זה כבר פאניקה: מניות השותפות בקידוח 'מירה' רועדות - מודיעין איבדה 8.3%

בסוף השבוע האחרון דיווחו השותפות על תקלה ושינוי מתווה הקידוח ב'מירה', תגובת המשקיעים במניות מודיעין והכשרה אנרגיה ברורה
לחץ בסקטור
המשקיעים בבורסה הביעו היום חשש בכל הקשור להצלחת הקידוח ברישיון 'מירה'. מאז התקלה עליה דווח בסוף השבוע האחרון, איבדו השותפות הקשורות עד 18%, כאשר היום צונחות מודיעין יהש -1.22% מודיעין יהש 892.3 -1.22% מודיעין יהש בסיס:903.3 פתיחה:889.1 גבוה:909.9 נמוך:889.1 תמורה:159,329 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ו הכשרה אלפא +0.43% הכשרה אלפא 187.2 +0.43% הכשרה אלפא בסיס:186.4 פתיחה:189 גבוה:190.5 נמוך:183 תמורה:3,493 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: בכ-9% בממוצע

מודיעין צנחה היום ב-8.3% והשלימה נפילה של 12% בשבוע החולף . הכשרה אנרגיה צללה היום 8.6% והשלימה קריסה של 18% בשבוע החולף. מבחינת השותפות, למרות התקלה שהתרחשה - הקידוח נמשך כרגיל למעט הגדלת תקציב הקידוח בכ-4 מיליון דולר והארכת משך הקידוח ב-7 ימים.

לא מעט ערפל עוטף את התקלה שהתרחשה בקידוח הקספלורציה. השותפות ציינו כי במסגרת העבודות נתפסו צינורות קדיחה בבור הקידוח באופן שלא ניתן היה להמשיך במתווה המקורי. בעקבות זאת החליטו השותפים לבצע קדיחה בסטייה. מדובר בטכניקה מקובלת בתחום האקספלורציה אשר בוצעה רק לפני מספר חודשים על ידי ישראמקו ו-ATP במסגרת קידוח 'שמשון'. נציין, כי למרות התקלה הצליחו השותפות לחדור אל שכבת המטרה ולמצוא תגלית של גז.

משקיעים בסקטור הנפט והגז העלו השבוע חששות, כי אחד הדברים החסרים בדיווח הם פרטים טכניים אודות הקידוח, כגון באיזה עומק הופסק הקידוח והאם השותפים חדרו לשכבת המטרה. השותפים מצידם טוענים כי אינם מחויבים לפרסם את המידע הזה, כמו שגם ישראמקו ו-ATP לא פרסמו את המידע.

עם זאת, השתלשלות האירועים מעלה תהיות אודות הנושא. בסיור הכתבים שנערך על אסדת ההומר פרינגטון ב-17 ביולי ציינו השותפים כי הקידוח הגיע לעומק של כ-3,400 מטר ובתוך 8-10 ימים צפוי הקידוח לחדור אל שכבת המטרה הכוללת גז הנמצאת בעומק של כ-4200-4400 מטר.

מדיווח השותפים עולה כי התקלה התרחשה ב-2 באוגוסט ודיווח לשותפים ניתן בשעה 16:00 באותו היום. מסיבה זו, ישנם אי אילו משקיעים שחוששים כי הקידוח הופסק לאחר שהקידוח חדר אל שכבת המטרה ובה לא נמצאו סימני פטרוליום משמעותיים אשר מצדיקים דיווח.

נושא נוסף שמטריד את המשקיעים מתייחס למטרה המשנית, מטרת הנפט. בדיווח שהוציאו השותפות ציינו החברות כי הן בוחנות את ההשלכות של הקידוח העוקף על מטרת הנפט כאשר במקביל הן בוחנות דרכים שייאפשרו להגיע גם למטרה העמוקה.

קידוח 'מירה 1' תוכנן באופן שבו ייאפשר חדירה אופטימלית למטרת הגז ולאחר מכן אל מטרת הנפט. הקידוח בסטייה עלול להרחיק את נקודת החדירה למטרת הגז בעשרות מטרים. מדיווח השותפים ניתן להבין כי ישנו קושי טכני או קושי הנדסי להגיע למטרת הנפט העמוקה - דבר אשר מהווה נקודת לחץ נוספת.
תגובות לכתבה(41):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 32.
    יש לערב את משטרת ישראל בהונאה קשה של שותפויות שרה ומירה
    .ס.א ברונר גיאולוג 10/08/2012 17:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכאורה! ההודעה לפני פחות משבוע של מודיעין והכשרה אנרגיה שהוציאו לבורסה שלכאורה נתקעו הצינורות בקידוח וצריך לערוך מעקף בעלות מגוכחת של 4 מיליון דולר(אין חיה כזו, בשמשון על תקלה פחות גדולה הגדילו תקציב ב-20 מיליון דולר). יש כ"כ הרבה הוכחות שה"תקלה" היא המצאה אחת גדולה של השותפויות ולא הייתה שום תקלה-פשוט, לפני שבוע השותפים גילו שאין גז בשכבה העיקרית במירה וחירטטו על "תקלה" ועל עלות מגוכת ולא מהימנה של 4 מיליון דולר תוספת בזמן שתוספת כזאת הייתה מצריכה עלות של לפחות 15 מיליון דולר. בעצם החירטוט השותפים בהכשרה אנרגיה ומודיעין יה"ש הזהירו את מקורבים שלהם לצאת בכל מחיר לפני שיגלו את האמת שאין כלום בשכבת המטרה במירה-ואכן המניות נפלו ב-18 אחוז מאז ההודעה השקרית שכל הירידה הגדולה קשורה אך ורק לבריחת המקורבים לפני גילוי האמת והתרסקות המניות. ולכן יש כאן הונאת הרשות לני"ע-אני פונה לכל אחד ואחד מכם ללכת להתלונן במשטרת ישראל. יש כאן נוכלות ומרמה והפרת אמונים בנסיבות מחמירות-צחי סולטן ועופר נמרודי ורון מאור וכל הנוכלים האלה צריכים להיחקר ואם יתגלה(אין לי ספק בכך) שרימו אותנו ואת הבורסה יש לשלחם לכלא
    סגור
  • 31.
    יש לערב את משטרת ישראל בהונאה קשה של שותפויות שרה ומירה
    .ס.א ברונר גיאולוג 10/08/2012 17:55
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לכאורה! ההודעה לפני פחות משבוע של מודיעין והכשרה אנרגיה שהוציאו לבורסה שלכאורה נתקעו הצינורות בקידוח וצריך לערוך מעקף בעלות מגוכחת של 4 מיליון דולר(אין חיה כזו, בשמשון על תקלה פחות גדולה הגדילו תקציב ב-20 מיליון דולר). יש כ"כ הרבה הוכחות שה"תקלה" היא המצאה אחת גדולה של השותפויות ולא הייתה שום תקלה-פשוט, לפני שבוע השותפים גילו שאין גז בשכבה העיקרית במירה וחירטטו על "תקלה" ועל עלות מגוכת ולא מהימנה של 4 מיליון דולר תוספת בזמן שתוספת כזאת הייתה מצריכה עלות של לפחות 15 מיליון דולר. בעצם החירטוט השותפים בהכשרה אנרגיה ומודיעין יה"ש הזהירו את מקורבים שלהם לצאת בכל מחיר לפני שיגלו את האמת שאין כלום בשכבת המטרה במירה-ואכן המניות נפלו ב-18 אחוז מאז ההודעה השקרית שכל הירידה הגדולה קשורה אך ורק לבריחת המקורבים לפני גילוי האמת והתרסקות המניות. ולכן יש כאן הונאת הרשות לני"ע-אני פונה לכל אחד ואחד מכם ללכת להתלונן במשטרת ישראל. יש כאן נוכלות ומרמה והפרת אמונים בנסיבות מחמירות-צחי סולטן ועופר נמרודי ורון מאור וכל הנוכלים האלה צריכים להיחקר ואם יתגלה(אין לי ספק בכך) שרימו אותנו ואת הבורסה יש לשלחם לכלא
    סגור
  • 30.
    יום ראשון תיקון צפונה
    שרון 10/08/2012 14:32
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אל פחד .מי שמאמין לא מפחד.
    סגור
  • 29.
    בדיקת משטרה ורשות לנירות ערך מי ידה ש יבש וזרק הכל
    yl 10/08/2012 01:19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    במידה וזה נכון מה שמיתפרסם בעיתונות הכלכלים מומלץ לציבור המושקעים לבקש את הרשות לנירות ערך לערוך בדיקה כ לי ברור לא הציבור זרק סחורה אלא מקורב שהדליפו לו את הידיעה
    סגור
  • 28.
    תהיו רגועים
    אודי 09/08/2012 18:34
    הגב לתגובה זו
    4 6
    אני מחכה עד התוצאות. להזכירכם, גם ישראמקו ורציו התרסקו לפני התוצאות. כל הסיפורים על הנוכלות של סולטן או נימרודי לא מעניינים. אם ימצאו גז או נפט בכמויות שצויינו .... גילוי נאות, אני מחזיק במודיעין
    סגור
  • עברתי עכשיו על הגרף של רציו-לא דובים ולא התרסקות - ככל
    ד 09/08/2012 20:43
    הגב לתגובה זו
    7 1
    שהתקרב מועד הידיעה בסוף 2010 הנייר עלה והמשיך לעלות גם לאחריה (לשער כפול בערך מהיום...). פה בהכשרה המצב מדאיג כי לא היתה בכלל גאות בניר למעט הטיסה שהתרסקה לפני שנה אחרי ביקור בשער 180 והידיעה בהחלט לא מבשרת טובות, וזה אני אומר כמי ששקוע עמוק בבוץ..
    סגור
  • אתה לא זוכר שהגיאולוג מכר את המניות
    אנונימי 09/08/2012 22:14
    הגב לתגובה זו
    0 2
    והמניה התרסקה 50 אחוז
    סגור
  • 27.
    כנראה ביטלו את המוהל והזמינו קברן...... (ל"ת)
    שוקו 09/08/2012 17:49
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 26.
    יש לי מודיעין ואני רגוע
    סוס לבן 09/08/2012 17:33
    הגב לתגובה זו
    7 4
    התאפקתי שלא להגיב היום ובכל זאת.... ניעור לקראת פריצה, מה לא מובן? מהלך שחוזר ונשנה מס' פעמים. אני חיזקתי היום ... הקלישאה המפורסמת אומרת: "קונים בירידה מוכרים בעלייה..." לא???? ב ה צ ל ח ה בשבוע הבא
    סגור
  • 25.
    לכתב הראשון שיביא מידע אמין ומפורט על מה שקורה שם (ל"ת)
    מדלית זהב 09/08/2012 17:23
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • טען עוד
  • 24.
    ראיתם מה קרה לרציו?
    ג'סי ליוורמור 09/08/2012 17:09
    הגב לתגובה זו
    5 0
    זה בדיוק מה שיקרה במודיעין
    סגור
  • 23.
    אני מקווה שתבוא הבהרה מהשותפים . (ל"ת)
    בא 09/08/2012 17:01
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 22.
    ff
    ff 09/08/2012 16:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ff
    סגור
  • 21.
    מטומטמים, מנערים אתכם ואתם מוכרים...
    גילי 09/08/2012 16:08
    הגב לתגובה זו
    9 3
    כמה מטומטמים אנשים יכולים להיות ?! הרי מובן שזה ניעור של יידים חלשות, ביום ראשון שני שבוע הבא היא תתקן את כל הירידה הזאת. אנשים חלשים מפסידים כסף...
    סגור
  • עוד טמבל... צא מהבורסה (ל"ת)
    אמיר 09/08/2012 16:36
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • 20.
    תצא הנשמה-8 מבנים בשני רשיונות. (ל"ת)
    rubi 09/08/2012 15:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ני (ל"ת)
    רוני 09/08/2012 16:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    המוהל הודיע שצריך להביא אמבולנס הצ'ופצי'ק תקוע
    שישקו 09/08/2012 15:42
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הודעות לא ימסרו למשקיעים המסורים מפעת רגולציה מטומטמת.
    סגור
  • 18.
    מריח לא טוב.
    חיים 09/08/2012 15:10
    הגב לתגובה זו
    6 2
    לא אוכלים אוכל שהו מסריח. חבל על הבריאות רק אבנר רציו ישראמקו ושמן נפט וגזזזזזזזזזזזזזזזזז. בהצלחה.
    סגור
  • 17.
    בהנחה שהורדת מחיר יחהש של מודיעין יזומה
    פפיטו 09/08/2012 13:51
    הגב לתגובה זו
    1 4
    על מנת ליצור פניקה ובו בזמן לרכוש סחורה בזול,העלות של הניעור הזה לכל היותר כ200000 שח בהתייחס לפרס הרי שזה חינם.כל משקיע יכול לעשות זאת ולהרוויח על חשבון אלו אשר מתייאשים ומוכרים.מה שניתן לראות שהפעם אין ממש פניקה,ירידה של 4-5 אחוזים אשר רובה נגרמה ממכירות המריצים (מבריחים)מעידה על חוזק המחזיקים.בקרוב לדעתי תתבפך המגמה ומשקיעים יחזרו לקנות את שמכרו.
    סגור
  • למה אתה לא פונה לחברות לתגובה ? תודה (ל"ת)
    עדי 09/08/2012 14:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 16.
    מה משותף למשקיעי מודיעין ולכבשים תמימות?
    התוכי 09/08/2012 13:13
    הגב לתגובה זו
    9 0
    שניהם נותנים למי ששולט עליהם או במקרה של מודיעין צחי סולטן להאכיל אותם מרור ולשחוט אותן ואין קול ואין פוצה פה, אתם יודעים נו-כבשים. מה כבר כבשה יודעת? הרי כבשים לא ישברו את הראש למי ששולט עליהם-כי הם כנועים.
    סגור
  • 15.
    מפעיל טיפש נרדם לא הזרים מספיק נוזל שטיפה תקע את המקדח
    דור 09/08/2012 13:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מחקירות שנעשו למקרים דומים רוב תקיעות המקדחים היו בגלל טעויות אנוש של המפעילים. הזרמה לא מספיקה של נוזל ניקוי או קידוח במהירויות גדולות מדי יכולים לגרום לתקיעת המקדח. התקיעה נוצרת מכך שמעל נקודת הקידוח נערמת כמות גדולה של פסולת מהקידוח עד מצב של תקיעה. במקרים מסוימים שמתקרבים לשכבת הפרוספקט הלחץ יכול לגרום להרס הפיר (כי עדיין לא נבנה השרוול) בכל מקרה עפ"י הלו"ז הכל קרה מאוד קרוב לשכבה המדוברת . לי קשה להאמין שיכולה להיות כזאת שגיאה בדוח הערכת המשאבים של החברה שבצעה אותו ובו ציינה את הכמויות לגילוי בסכויים של מעל 50%. חברות הולכות לקדוח בפרוספקטים עם סיכויים קטנים מ15%. כך שכאן זה לא המקרה. ישנם חששות, אבל ברור ששגיאת המנתחים קטנה מאוד עפ"י כל מה שנמצא בלויתן 50 ק"מ צפון מערבית ממירה עם 20 TCF ותמר שנמצאת 40 ק"מ צפונה עם 9 TCF (בגלל מקדם ביטחון המנתחים הם הוקטינו את נתוני דו"ח המשאבים).
    סגור
  • 14.
    יאללה באבי בהצלחה (ל"ת)
    טל 09/08/2012 12:49
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 13.
    מה המשותף לגלוב אקספ ולמודיעין לשניהם נתפס הצינורות
    יעקב מנתח טכני 09/08/2012 12:48
    הגב לתגובה זו
    4 2
    באדמה ושני המניות האלו גמורות מהתחת
    סגור
  • 12.
    לא להאמין לנוכלים (ל"ת)
    יוסי 09/08/2012 12:43
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 11.
    בקרוב הנפקה כל דבר בלירה (ל"ת)
    תרכשו וזלין 09/08/2012 12:43
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 10.
    צמד חמד.
    חיים 09/08/2012 12:39
    הגב לתגובה זו
    6 1
    מנחוסים רק אבנר. רציו. ישראמקו. והדובדבן שמן נפט .
    סגור
  • 9.
    לטובת המשקיעים התממים-בעלי עניין אוספים סחורה
    מקור פנימי 09/08/2012 12:30
    הגב לתגובה זו
    9 6
    לידעתך בעלי עניין קונים כל הסחורה שאתם מוכרים- מצאו גאז והרבה, כמעט בטוח שי גם לא מעט נפט
    סגור
  • 8.
    הנהלת מודיעין - נא להגיב ולאמת / להזים את השמועות !!! (ל"ת)
    yakov555 09/08/2012 12:25
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 7.
    ל 3
    פינוקיו 09/08/2012 12:24
    הגב לתגובה זו
    3 1
    תדע לך ששכחת בשאלה שלך להוסיף את שטיניץ שאמה ביבי ששינסקקי אשר התחילו עם הנזקים והרסו את הסקטור אז בפעם הבאה תירשום את כל המנייאק ואז נוכל לעשות להם קללה משותפת על כל רגע של היתעללות במשקיע הקטן
    סגור
  • 6.
    ניצול
    sos 09/08/2012 12:23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    על מנת שהמקורבים לא ינצלו מידע פנים יש לחייב פרסום מידע יום יומי
    סגור
  • 5.
    מעניין מדוע האופציה של הכשרה עולה כרגע 40 אחוז בזמן
    פששש מעניין 09/08/2012 12:10
    הגב לתגובה זו
    5 4
    שהמנייה צונחץ בגדול, האופציות הן מתווה הדרך של המניות, ניתן להסיק מכך ששקוף שהמניות יתקנו ויעלו חזק אחרת לא היו קונים אופציות של הכשרה ב-40 אחוז עלייה.
    סגור
  • לך תלמד קצת - העיסקאות באופציה הן במחזור של 1300 ש"ח (ל"ת)
    רו"ח 09/08/2012 15:53
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • בסנדלריה שלי בשכונת הארגזים המחזור יותר גדול מהאופציה. (ל"ת)
    זכריה 09/08/2012 13:16
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 4.
    אני מתחיל לפחד-זה מריח רע כנסו
    אדגר 09/08/2012 12:07
    הגב לתגובה זו
    17 2
    מאוד מפחיד אותי שבקלות דעת אפשר להוריד מניות ולהפחיד אנשים במוכרים בבהלה בהפסדים גדולים בזמן שהתוצאות נפלאות והמניות יזנקו בסופו של דבר, המפחיד הוא שהרשות לני"ע לא עושה עם המעוותים שום דבר. וזה מפחיד כי השוק נעשה יותר ויותר מלוכלך.
    סגור
  • 3.
    לא יעזור לנוכלים שם למעלה בחברות שמורידים בזדון את המני
    לכל הקוראים 09/08/2012 12:04
    הגב לתגובה זו
    8 2
    ומנערים כבשים תמימים כמוכם שמפחדים ובצדק-בתור מישהו עם ניסיון עתיר בשוק ההון, אני מזהה כאן ניעור אחרון לפני תוצאות מעולות של הקידוח שכבר ידועות לשותפים וכרגע הם נערכים עם איסוף סחורה בזול, הרי ברור שאם הייתה תקלה היינו רואים ירידות של מעל 10 אחוז. לא זוכרים את גלוב אקספלוריישן? ירדה 20 אחוז בלי הודעה ואז הודיעו על תקלה קשה ומחסור בגז. אם היה חלילה במירה דבר דומה תאמינו לי שהשערים האלה 65 בהכשרה היו היסטוריה והיא הייתה עכשיו על 55. לכן אל תאמרו נואש, תחזיקו חזק תשברו שיניים תהיו חזקים ואיתניים-התוצאות יהיו מדהימות ומי שיהיה חזק ירוויח יפה. בהצלחה לכולם ואין כאן המלצה כפי שהינכם יכולים לראות.
    סגור
  • 2.
    כל החרטה הזאת זה כישלון של הרגולציה לא יתכן שהממונה יתן
    gg 09/08/2012 11:59
    הגב לתגובה זו
    5 4
    יתן לגנבים יד לשמור אצלם מידע חיוני כך קרה בכל הקידוחים ובעלי העניין מנצלים את הטיפשות של המדינה והממונים מטעמה כאן צריכה להיות שקיפות מלאה אחרת הציבור יאבד את האמון גם בפרוייקטורים של הגז ואז לא יהיה מימון לשום דבר והם ישחטו את הפרה האחרונה שנשארה בבורסה הישראלית כך זה כשמפקירים נכסי מדינה בידיים של טייקונים ונוכלים
    סגור
  • 1.
    שהכשרה תמשיך לרדת מתחת ל-64 ואז אני אוכל שם כמויות
    מצויין 09/08/2012 11:56
    הגב לתגובה זו
    18 5
    קדימה תמשיכי לרדת מתוקה שלי, הרי ברור שיש כאן איסוף מאסיבי לקראת תוצאות מצויינות של קידוח מירה 1, וזו ההזדמנות האחרונה שלהם לאסוף נמוך לפני דיווח שיעיף אותם 30 אחוז למעלה. אם הייתה תקלה או משהו רע תאמינו לי ש-5 אחוז ירידה היום זה לא היה נגמר בזה-הייתה ירידה של מעל 12 אחוז. ניעור מובהק של הגדולים לפני תוצאות מעולות-שקוף שקוף שקוף, גם ברציו שירדה 40 אחוז לפני התוצאות קניתי ועלתה יום אחרי בטירוף-אני יודע מתי לזהות על אמת ומתי לזהות ניעור מגוכך וטיפשי, יאללה תרדי עוד, אני הולך לצאת לפנסיה בחודשים הקרובים בזכות הכשרה אנרגיה.
    סגור
  • למומחה לנעורים
    נושם גז 09/08/2012 12:35
    הגב לתגובה זו
    10 3
    עדיין לא הפנמת שיש לך עסק עם חבורת נוכלים, קח את מה שנשאר וברח,בקרוב מאוד תגיע הודעה לפי עניות דעתי, על נטישת הקידוח.
    סגור
  • אתה צודק יש לנו עסק עם חבורת נוכלים כפי שאמרת
    לנושם גז 09/08/2012 12:58
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אך אל תשכח שהחוכמה היא לרכב על גבם של הנוכלים ולצאת לדרך יחד איתם וזה מה שנעשה. אל תדאג ברור שהכשרה תהיה ב-120 והיא תהיה לעניות דעתי אני כבר לא אהיה שם. עם הנוכלים האלו הזמנים של 300 אחוז עלייה נגמרו להם.
    סגור