תגלית חדשה: ענקית האנרגיה האיטלקית Eni מצאה עוד 'לוויתן' קטן במוזמביק

התגלית החדשה מעלה את היקף הרזרבות של Eni באזור למעל 70 טריליון רגל מעוקב
(קרדיט: Getty images Israel)
עוד "קצת" גז. חברת הנפט הממשלתית של איטליה, Eni, הודיעה היום (ד') על תגלית גז טבעי חדשה במעמקי האוקיינוס ההודי השוכן מול חופי מוזמביק, מזרח אפריקה.

התגלית החדשה באזור החיפושים הצפוני ב'ממבה' (Mamba) מוסיפה עוד 10 טריליון רגל מעוקב (TCF) לפוטנציאל ב'בלוק 4' שעמד טרם התגלית על 62 TCF וגדל כעת אל מעבר ה-70 TCF של גז טבעי.

Eni SpA, הנסחרת בבורסת ניו-יורק לפי שווי שוק של 74.7 מיליארד דולר, פועלת ביבשת אפריקה עוד משנת 1954. בשנים האחרונות הגדילה החברה את נוכחותה במזרח היבשת, בעיקר במוזמביק, ובאוקטובר 2011 הכריזה לראשונה החברה האיטלקית על פוטנציאל למצבור גז של עד 15 TCF ברשיון 'בלוק 4', בו היא מחזיקה ב-70% מהזכויות. ההכרזה האחרונה מצטרפת לשורה של תגליות גז במוזמביק.

השותפות של Eni המשמשת גם כמפעילת הקידוח, הן חברת הגז הטבעי הפורטוגזית Galp Energia, חברת הנפט הקוריאנית KOGAS וחברת הנפט הלאומית של מוזמביק (Empresa Nacional de Hidrocarbonetos), המחזיקות ב-10% מהזכויות כל אחת.
תגובות לכתבה(13):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    עם הטכנולוגיות החדשות והסקרים התלת מימדיים
    פפיטו 02/08/2012 14:50
    הגב לתגובה זו
    4 1
    נמצאים ויימצאו מאגרים ענקיםם רבים.רק עניין של זמן וישראל תחזור אל ימי טרום תמר.מי ירצה להשקיע היכן שבכל יום יש רגולציות שונות והליצנים האחראים על האוצר והתשתיות כמו גם על איכות הסביבה נוהגים כג'וקים מסוממים בבקבוק.
    סגור
  • 11.
    ביוקרטיה וגזל
    שמואל כהן 02/08/2012 10:42
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אתם מבינים למה שם הכל מצליח ויצליח? להם אין שחצנים כשטיינמיץ וכרמל שמה,להם אין עינים צרות למי שהשקיע עבד וגילה, מסתפקים במה שמגיע באמת ולא כל מני תרגילים להברחת משקיעים,להם אין ששינסקי שנראה שעלות החזקתו והדו"ח שכתב עולות על כמעט כל הרוחים של המשקיעים הקטנים.בקיצור הכול זורם כך גם הגז במהירות.
    סגור
  • 10.
    לכל אלה שלא מבינים
    יואב 02/08/2012 00:00
    הגב לתגובה זו
    3 2
    מידיניות המיסים על הגז בישראל היא על מנת להשאיר את הגז בארץ ולא בשביל לסחור בו בעולם
    סגור
  • אתה לא מבין. בעולם מפוצץ בכמיות גז אין כבר צורך להשאיר
    ד 02/08/2012 10:39
    הגב לתגובה זו
    6 2
    פה גז באדמה כי לא יהיה לו שימוש ולא דורש בעוד 50 שנה. יש מרבצים עצומים, הרבה מעבר לנפט, שלא לדבר על תחליפי אנרגיה שיהיו בוודאות במאה ה22. לא לייצא כל גז במחירי אסיה היום משמעותו הפסד של עשרות ואולי מאות מיליארדים לשותפויות ולמדינה, חד משמעית. חלם זה כאן..
    סגור
  • 9.
    בבקשה...
    ניצן 01/08/2012 21:51
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אסדת הקידוח אנסקו 5006 תגיע היום לנקודת הקידוח בליוויתן 01/08/2012 20:13 למטה אישור משרד התחבורה לשינוי מיקום האסדה מקידוח שמשון לליוויתן.
    סגור
  • 8.
    בכל העולם חוגגים ואצלנו קונים ביוקר מבחוץ חבורת מושחתים (ל"ת)
    תום 01/08/2012 21:49
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 7.
    אחרי שקוראים את הכתבה מבינים שישראמקו מצאו תעלת ביוב
    רובי 01/08/2012 20:44
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אני תיקווה שאתם נכנסים לפרופורציה הנכונה אצלנו נותנים רשיון קידוח לחברות שמוצצות את הציבור בכתבות וסיפורים ואשליות חידון לכולם כמה הנפקות ישראמקו עשתה עד היום מ עזיבת גו אלמליח? אני בטוח שאפילו קובי מימון לא יודע את התשובה
    סגור
  • 6.
    ממשלת ישראל תלמדו.....לוזרים!!!!! במקום לקדם.... (ל"ת)
    יורו 01/08/2012 16:53
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 5.
    לשלוח לשם את ששינסקי והוא כבר יחריב את ענף הגז במוזמביק (ל"ת)
    אנונימי 01/08/2012 16:27
    הגב לתגובה זו
    14 1
    סגור
  • 4.
    המדינה חייבת להתעורר!!!!!!!!!
    מישהו 01/08/2012 15:40
    הגב לתגובה זו
    6 0
    לפי דעתי המדינה חייבת להתעורר ולהאיץ את הקידוחים והפיתוחים של מאגרי הגז והנפט ולעזור לשותפויות בכל מה שניתן ולהפסיק לחשוב כרגע רק על איזה מיסים אנחנו הולכים להמציא על מנת לחלוב מהשותפויות עוד כספים היות ובסוף כל העולם ישיג אותנו ונישאר עם סחורה שאין לה קונים וכולנו נפסיד לכן לפי דעתי קודם יש לעשות אחר כך להתחשבן שלא יקרה לנו כאן מה שאנחנו רגילים שקורה לנו בדרך כלל שאנחנו מגיעים לבאר ובסוף יורקים לתוכה לכן כולם צריכים להתעורר לפני שיהיה מאוחר!!!!!!!!
    סגור
  • 3.
    חמוצים
    איציק 01/08/2012 15:29
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בקצב שביבי ויובל המבולבל רוקדים עם הגז שלנו זה אפילו לא טאנגו עוד י
    סגור
  • 2.
    ופה כל הארדנים הירוקים הוזים שלא יהיה מספיק גז בעולם
    תמכרו את כל ליויתן 01/08/2012 15:28
    הגב לתגובה זו
    8 0
    ורוצים להשאיר את הגז באדמה. בעוד 25 שנה יחפשו מי שיקנה את הגז . העולם מוצף בכמויות בלתי נתפסות של גז ואצלנו מתןןכחים על גז של מצית ץ
    סגור
  • 1.
    איפה הם ואיפה רציו (ל"ת)
    נפט גז בתא 01/08/2012 14:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור