מודיעין מעוניינת לסגור את אסדת ההומר פרינגטון ל'גבריאלה' החל מאפריל 2013

השותפות חתמה על מזכר כוונות להחכרת האסדה לחודשיים וחצי במחיר של 500 אלף דולר ביום - עליה של 20% ביחס לחוזים הקודמים
 |  (20)
הומר פרינגטון, צילום: יח"צ
שותפות חיפוש הנפט מודיעין יהש -0.55% מודיעין יהש 1,080 -0.55% מודיעין יהש בסיס:1,086 פתיחה:1,086 גבוה:1,086 נמוך:1,080 תמורה:4,861 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: רוצה לשריין את אסדת ההומר פרינגטון לטובת קידוח ברישיון 'גבריאלה', כך עולה מעדכון סטטוס האסדות שפרסמה חברת נובל דרילינג במהלך סוף השבוע האחרון. המחיר אותו תשלם מודיעין כדי לחכור את האסדה צפוי לעמוד על 500 אלף דולר ביום.

אסדת ההומר פרינגטון היא אחת משלוש אסדות הקידוח הפועלות בישראל. היא הייתה אחראית על תגלית הגז בקפריסין, ביצוע שני קידוחים במאגר 'נועה'. האסדה גם שימשה את נובל אנרג'י בקידוח החוזר לשכבות הנפט העמוקות ב'לוויתן 1', אך לא הצליחה להשלים את המלאכה. בימים אלו מבצעת האסדה את קידוח האקספלורציה 'מירה 1'.

Getty images Israel
Getty images Israel


על פי העדכון, נובל דרילינג חתמה על הצהרת כוונות להחכרת האסדה לטובת 'גבריאלה' החל מאפריל 2013 ועד יוני 2013, כאשר עד שתגיע האסדה ל'גבריאלה' עליה להשלים ארבעה קידוחי אקספלורציה.

הקידוחים המדוברים כוללים שני קידוחים ברישיונות 'מירה' וב'שרה'. לאחר מכן האסדה תעבור לידי AGR ותבצע קידוח אקספלורציה ברישיון 'ישי' החל מאמצע נובמבר. בתחילת פברואר 2013 מתוכננת האסדה לעבור לרישיון 'ים חדרה' ורק לאחר מכן ל'גבריאלה'.

המחסור באסדות קידוח בעולם גרם להעלאה של התעריפים. בעוד ההסכמים האחרונים של אסדת ההומר פרינגטון לגבי הקידוח ב'ישי' וב'ים חדרה' נסגרו במחיר של 415 אלף דולר ליום עבודה, הקידוח בגבריאלה צפוי להיסגר ברמה של 500 אלף דולר ליום, עלייה של 20%. למרות העלייה, מחירי השכרת אסדות דומות ברחבי העולם נסגרים בימים אלו במחירים של 600-700 אלף דולר ליום.

128 מיליון חביות נפט מוכחות

רישיון 'גבריאלה' הוא רישיון ימי המרוחק כ-10 ק"מ מהחוף, בין נתניה בצפון לבין אשדוד בדרום. הרישיון מוחזק בשיעור של 70% על ידי מודיעין. יתרת המניות (30%) מוחזקות על ידי חברת אדירה אשר מכרה 15% לידי חברת בראונסאון. עם זאת, הזכויות טרם הועברו לידיה.

לפני ארבעה חודשים חשפה מודיעין את ניתוח הסקרים הסייסמיים התלת מימדיים שהוכנו בשטח הרישיון. בשטח הרישיון נתגלו משאבים מותנים(קונטינג'נט) ל-128 מיליון חביות נפט. כמו כן, זוהו מבנים פרוספקטיביים נוספים שבהם ישנו פוטנציאל למציאת 124 חביות נפט בהסתברות של 15%24%.
תגובות לכתבה(20):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    יאבלים עוד מעט תוצאוות מקידוח שמשון יש הרבה גז ז (ל"ת)
    שמשון מבין שמשון 15/07/2012 15:50
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 17.
    צריך ליקנות מודיעין
    דניאל 15/07/2012 11:34
    הגב לתגובה זו
    1 2
    עכשיו הכשרה אנרגיה מכר את מודיעין
    סגור
  • 16.
    שומר היער...חחחחח
    מיכל 15/07/2012 11:33
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אני נכנסת לכאן רק לצחוק מהטוקבוקים של כמה הזויים.. למשל.."שומר הציבור"..לא הפסקתי לצחוק.....תגיד לי שומר...מישהו מכריחמ את מישהו לקנות?שכל אחד יעשה עם הכסף שלו מה שבא לו..ממתי אתה דואג לאינטרסים שלי? מנסה להביןמה אתה רוצה בעצם....
    סגור
  • דיי להריץ רוב הכותבים נגדהנפקה והבינו שאין טעם להשתתף ש
    אביב 15/07/2012 11:48
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שוב ושוב
    סגור
  • 15.
    אני לא מבין מה לא נמאס לכם לממן את מנהלי מודיעין הנפקה
    שומר הציבור 15/07/2012 11:09
    הגב לתגובה זו
    5 0
    בדרך מדהים תתאפקו על תתרמו את הכסף שלכם גם אם זה רק 3000 ש"ח ואופציות בכאילו חינם שגם עלהם בסוף תשלמו הם רק פרצו לכם את זה לשתי תשלומים תפסיקו אם הסכיזורופניה הסמויה הזאת........אין להם רחמים עלכם....... דעה אישית
    סגור
  • 14.
    צודק נותן בראש
    שפוי 15/07/2012 11:02
    הגב לתגובה זו
    2 2
    הכי מעצבנים אלה שזורקים כותרת וחותמים ב-"ל"ת...כמו מספר 10... נוא נחליט שמיות הגז גמורת....אז הוא החליט....מה- מי-למה וכמה את מי זה מעניין..העיקר נתן פלוץ ןברח.....ואתם יודעים מה?זה אחד שמת..ממש מת להיכנס לסקטור הגז אבל מחכה לטיפשים שיברחו ויקנה במחירים נויכם..תרגיל שקוף
    סגור
  • 13.
    ברור שהנפקה בדרך אל תתשתפו בהנפקה חבל על הכסף (ל"ת)
    קורא בעיתון 15/07/2012 10:54
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 12.
    בבקשה לשנות ללשריין בכותרת- זה לא דיבור בשכונה (ל"ת)
    שפה תקינה 15/07/2012 10:52
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 11.
    כבשים תמימות במודיעין
    משקיע לא קטן 15/07/2012 10:44
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אנשים יקרים, שימרו על עצמכם ממודיעין, הרבה כאב והפסד נגרמו לאנשים שהשתתפו בהנפות קודמות של מודיעין והזדמנות - ונחשו מה משותף לכשלונות (שלכם)? נכון, הרווחים ושל צחי סולטן. ראיתי כתבה איתו שסיפר איך כסף לא מרגש אותו, שלקח כבר חופשות ארוכות על יכטות והחליט לחזור "לתעשיית הפיננסים" בפועל.....
    סגור
  • 10.
    זהירות גיוסים הנפקות ודילולים רק בעלי השליטה מרווחים (ל"ת)
    מניות הנפט גמורות 15/07/2012 10:43
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 9.
    נמאס מהבכיינים
    נותן בראש 15/07/2012 10:42
    הגב לתגובה זו
    1 3
    כמה אפשר להתבכיין ולהפריח פלוצים? .."אליהו המשקיע" מריח ..מענין את הסבתא שלי מה הוא מריח..בינתיים מריחים את הפלוצים שלו...איזה עם של בכיינים ורואי שחורות אנחנו....שום ידיעה ותהיה הכי טובה לא תיתן להם להעלות חיוך אלא רק עוד ועוד בכיינות...כמח האוהדים של ביתר..הקבוצה תפסיד או תנצח-תמיד ישרפו את המועדון....
    סגור
  • 8.
    צחי סולטן
    המשקיע הלא קטן 15/07/2012 10:41
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אל תדאג צחי לא תראה שקל ולא תראה נחת מזה, הקארמה הרעה שהבאת על ענף הגז עם כל "בעלי העניין" שלך הסבו נזק והפסד יותר משישינסקי, חזירות ואכזריות לשמה - תנסה להיזכר מה היה לך ולאביך בטורקיה
    סגור
  • 7.
    די כבר לרדת המניה או יורדת או עומדתהמניה בתווך 32-35כבר
    מודיעין 15/07/2012 10:34
    הגב לתגובה זו
    7 0
    צחי במקום לקנות מניות של הכשרת אנרגיה הייתי דואג למודיעין כי נמאסתם ומאסתם.
    סגור
  • 6.
    הכסף בא מהציבור Other People Money
    עובד אדמתו 15/07/2012 10:28
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סולטן והחברים חוגגים על הדמי מפעיל... הגיע הזמן לחזור לחוקי התנ"ך בנוגע לי שביצע גזל!!!
    סגור
  • צודק, זהירות...נדרשת מכל המשקיעים (ל"ת)
    אליהו המשקיע 15/07/2012 12:06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 5.
    הקידוח לא כלכלי ישאבו שוב כסף מהכבשים במודיעין (ל"ת)
    קוקי בלאטה 15/07/2012 10:27
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 4.
    נסחרת רחוק מתחת לשווי המשתקף מהסקרים כמו בשאר הסקטור!!! (ל"ת)
    הזדמנות ישראלית 15/07/2012 10:24
    הגב לתגובה זו
    3 6
    סגור
  • 3.
    ריח של הנפקה באוויר זהירות (ל"ת)
    קוקי בלאטה 15/07/2012 10:23
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 2.
    מריח ירידות חזקות בקרוב (ל"ת)
    אליהו המשקיע 15/07/2012 10:18
    הגב לתגובה זו
    7 3
    סגור
  • 1.
    צחי סולטן וכלל פננסים עושים סיבובים על הנייר לא שווה (ל"ת)
    הכבשים של מודיעין 15/07/2012 10:12
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור