ירון זר על ההמלצה שטלטלה את מניות הגז-נפט: "ועדת צמח פוגעת קשות בשווי 'לוויתן' - הייצוא עלול להידחות בעשור"

השבוע האחרון היה הגרוע מתחילת 2012 למדד הגז-נפט. זר מסביר בשיחה עם BizportalTV למה הוא כ"כ מודאג. צפו בראיון...
 |  (43)
ירון זר
סקטור הנפט והגז נסחר אתמול (ה') תחת לחץ כבד. הסיבה: ירון זר אנליסט האנרגיה של כלל פיננסים הוריד המלצה לשותפות הגדולות, הורדה הנובעת מהשלכות מס שצפויות לחול על השותפות מצד קופות גמל וקרנות פנסיה המחזיקות בהן.

בניסיון להבין מה עומד מאחורי ההמלצה, שוחח כתב Bizportal TV עם זר שהסביר שעד כה האנליסטים הסוקרים את מניות הנפט והגז כמעט ולא התייחסו להיבט המס. "מרבית המחזיקים אמורים לשלם מס חברות או מעבר לכך שעומד על 25%", אומר זר. "לדעתי, מידת הפגיעה בשותפות צפויה לעמוד על כ-20% בשל הטבות פחת מואץ וכדומה".



כחלק מן ההמלצה, הוריד זר את המלצותיו ל{אבנר יהש}, דלק קידוחים יהש +4.17% דלק קידוחים 1,098 +4.17% דלק קידוחים יהש בסיס:1,054 פתיחה:1,069 גבוה:1,103 נמוך:1,063 תמורה:16,676,525 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ו ישראמקו יהש +1.92% ישראמקו יהש 42.5 +1.92% ישראמקו יהש בסיס:41.7 פתיחה:42.3 גבוה:42.6 נמוך:42 תמורה:8,333,183 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: לדרגת 'תשואת שוק'. במקביל, שותפות רציו יהש +4.59% רציו יהש 289.2 +4.59% רציו יהש בסיס:276.5 פתיחה:276.5 גבוה:292.1 נמוך:276.5 תמורה:38,773,426 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ספגה אף היא המלצת מכירה לדרגת 'תשואת חסר'. "הירידה בשותפות 'תמר' בשוק הייתה מוגזמת", מסביר זר שמציין כי "ההורדה לרציו נובעת מסיכונים הקשורים לפרוייקט לוויתן ולמסקנות וועדת צמח".

בריאיון התייחס זר לסיבות מדוע הוא מעריך את שתהיה פגיעה ב'לוויתן'. "וועדת צמח קובעת שמתקני הייצוא יהיו בשליטה ישראלית. הדבר פוגע בשווי של 'לוויתן' בשני היבטים: הראשון, ייצוא הגז לא יהיה בעשור הנוכחי. השני, לא יהיה פיתוח של 'בלוק 12' יחד עם לוויתן. במקרה זה, העלויות לכל TCF של גז טבעי יהיו גבוהות.

בריאיון התייחס זר לשתי סוגיות נוספות: האם המלצתו הנוכחית עומדת בסתירה להמלצה שהוציא לפני מספר שבועות ל הזדמנות יהש +0.51% הזדמנות יהש 117.2 +0.51% הזדמנות יהש בסיס:116.6 פתיחה:116.6 גבוה:118.9 נמוך:116.4 תמורה:53,130 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: בדרגת קנייה, והאם כדאי למשקיעים להיענות להצעת הרכש שפרסמה דלק קבוצה +2.58% דלק קבוצה 67,140 +2.58% דלק קבוצה בסיס:65,450 פתיחה:65,600 גבוה:67,230 נמוך:65,600 תמורה:13,454,675 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: למניות {דלק אנרגיה}.
תגובות לכתבה(43):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 34.
    הפלצות הגז
    איציק 08/07/2012 11:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל נתוני הבסיס היו זהים גם בהמלצות הקדמות......אם אכן....יש לפנות למשטרה..ולמבקר המדינה .....בינתיים חבורה של שלומיאלים...עושים ..גורמים ..למגע פיגוע.....
    סגור
  • 33.
    מניות הגז
    סילבן 08/07/2012 06:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האנליסט ירון זר מתעתע במשקיעים וגורם לכולם נזקים כבדים כדי לגרום לטייקונים לאסוף סחורה בזול.המלצותיו משתנות מדי יום. פעם הוא קובע שיש אפסייד של 40% ואחרי כמה ימים שהמחירים גבוהים.הניתוח של האנליסטים מגמתי והוא ניתן מתוך פוזיציה.
    סגור
  • 32.
    אתם יודעים למה שמתי לב?
    מצחיק 06/07/2012 21:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שתומר קורנפלוץ נראה כמו ילד מבחנה ילד כאפות כזה, מבלי להעליב, האיש עלוב ביותר נראה, פשוט בנאדם מסכן, רחמים עליו, עושה כסף יפה מידיעות מסויימות הא? שלתרופות יהיו לקורנפלוץ אמן.
    סגור
  • 31.
    ביזפורטל כל הכבוד ושאפו לאדון זר
    תמיר 06/07/2012 21:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחקתם בשעה האחרונה 16 תגובות מכתבה זו, אני לפני שעה ראיתי 54 וכרגע רק 38 כולל תגובה חשובה שהייתה כאן, שצריך לבדוק ואף להגיש תביעה ייצוגית נגד ירון זר שלכאורה פועל לטובת אינטרסים אישיים של אנשים מסויימים לכאורה. עכשיו אני בטוח שגם אתר ביזפורטל שותפים של זר ושל אותם בעלי העניין, איך היה לפתוח אתמול שורט על רציו ואבנר אנשי ביזפורטל? מקווה שיעלו את התגובה הזו והלוואי שאנשים יתבעו גם את ירון חייזר הנוכל לכאורה וגם את קורנפלוץ וחבריו מהאתר הזה שלכאורה נראה שאתם שותפים מלאים לגועל ולהפסד הרב של המשקיעים. המזל שלכם שהרשות לני"ע אימפוטנטים לכאורה, ולא יודעים כמה זה 1 ועוד 1. רק תביעה משפטית ותלונה במשטרה על ביזפורטל ועל ירון חייזר יעזרו. תתביישו לכם. שבת שלום.
    סגור
  • 30.
    ירון זר זיר
    dan 06/07/2012 19:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ירון ירקן בשוק הכרמל מבין יותר ממך לך תמכור בנדורה וכובזה
    סגור
  • 29.
    אני מבין ש 400 מליארד האוצר יקח מהסרדינים
    ישראמקאי 06/07/2012 18:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ששוחים במימי הלוויתן
    סגור
  • 28.
    סחתיין ירון עבודה טובה (ל"ת)
    אייל קורן 06/07/2012 16:01
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • עבודה מנוולת (ל"ת)
    יוסי 06/07/2012 22:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 27.
    חוצפה!!!!!!
    מושיקו 06/07/2012 15:57
    הגב לתגובה זו
    5 1
    כמו רבים מחברי האנליסטים בבתי ההשקעות הינה עוד ניצוץ, דווקא חבר מבית השקעות שכל קנייה שלהם מזיזה את ממד הנפט יוצא נגד החזקה של מניות אלו,וכמובן בימים סוערים שהממשלה משוואת לנס להגדיל את הכנסותיה מחד ומצד השני שמחיר הגז עולה בשווקים. בתי ההשקעות מעדיפים להפיל מניות שיוכלו לקנות במחיר הזדמנות כל הנתונים מצביעים על כך שזוהי אחת התקוות שהמצב הכלכלי במדינה יהיה יותר טוב.
    סגור
  • 26.
    שבת שלום חברים
    יניב 06/07/2012 15:30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כתבתי לכם אתמול וכותב גם היום הכעס שלי על לנדאו ועל כל חברות הנפט שלא מגיבים ועל מערכת ביזפורטל שלא מעניין אותה לשאול עוד מומחים בעניין למשל את בנק ברקליס או את דש שאמר אפסייד למניות הנפט כמו כן לנסות ולגלות מה קורה אם גל ומה אם אפשרות חתימה אם הרוסים איפה זה עומד
    סגור
  • טען עוד
  • 25.
    המס שטויות-אחרי ששינסקי הכל כלול
    רואה חשבון 06/07/2012 14:54
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ולגבי רציו איזו מדינה תוותר עשור על 50 מיליארד דולר מס
    סגור
  • 24.
    פתאום המכסות לא מפריעות והמתקן בישראל מפריע
    נבואות שקר לחקירה 06/07/2012 14:53
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מי צריך את קפריסין? המיתקן יהיה גם FLNG וגם LNG ויבנה ע"י הסינים בקצב פי 2 יותר מהר מקפריסין שפושטת רגל
    סגור
  • 23.
    בחברה לפחות ניתן לקזז את כל ההוצאות כולל פחת מואץ
    ירון טועה ב100% 06/07/2012 14:43
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בשותפויות זה ילך לאיבוד ממש כי הקטנים לא יודעים ולא רוצים איך לאכול את זה בכלל וזה הולך לאיבוד.
    סגור
  • 22.
    היזדמנות ישראלית.
    לירן. 06/07/2012 14:43
    הגב לתגובה זו
    6 2
    ירון, בהמלצה הקודמת שלך הישתכנעתי שיש כדאיות לקנות את ,היזדמנות ישראלית , ואכן קניתי בסכום די מכובד .אבל לצערי מאז היפסדתי הרבה מאוד כסף, ולכן הפעם לא אהיה פרייר ואעשה הפוך מהמלצות שלך !!!
    סגור
  • 21.
    LNG
    אנונימי 06/07/2012 14:39
    הגב לתגובה זו
    6 0
    זר לא מבין ולא יודע. נובל ודלק הוציאו מכרז להקמת מתקן LNG בישראל או בקפריסין. באמצע אוגוסט יהיה זוכה שיכנס כשותף במתקן שיספק לקפריסיןוישראל מתקן הנזלה - בהתחלה יקימו מערכת אחת, בעלות של כ-5 מיליארד דולר, ואחרי כמה שנים מערכת שניה. מי שירצה להשתמש במתקן ישלם להם הרבה כסף. סיטיבנק וHSBC מנהלים את המכרז.פנו ל-15 גופים וכרגע יש 4-5 מתמודדים. ירון זר מנתח את המצב של אתמול - לא של העתיד שכולל מתקני הנזלה ימיים ומתקן יבשתי שישרתו את כל התעשיה, כבר ב 2017.
    סגור
  • 20.
    איך אתה ישן בלילה אנליסט קטן שלי?
    זאב 06/07/2012 14:28
    הגב לתגובה זו
    10 0
    האם אתה יודע זר כמה מיליונים הפסידו משפחות קטנות מההמלצה שלך? כמה אנשים איבדו את החסכונות שלהם כי פתאום גילית משהו שאף אחד לא ידע קודם, כולל אתה, וגם עכשיו אתה לא יודע? הרי רק על המחדל הזה אתה צריך לשלם? בקיצור איך אתה ישן בלילה אנליסט קטן שלי? איך? איך? מיידוף
    סגור
  • הוא חזק על החלשים שלא מבינים חשבון ועל גב כהן מחדרה (ל"ת)
    כהן8 06/07/2012 15:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 19.
    אם אכן יהיה מס חברות
    מושקע במניות הגז והנ 06/07/2012 13:58
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אז כנראה שההמלצה נכונה ואין מנוס תקנו אותי אם אני טועה
    סגור
  • הסקטור מתומחר כ"כ נמוך יחסית לעולם עד שההמלצה הזו
    גם מושקע 06/07/2012 14:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מוקדמת הרבה יותר מדי.
    סגור
  • 18.
    ירון - שמעת על חוק עידוד השקעות?!
    רואה חשבון 06/07/2012 13:56
    הגב לתגובה זו
    3 1
    חוק עידוד השקעות - אם מיצאים אחוז מסויים משלמים רק 15% מס חברות. וניתן למשוך דיבידנד 15% בשנה הראשונה ו 12.5 % בשנה השניה. גם מקבלי פטור ממס בשנה הראשונה על הכל! בוחרים שנה. אם בועדת צמח מעורב שיקול זה, אפשר להגיש בג"ץ .
    סגור
  • שישינסקי החריג את הגז ונפט
    שישינסקי 06/07/2012 14:08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא יכולים לקבל
    סגור
  • 17.
    אבא שלי לימד אותי שאני צריך לשמוח כל זמן שאני משךם מס ו
    ישראלי 06/07/2012 13:55
    הגב לתגובה זו
    3 1
    והרבה כסף זה סימן טוב הצרה הגדולה שהממשלה לא מחליטה באפן סופי ומוחלטמה היא רוצה והיא נוהגת בשיטה של סלמי פרוסה פרוסה ולכן כנראה אני כמשקיע אחפש השקעות ברחבי העולם למרות שזה נגד רצוני אבל בוךך השם לא חסר בעולם השקעות ללא שינוי שבועיםכמו בארץ
    סגור
  • 16.
    עד היום ,במשך שנים , לא ידעת כלום על סוגיית המיסוי ??
    אנונימי 06/07/2012 13:49
    הגב לתגובה זו
    10 0
    איפה היית?? כמה ואיך שילמו הקופות, הקרנות ומוסדיים אחרים כולל אלו שמעסיקים אותך, בשנת המס האחרונה?? ולפניה? למה לא הכנסת את הנושא לחישובים שלך עד היום ? תתפטר !
    סגור
  • 15.
    מקוה שזה לא "מוזמן" ע"י בעלי אינטרסים!
    ישי 06/07/2012 13:41
    הגב לתגובה זו
    8 0
    ירון זר לאמת
    סגור
  • 14.
    האזרח המודאג ירון זרקאוי למה הימלצתה על היזדמנות אים זו
    אנונימי 06/07/2012 13:41
    הגב לתגובה זו
    8 1
    אים זו דעתך כול הסקטור הוא.... שרוף. משהוא מריח לא טוב בהמלצות שלך .
    סגור
  • פשוט מאוד. הזדמנות מתומחרת בחסר עצום יחסית לסקטור
    אני נו מי 06/07/2012 14:30
    הגב לתגובה זו
    5 1
    והוא גם הסביר בדיוק שהוא לקח כרית בטחון גדולה על השער שנתן להזדמנות. השער האמיתי של הזדמנות בהתחשב בפרמטרים של זר הוא 40. אבל אם ישי אכן יוחרג ממסקנות צמח, והוא יוחרג כי הוא מאגר משותף עם קפריסין, השער המשתקף הוא 66. ולא דיברנו עוד על 2 מיליארד חביות נפט עדיין שאם יש בלוויתן אז יש גם בפלאג'יק הצמודה. אלה אותן שכבות.
    סגור
  • 13.
    חוצפן - מה מגד עתידות? בטח שיפתחו את הגז
    אבי 06/07/2012 13:41
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מי יוותר על המיליארדים?! גרם נזק רב למשקיעים, משנה את דעתו כל שבוע.
    סגור
  • 12.
    הנפט שיתגלה בלויתן יהפוך את זר לטפש. (ל"ת)
    גד 06/07/2012 13:39
    הגב לתגובה זו
    11 2
    סגור
  • 11.
    ביבי ושטייניץ הורסים את המדינה במסווה של מושיעים. (ל"ת)
    אזרח מודאג 06/07/2012 13:31
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • 10.
    תבינו שהזדמנות תהיה הראשונה לייצא מכל הסקטור!!!
    כשל שוק 06/07/2012 13:17
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אבל אם באמת יש 2 מילירד חביות נפט בפלאג'יק הגז כבר לא חשוב כ"כ.
    סגור
  • תמשיך לחלום שהזדמנות תייצא חהחהח הנפקה בדרך
    חולמן 06/07/2012 14:34
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אפ4 מתה ואיתה גם המשיקיעם האדיוטים ששמעו לששון גז לקנות אפ4 בפורום תפוז הפורום של ההזויים
    סגור
  • 9.
    ירון, אני לא אוהב אותך
    ערן 06/07/2012 13:13
    הגב לתגובה זו
    8 0
    אנליסט פטפטן, נלחץ ורואה שחורות
    סגור
  • 8.
    מדוע לא מינו את זר למנכ"ל
    זאב 06/07/2012 13:12
    הגב לתגובה זו
    6 0
    איך דווקא זר מבין יותר מכל מי שהשקיע מיליוני דולרים בחודש בקידוחים, אם לא יהיה לכך ערך כלכלי בעשור הקרוב? איך אנליסט כל כך מוכשר לא קיבל מינוי לנהל את נובל אנרג'י? הרי הם ממש מטומטמים והוא כל כך חכם. גם מדינת ישראל עם כל השגיאות שעשתה , והיא עשתה בעניין הגז, תתן לכל האוצר הזה להישאר לעשור הבא? הרי את המס הם רוצים לקבל כמה שיותר מהר, ותחת הקדנציות שלהם. ומי יודע בכלל מה יהיה עוד עשור ערך הגז? כדאי שתזכרו זאת עוד שבועיים כשהמניות יזנקו, אנחנו נהיה עם נובל ורציו, ואתם תשארו עם ירון זר וכלל פיננסים.
    סגור
  • 7.
    כשאנליסט אומר להחזיק צריך למכור ומהר
    אניל 06/07/2012 13:10
    הגב לתגובה זו
    7 0
    ויפה שעה אחת קודם
    סגור
  • מאיפה אתה יודע על חריגות
    ישראלי 06/07/2012 13:57
    הגב לתגובה זו
    0 3
    זה תלוי במצב הרוח של ביבי ולא על הגיון
    סגור
  • 6.
    הזדמנות עדיין קניה חזקה. רשיון ישי יוחרג ממסקנות צמח
    מדברי ירון זר 06/07/2012 13:10
    הגב לתגובה זו
    3 3
    בשל העובדה שהמאגר שבו משותף עם קפריסין ויפותח מהר מאוד ע"י נובל וממשלת קפריסין הצמאה לכסף ואנרגיה זולה יותר. זו הסיבה שהזדמנות, שאפילו לא נסחרת בסטנדרטים של מאגרים בתוך ישראל, מחזיקה אפסייד גדול מאוד יחסית לשאר החברות בסקטור.
    סגור
  • ההנלה מכרה את כל אפ4 על מה אתה מדבר ?
    שוקר 06/07/2012 14:33
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אף אחד לא מאמין להרצות של ששון גז וחביריו בפורום תפוז!!!! עם מקל לא יגעו במנייה הזו
    סגור
  • 5.
    איפה היית כשגילו את לוויתן כשאני זהיתי את רציו ב 6 אג
    רוני 06/07/2012 13:02
    הגב לתגובה זו
    9 3
    הכתבה והניתוח שלך חסרת אחריות לטעמי וגרמה נזק למשקעים רבים שעדיין לא הפבנימו שהגז כאן ויש לו ערך ורק נדרשת סבלנות נראה לי שאתה גם לא הפנמת
    סגור
  • 4.
    מי קיבל את ההמלצה לפני שפורסמה ?
    1 06/07/2012 12:44
    הגב לתגובה זו
    9 1
    כבר כמה שבועות שמגזר הגז נלחץ בבורסה האם גופים בכלל פיננסים שידעו על הכוונה לפרסם המלצה כזאת אחראים לכך ?
    סגור
  • 3.
    מאיזה פוזיציה אתה כותב !!!!
    אחד שלא מאמין לך 06/07/2012 12:43
    הגב לתגובה זו
    12 0
    אתה טכל האנליסטים ה"מבינים" , כותבים מתוך פוזיציה שנוחה לכם ! אתם משנים את דעתכם אחת לכמה ימים , הורסים את המשקיעים הקטנים , דואגים לבתי ההשקעות ש"שלחו" אתכם לסקור את שוק הנפט-גז ומחכים כערפדים להזדמנות שלכם !
    סגור
  • 2.
    הבחור נשמע ענייני, עד השאלה החותכת על הזדמנות.הוא אפילו
    ד 06/07/2012 12:43
    הגב לתגובה זו
    6 1
    לא מצמץ כשסיפק את ההסבר הרפה שדווקא הזדמנות לא תינזק כביכול מוועדת צמח (מדוע דווקא היא תוכל לחבור לבלוק 12 ולוויתן לא ??), לא התייחס לסוגיות המיסוי שבעטיין חרבן את כל שאר השותפויות וכמובן שלא התייחס לכך שדווקא הזדמנות עוד רחוקה מאוד ממימוש והיא גם שותפה זרה יחסית ולך תדע מה יהיה בכלל בעתיד עם הגז (ואני אומר כל זה כמי שחושב שאכן גם הזדמנות נסחרת במחיר מצחיק אבל לא בשונה ממניות שרה מירה רציו ואבנר, שכולן לטעמי שוות לפחות 30-50% יותר ממחירן הנוכחי גם לפני שיהיו עוד חדשות משמעותיות מכיוונן כנראה בשנה הקרובה). מקצוע מוזר אנליסט. יותר ויותר אתה מבין שפשוט הסתברותית תפעל בתבונה אם תשקיע בדיוק הפוך מן ההמלצות שלהם.
    סגור
  • בלוק 12 יושב בקפריסין וברשיון ישי. לכן הוא יפותח יחד עם
    ששון גז 06/07/2012 13:14
    הגב לתגובה זו
    2 2
    שותפות פלאג'יק שהזדמנות ישראלית היא אחת מהן, וכרגע לפחות היחידה שמאפשרת חשיפה לפלאג'יק. אני מסכים איתך שכל הסקטור ראוי לעלייה רצינית מאוד כי הוא זול בטירוף יחסית לעולם. הזדמנות צריכה לעלות הרבה הרבה יותר כי היא לא התחילה בכלל את העליה לתמחור המקובל היום בסקטור.
    סגור
  • 1.
    עזבו אתכם מגז - רק ביומד!
    ERAN 06/07/2012 12:35
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מי שכבר שם יודע - התשואות בביומד למבינים בשיטה הן חלומיות! פורום "ביומד" בפייסבוק מציג תשואות על גבול המדע בדיוני...ממליץ בחום!!
    סגור