי!!! עכשיו אני משקיע (ל"ת)
    שלי 06/09/2012 10:37
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • חולות באיכות גבוהה זה אומר תבינו
    ראל 00000 07/09/2012 10:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד 4 או 5 מיליון שנה יהיה גז .תבינו פעם אחת זה בעתיד יהיה זאת השקעה בטוחה לעוד 4 מיליון שנה .תבינו את הגאולוגים.הנה אנחנו שוקעי גבעות הגאולוג שלנו סנטא /קלאוס (טוביה לוסקין החולב)אמר יש מילארד וחצי חביות זה עוד מילארד וחצי שנים .
    סגור
  • 4.
    חולות באיכות גבוהה- אז אפשר לבנות מהם ארמון? (ל"ת)
    אוהב ים 06/09/2012 10:29
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 3.
    גילוי גז
    ש דכנר 06/09/2012 10:29
    הגב לתגובה זו
    6 2
    זה היה ברור שמירה זה פלופ. יש תגליות מוכחות. איך המדינה אינה מבינה שזה ערך עליון לפתח את הזרמת הגז הקיים ולתמוך במפעלים שזקוקים לגז נואשות! כמה התייקרויות חשמל המשק יכול לספוג. השרים והעומד בראשם מתהדרים כי בכלכלכלות הקורסות ישראל היא אי של שפיות?? אי של אי שפיות. הפתרון לפיתחנו ואנו שורפים אותו.
    סגור
  • 2.
    מכה לדנקנר, שרצה עוד כמה שקלים ממירה. ולשמן עם המוהל (ל"ת)
    אין מוהל 06/09/2012 09:57
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 1.
    חבל