מראני: "תקלות הן חלק מהביזנס וברור שהשוק לא אוהב את זה, אבל הייתה כאן תגובת יתר - נקדח גם למטרות הנפט"

מניות מודיעין והכשרה אנרגיה בעליות חדות. השותפות קיימו הבוקר מסיבת עיתונאים בניסיון להרגיע וספק פרטים ככל שניתן
 |  (32)
(קרדיט: Getty images Israel)
השותפות בקידוח 'מירה', הכשרה אלפא -3.25% הכשרה אלפא 163.5 -3.25% הכשרה אלפא בסיס:169 פתיחה:169 גבוה:168.9 נמוך:160 תמורה:4,549 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ו מודיעין יהש -0.27% מודיעין יהש 1,104 -0.27% מודיעין יהש בסיס:1,107 פתיחה:1,107 גבוה:1,147 נמוך:1,100 תמורה:235,022 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , קיימו הבוקר (ב') מסיבת עיתונאים בכדי להבהיר את מהות התקלה שאירעה בקידוח והביאה לירידות חדות של עשרות אחוזים במניות השותפות.

"יש לנו רישיונות מצויינים. אנחנו מאמינים בפוטנציאל הן במטרות הגז והן במטרות הנפט", אמר אוהד מראני, מנכ"ל הכשרה אנרגיה עם תחילת תדרוך העיתונאים. "דו"ח המשאבים של החברה הבלתי תלוי היה טוב. צריך להבין שתקלות קורות בקידוחים - בכל הקידוחים באגן הים היו תקלות".

"תקלות קורות בקידוחים זה חלק מהביזנס וזה חלק מעולם הקידוחים. שלנו הינה מכנית ולא גיאולוגית. נתקלנו בבאר בנקודה בעייתית - תופעה הנקראת מערה או חלל כתוצאה ממנו לא הייתה התנגדות למקדח והיינו צריכים להפעיל קידוח אלכסוני. הציוד כבר היה על האסדה, אנחנו מנסים להגיע לאותה המטרה, לשיפולים המזרחיים שלה", הדגיש מראני.

הירידה במניות - בגלל התקשורת

בהתייחסות לתגובת השוק לירידה במניה, אמר מראני: "ברור שהשוק לא אוהב את התקלה אבל זה חלק מהביזנס וצריך להיות מוכנים לזה. התקלה שלנו ידועה לכולם, אין כאן משהו שאי אפשר לטפל בו. אני חייב לציין שבכל הקידוחים האחרונים שהתבצעו באגן הים התיכון היו תקלות וזה לא מנע מלהגיע לתגליות. מדובר בתקלה שידועה ומביאה לקידוח בזווית - לא עוברים דרך הנקודה הבעייתית. ATP וישראמקו גם נתקלו בתקלה בקידוח ברישיון 'שימשון' ונזקקו לקידוח אלכסוני - ולבסוף הגיעו לשמחתם ולשמחתנו לתגלית. יש גיאולוגים שהיו שמחים לקבל סוג תקלה כזו".

איך מסבירים את הירידות החדות המניה? "בישראל יש תגובת יתר, נוסף לזה ידיעות לא מבוססות, ויכול להיות שהיינו צריכים לקיים את מסיבת העיתונאים מוקדם יותר. היה פה סחף כולל של התקשורת".

צחי סולטן, התייחס אף הוא להתנהגות המשקיעים ואמר כי אי הוודאות היא האוייב של המשקיעים והם הגיבו לכך כשמכרו את המניות. "אנחנו דואגים לרמת השקיפות הגבוהה ביותר, אנחנו מאמינים בקידוח". לגבי העלות נאמר: "תפסנו את התקלה מוקדם. תקלה מאוד דומה בשמשון שם אנחנו גם שותפים עלתה 20 מיליון דולר".

מראני הגיב בעקיפין להתייחסות מאתמול כי באם הקידוח במירה יכשל השווי של הכשרה הוא נמוך מאוד: "לכל החברות שיושבות כאן יש רישיונות נוספים, עומק ופיזור של השקעה. אני אומר זאת מבלי לפגוע בכך שאנחנו גם מאוד מאמינים ב'מירה' ו'שרה'".

בהכשרה מבהירים כי עדיין לא הגיעו לחולות תמר והתקלה קרתה בעומק של 4,600 מטר. מטרות הגז נמצאות בעומק של 4,800-5,000 מטר וההחלטה של השותפויות היא לקדוח לעומק של גדול יותר של 5,200. החברות מקוות לסיים את הקידוח בשבוע הראשון של ספטמבר.

עדיין לא הגיעו לשכבת המטרה?

השותפות הודיעו בסוף השבוע, כי מטרת הגז הטבעי בקידוח 'מירה 1' נמצאת בעומק גדול יותר מהערכות המוקדמות. "על פי תוכנית הקידוח הנוכחית, הקידוח צפוי להימשך עד לשבוע הראשון בחודש ספטמבר 2012, ובמהלכו צפוייה הגעה למטרות הגז, אשר על פי הערכת מפעיל הרישיון, GGR, הינן בעומק אנכי בין 4,800 ל-5,000 מטר", נכתב בהודעת השותפות לבורסה .

הודעת ההרגעה של השותפות הגיעה בהמשך לפרסום המוקדם ב-Bizportal ביום חמישי אודות חשש המשקיעים בשוק, כי מפעילת הקידוח הייתה אמורה כבר להגיע לשכבת המטרה הכוללת גז ונמצאת בעומק של כ-4200-4400 מטר, זאת טרם הדיווח על התקלה עליה דיווחו השותפות ב-5 באוגוסט.
תגובות לכתבה(32):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 25.
    הנוכלים הכי גדולים בארץ שיהיה לכל המשקיעים שם בהצלחה
    ש 13/08/2012 21:21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא מאמין למילה אחת שלהם
    סגור
  • 24.
    בשביל זה צחי צריך את מרואני
    אנונימי 13/08/2012 15:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כדי שיסדר לו את הבעיות ברשות ני"ע
    סגור
  • 23.
    צחי אתה גדול!
    אנונימי 13/08/2012 15:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מודיע הודעות מעורפלות שגורמות לקריסה, קונה מניות במחיר רצפה ולמחרת...........מוציא הודעות שהכל בסדר! ימי הנפט העליזים של שנות ה-90
    סגור
  • 22.
    צחי אתה גדול!
    אנונימי 13/08/2012 15:41
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מודיע הודעות מעורפלות שגורמות לקריסה, קונה מניות במחיר רצפה ולמחרת...........מוציא הודעות שהכל בסדר! ימי הנפט העליזים של שנות ה-90
    סגור
  • 21.
    רוצים קצת בטחון? בבקשה
    הכי ותיק 38 13/08/2012 15:01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל המושקעים דרשו מ הבעלים מר נמרודי מראוני נוחי ושאר הצדיקים לצאת בהצהרה לציבור שהם לא מוכרים אף מניה עד להודעה רשמית לבורסה לסיום עבודת של האסדה /הן לחיוב והן לשלילה
    סגור
  • 20.
    נפט גז
    ענתבי 13/08/2012 14:50
    הגב לתגובה זו
    2 3
    עובדים עליכם הם עשו סיבוב על גב הפריירים יש שם חול מלח ובוץ
    סגור
  • 19.
    איפה כל אותם הפחדנים....
    סוס לבן 13/08/2012 13:21
    הגב לתגובה זו
    6 1
    ליהודים יש טבע של בהמה רוצים הכל כאן ועכשיו... גם כסף רוצים לעשות מכה ולברוח ... את חוסר הסבלנות של הישראלים מזהים למרחקים ... רק סבלנות תוביל לרווחים כל סטודנו רוצה להיות מיליונר ברגע זה עובד ככה... צר לי על אותם מלצרים, עובדי קופה, מחסנאים ובעיקר אנשי קבע שהפסידו בימים האחרונים הרבה כסף... ונק׳ למחשבה עם כאלו אנשי צבא אנחנו הולכים להילחם??????
    סגור
  • 18.
    תמצאו גז אחרכ תחפשו נפט שקרנים (ל"ת)
    עובדים עלינו 13/08/2012 13:14
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 17.
    אני דווקא מאמין למראני כניסה חזקה להכשרה ומודיעין (ל"ת)
    מודיעין פלוס הכשרה 13/08/2012 13:11
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 16.
    אולי בצד השני
    משקיע 13/08/2012 12:58
    הגב לתגובה זו
    3 1
    שיקדחו עד שיצאו מהצד השני של כדור הארץ, אולי שם יש משהו
    סגור
  • טען עוד
  • 15.
    העיקר שהוא מאשים את התקשורת
    1 13/08/2012 12:53
    הגב לתגובה זו
    1 2
    תמיד מאשימים את התקשורת ולא את עצמם
    סגור
  • 14.
    מכרתי כבר הכל (ל"ת)
    חחח 13/08/2012 12:52
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 13.
    תירוצי תירוצים נחכה לספטמבר (ל"ת)
    משה 13/08/2012 12:52
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 12.
    מראני אמר:תקלה בעומק 4800 מ'-יותר גרוע. (ל"ת)
    שורט 13/08/2012 12:29
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 11.
    אני רוצה לדעת מי עבד על גלובס ביום חמישי?
    FBI 13/08/2012 12:24
    הגב לתגובה זו
    9 3
    מי זה היה שרצה את הניעור?
    סגור
  • עבד על המשקיעים בסיוע גלובס (ל"ת)
    אבי 13/08/2012 14:50
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 10.
    תראו את הביקושים בהכשרה ותבינו שהמניה בדרך למעלה
    בקי 13/08/2012 12:16
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הסכומים שנכנסים מראים שאחרי שהעדר מכר בזול אפשר להיכנס ולחכות לבשורות הטובות, ויש מהן הרבה.
    סגור
  • 9.
    שיכנעתם אותי קונה מיליון ש"ח (ל"ת)
    xxd 13/08/2012 12:02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 8.
    ביז-לפי גלובס מראני אמר שהתקלה ב 4600 ולא ב4800! (ל"ת)
    ד 13/08/2012 12:02
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 7.
    הודעה טובה (ל"ת)
    הודעה טובה 13/08/2012 11:53
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 6.
    מה המשותף למשקיעי הכשרה מודיעין למשקיעי גלוב אקספ?
    חידה לכבשים 13/08/2012 11:49
    הגב לתגובה זו
    5 3
    תשובה : את שניהם השחילו חזק בלי וזלין עם צינורות תפוסים באדמה
    סגור
  • גבר אתה...וזלין מוסר לך דש זעתר
    כבש 13/08/2012 13:37
    הגב לתגובה זו
    2 1
    דביל
    סגור
  • 5.
    מודיעין
    יוסי 13/08/2012 11:43
    הגב לתגובה זו
    15 4
    חברים יקרים הנפילה הגדולה אתמול זה בדיוק ההגדרה לחוק העדר, היום לאחר מסיבת העיתונאים המניה תזנק לפחות 15 אחוז ..גילוי נאות מושקע במניה ומאמין שההזדמנות היא חד פעמית בשערים אלה..
    סגור
  • כל עוד מתחת ל25 היעד 19.1 (ל"ת)
    מודיעין 13/08/2012 12:01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 4.
    בכותרת התכוונת ניסיון שני להשחיל שוב את הכבשים בלוקשים (ל"ת)
    בכותרת התכוונת ניסיו 13/08/2012 11:39
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 3.
    בכותרת התכוונת ניסיון שני להשחיל שוב את הכבשים בלוקשים (ל"ת)
    שמרלינג 13/08/2012 11:39
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 2.
    אין גז מושכים זמן כמו בגלוב אקספ הלך הכסף (ל"ת)
    הסיפור גמור 13/08/2012 11:29
    הגב לתגובה זו
    7 5
    סגור
  • 1.
    איזה לתקן את הנזק הגיעו לעומק 4500מטר מצאו חרא של גמלים (ל"ת)
    ניב 13/08/2012 11:28
    הגב לתגובה זו
    7 5
    סגור
  • החלל הוא מטרת היעד בפרופקט - אין חולות
    הקודח 13/08/2012 12:20
    הגב לתגובה זו
    2 2
    החלל בוא נמצא המקדח הוא היעד של הקידוח . המבנה לא מכיל חולות ואין סיכוי למצוא "חולות תמר"
    סגור
  • חרא של גמלים בעומק כזה ? נשמע מופרך קצת ! לא? (ל"ת)
    אחמד 13/08/2012 11:42
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • אם יש סוס ים ופרת ים למה אין גמל ים ?! (ל"ת)
    כנראה שזהו העניין... 13/08/2012 12:14
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • מדוע אין גמל ים?
    חיים 13/08/2012 13:27
    הגב לתגובה זו
    0 2
    את זה תשאל את אלוהים .בכל אופן הלוואי והיה בבאר חרה של גמלים כי יש לזה שוק טוב לחקלאות ולפחות יהיה קצת גרושים
    סגור