העבודות ב'מירה' נתקלו בקשיים טכניים, תקציב הקידוח יגדל ב-4 מיליון דולר

במסגרת הקידוח, נתפסו צינורות הקידוח בתוך בור הקידוח והשותפים החליטו על ביצוע קידוח עוקף. השותפים בוחנים האם לאור הסטייה מהתוכנית, ניתן יהיה לבחון את מטרת הנפט העמוקה
 |  (46)
(צילום: Getty images Israel)
השותפים בקידוח 'מירה 1' נתקלו בקשיים טכניים במהלך הקידוח, כך עולה מדיווח שהוציאה אמש (ש') חברת הכשרה אלפא +1.02% הכשרה אלפא 178 +1.02% הכשרה אלפא בסיס:176.2 פתיחה:178 גבוה:190.9 נמוך:177.9 תמורה:13,646 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: . בעקבות התקלה, אישרו השותפים הגדלה של תקציב הקידוח בהיקף של 4 מיליון דולר והארכתו לתקופה של שבעה ימים מעבר לתכנון המקורי.

קידוח 'מירה 1' החל לפני כחודש שבו מקווים השותפים להגיע למטרת גז גדולה ולאחר מכן למטרת נפט. מפעילת הרישיון GGR הודיעה לשותפים כי במהלך העבודות, צינורות הקידוח נתפסו בבור הקידוח באופן שלא ניתן היה להמשיך את הקידוח במתווה המקורי.

לאור האמור, החליטו השותפים על ביצוע קידוח עוקף ונאלצו להגדיל את התקציב של הפרוייקט. אחת מההשלכות שעלולות להיות לקידוח העוקף היא אי הגעה לשכבת הנפט. הסיבה לכך נובעת מן העובדה כי מיקום הקידוח המקורי שנקבע נועד לאפשר חדירה הן למטרת הגז והן למטרת הנפט. הסטייה מן הקידוח, עלולה להרחיק את מטרת הנפט.

בקידוח 'מירה 1' שותפים פרט לחברת הכשרה אנרגיה גם מודיעין יהש +3.45% מודיעין יהש 1,200 +3.45% מודיעין יהש בסיס:1,160 פתיחה:1,218 גבוה:1,430 נמוך:1,185 תמורה:13,813,914 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הנמנית על קבוצת IDB וחברת צירון -0.36% צירון 55.8 -0.36% צירון בסיס:56 פתיחה:56 גבוה:58 נמוך:54.9 תמורה:39,692 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: . מפעילת הקידוח היא GGR הקנדית הנמצאת בשליטתה של חברת הכשרה אנרגיה של עופר נמרודי.

חשוב להדגיש, תקלות במהלך קידוח הינן דבר שבשגרה. כך למשל אירע בקידוח 'שמשון 1' שבו נאלצו השותפים להגדיל את תקציב הקידוח בכ-20 מיליון דולר ולבצע קידוח עוקף. עם זאת, מבחינת השותפים, הקידוח העוקף עלול למנוע הגעה לשכבות העמוקות שבהן ישנו פוטנציאל לכ-100 מיליון חביות נפט והפקתו נחשבת לפשוטה באופן יחסי.
תגובות לכתבה(46):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 38.
    לא שמעתי טוב
    yl 06/08/2012 23:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המעקף הצליח?????? למה הדממה?????? לערכה אים תוך שבוע שקט יודיעו על נטישה זמנית
    סגור
  • 37.
    לא לפחד! תקלה שיודעים לטפל בה,
    יעקב 05/08/2012 13:13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא להכנס לפאניקה, המוכרים כעת צפויים להפסדים , מי שקונה כעת ירוויח בגדול!
    סגור
  • 36.
    המניה מראה ומגלה חוסן
    סוס לבן 05/08/2012 11:26
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אנשים לא משחררים.... הנייר מתממש ב- 4% ממוצע יומי... איפה כל אלו שראו וחזו את "הקריסה"???? שורה תחתונה אמרתי ואמר עד שיוכח אחרת: "יש לי מודיעין ואני רגוע....."
    סגור
  • 35.
    ENSCO שקדחה בשמשון הגיע ללויתן וההומר במירה תמשיך
    דור 05/08/2012 11:22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    האסדה ENSCO 5006 הגיע ללויתן יחד עם מלווה בשם UOS NAVIGATOR ואניית המנופים RICHARD M CURRENCE תחילת עבודה אולי עוד היום. האסדה הומר פרינגטון נתקלה בבעיה כבר ב 29 יולי אך לא דווח צריכה להמשיך בעבודה היום או מחר.
    סגור
  • מקור ? (ל"ת)
    דניאל 05/08/2012 11:38
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 34.
    חיזקתי בפתיחה ב3 המניות
    מנצל הזדמנויות 05/08/2012 10:34
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הכי הרבה מודיעין. אח"כ הכשרה. ומעט אי.פי.סי כבר מורווח אלפי שקלים בודדים. לא ממליץ
    סגור
  • 33.
    טעות
    דניאל 05/08/2012 10:14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שנקבע נועד לאפשר חדירה הן למטרת הגז והן למטרת הנפט. הסטייה מן הקידוח, עלולה להרחיק את מטרת הנפט. זה טעות גדולה
    סגור
  • 32.
    בהצלחה לרציווווווווווווווווווו (ל"ת)
    רק ליוויתן יתן בראש 05/08/2012 09:06
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 31.
    איך בדיוק כולם פה יודעים שיש הרבה גז
    היועץ 05/08/2012 08:39
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כמה שאתם טועים ובגדול ! אולי יש 1TCF וזה אולי גדול מירה דומה יותר לשימשון ורחוק מאוד מהממדים של תמר או בכלל לויתן וגם על המבנה בשימשון בנו רבות אך בפועל 19 מטר שיכבת גז בקרוב מאוד נדע כמה מטר יש במירה אז לפני שאתם משפריצים שטויות של 7 ו8 קודם שנדע מה גובה שיכבת הגז לי נראה שזה אפילו פחות משימשון אבל נחיה ונראה!
    סגור
  • שכבה של 19 מטר זה הרבה מאד (כמובן תלוי בשטח) (ל"ת)
    ליועץ 05/08/2012 16:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 30.
    לא מתרגש מקסימום אחזק הרי גז יש והרבה
    אלון 05/08/2012 08:10
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לא מוכר סנט היום
    סגור
  • 29.
    היזדמנות ליקנות
    אנונימי 05/08/2012 06:33
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא לימכור רק דחיה של שבועה ירד 10 אחוז יעלה 100 לא להיבהל סבלנות תחשבו רחוק
    סגור
  • 28.
    קשה לחדור את הבתולה מירה-לתמר והליוויתנית יש ניסיון
    מה חשבתם? 05/08/2012 04:15
    הגב לתגובה זו
    5 0
    החור של מירה צר מידי אז מריך טקטיקה שונה על מנת לעזור למירה'לה לגמור ולהשפריץ נוזל(שחור) שנתיים לצאת עם מירה ורק אחרי שנתים מוכנה לחדירה.
    סגור
  • 27.
    בת קול לחשה לי שמצאו במירה 8TCF כך שמה זה משנה כל הנכתב
    8TCF 05/08/2012 03:45
    הגב לתגובה זו
    7 1
    הבת קול הלוחשת לעולם לא משקרת, זו אותה בת קול שלחשה לנמרודי על סילוני הנפט. עכשיו קחו כנתון שיש 8TCF במירה כמעט כמו תמר אז מהזה משנה קידוח שנדחה בשבוע? מה זה משנה עוד 4 מיליון דולר לכל השותפות שכאן אנו מדברים על 200 מיליארד ש"ח שווי למאגר? ומה זה משנה שהנפט מצידי יישאר עמוק באדמה ואקח מקרה קיצוני-שלעולם לא ייקדחו למטרת הנפט במירה מבחינתי 8TCF זה מספיק-כך שקחו דברים בפרופורציות ואל תהיו עדר מפגר! בד"כ כל אותם אנשים שמוכרים כחלק מהעדר בוכים בסוף שניערו להם את האמא-סגרו מחשב לכו לים, מי שאלרגי לחול שישפשף לעצמו קצת או יזמין נערת ליווי ע"ח ה-8TCF חח....אנשים תהיו סבלניים עוד שבוע ואתם מיליונרים הכשרה תעוף 300 אחוז ומודיעין 150 אחוז. 20 אחוז סיכוי בשמשון ועדיין התגלתה תגלית יפה אז במירה סיכויים של 63 אחוז יותר מפי 3-מעולם לא ננטש קידוח באחוזים כאלו וזה אחד הקידוחים בעלי הסיכויים הגבוהים ביותר בעשור האחרון-יש סיכוי של 10 אחוז ל-16 TCF וסיכוי של 20 אחוז ל-10.5 TCF 30 אחוז סיכוי ל-8.8 TCF ו-35 אחוז למה בת הקול לחשה-8 TCF.אל תשכחו שהממוצע היה רק 2.9 TCF וזה מה שמגולם כרגע כך שמחר אני אוכל סחורה
    סגור
  • 26.
    די נו נימרודי אתה לא מתבייש
    נפטי 05/08/2012 03:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גמרו לנו את הסקטור מופסד מליון שח תודות לתשובה,רציו,לוסקין,נימרודי,נוחי...שילך לכם לתרופות וטפטפות בסופר-פארם
    סגור
  • 25.
    תודה על העדכון בשעה מאוחרת זו ! (ל"ת)
    אנונימי 05/08/2012 01:44
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 24.
    מחר עליות חה חה חה
    משקיע ותיק 05/08/2012 01:06
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אין סופ לכמות הפרייארים במדינה . מניות בועתיות חבל על הכסף .
    סגור
  • 23.
    ירידות יומיים בלבד,ואח"כ תיקון מעלה. כמה פשוט.
    מיסטר קילר 05/08/2012 00:42
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא להתרגש יותר מדי. מי שלא עושה-לא טועה ! רק מי שעושה טועה לפעמים.
    סגור
  • 22.
    לא נורא- עוד כמה ימים תצא הודעה על מציאת 7TCF (ל"ת)
    רון 05/08/2012 00:23
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 21.
    מודיעין
    אלי 05/08/2012 00:12
    הגב לתגובה זו
    4 2
    לא לידאוג עוד שבוע היה גז בכמות אדירה ונפט לא לימכור המניה תעלה בימים הקרובים בעשרות אחוזים .
    סגור
  • 20.
    אין בעיה להגיע לנפט
    המומחה 05/08/2012 00:10
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סטייה קלה מהנתיב לא צריכה לפגוע בהגעה לנפט. הכל תקין ויש כאן משפט מיותר בנוגע לנפט שנועד לצרכי זהירות. לי כבר ברור שיש המון גז וכבר הגיעו אליו
    סגור
  • 19.
    התגברו על הקושי- מצאו המון גז!!!
    גאולוג 05/08/2012 00:05
    הגב לתגובה זו
    8 1
    אני יכול להרגיע שכבר התגברו על הקושי. ידוע כבר שיש שם המון גז כי כבר הגיעו לשיכבת המטרה וכנראה שלא תהיה שום בעיה להמשיך לשיכבת הנפט.
    סגור
  • 18.
    המחלה ההולנדית
    nosterdamos 05/08/2012 00:03
    הגב לתגובה זו
    0 4
    אין ספק שהממשלה מבקשת לעצור את שטף הגילויים.אם הגז והנפט(אשר נמנע במתכוון להמצא)היה זורם ומשווק,ישראל לא היתה מקבלת אגורה שחוקה מארצות הברית ואולי אף ההיפך.בחישובים גסים מדובר על רזרוות בסדר גודל של טריליוני דולרים .במדינה שבה 7 מליון אזרחים אומר הדבר כי כל אזרח הוא מליונר בפוטנציה. המחלה ההולנדית בסדר גודל כזה יכולה לגרום להרס ולחורבן המדינה,סכנה גדולה יותר מפצצה גרעינית איראנית או כל מדינות ערב יחד.
    סגור
  • 17.
    כנראה יהיה ניתן לאסוף מחר
    Alyaron 04/08/2012 23:57
    הגב לתגובה זו
    2 1
    וגם מחרתיים את הכשרה בשער 65
    סגור
  • 16.
    ניא הפלצן
    אחד שמבין 04/08/2012 23:51
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אויד כמה אפשר להיות מטומטם......ידוע שתקלות כאלה שכיחות וסה גם נלקח בחשבון מראש..לבא ולהפליץ שמחר מודיעין והכשרה מתרסקות זה קשקוש וטימטום של אחד שלא מבין ואם הוא רותה להתבכיין שיעשה את זה בשקט
    סגור
  • 15.
    בGGR התרסקה 35% ורק עכשיו הוציאו את ההודעה איפה הרשות (ל"ת)
    מידע פנים חוגג 04/08/2012 23:41
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 14.
    אין קידוח שהוא מושלם
    משה 04/08/2012 23:39
    הגב לתגובה זו
    5 1
    לא יכול להיות שקידוח בסדר גודל כזה לא יתקל בקשיים סתם פניקה מיותרת בכול קידוח היו קשיים כאילו (תמר, לוויתן)...וכמו כן זה רק אומר על סדרי הגודל של המאגר ...גז\ נפט רק עם סבלנות אפשר לראות תוצאות זאת לא המלצה רק עובדה מודיעין רחוקה מהפוטנציאל האמיתי שלה בהצלחה לכול המחזיקים
    סגור
  • 13.
    לטעמי הכתבה קצרה מדי
    אחד שמבין 04/08/2012 23:38
    הגב לתגובה זו
    4 1
    וצריך להבהיר הרבה דברים, למשל בנושא הנפט. האם יוותרו באופן נחרץ? רק בגלל שהצינורות נתפסו בבור? .. ואיך בכלל קורה מצב שהצינורות נתפסים בבור WTF..
    סגור
  • 12.
    מודיעין גז ונפט
    מיני 04/08/2012 23:36
    הגב לתגובה זו
    7 2
    מודיעין זה מירה ושרה וגבריאלה ושמשון ועוד מודיעין עם עליות בעשרות אחוזים
    סגור
  • 11.
    מי מתנדב להפסיד ....
    עושים סיבוב 04/08/2012 23:34
    הגב לתגובה זו
    3 0
    גם אם יש תקלה אופן הניסוח בכתבה מעלה שאלות על מה מספרים בהתחלה ומשאירים ליום אחרי כדי להעלות את המניות אחרי שמחנה הפראיירים זרק סחורה. בהצלחה.
    סגור
  • 10.
    לא צריך להגזים!!! לא קרה אסון-מחר נגדיל החזקות בהרבה
    חחח קורנפלד הליצן 04/08/2012 23:30
    הגב לתגובה זו
    3 2
    במחיר נמוך יותר וזה טוב!!!...בדוח כתוב שהשותפים יחפשו דרכים להגיע לשכבת הנפט בדרכים שונות-יפה שאתה מחולל סנסציות אדון כתב ליצן, וכותב ששוקלים להמשיך את הקידוח! הרי הקידוח יימשך וברור שיימצאו תוך יומיים שלושה דרך חלופית ואף טובה יותר. יאללה מודיעין והכשרה יאללה לרדת הרבה מחר שנוכל לפוצץ החזקות
    סגור
  • 9.
    לחקור דחוף זולטי מכר שבוע שעבר את כל האופציות במודיעין (ל"ת)
    לרשות לניירות ערך 04/08/2012 23:28
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 8.
    כנראה יהיו הראשונים לגלות נפט שימו לב
    אבירם 04/08/2012 23:26
    הגב לתגובה זו
    5 1
    השכבות מאפשרות את הקידוח העמוק
    סגור
  • 7.
    רק שמן נפט וגז.אלפי אחוזים .הקידוח שידברו עליו שנים!!!! (ל"ת)
    מיקי 04/08/2012 23:26
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 6.
    לא דרמטי ..גם זה קרה בשמשון ובסוף מצאו גז דיי מהר.
    שמשון 04/08/2012 23:25
    הגב לתגובה זו
    7 0
    הלאה למצוא גז חבר'ה.
    סגור
  • 5.
    עיכוב קטן של שבוע זה לא רציני (ל"ת)
    דני משקיע 04/08/2012 23:21
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • דני אפשר לקנות שדות נפט ממך (ל"ת)
    אנונימי 05/08/2012 10:07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 4.
    היו חייבים להודיע לציבור אך אל חשש יגיעו לגז וגם לנפט
    גאולוג 04/08/2012 23:18
    הגב לתגובה זו
    10 1
    זהו לא הקידוח הראשון שנתקל בבעיה בעומקים כאלו בים והסתדר במהרה בין 3-10 ימים כך שהסירו דאגה מליבכם התוצאה תגיע במוקדם או במאוחר .
    סגור
  • 3.
    בכתבה יש בעייה להגיע לנפט על הפנים (ל"ת)
    שימו לב 04/08/2012 23:07
    הגב לתגובה זו
    10 22
    סגור
  • מודיעין היא ללא ספק הרציו הבאה !!!!!!!!!!!!!
    יוסי כהן 04/08/2012 23:29
    הגב לתגובה זו
    10 2
    רבותיי לו להתרגש זהו ניסיון קלאסי לנער. ידיים חלשות. לפני הודעה על. מציאת מאגר גז ענקי + מאגר נפט גדול שוב פעם תהיו חזקים ואל תמכרו בזול נקודה
    סגור
  • ניעור ידיים לפני הודעה מהותית לו להיתרגש (ל"ת)
    דוד 04/08/2012 23:24
    הגב לתגובה זו
    12 1
    סגור
  • 2.
    יש לי מודיעין ואני רגוע (ל"ת)
    סוס לבן 04/08/2012 23:06
    הגב לתגובה זו
    29 6
    סגור
  • 1.
    מודיעין תתרסק מחר30% הכשרה אנרגיה45% הלך הכסף (ל"ת)
    ניר 04/08/2012 23:01
    הגב לתגובה זו
    12 35
    סגור
  • נבואה
    פיקאסו 04/08/2012 23:56
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אתה יודע למי ניתנה הנבואה - לשוטים בוא נראה מחר בסגירה , עוד תופתע
    סגור
  • אתה כהראה שתול של הבעלים (ל"ת)
    מיקי 04/08/2012 23:39
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • חחחח שורטיסט עלוב שכמוך (ל"ת)
    מ 04/08/2012 23:24
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור